Lanceri ei vedä...

Drazen

Lancer CK1A
Liittynyt
12 Lokakuu 2006
Viime aikoina on alkanut tuo lankku hieman tuntumaan normaalia laiskemmalta. Välillä vetää ihan hyvin, mutta varsinkin silloin kun on hieman kuormaa tuntuu pienoista nykimistä, tarkoitan nyt sellaista, kun painan kaasua niin ei tykkää lähteä mihinkään ja "nykii", mutta kun nostan kaasua ja painan uudestaan ni johan lähtee. Tuntuu ihan kuin ei saisi kunnolla/saisi liikaa bensaa. Huomenna ajattelin lähteä ostoksille hankkimaan uudet tulpanjohdot, bensansuodattimen sekä virranjakajankannen sekä pyörijän. Vieläkö jäi jotain huomioimatta? Tulpat on uusittu n. 10tkm sitten ja ovat ihan terveen näköiset. Virranjakajankannen "tapit" ovat kummasti hapettuneet, joten ei varmaankaan ihan terve. Onko jotain väliä minkälaiset tulpanjohdot tuohon tunkee, ovatko motonetin johdot käypää tavaraa? Nuo merkkiosat ovat vaan niin ***keleen kalliita, tuohon autoon maksaa jo virranjakajankansi reilu 80€ :eek:, eikä tarvike osaa löydy mistään. Kyseessä siis -98 Lanceri 4G13 ruiskukoneella.
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Tarvikeosat on joo halpoja, harmi vaan että ne on usein jo valmiiksi niin italialaisia, etteivät toimi. Vähintään ne pitää vertailla vanhoihin tosi tarkkaan ennen asennusta.
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Mitenkäs tuo bensansuodattimen vaihto onnistuu kätevästi? Tässä CK Lancerissa se löytyy vasemmalta puolelta siitä vetarien yläpuolelta, ihmetyttää vain kun samassa kiinnikkeessä on 4 metallista putkea ja itse suodattimen putket ovat niin kerpeleen kovin kiinni ettei sitä uskalla vääntää kunnolla kun pelkää ettää rikkoo nuo putket?

Asiasta keppihevoseen, mikä on se iso muovinen musta pönikkä siinä bensansuodattimen yläpuolella, siitä lähtee 2 letkua (Purge ja Tank lukee päällä) ja kolmas reikä missä lukee Air?
 
Vs: Lanceri ei vedä...

joo aktiivihiili suodatinhan se on.se polttoainesuodattimen alle tulevan polttoaine putken kiinnitys mutteri voi olla todella tiukassa!siihen ei auta kuin hyvät hermot ja vielä parempi kiintoavain ;) niin ja paljon aikaa.

siinä suodattimen rungossa,ihan siinä ala mutterin vieressä on paikka 19mm lenkille josta voi pitää vastaan kun yrittää saada auki sen mutterin se ainakin on jeesannut mua.
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Sainpa sentään tulpanjohdot vaihdettua, ei ainakaan se auttanut. Virranjakajankannen ja pyörijän tilasin, pitäisi huomenna mennä hakemaan. Ja bensansuodatin odottaa tallissa asennusta, jos tulisi se +20C et uskaltaisi mennä ulos konepellin alle ryömimään ;D
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Nyt on kaikki muut osat vaihdettu, mutta tuota bensansuodatinta ei meinaa millään saada pois. Alapulttia ei yksinkertaisesti mahdu vääntämään ja siinä samalla vääntyy koko kiinnitysrauta (vai mikälie viralliselta nimitykseltään). Kertokaas viisaammat miten ihmeessä olette tuon vaihtaneet. Onkohan tuo muuten samassa paikassa esim. CB korimallin lancuissa, siinä aktiivihiilisuodattimen alapuolella? Iskee epätoivo, eikä viitsi mihinkään autokorjaamollekkaan viedä noin pienen asian takia.

Olisi varmaan kuitenkin ihan hyvä vaihtaa kun 150tkm autolla ajettu ja taitaa olla vielä orginaali paikalla :)
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Sama ongelma täällä piti itekkin vaihtaa CB lancerissa toi polttoainesuodatin mutta alapultti osoittautus täälläkin mahdottomaksi!?
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Saikos ketjun aloittaja bensansuodattimen vaihdettua ja hävisikö oireet? Itsellä sama homma gti galantissa tai oireet ainakin. :)
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Kaikki muut tuli vaihdettua, mutta tuon suodattimen alapultti osoittautui ylivomaiseksi. Oireet eivät kadonneet, joten eipä tässä taida olla muita vaihtoehtoja kuin tuo bensansuodatin. Saa kattoa jos jaksais joku päivä vielä yrittää tuota vaihtaa mutta voin sanoa, että tiukassa on :)
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Jep, itse just vaihdoin tulpanjohdot. ja nyt pitempikestoisen testauksen jälkeen näkee että vaikuttiko se, epäilen että ei. Eli jos viitsit ilmotella kuinka käy jos saat sen auki ja vaihdettua. Se ois itelläki seuraava kohde listalla :)

edittiä. Eli sama tuttu nykiminen oli päivällä siinä 2,5k tienoilla, nyt illalla kun ajoin niin sitä ei tuntunut (tai sit annoin vaa lappua reilummin). Ja tuota se on aina tehnyt. :'(
 
Vs: Lanceri ei vedä...

mikä on mitsussa ku ei vedä..?1.6 GLI -95.Huiput 160..eikä oikeen kiihy..voiko vapaavirtaus suodatin haitata konneen toimintaa..?
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Mikä on tämän päivän tilanne (Toye & Slider)? Nykkiikö teidän autot vielä? Oletteko löytäneet vian? Minulla taitaa olla sama vika minun Lancerissa 92.
 
Vs: Lanceri ei vedä...

ja mulla myös,olen vaihtanut ilman putsarin,ilmamäärämittarin, suuttimet, kannentiivisteen,venakumit,tulpat ok(en vaihtanu)bensasuodattimen(kokeilin toista,ei auttanu mitenkään)ecun,jopa eskun huoltaman,virranjakajan,koneen lämpöanturin joka ecua ohjaa.


siis mielestäni kaiken joka tohon vaikuttaa,autossa on ilmastointi ja seuraavaksi ajattelin ottaaa sen remmin pois ja koittaa sit,tuskin auttaa

niin ja kaikista ihmeellisintä on se että kylmänä pelaa ihan ok,mutta kun kone lämpee sit alkaa empimään n 2000-2500 kierroksen hujakoilla,heti kun antaa isompaa vaihdetta taas tapahtuu eli jaksaa mennä:nykii(siis pahin empiminen 2000-3000tienoolla koneen lämmettyä)

kaikki mielestäni moottorin ohjauksen kannalta lämpötilaan vaikuttavan olen vaihtanut toiseen takuulla toimivaan,vaan ei auta!

kylmällä koneella siis toimii kun kello ja tekee mitä käsketään,se mielestäni tekeekin tästä niin ihmeellistä
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Minullakin oireet on ihan samanlaisia. Kylmällä koneella kaikki pelaa hyvin, mutta kun se lämpenee ja isomalla vaihdeella niin sitten se nykii.
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Omassani on samat oireet.. Viimeksi viaksi paljastui kaasuläpän asennon tunnistin, voihdoin uuden ja kuukauden sillä ajelinkin moitteetta.. Mutta nyt on veto hävinnyt, ei vaan vedä enää niinkuin ennen.. Nelosella kiertää vaan 5500rpm asti. Välillä menee taas moitteetta ja jaksaa kelata yli 200 mittariin.. Autoon on siis vaihdettu bensansuodatin, tulpat, ilmanputsari ja tietenkin kaasuläpän asennontunnistin.. Tänään rupes tuo vika jo ärsyttään kun joku ammattikoululainen tuli 1.2 micralla haastaan ja mentiin tasoihin.. :seina venttiilit pitää normaalia pientä naputusta kylmänä.. pursituksia oli n. 14.5 joka pytyssä kun mitattiin.
 
Vs: Lanceri ei vedä...

On ollut tuo nykiminen sen verran pientä, että arkiajossa siitä ei haittaa ole joten on vähän jäänyt vähemmälle huomiolle. Ei ole yhtä dramaattista suorituskyvyn laskua havaittavissa, kuten Mr.Nobodyn tapauksessa. Bensansuodatin edelleen vaihtamatta, kun ei ole saanut aikaiseksi, ehkä sitten öljynvaihdon yhteydessä ::)

Ostin myös vikakoodin lukijan ja tsekkasin vikakoodit --> ei koodeja.
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Korjautuisikohan Lancereidenkin nykiminen samalla konsteilla kuin Galanteista eli perinteisellä kaasuläppäkotelon putsauksella. ::)
 
Vs: Lanceri ei vedä...

[quote author=GDI rules link=topic=16451.msg120269#msg120269 date=1189779221]
Korjautuisikohan Lancereidenkin nykiminen samalla konsteilla kuin Galanteista eli perinteisellä kaasuläppäkotelon putsauksella. ::)
[/quote]


mutta miten tuon putsaus lämpötilan vaikuttaa,kun kylmänä pelaa kuin kello mutta lämpimänä ei :-\
hieman ihmetyttää,mutta vois tuon putsatakkin ;D
 
Vs: Lanceri ei vedä...

Pitipä tuo kaasuläppäkotelokin sitten kokeilu mielessä putsata, mutta eipä siellä paljoa putsattavaa ollut verrattuna nuihin galantin kaasuläppäkoteloihin. Otin nekin pienet pois mitä siellä oli ja katsotaan nyt sitten vaikuttiko, epäilen kyllä vahvasti. :)

Kukaan muuten kokeillut noita STP Motor Threatment puteleita joita myydään autotarvikeliikkeissä, kovin lupailevat puhdistavan tuon ruisku järjestelmän, venttiilit yms. jos jotain moskaa olisi sinne eksynyt. Eipä tosin ole pahan hintainenkaan jos kokeilisi.
 
Vs: Lanceri ei vedä...

mikko412 sanoi
[quote author=GDI rules link=topic=16451.msg120269#msg120269 date=1189779221]
Korjautuisikohan Lancereidenkin nykiminen samalla konsteilla kuin Galanteista eli perinteisellä kaasuläppäkotelon putsauksella. ::)


mutta miten tuon putsaus lämpötilan vaikuttaa,kun kylmänä pelaa kuin kello mutta lämpimänä ei :-\
hieman ihmetyttää,mutta vois tuon putsatakkin ;D
Juu tuo lämpötila vaikutti yllättävän paljon Galantissakin. Viileällä ilmalla pelasi paljon paremmin kuin helteellä. Talvella tuntuu GDI Galantti pelaavan kaikista parhaiten. Paljon auttoi helteessä toimimiseen minulla kun tulppasin EGR:än.
 
Takaisin
Ylös Bottom