Lancerin vetonivelen suojakumi

Turri

Lancer 1.5HB -91 4G15
Liittynyt
25 Heinäkuu 2005
Sijainti
Turku/Köyliö
Elikkä kävin kattastuksessa ja meni heittämällä läpi.. :D ;D

Mutta toinen suojakumi oli revenny ja tuliki nyte mieleen kysellä teitin enemmän (?) kokeneitten kokemuksia mitäköhän tollasen tavallisen lancun -91 etupuolelta pitäs irrotella..? Enemmän tai vähemmän yksityiskohtaset neuvot olis oikein bueno ja otetaan kiitollisuudella vastaan. ;)

Tuskin rupeen ite sellasta tässä kiireessä vaihtelee jos vaan saan jonkun tekemään tän viikon aikana, mut jos en ni pitääpi ite sitte aatella viikonloppuna..kiinnostaapi kuitenkin mitä sinne sitten tehdään jos vaikka himppusen taas viisastus ja osais ens kerralla..  :p ;D
 
vaihda se kumi HETI kun vain mahdollista jos nivel on vielä äänetön. Rikkinäisellä suojakumilla ei tarvitse kauaa ajaa, kun vesi ja hiekka rikkoo nivelen. Ja jos nivel raksuttelee vähänkin, niin kannattaa vaihtaa samalla.

Hommana tuo on helppo, mutta vaatii tietty työkaluja jonkun verran.

Rengas irti, vetarin mutteri irti, alapallo irti, kääntää navan sivuun ja ottaa vetoakselin takaa irti navasta (ja varoo ettei vedä akselin sisäpäätä ulos laatikosta), sitten vanha suojakumi irti ja kopauttaa nivelen irti, se nivel on sellaisella sokalla siinä akselissa. Sitten vaan vanha nivel HUOLELLISEEN pesuun (koska sillä on ajettu rikkinäisellä suojakumilla), sen voi vaikka purkaakin, mutta se on jo työläämpää. Seuraavaksi puhtaaseen niveleen voi laittaa rasvaa, jonka jälkeen kasaaminen käänteisessä jarjestyksessä. Ensin akselille työnnetään siis suojakumi JA tarvittavat kiristinpannat (juu on joskus unohtunut itseltäkin joku noista), sitten nivel. Nivelelle vielä tarvittava määrä rasvaa ja suojakumi paikoilleen pannoilla. Ja kasaan. Helppo nakki.

Varmaan muitakin tapoja on mm. navan irrottamiseen, Lancer harrastajat varmaan kertoo niistä. Koko vetoakselinkin voi ottaa irti autosta, kunhan muistaa, että kun sen laatikon puoleisen pään ottaa irtii, niin laatikkoöljy pyrkii pihalle aika vauhdikkaasti. Toisaalta, kun vetari on irrallaan pöydällä, on sen kanssa mukavampi työskennellä. Tapoja on siis monia.
 
Kiitokset nopeesta vastauksesta  ;D
Juu kumi menee huomenna vaihtoon, kahtellaan sitte jos vaikka toimii taas vähän aikaa  ;)
Ja toistaseksi on siis tyytyminen fillariin  ::) Mutta koheneepa kuntoki samalla.. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom