Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Stray

New Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2008
Sijainti
Keminmaa
Jokos on porukalle selvinnyt tarkalleen mitä muutoksia täytyy tehdä jotta saa suomen kilpiin?
Omani on tulossa huhtikuussa suomeen...

*Ylläpito edit* Tuotu ketjun loppupäästä what-to-do listoja viestin alkuun.

spoon sanoi
Itsellä -97 legnum VR-4, katsastuksessa käytin, muutokset:

- Takasumuvalon asennus,
- euro Galantin etuvalot (Depot koivuselta 82e/kpl),
- Kirkkaat Etuvilkut kulmiin koivuselta (Depo 15e/kpl)
- Kirkkaat sivuvilkut lokareihin (Depo 11e/kpl)
- Korkeuden säätömoottorit romikselta (audi a3-00 30e) ja katkaisin motonetistä 3,90e.
- Osat tilasin Kuopiosta savon varaosa ja tarvikkeesta, paperit katsastuskonttorilta a'180e

Sudo sanoi
Toimenpiteet:

Vaimon 1997 Legnumiin tein seuraavat modit:
-Lokasuojien vilkut vaihtoon ja Depolta kirkkaat e-hyväksyty tilalle 12€ pari
-Etuvalot korkeudensäädöllä ostin mitsulta uutena ilman sivuvilkkuja, yht. 400€ pari
-Sivuvilkut Depolta 32€ pari
-Galantista katkaisinpaneeli valojen korkeussäädön potikalle ja sumuvalokatkaisijoille uutena timanttitiskiltä 17€
-Korkeudensäätöpotikka timanttitiskiltä 56€
-Takasumuvalon katkaisija merkkivalolla 2,95 Biltema
-Sähköjohtoa, liittimiä, kutistemuovisukkaa, johtoteippiä etc. sähköjen vetotarpeita 25€
-Takasumuvalo (yleismallinen) tarvikeliikkeestä 6€
-Vastaavuustodistus www.pakettiautopojat.fi , 275€
-Rekisteröintikatsastus ja rekisteröinti yht 252€

Takasumuvalon kiinnitin takapuskurin vasemmanpuoleiseen kiinnitysraudan paikkaan korissa, piuhat vein konttiin ja sieltä katkaisijalle.
Korkeudensäätömoottorien kytkennät tein Pexin ohjeiden mukaisesti (ylempänä oleva Pexin postaus)

Muita kuluja ja toimenpiteitä:
-Ruostesuojaus finikor-liikkeessä 650€
-Pyyhkijänsulat 40€
-Talvirenkaat 500€
-Autovero 1832€
-Tullin väliaikainen ajolupa 10€?

zanshin sanoi
Noniin, vähän tehdyistä muutos/huoltotöistä raporttia tännekin.

Ajovalot - OEM Mitsubishi 600e
Valojen muutostyöt - Ajovalojen vaihto, korkeudensäädön ja takasumuvalon asentaminen 235e
Jakopääremontti - Osat + työ 8h 480e
Rekisteröintikatsastus 257e
Nesteiden vaihto - Jäähdytysnesteet, moottoriöljyt, peräöljyt, vaihdelaatikon öljyt (sis. suodattimet) 300e
Talvirenkaat - Good Year 205/55/16" aluvanteilla 850e
TÜV-todistus 275e

Mahdollisesti tarvittavien osien numeroita:

uge sanoi
Tuossa hintoja mitä löyty päiväkirjan välistä....

Ölijynsuodatin MD136466 > MD322508 10,80
Ilimansuodatin MR529773 59,00 >XR529773 17,40
Tämäkin on ilimansuodatin MR266849 katso edellinen
Vaiht.ölijy, automaatti MR922838 > MZ312096 20L 290,00
Tämä taas on AYC ölijyä MZ102520 24,00

Jakohihina MD318814 110,00
Jakopäänrulla MD316826 48,00
Kiristin MD308593 146,00
Jakopäänrulla MD179597 56,00
Varsi jota yleensä ei tarvi MD318809 70,00

Apulaitehihina MD184973 31,00
Samoin tämä MD317142 50,00

Etujarrulevy MR205215 > MR128659 152,00
Takajarrulevy MR128661 121,00
Etupalat MR389546 > MN102608 142,00
Takapalat MR389582 > MN102625 126,00
Clipsisarja jarhuin MR389599 19,00
Niin tämäki MB857614 8,20

Ylävesiletku MR212528 22,60
Alavesiletku MR212529 23,00
Joku lämppärinletku MR296663 toinen vaihtoehto/malli MR296662 36,00
Vesipumppu MD302010 182,00
Termostaatti MD337408 25,00

Happitunnistin MD189008 290,00
Venttiilinnostin MD376687 37,00
Tiivistesarja moottorhin MD975559 550,00
Momentinmuuntimen tiiviste (AW344852) paremmin sopinee MD707575 > MR967673 14,50
Tyhjäk.säätöruuvin kumituluppa MD614532 7,00
Tyhjäk.säätöruuvi MD614948 4,00
o-rengas edelliseen MD608806 6,00
Laturi MD336781 685,00
Laturinhiilet MD618689 18,20
Etup.napa/laakeri MR334386 248,00

Takap.napa/laakeri MR403968 338,00
Keskikonsolin paneeli MR417661 269,00
Tulupanjohtosarja MD337651 208,00

Nokka-akselin stefa_________________ MD372536 11.40
Kampiakselin takastefa______________ MD359158 31,00
Öljykello__________________________ 1258A002 23,20
Kampiakselin etustefa_______________ MD168055 15,40
Polttoainesuodatin__________________ MR212200 49,80
V6-merkki kromi/musta etulokasuojaan__MB814468 15,00
VR-4-merkki maskiin puna/kromi________MR300140 32,00
puna/musta______ MR416354 32,00
Peitelevy esim. TCL-katk. tilalle_______ MB869766 5,00
Painelaakeri________________________MR145619 95,00
Paineasetelma______________________MD771746 212,00
Kytkinlevy_________________________MD748527 293,00
Turbo vas.________________________MR299237 2175,00
Turbo oik._________________________MR299235 2175,00
Termostaatti_______________________MD337408 25,00
Ajovaloumpio vas, euromalli___________MR339377 225,00
Ajovaloumpio oik, euromalli____________MR339378 225,00
Ajovalosarja vas, sis. vilkkulyhdyn______MR325943 318,00
Ajovalosarja oik, sis. vilkun____________MR325944 318,00
Ajovalojen korkeussäätökatk.__________MR250918 56,00

Sitten pari spesiaaliosaa:

Etupuskurin ilmanohjain etukulmaan vasen__ MZ5685401
oikea___MZ5685402
Takapuskurinhelma______________________MZ570709
Näille ei oikein löydy mitään muuta tietoa, liekö vain japanin markkinoille...
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Stray sanoi
Jokos on porukalle selvinnyt tarkalleen mitä muutoksia täytyy tehdä jotta saa suomen kilpiin?
Omani on tulossa huhtikuussa suomeen...

Valot vaihtoon ja leimalle. Tapauksesta riipppuu tarviiko asentaa takasumari (joissain se on, joissain ei). Valojen korkeudensäätö on edelleen pöydällä oleva kysymys, mutta lähtökohtaisesti se vaaditaan tämän ikäisiin autoihin. Muuta ei tarvitse.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Eikö tällainen aihe ole harvinaisen turha? Ko. asiasta infoa pursuaa ainakin kahdessa viestiketjussa. Itse luulin jo otsikon takia että ensimmäinen Legu on tosiaan saatu kilpiin, sitten aihe olikin tosiasiassa tällainen?
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Kun kerran tämä topikki täältä löytyy, onko yhtään legnumia kilvissä / katsastus ok? Onko siis käypäsiä vaatimuksenmukaisuus- / TUV-lappuja saatavilla?
Mitä kautta olette hakeneet?
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Legnum sanoi
Kun kerran tämä topikki täältä löytyy, onko yhtään legnumia kilvissä / katsastus ok? Onko siis käypäsiä vaatimuksenmukaisuus- / TUV-lappuja saatavilla?
Mitä kautta olette hakeneet?

Samaa asiaa käsitellään tuolla evon rekisteröinti-threadissa, mutta jatkan omalta osaltani etenemistä tänne. Tuvipaperit tuli tänään postissa, vein konttorille. Papereista löytyy kaikki tarvittava. Akselimassoista voi tulla jotain haloota, kun niitä ei papereissa ole, mutta se taitaa olla vain neuvottelukysymys katsarin kanssa.

Paperit saa tilattua esim Pakettiautopoikien kautta. Nopeaa toimintaa siellä, tilasin 9 pv sitten sunnuntaina paperit ja tänään kolahti luukusta.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Auto ja paperit tuli esv:n kautta, katsastus ok. veroja ja kilpiä odotellut maaliskuun alusta lähtien.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

kävin konttorilla ni tuv lappuja odotellessa ja vakio välijäähy keulille takas, kyllä vituttaa.
ei kuulemma ole enää vähäpäästöinen :f
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

miikka sanoi
Paperit saa tilattua esim Pakettiautopoikien kautta. Nopeaa toimintaa siellä, tilasin 9 pv sitten sunnuntaina paperit ja tänään kolahti luukusta.

Mulla meni 21 päivää ennen kun sain yhtään mitään. Nyt yli kuukausi eikä vieläkään oikeaa todistusta kädessä.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Hydro sanoi
kävin konttorilla ni tuv lappuja odotellessa ja vakio välijäähy keulille takas, kyllä vituttaa.
ei kuulemma ole enää vähäpäästöinen :f

Ja et voinu vedota et vakio väläri ois rikki ? ...saa korjata tarvikeosalla...
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Tosiaan, lieneekö täällä sitten klubin ensimmäinen kilvissä oleva legu... :) verot voi lukea tuolta toisesta topicista.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

nostokurki sanoi
Tosiaan, lieneekö täällä sitten klubin ensimmäinen kilvissä oleva legu... :) verot voi lukea tuolta toisesta topicista.

Uskoisin ettei ole, Tamperesterissa oli pari legua jo rekisteröity omaa sedan tuontia ennen ja sedanit on jo kilpien välissä. joten uakoisin että legutkin on jo.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

tepi sanoi
Uskoisin ettei ole, Tamperesterissa oli pari legua jo rekisteröity omaa sedan tuontia ennen ja sedanit on jo kilpien välissä. joten uakoisin että legutkin on jo.

no joo, mutta eipä ole kukaan klubilainen vielä tunnustanut että kilvissä on ???
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

sen verran voin tunnustaa, että tulihan ne kilvet jo itellekin haettua...
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

auto on nyt kohtapuolin jo suomessa niin ajattelin nyt etukäteen jo kysellä että mitkä kaikki laput otan tulliin mukaan ku menen tullaamaan auton ? Niin kiire tossa et pitää suoraa esv:ltä auto ajaa tullattavaks.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Jalperi sanoi
auto on nyt kohtapuolin jo suomessa niin ajattelin nyt etukäteen jo kysellä että mitkä kaikki laput otan tulliin mukaan ku menen tullaamaan auton ? Niin kiire tossa et pitää suoraa esv:ltä auto ajaa tullattavaks.

Ne laput mitä sieltä esv:ltä saat :p
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Jalperi sanoi
auto on nyt kohtapuolin jo suomessa niin ajattelin nyt etukäteen jo kysellä että mitkä kaikki laput otan tulliin mukaan ku menen tullaamaan auton ? Niin kiire tossa et pitää suoraa esv:ltä auto ajaa tullattavaks.

ESV:n lasku, tullauspaperit ja alkuperäinen rekisteriote. Jälkeenpäin joudut vielä toimittamaan rekisteröintikatsastustodistuksen. En halua pelotella, mutta tällä hetkellä ei ole kenelläkään tietoa mistä saa vaatimustenmukaisuustodistuksia yhtään mihinkään Japanintuontiin. Homma on kyllä työn alla ja uskon sen pikapuolin järjestyvän, mutta tämä on tilanne tällä hetkellä.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

nokonzok sanoi
En halua pelotella, mutta tällä hetkellä ei ole kenelläkään tietoa mistä saa vaatimustenmukaisuustodistuksia yhtään mihinkään Japanintuontiin.
Pystytkö avaamaan hieman, miten/miksi tilanne muuttunut?
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

LegnumVR4 sanoi
Pystytkö avaamaan hieman, miten/miksi tilanne muuttunut?

pakettiautopoikien kirjoittamat laput ei kelpaa enää...tai siis hehän tilaavat ne tuv sud memmeliltä ja tuo memmel taho on nyt ei hyväksyttyjen listalla... lisää asiasta dnsf.org ja sieltä skyline kilvitys...
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Harri K sanoi
pakettiautopoikien kirjoittamat laput ei kelpaa enää...tai siis hehän tilaavat ne tuv sud memmeliltä ja tuo memmel taho on nyt ei hyväksyttyjen listalla... lisää asiasta dnsf.org ja sieltä skyline kilvitys...

Samasta paikasta on toki moni muukin niitä tilaillut, allekirjoittanut mukaan lukien. Käytännössä oli käynyt niin, että Herr Memmel oli kirjoitellut Tüv Süd Autoservicen edustajana lappuja Tüv Süd Automotiven nimissä, ja näin ylittänyt valtuutensa. Jälkimmäinen on hyväksyttyjen listalla, ensiksi mainittu ei ole.

AKElta kiitettävää aktiivisuutta, olivat jaksaneet oikein Tüviltä itseltään selvittää mikä on homman nimi. Oli nimittäin käynyt niin "että jotkin tahot ovat alkaneet tuoda japanilaisia autoja Suomeen", ja kyllähän kunnon virkamiehen on tällainen porsastelu estettävä.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

nokonzok sanoi
AKElta kiitettävää aktiivisuutta, olivat jaksaneet oikein Tüviltä itseltään selvittää mikä on homman nimi. Oli nimittäin käynyt niin "että jotkin tahot ovat alkaneet tuoda japanilaisia autoja Suomeen", ja kyllähän kunnon virkamiehen on tällainen porsastelu estettävä.
Jepp tuo tuli aika helposti esille rivijen väliltä... Nyt pitäisi vaan saada joku toinen paperi

Onko muuten joku varma tieto että saako autolla ajaa vaikka katsastuksen korjausaika on mennyt umpeen?
dnsf foorumilla oli puhetta siitä että saa aja tullin 3kk kilvillä kunhan katsastus on aloitettu ???
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Anderz sanoi
Jepp tuo tuli aika helposti esille rivijen väliltä... Nyt pitäisi vaan saada joku toinen paperi

Onko muuten joku varma tieto että saako autolla ajaa vaikka katsastuksen korjausaika on mennyt umpeen?
dnsf foorumilla oli puhetta siitä että saa aja tullin 3kk kilvillä kunhan katsastus on aloitettu ???
juu näin se on 3kk saa ajaa kunhan katsastus on aloitettu.
Eli voin hakea vaikka hylsyn suoraan ja sen lapun lähetän tulliin sitten vielä jälkeenpäin ?
ja kiitoksia edellisestä vastauksesta !
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Jalperi sanoi
juu näin se on 3kk saa ajaa kunhan katsastus on aloitettu.
Eli voin hakea vaikka hylsyn suoraan ja sen lapun lähetän tulliin sitten vielä jälkeenpäin ?
ja kiitoksia edellisestä vastauksesta !

Minun käsittääkseni asia on niin, että ajaa saa jos hylsy on tullut papereiden takia. Jos puolestaan kysymys on teknisestä viasta, ajoaikaa olisi se kuukausi. Taitaa kuitenkin olla niin, että kyseessä on jonkinlainen aukko laissa, eikä kukaan oikein varmasti tiedä miten asia on.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

jokos joku on keksiny mistä noita e-hyväksttyjä etuvaloja saa ? tuolta kaupalliset ilmoitukset puolelta ei ole niistä mitään kuulunu niin tarvis ettiä muualta. Ei viittis mitsun jälleenmyyjältä kuitenkaan hakea :<
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Tarvikeumpioita saa esim. Koivusen liikkeistä, AD-varaosasta jne... mut itsellä on alkuperäiset (eiks niin Nokonzok?) eikä loppuunsa ollut kovin paljoa kalliimmat laatuunsa nähden!
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Jos AD:n hinta on luokkaa päälle satanen kappaleelta ja orkkikset maksaa 330 euroa kappaleelta niin kyllä saa aika laadukkaat olla että 400 euroa kannattaa maksaa enemmän :p

Mutta jos pikkuraha ei ole este niin helpoimmalla pääsee käymällä mitsutiskillä.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

no mut tuleehan niissä säätömottorit mukana, ynnä se että ne asettuu nätisti paikoilleen. Eikä tule heti vedet sisälle umpioon. :)

Eikä hintaero ole noin suuri... ;)
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

miikka sanoi
No mikäs se hintaero sitten on?

510e oli headlampshopista moottoreilla pari lähimpään postiin ja paikallinen AD tais 180e/kpl ilman moottoreita tarjota tarvikkeina, tosin maahantuojan varastosaldo oli 0kpl -> toimitus olisi ollut joskus syksyllä, vuosi jäi epäselväksi.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Orkkikset maksaa rapiat 500 pari, sis. moottorit ja kulmavilkut.

www.felke.fi tai jo mainittu Head Lamp Shop.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

K1 katsastaja-asema lupas 165e hintaan tuvi lappuset. Hetimiten tilaan, kunha vaa saan rekkaripaperista kopion itelle...
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Harri K sanoi
K1 katsastaja-asema lupas 165e hintaan tuvi lappuset. Hetimiten tilaan, kunha vaa saan rekkaripaperista kopion itelle...

Loistohomma! Valoa on siis tunnelin päässä. :peukku
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Vielä siis vähän varauksella tuohon suhtautuisin...puhelimitse vain ja kerroin auton olevan Englannissa rekisterissä...koitin myös väliin sanoa että tuotu sinne Japanista..
Asia selvii lähipäivinä kun kiikutan Englannin paperit tuonne ensin...
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Harri K sanoi
Vielä siis vähän varauksella tuohon suhtautuisin...puhelimitse vain ja kerroin auton olevan Englannissa rekisterissä...koitin myös väliin sanoa että tuotu sinne Japanista..
Asia selvii lähipäivinä kun kiikutan Englannin paperit tuonne ensin...

Eli ei vielä mitään varmuutta asialle. Puhuitko inssille vai kassatädille?
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Twilight sanoi
Eli ei vielä mitään varmuutta asialle. Puhuitko inssille vai kassatädille?

Äsken juuri inssille puhuin kun kävin siellä. Tilaavat saksasta paperit aina kuiteki suoraan. Vien lähipäivinä niille paprut ni kattovat eteenpäi asiaa...
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Harri K sanoi
Äsken juuri inssille puhuin kun kävin siellä. Tilaavat saksasta paperit aina kuiteki suoraan. Vien lähipäivinä niille paprut ni kattovat eteenpäi asiaa...

Joo, hyvä juttu. Ite kans tulin just hakemasta kaverille autoo, Englannista ajettiin ja eilen saavuttiin Suomeen. Sillä vaan ku ollaan kans mietitty noita papereita kun on alkujaan JDM auto joka välis rekattu Englantiin.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Twilight sanoi
Sillä vaan ku ollaan kans mietitty noita papereita kun on alkujaan JDM auto joka välis rekattu Englantiin.

JDM vehkeiden mukaanhan nuo menee. Englannista tämän omanikin hommasin. Eli TUV:lta paperit, jos jostain kautta saa.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Samppa sanoi
JDM vehkeiden mukaanhan nuo menee. Englannista tämän omanikin hommasin. Eli TUV:lta paperit, jos jostain kautta saa.

Tottakai, mutta nyt kun TÜV Autoservicen laput on bannissa niin täytyy jostain muualta kehitellä. Ja tuo Englanti voi sekottaa esim. kassaneidin pään ja sanoa automaattisesti kyllä koska olettaa että on euroopassa myyty ja hyväksytty auto.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Twilight sanoi
Tottakai, mutta nyt kun TÜV Autoservicen laput on bannissa niin täytyy jostain muualta kehitellä. Ja tuo Englanti voi sekottaa esim. kassaneidin pään ja sanoa automaattisesti kyllä koska olettaa että on euroopassa myyty ja hyväksytty auto.

Juu aivan. Juurikin näin.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Mitenkähän katsastussetä sitten suhtautuu, jos katsoisi britteihin uutena tuotuja VR4 Galantteja? Näitähän meni käsittääkseni 200 kappaletta sinne. Eli onkohan auto edelleen JDM, vaikka se olisi tuotettu poikkeusluvilla britteihin ja myyty Ralliartin varustelemana uutena autona? Näissä kun taitaa kaikki merkinnät olla kuitenkin euroopan puolelta jos olen ymmärtänyt oikein...?
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Skydiver sanoi
Mitenkähän katsastussetä sitten suhtautuu, jos katsoisi britteihin uutena tuotuja VR4 Galantteja? Näitähän meni käsittääkseni 200 kappaletta sinne. Eli onkohan auto edelleen JDM, vaikka se olisi tuotettu poikkeusluvilla britteihin ja myyty Ralliartin varustelemana uutena autona? Näissä kun taitaa kaikki merkinnät olla kuitenkin euroopan puolelta jos olen ymmärtänyt oikein...?

Kyllä, menee EU-tyyppihyväksyttömän ajoneuvon prosessin mukaan. Poikkeusluvalla kuitenkin saatu sinne kilpiin, maahantuoja tosin voi kirjoittaa itse maahantuomaansa autoon nuo vastaavuustodistukset. Näin omassa tapauksessani EU-tyyppihyväksyttömän autoon sain vastaavuustodistukset.
 
Vs: Legnum VR4 1996 Kilpiin

Twilight sanoi
Kyllä, menee EU-tyyppihyväksyttömän ajoneuvon prosessin mukaan. Poikkeusluvalla kuitenkin saatu sinne kilpiin, maahantuoja tosin voi kirjoittaa itse maahantuomaansa autoon nuo vastaavuustodistukset. Näin omassa tapauksessani EU-tyyppihyväksyttömän autoon sain vastaavuustodistukset.

Näin hieman oletinkin. Kiitokset mielenvahvistuksesta. :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

http://www.pakettiautopojat.fi/palvelut.html

Tuolla pakupoikien uudet hinnastot.
Ja TUV Hessen tietääkseni toimittaa paperit eli ko. paperit kelpaavat. :peukku
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Harri K sanoi
http://www.pakettiautopojat.fi/palvelut.html

Tuolla pakupoikien uudet hinnastot.
Ja TUV Hessen tietääkseni toimittaa paperit eli ko. paperit kelpaavat. :peukku

Se on sitten vaan taas ajan kysymys milloin AKE lyö noillekkin lapuille kapulat rattaisiin.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Antsah sanoi
Se on sitten vaan taas ajan kysymys milloin AKE lyö noillekkin lapuille kapulat rattaisiin.

eri asia kun se, että ne edelliset laput olivat saksalaisen pään töppäyksiä.
mut kattellaan. Pääasia että lappui saa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

huomenna käyn auton hakemassa ja ajan suoraan tulliin veroilmoitusta tekemään niin joku joka on jo käynyt ilmoituksen tekemässä ja hakemassa ne tullin väliaikaset kilvet niin paljonko ne vakuutukset ym on mitä sielä tullissa joutuu maksamaan tolle 3kk:lle ?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jalperi sanoi
huomenna käyn auton hakemassa ja ajan suoraan tulliin veroilmoitusta tekemään niin joku joka on jo käynyt ilmoituksen tekemässä ja hakemassa ne tullin väliaikaset kilvet niin paljonko ne vakuutukset ym on mitä sielä tullissa joutuu maksamaan tolle 3kk:lle ?

Muista maksuista en muista, mutta ihan normi liikennevakuutuksen otat siihen ja kaskon päälle, jos haluat. Eli vakuutusmaksut vakuutusyhtiön mukaan.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jalperi sanoi
huomenna käyn auton hakemassa ja ajan suoraan tulliin veroilmoitusta tekemään niin joku joka on jo käynyt ilmoituksen tekemässä ja hakemassa ne tullin väliaikaset kilvet niin paljonko ne vakuutukset ym on mitä sielä tullissa joutuu maksamaan tolle 3kk:lle ?
Kaikkinensa joku ihan naurettava summa tyyliin parikymppiä ellen väärin muista. Siis pakollisen liikennevakuutuksen kanssa.
 
Takaisin
Ylös Bottom