Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jalperi sanoi
huomenna käyn auton hakemassa ja ajan suoraan tulliin veroilmoitusta tekemään niin joku joka on jo käynyt ilmoituksen tekemässä ja hakemassa ne tullin väliaikaset kilvet niin paljonko ne vakuutukset ym on mitä sielä tullissa joutuu maksamaan tolle 3kk:lle ?

Siirtoluvasta se 16€. Sitten omavalintaisesta vakuutusyhtiöstä normaali liikennevakuutus.

10.6 EDIT Typo, 15€.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Twilight sanoi
Siirtoluvasta se 16€. Sitten omavalintaisesta vakuutusyhtiöstä normaali liikennevakuutus.

Siirtolupa ja -vakuutus tosite (29.05.2008) on nenän edessä ja summa on 15€
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

noni nyt on legnumi pihassa on kyl mahtava laite mitä tullu tänää ajeltua. veroilmotuksenkin kävin tekemässä suoraan ja 15e ne kilvet+vakuutukset oli :)
Autosta en löytäny mitään sanottavaa sisältä tai ulkoa. Hämeenkadun mukulakivillä kuuluu ainoastaan etupäästä pientä kolinaa jostain.
Oli kyl ostamisen arvone laite !
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jalperi sanoi
Autosta en löytäny mitään sanottavaa sisältä tai ulkoa. Hämeenkadun mukulakivillä kuuluu ainoastaan etupäästä pientä kolinaa jostain.

Raidetangon pää ;)

Ja onneksi olkoon autosta! Tuu näyttää joku päivä :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Taitaa puolet leguist/galluist olla Treen seudulla koko Suomen kannasta ;D

pikaisella laskutoimituksella tulee viikon päästä oleen 7 kpl
Laitetaanko TGVR4 clubi pystyyn ;)

Onnea vain Jalperillekin :driver
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Kannatan ehdottomasti Legu miittiä. Omalla 8G:llä nyt ajellut viikon ;D
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

jos viikonloppuna pidätte legumiitin niin saattaisin tullakin... :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

miikka sanoi
Käy joo. Ulompi pää ad:stä alle kympin, sisempi Veholta 85e :)
kiitoksia. ulompi ensi ja kattoo kolkattaako viä :)
Tre:n seudulla ilmeisesti miittinki olis sit ? mulle kävis vkl ainaki.
Tarkistin muute ni mulla oli kans E hyväksytyt takavalot
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jalperi sanoi
kiitoksia. ulompi ensi ja kattoo kolkattaako viä :)
Tre:n seudulla ilmeisesti miittinki olis sit ? mulle kävis vkl ainaki.
Tarkistin muute ni mulla oli kans E hyväksytyt takavalot

Tuu käymää huomenna Lahdesjärven ABC:llä, tais olla 19:00 aikaan. Todnäk oon menossa sinnepäin, mutta tosiaan siitä löytyy tarkempaa tietoa tuolta paikallismiitti-osastolta.

Ja mä voin sitten ostaa sulta ne japani-etuvalot pois, älä heitä roskii ;D
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Mitäs noitten akselimassojen kanssa pitää menetellä ku katsuri haluaisi niistäkin jokkut laput ?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jalperi sanoi
Mitäs noitten akselimassojen kanssa pitää menetellä ku katsuri haluaisi niistäkin jokkut laput ?

Sano, ettei niitä tarvitse. Valitettavasti se ei vaan usein riitä. TÜV Hesseniltä on ainakin joihinkin autoihin saanut paperit, joissa myös akselimassat löytyy. Muussa tapauksessa lienee Legun kanssa vähän heikoilla, niistä massoista kun ei mitä ilmeisemmin todistuksia valmistajalta saa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Mulla tuli eilen Legun paperit jaappanian maasta ja kattelin lappua nimeltään
Tentative Defunct Registration Certificate for Export / Export Certificate
jossa näyttää olevan mittoja ja siellä mainitaan myös alla olevat:
Weight 1570kg
Gross Weight 1845kg
Front Weight 950kg
Rear Weight 620kg

Sama lappu löytyy kahteen kertaan toisessa on vain englanniksi ja toinen molemmilla kielillä höystettynä.

Sitä en tiedä onko tästäkään tiedosta mitään hyötyä konttorivisiitillä
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Sladde sanoi
Mulla tuli eilen Legun paperit jaappanian maasta ja kattelin lappua nimeltään
Tentative Defunct Registration Certificate for Export / Export Certificate
jossa näyttää olevan mittoja ja siellä mainitaan myös alla olevat:
Weight 1570kg
Gross Weight 1845kg
Front Weight 950kg
Rear Weight 620kg

Sama lappu löytyy kahteen kertaan toisessa on vain englanniksi ja toinen molemmilla kielillä höystettynä.

Sitä en tiedä onko tästäkään tiedosta mitään hyötyä konttorivisiitillä

Kyseessä on Japanin rekisteriote. Joillekin se kelpaa, joillekin ei. Joka tapauksessa jos noita massoja käytetään, autosta tulee kolme paikkainen.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Sano, ettei niitä tarvitse. Valitettavasti se ei vaan usein riitä. TÜV Hesseniltä on ainakin joihinkin autoihin saanut paperit, joissa myös akselimassat löytyy. Muussa tapauksessa lienee Legun kanssa vähän heikoilla, niistä massoista kun ei mitä ilmeisemmin todistuksia valmistajalta saa.
kiitoksia
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Laitetaas tähän asia joka unohtui omasta kilvityksestä kertoa ja tuli äsken Harrin kanssa puheeksi.

Eli en tiedä mistä kyseinen virhe johtuu, mutta näitä on joitakin tullut, ja omalle kohdalle osui myös. Eli auton verot maksettiin ja ruvettiin odottelemaan rekisteröintilupaa tullista. Ramppasin 3 pv peräkkäin konttorilla, eikä lupaa kuulunut. Sitten konttoritäti otti tiedot ylös ja lupasi selvittää asian seuraavana päivänä. Puhelua tuli, ja oli lupa vihdoin tullut, kaiken kaikkiaan luvan saamiseen meni 6 arkipäivää. Ja näin kerrottiin:

AKE:n tietokanta ei tunne kuin aakkoset ja numerot 0-9. Ei siis viivaa, joka VR-4:ien tyyppinumeroissa esiintyy. Tullissa kirjoittivat tuon viivan papereihin, ja kun tiedon piti liikkua AKEn suuntaan, ei homma toiminutkaan, kun AKEn pää ei tunnista viivoja.

Esim DNSF:ltä löytyy monenmoista vastaavaa juttua, joissa kerrotaan että viivan pitää olla, tai että sen ei pidä olla papereissa, mutta omassa tapauksessa ainakin viiva hävitettiin joka tahon tiedoista, ja myös rek. otteeseen VIN tuli ilman viivaa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jep. Tähän tarvitaan nyt tarkka selonteko.
Nimenomaa tullissa kysyttiin multa "onko tulipellissä viiva? ..se on merkkaava viiva ja tarttee täällä laittaa sitte näkyviin".
Tuli tunne että tullia oli informoitu ja niillä se väliviiva on ennen puuttunut.
Ettei olis että tullin tietokanta ei tunne sitä viivaa? (vaan laittavat sinne merkinnän viivasta)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Mahtavaa, AKEn 30 miljoonan tietojärjestelmä ei tunne viivaa! Tullia on ainakin aikaisemmin ohjeistettu nimenomaan merkkaamaan kaikki mahdolliset merkit, viivat mukaanlukien. No, jos ongelmia tulee niin nyt ihmiset ainakin tietävät mistä kiikastaa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Itselläni on viiva kaikissa mahdollisissa papereissa rekisteriote mukaanlukien eikä ollut mitään ongelmia sen suhteen. Ihme juttu että toisilla tökkii tuohon ja toisilla ei...
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Mahtavaa, AKEn 30 miljoonan tietojärjestelmä ei tunne viivaa! Tullia on ainakin aikaisemmin ohjeistettu nimenomaan merkkaamaan kaikki mahdolliset merkit, viivat mukaanlukien. No, jos ongelmia tulee niin nyt ihmiset ainakin tietävät mistä kiikastaa.

no siis.. jos siinä tietojärjestemlässä jossain lukee (C) tieto-enator, edes etäisesti. niin fail, ja tämä ei ole vitsi. uutisista voi lukea loput.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

ast sanoi
Itselläni on viiva kaikissa mahdollisissa papereissa rekisteriote mukaanlukien eikä ollut mitään ongelmia sen suhteen. Ihme juttu että toisilla tökkii tuohon ja toisilla ei...

Nimenomaa tänsuuntaisia viestejä lukee DNSF puolella. Että viiva pitäisi olla ja tulli sen on jättänyt ennen merkkaamatta. Kiva tietää että rek.ottessasi lukee viivat ihan selvästi :peukku
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Tullin siirtoluvasta alkaa "virta" loppuu tänään---Kaipaisivat kokonaismassaa siihe paperiin (tuv tai katsastuksessa mitattu)
Mites kannattais toimia..kuin tarkkaa noi tarttee että on samat massat ku mitä tulee virallisee rek.otteeseen merkattuna?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Eräs katsastusmies sanoi minulle, että jos löytyy joku ohjekirjan tai huolto-oppaan tieto noista massoista niin se riittäisi. Omalla kohdalla katsastusmies (nainen) ei takertunut massoihin mitenkään.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Harri K sanoi
Tullin siirtoluvasta alkaa "virta" loppuu tänään---Kaipaisivat kokonaismassaa siihe paperiin (tuv tai katsastuksessa mitattu)
Mites kannattais toimia..kuin tarkkaa noi tarttee että on samat massat ku mitä tulee virallisee rek.otteeseen merkattuna?

Miten siitä voi virta loppua? Jos olet aloittanut rekiseröintikatsastuksen, ei mitään hätää ole. Toimitat sitten aikanaan rekisteröintikatsastustodistuksen tullille kun leima on saatu paperiin.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Miten siitä voi virta loppua? Jos olet aloittanut rekiseröintikatsastuksen, ei mitään hätää ole. Toimitat sitten aikanaan rekisteröintikatsastustodistuksen tullille kun leima on saatu paperiin.

tulli ei anna siirtolupaan kuin 2vkoa...siinä ajassa pitää saada lisäpapereita niille siihe veropäätökseen...

Juuri sain tiedon että viikon sisää TUV lappu tulee...
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Ainakin Helsingissä antavat lisäaikaa eivätkä keskeytä verotusta jos on joku järkevä selitys kuten sinulla tässä tapauksessa eli katsastus voi jatkua vasta kun tilattu TUV lappu tulee ja sitten saadaan massatkin.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

ast sanoi
Ainakin Helsingissä antavat lisäaikaa eivätkä keskeytä verotusta jos on joku järkevä selitys kuten sinulla tässä tapauksessa eli katsastus voi jatkua vasta kun tilattu TUV lappu tulee ja sitten saadaan massatkin.

Jeps..soittamalla selvis. Tullin virkailija sanoi " joo oottelinki jo ku kattelin et sulla o tänää viimene päivä. Tuot sitte ensviikol paperit"
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Tullissa keskusteltua:

Viivojen suhteen on aiemmin ollut ongelmia, mutta tuoreiden päivitysten jälkeen tätä ongelmaa ei pitäisi enää esiintyä. Toivossa on hyvä elää... Omassa rekisteriotteessa viivoja on vähän liiankin kanssa valmistenumerossa ja tullin täti ihmetteli tätä hetken aikaa, mutta sanoi, ettei tule aiheuttamaan ongelmia. Saas nähdä miten käy.

Siirtoluvissa oleva kahden viikon aika tulee järjestelmästä suoraan ja siihen saa soittamalla lisää aikaa tarvittaessa. Se ei siis ole kiveen kirjoitettu takaraja, vaan järjestelmästä automaattisesti tuleva aikaraja, jota voidaan jatkaa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

ast sanoi
Ainakin Helsingissä antavat lisäaikaa eivätkä keskeytä verotusta jos on joku järkevä selitys kuten sinulla tässä tapauksessa eli katsastus voi jatkua vasta kun tilattu TUV lappu tulee ja sitten saadaan massatkin.

Mulle sanottiin viime viikolla konttorilla että olisi tullut uusi ohje noista massoista, että vastaavuustodistusten massat ei kävisi. Tulisi käyttää Export certifikaatin massoja. Mites muilla?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Tuvi lappu tuli ja painotkin siinä on (tosin tietojen mukaan vain katsastusasemalla mitatut painot enään hyväksytään)

maksimikuorma 1805kg
etuakseli/taka-akseli 955kg/850kg
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Harri K sanoi
Tuvi lappu tuli ja painotkin siinä on (tosin tietojen mukaan vain katsastusasemalla mitatut painot enään hyväksytään)

maksimikuorma 1805kg
etuakseli/taka-akseli 955kg/850kg

Tästä painohommasta kuulisin mielellään lisäinfoa kun saat oman projektin eteenpäin. Menee nimittäin aika älyttömäksi jos omapaino punnitaan, mutta muuten käytetään export certificaten tietoja. Onko sulla muuten britti rekisteriotteessa painotietoja lainkaan?

Tämä on jälleen yksi osa sarjassamme "AKE autoharrastajien asialla".
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Tästä painohommasta kuulisin mielellään lisäinfoa kun saat oman projektin eteenpäin. Menee nimittäin aika älyttömäksi jos omapaino punnitaan, mutta muuten käytetään export certificaten tietoja. Onko sulla muuten britti rekisteriotteessa painotietoja lainkaan?

Tämä on jälleen yksi osa sarjassamme "AKE autoharrastajien asialla".

ei ole britti otteessa painoja...
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Menee nimittäin aika älyttömäksi jos omapaino punnitaan, mutta muuten käytetään export certificaten tietoja.

Näin minulla eli omapaino punnittiin ja kokonaismassa export certificatesta. Lopputuloksena 5 hengelle suunniteltu auto jossa saa laillisesti olla kolme ihmistä. Ei tässä mitään järkeä ole mutta kiusa se on pienikin kiusa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Mulla punnittiin vain akselimassat... edessä oli jotai 1000kg ja takana 690 jos muistan oikee..en tiiä muistanko.

saa nähä mitä tulee nyt
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Harri K sanoi
Mulla punnittiin vain akselimassat... edessä oli jotai 1000kg ja takana 690 jos muistan oikee..en tiiä muistanko.

saa nähä mitä tulee nyt
joo mulla tehtiin myös näin. maanantaina uusiks leimalle todistuksien kanssa ni kattoo mitä sanoo :eek:
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

jos jollain olis ylimääränen vasen depo lainata korvausta vastaan niin privaa. To asti on korjausaikaa jäljellä ja vasenta valoa vaille kaikki muu reilassa (loppu maahantuojalta ja joka paikasta toi vasuri)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jalperi sanoi
jos jollain olis ylimääränen vasen depo lainata korvausta vastaan niin privaa. To asti on korjausaikaa jäljellä ja vasenta valoa vaille kaikki muu reilassa (loppu maahantuojalta ja joka paikasta toi vasuri)

Vantaan motonetissä näyttäis olevan yksi vasuri jäljellä.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Uldiz sanoi
Vantaan motonetissä näyttäis olevan yksi vasuri jäljellä.

Pystyyköhän Motonetti toimittamaan noita jo, siis e-hyväksyttyjä korkeussäädöllä?

Yritin niitä tilata kuukausi sitten, mutta ei onnistunut.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jos jollai tulee eteen purkuosana vasen sedan mallin takavalo ni ilmotusta mulle....
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

eilen tuli todistukset pakettiautopojilta ja siitä kyllä löyty noi akseli- ja kokonaismassat. tänään kävin uusiks leimallakin ja kolmannelle kerrallekkin vielä pitää mennä :<
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Akseli ja kokonaismassoilla saat sinäkin siis 4 paikkaisen auton. Näin tuli mun todistuksien mukaan.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Kysellääs tässä välissä että kuinka moni on saanu VR-4:n 5-paikkaseksi? Mulle ainakin tuli ilman sen kummempia viis paikkaa eikä neljästä ollut edes puhetta.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Tuleva auto olis kyllä toiveissa saada 5-paikkaseksi mut mistäpä sen tietää ???
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

miikka sanoi
Kysellääs tässä välissä että kuinka moni on saanu VR-4:n 5-paikkaseksi? Mulle ainakin tuli ilman sen kummempia viis paikkaa eikä neljästä ollut edes puhetta.

Ihan verrokkina Evo V, export certificatissa oma massa 1360, punnittu ja otteessa 1410, akselimassat 900 ja 1030, suurin sallittu kokonaismassa 1885 (nämä massat vastaavuustodistuksesta) -> 5-paikkanen auto.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

pexi sanoi
Ihan verrokkina Evo V, export certificatissa oma massa 1360, punnittu ja otteessa 1410, akselimassat 900 ja 1030, suurin sallittu kokonaismassa 1885 (nämä massat vastaavuustodistuksesta) -> 5-paikkanen auto.

Ai sä sait ne massat vastaavuustodistukseen. Prkl ku ois itekin tajunnut niitä kysellä, kun omaan todistusta kyselin.
 
Takaisin
Ylös Bottom