Vs: Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?
[/img][/img]
Legu sanoi
Mutta jos keulan vaihtaa niin ei tuu varmaan nii tukeva koska ei saa hitsattua ku päällimmäiset pellit, pilariski menee varmaan 3 tai 4 pelliä..? rintapellin vaihto ainaki näyttää helpommalta ja paremmalta ratkasulta... joo kiitos kiitos, yritetään saada valmista...
Kyllä ne kaikki pellit saa hitsattua ihan ok kunhan tekee liitoksen kerroksittan. Kohdistaa palat sisimmän pellin mukaan käyttäen hyväkseen pelleissä olevia reikiä pitäis kohdistuksen olla erittäin yksinkertaista, sen jälkeen kasaa pilarit kerros kerrokselta jokainen vahvike erikseen hitsaten niin ettei saumakohdat tule samalle kohdalle niin jäykkyyskin pysyy hyvänä eikä tule yhtä suoralinjaista murtuma kohtaa. Huom
kojelaudankin ym lämppärihässäkät voi pitää paikallaan muutoksen aikana joten tekoaikaakin säästyis mahd?
Samanlailla löytyy helmojen sisemmistä pelleistä kohdistukseen soveltuvia reikiä ym...
Ja edelleen kun katsoo ammattiani ja sitä kauanko olen siinä ollut niin luulisin että itselläni olisi jonkunlainen käsitys myös siitä mikä heikentää korirakennetta tietysti jos jätetään vahvikkeet hitsaamatta niin tuleehan siitä heikko aivan varmasti.
Oma mielipiteeni asiassa on se etten missään nimessä lähtisi kajoamaan auton kantavimpaan tukirakenteeseen (rintapeltiin) jollei ole ihan pakko se on kuitenkin farmariautossa korin vääntöjäykkyyteen eniten vaikuttava kohta tuulilasin kanssa.
En halua asiasta millään lailla vängätä joten herneet pois venttiilistä
jokainen tekee niinkun itse parhaimmakseen näkee esitin vain oman mielipiteeni vilpittömästi. :-\
Tässä joku oma työ esimerkkinä mitä tarkoitin. Projektissa käytettiin hyväksi korin pistehitsi saumoja ja liitokset tehtiin niihin käyttäen pistehitsaus/ tulppahitsaus menetelmiä. Ainoat puskusaumalla tehdyt jatkokset joutu tekemään c-pilariin ja helmapelteihin jotka sovitettiin paikalleen käyttäen ed. mainittuja reikiä hyväksi ja hitsaten kerroksittain kasaan niin etteivät hitsisaumat ole samalla linjalla eri vahvikkeissa/ pintapelleissä...
Kuvissa esiintyvän volvon takakulmaan on osunut kuorma-auto peräänajotilanteessa joten tässä projektissa on ollut muitakin vaiheita kuin pelkkä osan vaihto. Suoriin koreihin on helpompi vaihtaa suoria osia tilalle kuin tähän yksilöön joka oli reilusti muuttanut muotoaan.
Huom! Itse en ole kuvassa vaan työkaveri joka maalasi ko. laitteen.
ps. Käyttää katkaisuissa korisahaa eikä rälläkkää niin ei tule kuin milli saumavaraa eli ei mitoituksetkaan paljon muutu tehdessä.