Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Tuon takia ostin tänään ihan lohkoon lyötävän elementin. 69euroa kustansi ja ihan Defen kirjasta löytyy Evo6:lla käypäinen.ah-05 sanoiMitens letku lämppäri pelaa kun alaletku menee termostaatille?
Autovaraosaliikkeestä : Eiköhän näitä myy jokainen Fixus sun muut Osaset ketjut ja tietty varmaan Motonet.evo4 sanoimistä kävit ostaa tuon lohkoon laitettavan lämppärin ym. tarvikkeen?
Pansu sanoiTuon takia ostin tänään ihan lohkoon lyötävän elementin. 69euroa kustansi ja ihan Defen kirjasta löytyy Evo6:lla käypäinen.
Sama lohkohan noissa on, eli käy.Jonny sanoiKäykö myös Evo IV?
Itse purin syylärin ja pakosarjan pois edestä, kun samalla vaihdoin pakosarjan toiseen. Helpottaa hommaa muutenkin. Sitten porasin pienen reijän roppuun ja tuollainen 30euron massaulosvetäjä ruuvikärjellä siihen reikään, jonka jälkeen naputteli ropun ulos lohkosta. Putsaus reijälle hiomapaperilla, hydrauliikkatiivisteliimaa pintoihin ja tuollaisella pistepuikolla+vasaralla elementti paikoilleen.Twilight sanoiMillanen homma käytännössä toi lämmitin on asentaa? Ostin vastuksen mutta en ole jaksanut vielä asennella, katselin vähän tuonne ahtimen seudulle ja ilmeisesti siihen lähelle se pitäisi laittaa? Joutuuko jotain purkamaan edestä ennen kun pääsee vesiroppuun?
Kiitti
FIN Irrota lämpösuoja pakosarjan päältä sekä kaksi
lämpösuojaa ohjaustehostimen päältä ennen asennusta.
Täytä jäähdytysjärjestelmä autonvalmistajan suosittelemalla
neste-ellä ja ilmaa se ohjeiden mukaan. Tarkista mahdolliset
vuodot.
Kyllä tuo on mielestäni ainoa edes helposti ajateltava roppu, vielä vähemmän sinne toiselle puolelle pääsee käsiksi ;DTwilight sanoiTässä on taas yks syy miks olis pitäny ostaa Subaru. Siinä on kierteellä oleva roppu ja menee n. 6min kun sen vastuksen asentaa paikalleen.
Voi elämä että joutuu tekeen vaikeesti. Olisko imusarjan alla vastaavanlainen pakkasroppu? Olis varmaan helpompi laittaa.
Tunari-82 sanoiKannattaa varoa että ei putoa se proppu lohkon sisälle.
Itellä kävi näin ja joutui hetken askarrella että sai sen vedettyä siitä reijästä ulos.
Niinpä,nykyään moni muukin ""asentaja" tekee mitä sattuu,esim veloitetaan jakopään hilut mutta vaihdetaan vain remmi.[jo sanoiNykyään muuten aika moni asentaja lyö propun suoraan lohkon sisään vaan.
MSRH sanoiTää on mulle sen verran outo operaatio, että olisko jollain laittaa lyhyt diy ohje? Anteeks kauheesti jos on joku P&P projekti mutta kun ei vaan tiedä mitä siihen sisältyy...
Edit: niin siis tää calixin letkumalli
Zlade sanoiItse otin kokonaan alavesiletkun pois kuhan ensin purkaa ahto putket edestä... sitten vaan siitä suoralta kohalta letku poikki lämmitin väliin ja lemmarit "pikkasen" kiinni.. letku takas autoon ja kahtoa lopullinen lämmittimen asento sitten lemmarit kiinni.. täts it Uudet jäähytysnesteet syyläriin ja paisariin.. auto käyntiin ja termostaatinkotelon päältä ilmaruuvia auki niin poistuu ylimääränen ilma järjestelmästä?! näin itse tein joku ammatti ihminen voi tehdä toisin??? eukku
Kutoseen muistaakseni vedin johdon sisälle sieltä oikeanpuoleisen sisälokarin takaa/alta.MSRH sanoiMissäs vitosissa on läpivienti sisätilapistokkeelle?
Mikael sanoiTekeekö toi termostaatti mitään hallaa tohon veden lämmittämiseen, kun termari on alavesiletkun päässä? (tästä on jotain kirjoteltu kyllä tässäkin viestiketjussa, mutta en ole oikein saanut selvyyttä asiaan.)
Dammed sanoiItse en kyllä suosittele tuota letkulämppäriä..evossa siitä ei kyllä mitään kokemusta mutta datsunissa se ei toiminut ollenkaan. Joskus lähti huonommin käymään lämmityksen jälkeen kuin kylmänä ;D
Omaan neloseen lohkolämmittimen asensin eikä minun mielestä ole todellakaan paha homma asentaa. Itsellä asennuksessa meni n. 15 min pakkasproppu lähti hienosti piiiiitkällä harjaterästangolla ja vasaralla ;D toinen pää tangosta vain proppua vasten ja toinen pää tuli jostain ahtimen vierestä johon riitti pari lyöntiä vasaralla..minun mielestä evossa proppu ei eden voi tippua lohkon sisään. Tai ainakin minulla se säilyi niin ehjänä ettei olisi millään mahtunut.
MSRH sanoiPaljos lohkolämppäri kustantaa ilman sisätilapistoketta viitoseen?
andyman sanoiOlin jo äsken menossa tilaamaan letkulämppäriä,mutta ajattelin vielä miettiä että josko kuitenkin laittaisi lohkoon vastuksen.Halvempi hinta ja mahdollinen parempi toimivuus kiinnostaa
Mun pitää kuitenkin syyläri purkaa irti niin jos sillä saa sinne lisää tilaa samallahan tuo menisi. Onko se proppu jakopään suunnassa vai siellä toisessa päässä konetta?
Mitä tuo lyötävä malli vaatii asennukselta? jonkun lukkoliiman ilmeisesti? Pääseekö sen lyömää hyvin jos pakosarja on paikallaan?
Sorry, unohtu mainita että viitoseen olen lämmitintä asentamassa. Tosiaan syyläri vuotaa niin vaihdan sen samalla. Kiitos hyvistä vinkeistä!Haanpää sanoiJos nyt puhut Evo nelosesta, niin helpoimmalla varmaan pääsee kun ottaa jäähdyttimen kokonaan ja tehostajan pumpun lämpösuojan irti, sitten poraa reiän varovasti jakopään puolella olevaan reunimmaiseen roppuun ja jollakin liukuvasaran tyylisellä vekottimella sen ropun nyppäsee pois.
Sitten hioo reiän reunat siistiksi hiekkapaperilla ja naputtelee suorassa asennossa vastuksen sinne liitin alaspäin sojottaen (kannattaa kokeilla että liitin mahtuu kiinni ennen kun lyö vastuksen pohjaan), siihen vastuksen kaulan ja lohkon reunan väliin jää pieni väli, eli sitä siis ei tarvitse lyödä kiinni asti (eikä kai menekkään määräänsä pidemmälle) ? Itse en käyttänyt mitään liimoja, eikä ole hikoillut yhtään ja hyvin on toiminut muutenkin.
Kannattaa muistaa suojata se vastuksen ja johdon välinen liitin hyvin, ellei halua tehdä joka vuosi tota vastuksen vaihtoa. Se siis sulaa tosi nopeasti siinä pakosarjan ja ahtimen vierellä. Pakosarjan lämpöpelleistä en tiedä ovatko tiellä vai ei, itsellä niitä ei ole ollut hetkeen paikallaan joten eivät olleet tiellä