Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
sitkeästi Tuulipukujen Maailma 12/83 väittää Turbo Galantin (testissä valkoinen ASH-714) VAKIOvarusteisiin kuuluvan lukkoperän. Oikein erikseen vielä plussissa kiittelevät lukkoperää. Tiedä sitten olisiko tuossa ko. yksilössä ollut se, mutta nythän me tiedämme, että ainakaan kaikista turbo Galluista sitä ei löydy...

(vai mitä Mr. Ollikainen, vai mitä Mr. Tikkala..?)
 
Täälläkin on purettu pari turbo galanttia eikä kummassakaan ollut lukkoa. Eli tästä voisimme päätellä että lukko ollut lisävaruste, jota jostain syystä säästäväiset Suomalaiset eivät tyhmyyksissään ole ottaneet uuteen autoon :seina
 
no, tuo tietysti osaltaan selittää ko. lehden vuolasta kehujen virtaa esmes veevee merkkisistä kulkimista: mitä niitä suotta koeajaa, lukee vaan esitteet, ryystää tarjotut konjakit ja kirjoittelee lehtijuttuja.
Veevee miehet on ilmeisesti tarjonnu aina parempaa konjakkia...

Olisipa hauska tietää oliko tuossa ASH-714 yksilössä oikesti sitä "vakio" lukkoperää...
 
Juu,ainakin puolenkymmentä vastaavaa perämurikkaa
on tullut vilkaistua eikä yhdessäkään ole ollut lukkoa,
sellaisissakaan joiden omistajat ovat "luulleet,tienneet,
väittäneet" sellaisen niistä löytyvän... ::)

Ja lisäksi mitä olen muilta kuullut noista peristä,kellään
muullakaan ei ole ollut,eli edelleenkään en ole ikinä
törmännyt muuhun lukkoon kuin omassa turbogalantissa
johon itse olen sen jälkikäteen asentanut...

Eikä siinä ole paljon hävinnyt vaikkei mokomaa
luistolukkoa olekaan,omiinkin autoihin pyörii koko ajan
mielessä kehitellä vaikka sovittamalla "kunnon lukko",
joku sellainen mikä pitää kelillä kuin kelillä... :)
 
Quaife varmaan tekee jos tilaat 10 kpl ;D Lancer Turboon on tehty yksi satsi joskus aikanaan... Lähes sama murikka kuin Galantissa, laakereissa oli jotain pientä eroa.
 
Harmi kun japsit ei ole tajunneet lukkojen päälle kuten euroopan automerkit. Otetaan esimerkiksi vaikkapa opel. Lukkoperiä on ollut jo 60-luvulla ja siitä eteenpäin isossa osassa SR, GTE ja GS/E malleissa sekä uudemissa takapotkuissa kaikissa.
 
Turbo galantiin sai lisä-varusteena abs-jarrut, ja lukko perän.
Olivat kalliita lisä-varusteita...

Mutta vara-osa autosani turbo galantissa on abs-jarrut ja perä-murikka erikoisen pitkä! En ole sitä avannut vielä, mutta asia kiinnostaa niin paljon että täytyy purkaa se... ;)
 
Sitä en tiedä mitä lukko alunperin on maksanut jos se
on ollut lisävaruste,mutta varaosana hinta oli kuulemma
muutama vuosi sitten (markkoina) noin 20500...! :eek:
No omasta en sentään niin paljoa maksanut vaikka se
uusi palikka olikin,eikä niitä varmaan kohta saakaan...

Mutta sen selvittämiseksi ei tarvitse purkaa perää
yhtään,tietysti pyörittelykin kertoo jotain mutta asian
voi vilkaista katsomalla vetoakselien reikien läpi,yleensä
sieltä näkyy vain poikittain menevä tasauspyörästön
akseli,mutta jos olis lukko,pitäisi näkyä lisäksi toisetkin
akselin päät eli sellainen ristin tai plussan muotoinen
kokonaisuus tai näkymä läpi katsottaessa... :)
 
No niin,tuon ASH-Galantin viimeisen tiedossa olevan
omistajan mukaan siinäkään ei olis ollut lukkoa,tai ei
ainakaan vaikuttanut siltä että olisi ollut... Johtopäätös:
yhdessäkään ei ole ollut lukkoa tai ainakaan niillä ei ole
ollut sitten paljon mitään virkaa...!? :( :)
 
Lukon olemassaolon/tai sit ei, niin voi todeta helpoiten seuraavasti.
Auton perä ylös niin, et molemmat pyörät on ilmassa(pukit alle). Vaihde vapaalle ja pyöritetään toisenpuolen pyörästä ja katsotaan kumpaan suuntaan vastakkaisen puolen pyörä pyörii. Jos pyörii samaan suuntaan=autossa on lukkoperä. Jos taas pyörii erisuuntaan niin= autossa ei ole lukkoperää ;).
Kulunutkin lukko pitää aina senverran, et tällä tavalla sen saa varmistettua.
-A
 
Juu,noinhan se helposti käy kokonaisessa autossa,tuo
minun "läpikatsomisjuttu" oli tarkoitettu irtomurikkaan
josta on helppoa ihan vain katsoa tuo juttu... :)
 
samitsu sanoi
Juu,noinhan se helposti käy kokonaisessa autossa,tuo
minun "läpikatsomisjuttu" oli tarkoitettu irtomurikkaan
josta on helppoa ihan vain katsoa tuo juttu... :)


Jeps, ja toi mun vinkki oli lähinnä tarkoitettu nick.JK.Galant-82:lle. Niin ei tarvii purkaa sitä perää. :peukku
 
Vs: Re: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

Niko Päivinen sanoi
no, tuo tietysti osaltaan selittää ko. lehden vuolasta kehujen virtaa esmes veevee merkkisistä kulkimista: mitä niitä suotta koeajaa, lukee vaan esitteet, ryystää tarjotut konjakit ja kirjoittelee lehtijuttuja.
Veevee miehet on ilmeisesti tarjonnu aina parempaa konjakkia...

Olisipa hauska tietää oliko tuossa ASH-714 yksilössä oikesti sitä "vakio" lukkoperää...

Tulipa tämä kyseinen yksilö ostettua tänään. Muuta ei ehditty tekemään kuin totea että on niin mätä että se ei kelpaa muuhun ;) kuin elinten luovuttajaksi. Katsotaan huomenna että onko tässä nyt sitä lukkoa vai not...
Niin ja vaikka tämä nyt ei ole OSTETAAN osio, nii jos joltain löytyy tuo kyseinen TM, niin ostaisin sen mielellään tai jos joku sais sen skannattua...

-Antte
 
Vs: Re: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

antte sanoi
Tulipa tämä kyseinen yksilö ostettua tänään. Muuta ei ehditty tekemään kuin totea että on niin mätä että se ei kelpaa muuhun ;) kuin elinten luovuttajaksi. Katsotaan huomenna että onko tässä nyt sitä lukkoa vai not...
Niin ja vaikka tämä nyt ei ole OSTETAAN osio, nii jos joltain löytyy tuo kyseinen TM, niin ostaisin sen mielellään tai jos joku sais sen skannattua...

-Antte

Täältä pitäisi löytyä tuo kyseinen numero. Katsotaan kunhan ehditään...
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

Eli ei olee.. tässä legendaarisessa autossa sitä lukkoo... tai ainakaan enää... :-[

-Antte
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

Niinpä... Edelleen olen sitä mieltä ettei yhdessäkään ole,kunnes toisin todistetaan... (ellei joku ole tilannut erikseen sitä...)
 
Vs: Re: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

antte sanoi
Tulipa tämä kyseinen yksilö ostettua tänään. Muuta ei ehditty tekemään kuin totea että on niin mätä että se ei kelpaa muuhun ;) kuin elinten luovuttajaksi. Katsotaan huomenna että onko tässä nyt sitä lukkoa vai not...
Niin ja vaikka tämä nyt ei ole OSTETAAN osio, nii jos joltain löytyy tuo kyseinen TM, niin ostaisin sen mielellään tai jos joku sais sen skannattua...

-Antte

Onko tietoa et mikä TM:n numero on kyseessä jos vaikka olisi kotosalla?
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

Niko Päivinen sanoi
sitkeästi Tuulipukujen Maailma 12/83 väittää Turbo Galantin (testissä valkoinen ASH-714) VAKIOvarusteisiin kuuluvan lukkoperän. Oikein erikseen vielä plussissa kiittelevät lukkoperää. Tiedä sitten olisiko tuossa ko. yksilössä ollut se, mutta nythän me tiedämme, että ainakaan kaikista turbo Galluista sitä ei löydy...

Mulla on tuo kyseinen numero kunhan nyt saisi työn alle ::)
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

samitsu sattui tietämään, että varaosa autossani ei ole vetareita paikalla ja siks tiesi sanoa että katsot vaan siitä reijästä... ;)

mutta nykyisessä Turbo galantissani on lukko-perä..tai siis ei ollut mutta tuli ja helposti kun laitto kempin pillin sinne vällin ja anto suhista hetken aikaa ;D ;D ;D

No vain talvisin ja kesäksi paikalle tuo vakio perä murikka.
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

osaiskos joku tipata minkä lukkoa/perää kannattaisi tuohon lanceriin alkaa suunnittelemaan, tai mitä on vaihtoehtoja että tuohon lukon saisi. Kemppiliima pyörinyt mielessä jos ei muita vaihtoehtoja ole, mutta mielummin muuta.
Pajero/L200:sta osan luovuttajaksi?
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18490.0

Lue tuo, siellä on puhuttu lukkoperistäKIN.

Teoreettinen Lanceriin käyvä lukko voi ehkä löytyä 4wd Lancerin (mallia Ollikaisen aura-auto) taka-akselilta, kuvissa ainakin akseli näyttää kovin samanlaiselta kuin nuo takavetoisten jäykät akselit. Kaikissa 4wd Lancereissa ei ole vakiona lukkoa, vaan se on ollut lisävaruste. Vetareiden kesto ja lukon pito... no, en odottaisi taivaita.

Ja sitten linkissä on mainittu se työläämpi, koko akselin vaihto. Ehdokkaana Dana.
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

4-pulttisen Starionin lukkoperän sisukset menevät Lancerin akseliin mutta perämurikkaa pitää sorvata sen verran että Lancerin laakerit sopivat siihen. Pitäisi olla helppo homma mille tahansa konepajalle. Tässä ratkaisussa käytetään Lancerin akseleita joissa on sama sovite kuin perässä. Uudemman viisipulttisen Starionin perässä on eri sovite eli siihen joutuisi teettämään sopivat akselit.

Ei muuta kuin ebayta ja www.lancerregister.com:ia kyttäämään...
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

Niko Päivinen]http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18490.0 Lue tuo sanoi
4-pulttisen Starionin lukkoperän sisukset menevät Lancerin akseliin mutta perämurikkaa pitää sorvata sen verran että Lancerin laakerit sopivat siihen. Pitäisi olla helppo homma mille tahansa konepajalle. Tässä ratkaisussa käytetään Lancerin akseleita joissa on sama sovite kuin perässä. Uudemman viisipulttisen Starionin perässä on eri sovite eli siihen joutuisi teettämään sopivat akselit.

Ei muuta kuin ebayta ja www.lancerregister.com:ia kyttäämään...
Herää kysymys että kuinka hyvin tuo pitää... jos joutuu askartelemaan, niin sitten valitsen melkein työläämmän reseptin.

Mietin vain sitä että kun tuo auto jossain vaiheessa saa tehonlisäystä onko taas sitten uuden lukkoprojektin aika jos/kun starionin lukko antautuu..
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

Omasta kokemuksesta voisin sanoa että jos on aikomus kuivalla kelillä suttailla niin vakio"lukot" eivät tule oikein pitämään... :(
Minulla on turbogalantissa ihan UUSI sellainen eikä siinä pitkään mennyt kun pito alkoi olla vähän hyvän tuurin varassa... :( :)
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

No mul olis tollane galant 1.6 vm.82, niin mistä mä nyt saisin siihen sen lukkoperän? Mitä vaihtoehtoi löytyy? Joku toine malli? Ku mielellään en kempittäis mut jos ei muuta nii sitte se. 8)
 
Vs: Lukkoperä keskusteluun jatkoa...

Tuo on tavallaan selvittelyn alla mutta vie aikansa,jos on kiire niin ei auta kuin hitsailla... Mutta jos malttaa ootella johonkin
syksymmälle niin saatan olla viisaampi siinäkin asiassa... Sattuu nimittäin kiinnostamaan itseänikin nuo vaihtoehdot... :)
 
Takaisin
Ylös Bottom