Madallus jousien vaihto?

OKSA

Galant 2.5 V6 Elegance -00
Liittynyt
27 Toukokuu 2004
Sijainti
Varpaisjärvi
Kertokaapa te jotka olette itse vaihtaneet jouset galanttiin vm. 97->. Millaset kiristimet sinne jousen päälle oikein mahtuu, kun nuo minun "normaalit" tarvikeliikkeestä ostamani ei oikein tahdo sopia jousen sivuille kun ottaa kiinni kierteestä siihen ylätukivarteen. Onko vinkkejä ja tietoa paremmista menetelmistä? ???
 
Olethan ottanut tolpat irti autosta ennen kuin olet yrittänyt jousipuristimella ::)
 
Lähteekö se muka koko pakettina, siis iskari ja jousi paketti. Vai mitä tarkotit. Kerran oon aikasemmin vaihtanu -85 lanceriin ja siitä lähti silleen kun alkoi vaan puristimilla kirimään jousta ja sitten kun jousi oli irti eli ei ollu painetta suuntaan tai toiseen niin päästi iskarin irti. ???
 
mitsuV6 sanoi
Lähteekö se muka koko pakettina, siis iskari ja jousi paketti. Vai mitä tarkotit. Kerran oon aikasemmin vaihtanu -85 lanceriin ja siitä lähti silleen kun alkoi vaan puristimilla kirimään jousta ja sitten kun jousi oli irti eli ei ollu painetta suuntaan tai toiseen niin päästi iskarin irti. ???

juuh se lähtee koko pakettina kun ottaa ylhäältä ne laipan mutterit irti ja alhaalta pultit pois ;) vähän joutuu kikkaileen ehkä tukivarttakin irti... kun en muista tarkkaan miten kaveri vaihto juur (jouset&iskarit).... mutta koko pakettina pöydälle se ne pöydälle otti...

huomio sitten että farkkumallissa on painonmukaan säätyvät taka iskarit("nivomatikit") ja jos iskari on rikki niin perä makaa alhaalla... ja jos haluaa madaltaa pitää vaihtaa myös iskari tavalliseen malliin... jousen vaihto ei vaikuta korkeuteen takana ::)
 
Kiitti tiedosta! Kävin juuri konit hakemassa ja täytynee lähtee kokeilemaan että tuleeko siitä mitään. Mulla ei oo nivoja takana ja vaikka oliskin niin laitan sedanin taka iskarit nyt alle. Jouset oli Kilen Red.
 
Takaisin
Ylös Bottom