Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa? /TPS-säätö

DyhWe

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Lappeenranta
Elikkäs mites muilla on noi seokset manuaalissa? Omassani nytten manuaaliin vaihdon jälkeen tasakaasulla ~16.3 ja automaatilla oli jotain ~14.9, täyskaasulla kyllä menee sinne 10-11 alueelle, nämä siis innovaten mukaan.
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa?

Innovate kalibroitu uudelleen kun on ollu akku irti jne?
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa?

Ei kyllä ole, mutta viitaten manuaaliin:
"Important: You can disconnect and reconnect the sensor and sensor cable for
installation without losing your calibration. However, if you power up the MTX-L
without a sensor connected, your calibration will be reset (see step #1 above)".

Pitää kyllä kokeilla viellä kalibroida uusiks, tosin täyskaasulla menee ihan samoihin ku automaatin kanssa.
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa?

Joku alipainevuoto sitte ehkäpä...
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa?

En ainakaan alipainevuotoja löytänyt. Huommenna pitää irrottaa lambda ja resetoida koko laajakaista, raportoidaan sitten että muutuiko mihinkään.
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa?

Nonni ei ollut taas mitään ihmeitä tässäkään. :p Tps:än säätö, .6 tulkki kaasuläpän stopparin väliin ja säädetään että kosketus aukeaa pinnien 3-4 väliltä. Sitten viellä tps anturin ja laajakaistan liittimen putsaus cleanerillä niin jopas rupesi tyhjäkäynnilläkin tulemaan stoikiometrisiä seoksia tauluun. :peukku
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa?

DyhWe miten sä säädit sen TPS kun meillä oli siitä aikanaan juttua. Sen% kuuluu näyttää noin 12,5 kaasu ylhäällä eikä saa mennä 100% kaasu pohjassa.
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa?

tuolla cvr4 puolella oli noista juttua ja joku setä siellä sano ettei siihen prosenttiin kannatakkaan tuijottaa vaan säätää sen noin kuinka edellisessä viestissäni laitoin eli tyhjäkäynti katakaisija, vai mikä nyt onkaan, kytkeytyy ton 6 kymppiä ennen kuin kaasuvipu osuu stoppariin.
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa?

DyhWe sanoi
tuolla cvr4 puolella oli noista juttua ja joku setä siellä sano ettei siihen prosenttiin kannatakkaan tuijottaa vaan säätää sen noin kuinka edellisessä viestissäni laitoin eli tyhjäkäynti katakaisija, vai mikä nyt onkaan, kytkeytyy ton 6 kymppiä ennen kuin kaasuvipu osuu stoppariin.

Linkitä tänne jos jaksat! Evossa oli pakko saada se % kohilleen tps kääntelemällä tai ei osannu sammuttaa syöttöä ku nosti kaasun.
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa?

http://www.clubvr4.com/forum/showthread.php?64961-TPS-setup-How-!&highlight=tps+setup

Tolla keinolla säätämällä se % kanssa pitäs kyllä osuu siihen haarukkaan ( 0.580v - 0.690v eli 11.6% - 13.8%). Vaikuttaa ainakin tietävän mistä puhuu toi kuka tuolla antaa ton säätö ohjeen.
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa?

Tuli omaakin vähän tutkittua. Sanos nyt DyhWe eli se stoppari on se takana oleva osa joka on kyllä periaatteessa säädettävä. Tippa maalia siinä tosin on. samaten kuin tps ruuveissa. Mutta teoriassa jos joku mennyt stopparia säätämään-> homma uusiksi. Mutta sen sen stoppariruuvin ja sen osan johon kaasuvaijeri tulee väliin se 0.65 mm rakotulkki (normaalistihan se on täysin kiinni siinä ruuvissa) ja sitten haetaan TPS:lle kohta jossa se juuri aukeaa 3->4 välillä kun rakotulkki on tuossa asennossa.

Kaasuläppä on täysin kiinni kun kaasuvaijeri on sitä stopparia vasten ja vissiin tolla 0,65mm haetaan se rajakohta jossa vedetään moottorijarru päälle eli sammutetaan syöttö ja sitten tarpeen vaatiessa tyhjäkäyntimoottori puuttuu peliin. :)

DyhWe:n alkuperäinen säätötarve tuli käsittääkseni siitä että olit mennyt säätämään sitä tps sensoria johonkin toiseen asentoon, sanoit että automaatti vaihtoi siistimmin sen jälkeen, mitäs me katottiin sulla niiksi arvoiksi silloin. Mietin vaan että kun tuo TPS vanhenee niin siitä voi tulla ne ongelmat vaihtamiseen. Esim itsellä ne vaihdot on aina olleet vähän hassuja, ei nyt mitään aivan karmeeta mutta selkeesti niinkun se laatikko arvioisi jotain väärin aina. On pysynyt 3 vuotta IHAN samanlaisena huolimatta siitä että öljytkin vaihdettu pariin otteeseen. Ilmeisesti automaatilla se toimi sulla tossa asennossa ihan ok eli osasi laittaa päälle moottorijarrun yms. Basbarduulla oli vähän vastaavaa ongelmaa kun hänellä näytti jotain 14% kaasu ylhäällä. SpoonCivicin legnumissa on nyt myös ongelmaa (manuaali myös) että tyhjäkäynnillä menee seokset liian korkeiksi. TPS antaa 12.9 %......
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa? /TPS-säätö

Joo se mil sit säädetään se mihin asentoon kaasuläppä jää kiinni asennossa. Kannattaa varmaan ennen ku säätä niin mittailla siitä liitimestä miten se tps pelittää ettei käy kuten miulle ja tarvi jälkikäteen uusiks säädellä ku on ihan päin mäntyjä. ;D

Siitä aikasemmasta sörkkimisestä johtuenhan tota nyt piti säädellä. En muista mitä oli prosentit, mutta ihan ketuillaan se nyt oli kun tarkastin ei ees menny ns. tyhjäkäynti alueelle silti automaatilla pelitti moottorijarru. ::)
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa? /TPS-säätö

DyhWe sanoi
Joo se mil sit säädetään se mihin asentoon kaasuläppä jää kiinni asennossa. Kannattaa varmaan ennen ku säätä niin mittailla siitä liitimestä miten se tps pelittää ettei käy kuten miulle ja tarvi jälkikäteen uusiks säädellä ku on ihan päin mäntyjä. ;D

Siitä aikasemmasta sörkkimisestä johtuenhan tota nyt piti säädellä. En muista mitä oli prosentit, mutta ihan ketuillaan se nyt oli kun tarkastin ei ees menny ns. tyhjäkäynti alueelle silti automaatilla pelitti moottorijarru. ::)

Mutta sanoit että vaihtoi nätimmin kun oli päin helvettiä tuo säätö? Pitääkö paikkansa ?
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa? /TPS-säätö

Juu kyl se vaihto niin oudolta kun se kuulostaakin :p olithan sie itekin kyydissä. Oiskohan tossa sellanen että toimii pikkasen paremmin kun tyhjäkäynti kytkin ei pelitä vs tyhjäkäynti kytkin ottaa aivan liian aikaisin. ???
 
Vs: Manuaalin seokset tasaista nopeutta ajaessa? /TPS-säätö

DyhWe sanoi
Juu kyl se vaihto niin oudolta kun se kuulostaakin :p olithan sie itekin kyydissä. Oiskohan tossa sellanen että toimii pikkasen paremmin kun tyhjäkäynti kytkin ei pelitä vs tyhjäkäynti kytkin ottaa aivan liian aikaisin. ???

Niin itse mietin lähinnä sitä kun se ohjaa automaattia TPS:llä ja kierrosluvulla. Pitäisi seurata vähän mitä ecu tekee vaihtaessa mutta itsellä tuntuu lähinnä et se vetää ennakot liian rajusti pois ja tulee semmonen vastaanharaus (pieni) ennen vaihtoa välillä, varsinkin kun nostaa kaasua vaihtaakseen. Pitääpä tutkia asiaa...
 
Takaisin
Ylös Bottom