Kiinnostaisi tietää millainen näkemys porukalla on osien tasapainotustarpeesta Mitsun moottoreissa kun rakennetaan 7-bolt 4G63 moottoria kierroslukualueelle 8000 rpm asti takokangilla ja männillä.
Kuinka hyvin Mitsun kampiakselit ovat tasapainossa eli onko kampura syytä tasapainottaa vai voiko luottaa siihen että kampi on tehtaalta tullessaan tasapainossa? Tämä tietysti edellyttäen ettei kauloja jouduta koneistamaan. Entä tasapainotus vauhtipyörän, kytkimen ja etupään hihnapyörän kanssa? Onko silloin mitään mahdollisuutta vaihtaa osia jälkikäteen vai onko paketissa tehty tasapainotus järkevää vain jos tiedetään 100% varmasti käytettävän juuri niitä osia koko moottorin elinajan?
Onko takokankien tasapainotukseen mitään tarvetta kun 2g resoluutiolla oleva vaaka näyttää jokaisen massaksi 570 g? Ilmeisesti jotkut tasapainottavat kankia pieni pää ja iso pää erikseen, mutta kuulostaa hieman extremeltä tuolla kierrosalueella toimittaessa.
Ja sitten vielä näkemyksiä tasapainoakseleista, pois vai jätetäänkö?
Kuinka hyvin Mitsun kampiakselit ovat tasapainossa eli onko kampura syytä tasapainottaa vai voiko luottaa siihen että kampi on tehtaalta tullessaan tasapainossa? Tämä tietysti edellyttäen ettei kauloja jouduta koneistamaan. Entä tasapainotus vauhtipyörän, kytkimen ja etupään hihnapyörän kanssa? Onko silloin mitään mahdollisuutta vaihtaa osia jälkikäteen vai onko paketissa tehty tasapainotus järkevää vain jos tiedetään 100% varmasti käytettävän juuri niitä osia koko moottorin elinajan?
Onko takokankien tasapainotukseen mitään tarvetta kun 2g resoluutiolla oleva vaaka näyttää jokaisen massaksi 570 g? Ilmeisesti jotkut tasapainottavat kankia pieni pää ja iso pää erikseen, mutta kuulostaa hieman extremeltä tuolla kierrosalueella toimittaessa.
Ja sitten vielä näkemyksiä tasapainoakseleista, pois vai jätetäänkö?