Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

alec1984

Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2009
Eli tahtoisin että Legnum-97 vr4:sta tämän kirotun huippunopeuden rajoittimen poikkeen tietoo kellään, missä moinen operaatio onnistuu??
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Missä vain kyseessä on yhden piuhan katkaisu / kytkimen laitto piuhan väliin jos haluaa joskus kytkeä päälle takaisin.

Ecun 4 liittimestä missä on 22 pinniä pitää tosiaan katkasta signaali pinnistä 16 joka on alarivin 5 pinni.

http://www.ozvr4.com/forums/showthread.php?t=2675&highlight=remove+limiter
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Kyl tuntuu aika huimalta jos rajottimen poiston jälkee automaattivaihteistoinen vehe kulkis sen 240-250km/h :eek:.. ei siis sen puoleen etteikö tehot riittäs, mut kyl mulla alkaa jo tossa vaihees paukuttamaan takaraivossa joku että ny vähäsen järkeä tähän touhuun ;D. Mut ei sen puoleen, kyl ittelläki on taka-ajatuksena poistaa tulevaisuudessa rajoitin ;)
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

sitten vielä kertoisko joku viisaampi missä sijaitsee ecuboksi ?? kokemuksia on vain SAABin bokseista :)
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

alec1984 sanoi
sitten vielä kertoisko joku viisaampi missä sijaitsee ecuboksi ?? kokemuksia on vain SAABin bokseista :)

radion alla konsolin sisällä...
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Voisko joku vähän selventää miten saa rajottimen pois ja pitääkö se rajottimen katkastu piuha kytkeämaihin. Ja onko se rajottimen piuha ohut punanen joka olis se alarivin 5 pinnissä ?? Olis kiva tietää kun en ole perehtyny mitsun sähköihin.
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Hemppis sanoi
Kyl tuntuu aika huimalta jos rajottimen poiston jälkee automaattivaihteistoinen vehe kulkis sen 240-250km/h :eek:
En nyt oikein näe siinä mitään sen hurjemapaa kuin manuaalissakaan. ???
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

_AH_ sanoi
En nyt oikein näe siinä mitään sen hurjemapaa kuin manuaalissakaan. ???

Vitosen välitys automaatissa on jo jonkun verran pitempi joten teoriassa tämä on mahdollista. Itseä myös mietityttää se että jaksaako raskas nelivetoinen automaatti (jossa siis enemmän voimansiirron häviötä kun manuaalissa) mennä 240km/h noilla tehoilla. Siellä loppuu ylhäällä vedot kummiskin. Spekuloinniksi menee jälleen kerran. :)
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

mystinengalant sanoi
Vitosen välitys automaatissa on jo jonkun verran pitempi joten teoriassa tämä on mahdollista. Itseä myös mietityttää se että jaksaako raskas nelivetoinen automaatti (jossa siis enemmän voimansiirron häviötä kun manuaalissa) mennä 240km/h noilla tehoilla. Siellä loppuu ylhäällä vedot kummiskin. Spekuloinniksi menee jälleen kerran. :)

ei tarvi spekuloida..menee se ;)

edit: en ole Suomes ajanu mut ulkomail ja tuolla autolla se on ajettu.
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Tuohan käytännössä riippuu tehokäyrän mallista. Normaalisti noususuhdanteinen menee kyllä, mutta jos tasoittuu niin huiputkin jää silloin yleensä vaatimattomammiksi. Kokemusta tosin vain I4, ei V6, ehkä se kiekuu korkeammalle. Omalla automaattinelarilla huiput nelosella @6500rpm. Vitosella vauhti alkaa tippua.
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

kuvia

JA HUOM. jos katkotte piuhoja niin minä en ota siitä vastuuta. Kuva vain "löytyi" kun kaivelin. Liittimien oikeellisuudesta en ota mitään vastuuta.
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Miten kun mä joskus aikasemmin luin joltain foorumilta että tän piuhan katkaiseminen aiheuttaa vikatilan (katkaiseminen kytkimellä jne), engine check valo syttyy ja homma/meno tyssää siihe. Eli siihe tarvis jonkun muuntimen, millä saa huijattua kyseistä signaalia, että nopeus olisi realistista nopeutta pienempi. En tiedä että minkälaista signaalia siinä johdossa kulkee, koska en oo päässy tutkimaan asiaa. Mutta veikkaan että se on pulssisignaali, eli pulsseja pitäisi yhdistää konkan avulla siten, että pulssit olisi heikompia jne.

Mutta kuten sanoin, en oo päässy tutkimaan asiaa tarkemmin, joten tässä mennää mututuntumalla.

Pidetään asia korvan takana :)
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Hemppis sanoi
Miten kun mä joskus aikasemmin luin joltain foorumilta että tän piuhan katkaiseminen aiheuttaa vikatilan (katkaiseminen kytkimellä jne), engine check valo syttyy ja homma/meno tyssää siihe. Eli siihe tarvis jonkun muuntimen, millä saa huijattua kyseistä signaalia, että nopeus olisi realistista nopeutta pienempi. En tiedä että minkälaista signaalia siinä johdossa kulkee, koska en oo päässy tutkimaan asiaa. Mutta veikkaan että se on pulssisignaali, eli pulsseja pitäisi yhdistää konkan avulla siten, että pulssit olisi heikompia jne.

Mutta kuten sanoin, en oo päässy tutkimaan asiaa tarkemmin, joten tässä mennää mututuntumalla.

Pidetään asia korvan takana :)

Ainakin mailikonvertterilla juuri hidastettiin pulsseja (sekä eculle että mittaristolle) jolloin rajotin oli vasta 190mph ;D
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Tai sitten yksinkertaisesti ottaa rajoittimen ECU:sta pois päältä. En tiedä miten noihin Galant/Legnum rommeihin on saatavilla xml tiedostoja, mutta jos löytyy kyseiselle rommille niin helppo nakki.
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

ast sanoi
Tai sitten yksinkertaisesti ottaa rajoittimen ECU:sta pois päältä. En tiedä miten noihin Galant/Legnum rommeihin on saatavilla xml tiedostoja, mutta jos löytyy kyseiselle rommille niin helppo nakki.

Taitaa toi Pexi sen osata jo...
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Kovasti väittävät että piuha poikki vaan ClubVR4:n puolella.
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Vähän sivusta liippaa mutta samalla asialla ollaan.
Onkohan tuo rajotin samanlainen myös GTO:ssa että tietääkö kukaan sen poistosta?
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Joikale sanoi
kuvia

JA HUOM. jos katkotte piuhoja niin minä en ota siitä vastuuta. Kuva vain "löytyi" kun kaivelin. Liittimien oikeellisuudesta en ota mitään vastuuta.


Onko nämä kutoskoneisen galantin kaavio??
Kun itelläni on 97 galant VR-4 niin siinä on ihan eri värisiä piuhoha ja singaali pinnin paikka on tyhjä vaikka siinä pitäis noitten kaavioiden mukaan Valk/Vihr.
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Osaako joku neuvoa miten evoscannilla poistetaan nopeusrajoitin 99vm. legnumista?
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Luet rommin sisään, muutat speed limitiksi 511 km/h ja ohjelmoit rommin takaisin.
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Omasta mitsusta lähti ainakin rajotin pois kun tuon valko vihreen johon löi poikki.
Ei syttyny mitää vikavaloja ja toimi ihan normaalisti.. Katkasijan väliin laitoin vaan.
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

Omasta mitsusta lähti ainakin rajotin pois kun tuon valko vihreen johon löi poikki.
Ei syttyny mitää vikavaloja ja toimi ihan normaalisti.. Katkasijan laitoin vaan johdon väliin.
 
Vs: Missä päin maailmaa saa rajoittimen pois?

otto.l sanoi
Omasta mitsusta lähti ainakin rajotin pois kun tuon valko vihreen johon löi poikki.
Ei syttyny mitää vikavaloja ja toimi ihan normaalisti.. Katkasijan laitoin vaan johdon väliin.

En tiedä käyttääkö mahdollisesti ayc:n ecu tuota(kin) nopeustietoa hyväksi jotenkin. Paras voisi olla juuri tuo että katkasija väliin. JOS sitä nyt on pakko katkoa, noi kaikki ecut olisi jo muokattavissa mutta kukaan ei ole vielä ostanut tuota mmcflasheria niin voi unohtaa tollaset vippaset...
 
Takaisin
Ylös Bottom