Mistä enää voi vuotaa öljyä?

big mama

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2007
eli 93-pajero on kauttaaltaan käyty läpi ja rahaa on palanut. Eli viety korjaamolle jatkuvan öljyvuodon takia no viimeksi vaihdettiin kampiakselin stefa ja tehtiin kytkin samalla mutta vuoto vain jatkuu. Tiputtelee koko ajan pieniä läsiä maahan kone öljyt ei katoa. Vaihdelaatikon ja koneen välistä öljystä märkä. Kaikki tiivisteet on vaihdettu öljykorkista lähtien! Tuli tässä viimeisenä mileleen, että voisikohan öljypohja vuotaa eikö se ole liimattu kiinni? :-[
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Öljypohja kannattaa ilman muuta tarkistaa. Ottaa irti, huuhdella ja myös kattoa ettei mistään pokkauspaikasta ole revennyt tai syöpynyt phki. Kokemuksia on :D
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Minkä väristä ja minkä hajuista öljyä? Koneeseen on vaihdettu stefoja, onko laatikkoon?

Jos ei moottoriöljy vähene*, niin silloin öljy tulee laatikosta. Periaatteessa lootaöljyn pitäisi olla kirkkaampaa, mutta kytkinkopan kautta valuessaan se voi mustua kytkinpölystä jonkun verran. Jos ei laatikkoöljykään vähene, omistat öljylähteen.

*pienen vähenemisen huomaaminen tikusta on kyllä vaikeaa + vanhassa koneessa öljyn sekaan voi mennä hieman dieseliäkin kylmäkäynnistyksissä. Eli oletko TÄYSIN varma, ettei öljy vähene moottorista?
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Vaikka akselin stefa on vaihdettu, on vanha jo osittain kovettunut stefa kuluttanut uran akseliin ja öljyä voi vuotaa sieltä stefan vaihdon jälkeenkin. Kuinka iso ura on liian iso sitä en kyllä tiedä. Jos laatikon päässä on vanhat tiivisteet voi vika olla hyvinkin siellä.
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Omassa murheenkryynissä vuotava öljy paljastauikin dieseliksi joka valueessaan otti lohkon kyljistä öljyt mukaan. Tämän mahdollisuus kannattaa myös tarkastaa.
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Vuoto vain jatkuu pudottelee jo aika läsia allensa. Kävin eilen korjaamolla jossa stefa vaihdetiin asentaja totesi, että kappas vaan stefa vuotaa edelleen eli tuo ura on vissiin siis syvä! Mitenköhän lienee eikö korjaamon pitäisi nyt tulla vastaan hinnassa? uus stefan vaihto on ensi kuussa.Auto siis vuotanut öljyä koko ajan stefan vaihdon jälkeen ei ole periaateessa tuosta stefan vaihdosta hyötynyt ollenkaan. :seina
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

jos on asennus virhe nii kuulus tulla vastaan,tai oikeestaan ei saisi sulle maksaa mitää,mutta seonki sitte koriaamosta kiinni,yleensä ne hankaa vastaan eikä myönnä virhettä.

palioko rahaa palo siihe remppaan? jos eres puolet tulis vastaan.
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Niin kun tuo asentaja sanoi, että se kampiakselin stefan ura on liian syvä niin minkälainen korjaus siis on edessä on varmaan isotöinen ja kallis taas kerran? Viimeksi paloi rahaa 600ekua mutta tuohon kuului kytkinpaketti samaan. Mutta siitä kun alkaa laskemaan hintaa niin jäähän sitä vielä.
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Urat akselissa on aikas paha korjata. joko uusi akseli tai uran täyttö. Kumpikaan ei ole edullisia.

ainoana vaihtoehtona, mikä VOISI EHKÄ onnistua, on asentaa ohuempi stefa sinne niin, että se tiivistyshuuli ei jää siihen uran kohdalle, taikka sitten oikea stefa, mutta ei lyö sitä pohjaan asti, jolloin se huuli jää taas ehyelle kohdalle.
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

MVa~1 sanoi
Urat akselissa on aikas paha korjata. joko uusi akseli tai uran täyttö. Kumpikaan ei ole edullisia.

ainoana vaihtoehtona, mikä VOISI EHKÄ onnistua, on asentaa ohuempi stefa sinne niin, että se tiivistyshuuli ei jää siihen uran kohdalle, taikka sitten oikea stefa, mutta ei lyö sitä pohjaan asti, jolloin se huuli jää taas ehyelle kohdalle.

Tai pienemmällä sisähalkaisijalla oleva stefa ?
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

onko kukaan tarkistanut, että huohotin on auki ja toimiva? nimittäin varmasti tirisee ölppää monesta paikasta, jos kampikammio ei ole alipaineinen.
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

penttinen sanoi
nimittäin varmasti tirisee ölppää monesta paikasta, jos kampikammio ei ole alipaineinen.

Tiäkkö....

4D56 moottorissa on paineinen kampikammio....
Monet kattoo kun ottaa öljykorkin auki että kylläpä huohottaa....
No varmaan huohottaa kun alipaine pumppu työntää kaiken tekemänsä alipaineen ylipaineeksi kampikammioon...
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Jahvetti sanoi
Tiäkkö....

4D56 moottorissa on paineinen kampikammio....
Monet kattoo kun ottaa öljykorkin auki että kylläpä huohottaa....
No varmaan huohottaa kun alipaine pumppu työntää kaiken tekemänsä alipaineen ylipaineeksi kampikammioon...
Voihan se noinkin olla, mutta jokin on tainnut tukkia huohotinjärjestelmän sopivasta kohtaa. Epäilisin, että Mitsulla autoinsinööri olisi kyllä erotettu ennen esittelyä jos noin olisi... :-\. Monessa dieselissä tuo systeemi on kyllä käytössä ja alipainepumpun paluuöljy saadaan kätevästi talteen noin. Normaalisti alipainepumppu "käy löysiä" silloin kun ei jarruteta, eikä sinne pitäisi painetta tulla ::).
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Ei minulla ole mienkään poikkeavasti huohottanut korkin kautta. ja se alipainepumppu todellakin pyörii "tyhjää" , ellei ole runsas alipainevuoto. kantsii kuitenkin katsoa se huohotin. Olikos se venakopan kannessa se letku imusarjalle tossa mallissa? Joskus venakopan puolella olevat öljyn roiskepellit ovat olleet tukkeessa.

Tietenkin voi avata öljykorkin, ja laittaa käden siihen päälle koneen käydessä. Muutaman 10 sec kuluessa sinne ei pitäisi tulla erityistä painetta. Ei ainakaan niin kovaa, kuin esim limsapullossa on. (1-1,5 bar) Normalia on sellainen pörinä, ilma kulkee sisään ja ulos, ja roiskii öljyä samalla tullessaan ulospäin.
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Kiitos vinkeistä! No Jape menee pajalle parin viikon päästä ja nyt saa Pe...kele tulla kuntoon turhasta työstä en todellakaan enää maksa!! Muuten vielä hyvässä kuosissa ja nätti ku mikä ni kannattaa vielä korjata ;) Ihmettyttää vielä se kun on mitsun valtuuttama korjaamo eikä kuntoon meinaa saada.
 
Vs: Mistä enää voi vuotaa öljyä?

Ei ole eka kerta, kun merkkikorjaamolla käy näin. Lasku tulee, vika jää. Tuntuu samalta touhulta, kuin arvauskeskuksessa tuo terveydenhuolto. Itse jos en kerkeä laittamaan, niin olen suosinut keskikokoisia yksityisiä. Niissä on ollut täälläpäin ihan reilu meininki.

Ai nii, kun on tbo, niin ei se huohotin taidakkaan mennä imusarjaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom