Zous
Member
- Liittynyt
- 27 Tammikuu 2011
- Sijainti
- Hämeenlinna
Vs: Mistä olet iloinen?
Kesäloma part 2 starttaa nyyyyyyyyyyyt 8)
Kahden viikon setti taas
Kesäloma part 2 starttaa nyyyyyyyyyyyt 8)
Kahden viikon setti taas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
-JP- sanoiValioliiga alkaa taas ! eukku
Skydiver sanoiReilu tunti enää... eukku
Kotimaa 19.8.2013 klo 16:01 | päivitetty 19.8.2013 klo 19:51
Poliitikot suopeina uusille nopeusrajoituksille – moottoriteille 110–130, maanteille 90 km/h
Nopeusrajoituksien uudistaminen saa laajaa kannatusta eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnassa. Yle Uutiset kysyi, pitäisikö moottoriteillä saada hyvissä olosuhteissa ajaa 130 ja talvella 110 sekä vähän liikennöidyillä maanteillä 90 kilometriä tunnissa. – Asia on nyt kypsä, vastattiin kyselyssä.
Yle Uutisten sähköpostikyselyyn vastasi 13 valiokunnan 17 jäsenestä. Heistä kymmenen oli nopeusrajoitusmuutoksien puolella, kolme vastaan. Vastustajista yksi perustelee asiaa kustannussyillä, toinen tieverkon huonolla kunnolla. Kolmatta huolettaa liikennekuri.
Nopeuksien etäohjauksen ja muuttuvien nopeusrajoitustaulujen kustannukset arveluttavat tosin muitakin vastaajia.
Perussuomalaisten Reijo Tossavaisen mielestä nykyiset rajoitukset ovat liian kaavamaisia, eivätkä ota olosuhteita huomioon.
– Olen asian puolesta puhunut ja odottanut sopivaa hetkeä. Näyttää siltä, että asia on nyt kypsä, Tossavainen toteaa.
Kokoomuksen Jukka Kopra kirjoittaa myös kannattavansa esitettyjä muutoksia. Keskustan Ari Torniaisen mukaan esitettyjä parittomia nopeuksia voisi teiden kunnon salliessa kokeilla Ruotsin mallin mukaisina.
Perussuomalaisten Osmo Kokko, Ari Jalonen sekä kokoomuksen Markku Eestilä ja Janne Sankelo ovat myös muutoksien kannalla.
Liioitellun alhaiset rajoitukset hyville autoille
Keskustan Mikko Alatalo on suorastaan turhautunut "köröttelemään" maaliskuisilla Tampere–Helsinki-moottoritien talvinopeuksilla.
– Kun ajaa turvallisella autolla, nykyiset nopeusrajoitukset ovat jossain paikoin liioitellun alhaisia, Alatalo kirjoittaa.
Myös liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja, kokoomuksen Kalle Jokinen kannattaa asiaa, mutta ei usko muuttuviin nopeusrajoituksiin riittävän rahaa. Asfaltin pitää Jokisen mukaan mennä tekniikan edelle rahanjaossa.
– Joillakin tieosuuksilla voitaisiin korottaa nopeuksia parittomiksi kiinteilläkin rajoitusmerkeillä, kun asetetaan uusia merkkejä tai uusitaan vanhoja, kirjoittaa Jokinen.
SDP:n Suna Kymäläinen on valiokuntalaisista vähiten kiinnostunut aiheesta, mutta kirjoittaa kuitenkin, ettei vastusta ajatusta liikenneturvallisuuden salliessa hyväkuntoisilla tieosuuksilla.
Älyliikenteelle kyllä, nopeusrajoitusmuutoksille ei
Keskustan Mirja Vehkaperä haluaa lisää sää- ja muut olosuhteet huomioivaa älyliikennettä muuttuvine nopeusnäyttöineen, mutta ei halua puututtavan nopeusrajoituksiin.
– Ajokulttuurimme ei mahdollista erityisen suuria muutoksia nykyisiin ajonopeusrajoituksiin, Vehkaperä perustelee kantaansa..
SDP:n Merja Kuusisto tyrmää asian kustannuksiin vedoten. Rahaa tällaiseen ei hänen mukaansa ole.
– Määrärahat eivät riitä edes nykyisen liikenteen sujuvuutta parantaviin toimenpiteisiin, esimerkiksi liikenneympyröiden laajentamiseen ja parantamiseen, Kuusisto toteaa.
Vasemmistoliiton Eila Tiainen hylkää myös nopeusrajoitusten uusimisen. Suomen tieverkko ei Tiaisen mukaan ole siinä kunnossa, että nykyisiä kattonopeuksia voisi muuttaa.
– Muuttuvat nopeusnäytöt olisivat ihan kivat, mutta miksi pitäisi rajoituksia muuttaa, Tiainen kysyy vastauksessaan.
Maxxximus sanoiLennot varattu Bangkokkiin 26.1 ja takas 21.2 aaaah pakkasta karkuun! 8)
Harri K sanoi
-JP- sanoiEvo nipussa ja kone käy. eukku
-JP- sanoiEvo nipussa ja kone käy. eukku
Basbarduu sanoiMitäs sille tehtiin?
-JP- sanoiEvon kone osissa... ja homma etenee kuin trombi ! eukku
Maxxximus sanoiNiijoo vielä tosiaan tossa olis reissu Hollantiin Zandvoortiin kattelee millasta menoo on European time attack masterssissa 5-6.10! Woop Woop!!
Mites noi melurajat
1.5.2 The vehicle must meet local noise limits for Zandvoort of 92 dB.
1.5.3 The noise level will be measured 10metresfromthe centre of the track at the ‘’Arie
Luyendijk Bocht’’ corner at 5 meters height.
1.5.4Open screamer pipes are allowed (see 1.5 above)
Maxxximus sanoiJoo kyllä SPA:ssa, mut 11db:n ero on jo aika huomattava.
Basbarduu sanoiWebtrap_86 teki emäkovan urotyön.
kikZ sanoiJa koirallakin nyt kaikki kunnossa!
mikäs passatti?kikZ sanoiPassatti kunnossa, eli nyt kaikki pitäkää silmät auki varteenotettavia mitsuja varten minkä voisin tuohon pihalle hakea!! :driver eukku
Ja koirallakin nyt kaikki kunnossa!
AneemineN sanoimikäs passatti?
kikZ sanoi-03 farmari passatti 2.0 litrasella koneella..
Shadow sanoiNyt sitte helevetin nopeesti eroon siitä
Ainahan tommonen ruma ankanpoikanen (CS9W Lancer) kelpaa korvaajaks. En oo ton korista Passattia ajanut niin en voi kyllä yhtään kertoa eroja Mut sen verran voin sanoa että tilasta saatat yllättyä vaikka vaikuttaakin pienemmältä ulkoisesti..kikZ sanoi-03 farmari passatti 2.0 litrasella koneella..
eukkuTikiMies sanoiMetsästäjätutkinto meni läpi ja vielä 0 virhettä
ST sanoiNyt olisi täydellinen "sarja" kaluja lodjukorjauksiin koskien malleja kaikki etuvetoiset -08 asti, vanhemmat nelivedot, ja getragin 6v.
Vierähtihän siinäkin muutama vuosi että kaiken sai kokoon.
Tarkoitinkin vaihdelaatikoita, en automaatteja..tepi sanoiAutomaattilaatikotkin : ja älä sano noin, aina tulee eteen jotain uutta kohtaa mihin tarvitaan työkalua. Vähän niinku Suomen parhaissakin.
eukkuST sanoiTarkoitinkin vaihdelaatikoita, en automaatteja..