Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jani T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Jep DXiähän nuo. Ja Volvon tekniikalla tuo musta juu.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Uuden projektin.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20181001_193658.jpg
    IMG_20181001_193658.jpg
    254.5 KB · Lukukerrat 426
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Säädettävät takatukivarret tuli hommattua. Menee vaihtoon kaverille joka vaihtaa samalla perän puslat. Sieltä auto takakaarien korjaukseen ja maalaukseen... Tuleehan tässä kaikenlaista... :driver
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Sanotaanko näin, että olisi voinut kyllä usko loppua jossain välissä. Tuolla vähän lisää.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=61664.0
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

ASX:n tuli hommattua uudet takajarrulevyt, -palat ja kengät sekä uudet etuiskarit, kylläpä tuli autosta ihan erilainen iskareitten myötä, luulen että noi alkuperäiset on ollu enempi ja vähempi heikot koko mulla olon ajan. Kesällä Alastaroa kiertäessä ihan mietin et on kyllä jumalattoman onnettomassa kunnossa alusta. No nyt tuntuu jo paremmalta, vielä taakse uudet ja sen jälkeen vaihdan pidemmät vieterit.
:peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

lanceri prokkikseen joka kulmaan uuet jarru osat, ahtopainemittari, suodattimet, tulpat ja brembon jarrunesteet
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Tuli tuolta rengas-onlinesta tilailtua Vredestein Quatrac 5 165/65 R13 renkaat tulevan auton alle. Ainoa vaan heti seuraavana päivänä tulee spostia että saattaa 4-5 päivää toimitus myöhästyä sesongin takia. Väittävät vaan kyllä että varastosta löytyy..ei kyllä kokemuksen mukaan kuljetusfirmoillakaan kalusto niin tiukassa ole että ei kysyntä piikkeihin pystyisi vastaamaan. ::)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Vähän varaosia. Mistä muuten johtuu että turbokoneen öljypohja eripäin kuin vaparissa? Vai onko vetotapa enemmän vaikuttava ja käykö kumminpäin tahansa?
 

Liitetiedostot

  • IMG_20181013_152942_20181014153557434.jpg
    IMG_20181013_152942_20181014153557434.jpg
    325.9 KB · Lukukerrat 232
Vetokoukun. Kun ei saanut mazda 6 Mps:n moista kapinetta laittaa niin oli pakko vaihtaa koko auto. Tilalle tuli Porsche Cayenne turbo:)
 
Kävin varaosakaupoilla, kun Pajeron kone päätti siirtyä eläkkeelle. Tämä oli 4v seissyt kuusen alla, uus akku paikalleen ja lämmintä löpöä pullosta syöttöpumpun letkuun. Lähti käyntiin ja tekniikka pelasi täysin moitteetta.

Onneks runko on niin läpimätä ettei tule edes humalassa harkittua kunnostamista.
 

Liitetiedostot

  • 20190206_144338.jpg
    20190206_144338.jpg
    431.2 KB · Lukukerrat 184
Tämmöstä ei ookkaan ennen ollu.
 

Liitetiedostot

  • 51799148_2039470949465260_8520842312102707200_o.jpg
    51799148_2039470949465260_8520842312102707200_o.jpg
    305.2 KB · Lukukerrat 199
Tolla saat kuskattua ihan uskomattoman määrän rojua sillon kun se ei oo asiakkaiden käytössä. ;)
 
Tämmöstä(kään) ei ookkaan vielä ollut.

Suora täynnä, ollut siis Space Star/Wagon/Runner.
 

Liitetiedostot

  • space.jpg
    space.jpg
    242.5 KB · Lukukerrat 196
Carisman, melkolailla pari vuotta ilman omaa autoa edellisen evon jälkeen ja piti vihdoin saada jotain kulkinetta alle jolla voi sahata koti-ipananpäivähoito-työ väliä. Aika pommihan tuo varmasti on, mutta jos nyt jotain kestää niin voi olla tyytyväinen.
 
Nissan Almera -00 automaatti perheajoja varten ja sitä ootellessa että saisi joskus noita Mitsujakin vielä laiteltua kuntoon... :)
 
Lähti vähän käsistä tuo homma ja tuli vielä toinen melkein samanlainen eli Almera -02 automaatti... jokohan riittäisi... :)
 
Käyttämättömät rekisterikilven valaisimet Lanceriin. Nykyisiin on korroosio iskenyt siinä määrin, että pihdeillä joutuu polttimoita irti vääntämään ja heijastinpinnoista ei oikein ole voinut puhua aikoihin. Sattui yhdeltä Ebay-kauppiaalta Kyprokselta löytymään. Toki jonkin verran postituksineen maksoivat, vaikka pikkaisen onnistuin hinnasta tinkaamaankin.
 
Ite hommasin tos Taloniin vanteet, sain uuen veroset Eclipse GT 7 puolaset Enkeit 18x8 vanteet suht edullisesti mihi vaa kumit tartti vaihtaa, vein sitten kumit vaihdettavaks kun ei itellä nyt atm mahollisuutta käyttää koneita, no oli kyllä vika kerta ku luotan omat vanteet muitten laitettavaks, ne tuli iha naarmuilla ja pinta puoli paskana takasi ja pyysin et uuet venttiilit laittaa 2 kertaan ja niitäkään sitten ees laittaneet, kaiken lisäks niillä kesti 1tunti ja 41minuuttia laittaa irto renkaat renkailta renkaille ja tasapainottaa, ite oisin tehny 20-30min koko homman, tänää menin sitte esimiehellä näyttää vanteita nii lupas jotain asialle tehä mutta saapi nähdä, mutta joo uuet vanteet ostin, ekaks olin ilonen uudersta hankinnasta mutta nyt kyllä vituttaa
 
Millä tekniikalla toi sun Kylli-täti on?
Rb20. Ihan vakio kone on nyt paikallaan, mutta sain toisen samanlaisen koneen osina mukaan. Siihen on uudet takomännät ja lohko ja kansi on käyny koneistamolla. Se ois tarkotus kasailla jossain vaiheessa ja vaihtaa tuon nykyisen tilalle. Pitää hommata isommat suuttimet ja turbo niin saa vähän enemmän voimaa sitten.
 
Ostin kilpa-auton. :oops: Tätä kyseistä autoa tuossa jo parisen vuotta seurannut, himoinnut omaksi ja nyt se on mun. Tai käsiraha on vasta maksettu, mutta auto haetaan parin viikon päästä kotiin. Tämä ollut rata SM V1600-sarjan kilpurina ja koppa on alunperin englannista ja ratti siksi oikealla. Hinta oli siksikin varsin kohtuullinen ja koska olen JDM-autoilla vuosia ajellut, ei oikealta ohjaaminen ja vasemmalla vaihtaminen liene ongelma.

Alfa Romeoon päädyin lopulta siksi, että tämä kyseinen yksilö tuli ensinnäkin mahdolliseksi ostaa ja olen nyt Alfalla ajanut rataa ja tykästynyt kovasti sen ajettavuuteen. V1600 luokan auto siksi, että kyseinen luokka on todella lompakko- ja hermoystävällinen ja silti siitä saa huimat kiksit itselleen. Olen täysin hullaantunut touhuun ja nyt piti saada oma auto, ettei tarvi enää muiden laitteita lainailla. Lisäksi etuna on se, että tiimissä on jo yksi samanlainen V1600-luokan Alfa ja pihassa on myös varaosa-auto ja yksi siviilikäytössä oleva. Varaosia riittää ja auto on tekniikaltaan tuttu.

Alfassa on jo valmiiksi hienoja ominaisuuksia, mitä muissa V1600-luokan aihioissa ei ole. Mainittakoon mm isot ilmajäähdytteiset jarrut vakiona sekä moottorin ja vaihdelaatikon edut. Siksi vakioluokan autona erittäin kilpailukykyinen laite ja mm viime viikonloppuna tiimimme toisella Alfalla ajettiin Virtasalmen rallisprinkilpailuissa selkeästi V-autojen nopein aika.

Sen verran vielä tässä autossa on töitä ja rahan menoa, että tuskin valmistuu täysin kisakuntoiseksi vielä tälle kaudelle, vaan ajan rata SM-sarjan kisat tiimin toisella Alfalla, joka on mieheni omistuksessa. Mahdollisesti myös pari rallisprintiä kesälle. Mutta jos syksyn kisoihin tämän jo saisi valmiiksi. :love:

Mutta olen haaveillut ikiomasta kilpa-autosta 30 vuotta ja nyt se sitten on tuossa. Voi ny aaaaws sentään, kun täti kilpa-auton osti. :cool::love:

alfa1.jpg
alfa2.jpg
 
Lanceriin tuli uusi jäähdytin, kun bongasin vanhassa murtuman muovipäädyssä. Lisäksi uusin polttoaineenpaineensäätimen.
 
Ralliartti vaihtui patteriautoon...ainakin pieneni bensankulutus. Harmillisesti Mitsulla ei ole enää mitään vastaavaa edes pipelinessä, joten merkki vaihtui.

IMG_1675.JPG
 
Piti vaihtaa autoa, jossa olisi automaattilaatikko ja vakionopeudensäädin. Noh tuli ostettua 1 Gen outlander, jossa ei ollut kumpaakaan, kun halvalla sai.
 
-03 2.0 Bensa, Ajettu 266k, "Juuri katsastettu",
Maksoi 2ke tuossa "Naapuri kylällä"
Tosin 1ke meni / menee tuohon päälle, kun teetti jakopäärempan. Sitten pitäisi varmaan uudet tulpat vaihtaa, öljyt, suodattimet.. Kallistuksen vakaaja poikki vaikka juuri katsastettu. Ratti vinossa...
Ja tosiaan kiva remontoida kun ei ole tallia ja nykyisin asuu täällä napapiirin pohjoispuolella, niin ulkona saattaa jopa olla pakkastakin.
 
Tuli viikonloppuna piipahdettua paikallisessa Fixus-liikkeessä, kun nettisivujen saldon mukaan hyllyssä piti olla pari kappaletta kallistuksenvakaajan puslia. Ja niinhän siellä olikin. Yllätyksekseni varaston kätköistä löytyi ihan alkuperäiset Mitsubishin puslat. Jonkin aikaa olivat noutajaansa odotelleet, kun pussissa olevassa Koivusen tarrassa oli päiväys vuodelta 2009. Tuumaili myyjä, ettei taida enää uusia tilata varastoon, ottaa jotain Volkkarin puslia tilalle, kun niillä on menekkiä.
 
Oon ollu täällä aiemmin eri nimimerkillä (zanshin) joskus vuonna kivi, mutta en enää muistanut miten sen saa auki, joten uutta kehiin... Hommasin Mitsubishi Lancerin pihaan, vuosmallia 2008, 1.8 koneella, kaikki tuntuu pelaavan hienosti.
 
Takaisin
Ylös Bottom