Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

tais tulla ostettua tommonen b-omega käyttikseks, tai vielä ei oo papereita tehty eikä rahoja vaihettu mut on se mulla jo viikon kohta ollu koeajossa ja ollaan jo kaupat sovittu.. eli shadown ja uusiksen arvaukset menivät molemmat vituiks ;D voin laittaa tosta pommista kuvan vaikka sitte joskus ku se on puhas :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Tälläsiä tuli hommattua kesävanteiden kaveriks!
sv404148.jpg

SV404149.jpg
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

MPa sanoi
Tälläsiä tuli hommattua kesävanteiden kaveriks!
Kommiat, mistäpä ostit?


Hmm... Ostinkohan mä auton tänään ??? Sovin että menen sunnuntaina katsomaan/luultavasti hakemaan samalla ni nyt on ilmoitus hävinny nettiautosta, mut kaverista ei oo kuulunu mitään (eli onko myyny sen jolleen muulle vai) ??? ??? ;D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Jani T sanoi
Kommiat, mistäpä ostit?


Hmm... Ostinkohan mä auton tänään ??? Sovin että menen sunnuntaina katsomaan/luultavasti hakemaan samalla ni nyt on ilmoitus hävinny nettiautosta, mut kaverista ei oo kuulunu mitään (eli onko myyny sen jolleen muulle vai) ??? ??? ;D

luultavasti myi jo eteenpäin...
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

nostokurki sanoi
luultavasti myi jo eteenpäin...
No periaatteessa ei haittais ku piha on jo muutenkin aika ahdas ton lumen ja veneiden ja autojen takia, mut ois se silti ollu ihan passeli lisä tohon harrastelaivueeseen ;D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Eilen haettiin uusi Lansu kotio. Yksi tuttava siis soitti tuossa joku aika sitten ja kertoi poikansa "ongelmajätteestä" joka oli tehnyt temput jonkun kaverin pihaan ja pitäisi hakea sieltä pois. Sain luvan ilmaiseksi noutaa auton ja paperit kaupasta saatiin etukäteen. Eilen sitten lähdettiin kohti Turkua vaihto ECU:n, parin akun ja työkalujen kanssa. Pelotti ihan mennä hakemaan autoa josta ei juurikaan muuta tietänyt kuin että siellä odottaa -92 Lancer joka ei toimi. Näillä mentiin.

Yllätys oli suuri kun hangesta paljastui kohtuu siisti 1,5 HB. Uusi akku paikalle ja sehän hörähti käymään. Sitten lähimmälle konttorille hakemaan siirtokilvet ja ei kun kotia kohti. Matkalla vaihdettiin vielä käyntihäiriöiden vuoksi toinen ECU kiinni ja vähän jäänestoa tankkiin. Kohta Lancer kehräsikin kuin kissa ja kulki todella hienosti. Papereita tarkemmin selatessa huomattiin että ennakkotiedoista poiketen leimaakin on vielä kesäkuulle joten tepi saa tästä hyvän työmatkakulkineen. ;) Autosta piti tulla muksuille peltoauto muttei se kyllä sellaiseksi jouda. Ihan liian hyvä ja toimiva peli peltoautoksi. Hinnaksi autolle tuli siis vajaa satanen johon on laskettu bensakulut, siirtokilvet sekä hakijoiden ruokailu. Tuolla rahalla saatiin toimiva, siisti ja katsastettu Lancer. :peukku Nyt vaan mietitään mitä tuolla oikeasti tehdään. ;D Olisko kellään tarvetta Lancerille? Nyt saisi pikkurahalla hyvän. 8)
 

Liitetiedostot

  • hb_lansu.jpg
    hb_lansu.jpg
    41.4 KB · Lukukerrat 637
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Late sanoi
Kyllä tolla kelpaa päästellä työmatkat kesäsin ;D :peukku

komee :peukku mulla oli saman ikäinen TS, eli muovitankilla ja -katteilla... Ja siitä lie vielä osiakin tallessa ihan jonkin verran (ja itse asiassa koko mopo on serkulla), eli pistäppä viestiä jos lie jollekin tarvetta :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Jani T sanoi
Hmm... Ostinkohan mä auton tänään ??? Sovin että menen sunnuntaina katsomaan/luultavasti hakemaan samalla ni nyt on ilmoitus hävinny nettiautosta, mut kaverista ei oo kuulunu mitään (eli onko myyny sen jolleen muulle vai) ??? ??? ;D

No näköjään ostin sitte :D

full


Elikkä "pikkulohko" 1.3 GLi Colt-96, Kuskin ovessa paha lommo, lasi pskana, muutama kuhmu muuallakin, tuulilasi huono, jotain pientä kukkaa tuulilasin ympärillä ja loksuissa, pikkasen öljyä vuotaa venakoppa, eli pientä laittoa mut muuten suht hyvä ja ennenkaikkea kehityskelpoinen laite :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Tollanen tavaratilanmatto Outlanderiin. Ei oikein Suomesta mistään löytynyt. Ei paha 42 eur postikuluineen, jos on ok. Toivottavasti ei tule Passatin mattoa.

http://cgi.ebay.de/Kofferraumwanne-Mitsubishi-Outlander-2003-01-2007-/370481748408?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item56426ed9b8
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Ostrich 2.0 ecu-emun ja lisenssi Tuner Pro RT samaan syssyyn :). Tulipa moottoriöljytkin ostettua, vaihdettuna toki ;D.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Teemu T. sanoi
Tollanen tavaratilanmatto Outlanderiin. Ei oikein Suomesta mistään löytynyt. Ei paha 42 eur postikuluineen, jos on ok. Toivottavasti ei tule Passatin mattoa.

http://cgi.ebay.de/Kofferraumwanne-Mitsubishi-Outlander-2003-01-2007-/370481748408?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item56426ed9b8

Mä just sain evo 7-9:n matot, kun vitoseen ebaysta tilasin :seina
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Omegaan uuden pakoputken,2*väliputki + takavaimennin.
Prkle kun kaikki vehkeet alkaa prakaamaan samaan aikaan,ensin evon laatikko alkoi huutaa ja nyt omegan putki pörisemään :nykii
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Pitäs lähtä näil näppäimil hakoo toho kehonsiirtimee pakoputkea.. Ja sit ei muutaku tallille asentelemaan. jeij!
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

J.Niemi sanoi
Fiat bravon ;D
pakkohan se oli ottaa kun ilmasiks sai.
Juu ei kai noita Italian ihmeitä muuten tallin nurkkiin siunautuisikaan jos ei ilmaiseksi sais ;D Ilmaiseksi minäkin sen Aprilian moppelin sain ja nyt se oliskin jo etujarrukahvan jarruvalokytkintä vaille valmis katsastettavaksi :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Samppa sanoi
Mä just sain evo 7-9:n matot, kun vitoseen ebaysta tilasin :seina

Outtiksen tavaratilamatto tuli tänään kotiovelle. Suunnilleen viikon kesti. Ja hyvin istuu. Voin suositella Azugaa.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Teemu T. sanoi
Outtiksen tavaratilamatto tuli tänään kotiovelle. Suunnilleen viikon kesti. Ja hyvin istuu. Voin suositella Azugaa.

Ei löytyny ku Evo Puntoon matot niiltä :D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Viime viikolla hain suomalaiset kilvet Unkarilaisten tilalle ja viikonloppuna kiinni autoon. Suomen kilvet on ikävästi erikokoiset, joten niiden siisti asennus meni soveltamiseksi ettei jää vanhojen telineiden ruuvinreikiä näkyviin.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

J.Niemi sanoi
Fiat bravon ;D
pakkohan se oli ottaa kun ilmasiks sai.
pitääks sunkin nro poistaa kohta puhelimesta? :D Yks bravomimmi ku soittaa nykyää ni en vastaa enää sille ;D Syynä et tiiän et autosta se nykyää vaa soittaa ;D ::)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Harri K sanoi
pitääks sunkin nro poistaa kohta puhelimesta? :D Yks bravomimmi ku soittaa nykyää ni en vastaa enää sille ;D Syynä et tiiän et autosta se nykyää vaa soittaa ;D ::)
;D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Harri K sanoi
pitääks sunkin nro poistaa kohta puhelimesta? :D Yks bravomimmi ku soittaa nykyää ni en vastaa enää sille ;D Syynä et tiiän et autosta se nykyää vaa soittaa ;D ::)

"musta lista" on parempi, kun luuri ei edes hälyytä silloin... ;D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

paljonko kustanti toi purkki ja mistä tilasit? itellekki vois hommailla tommosen niin ei turhaan huohottelis turbon suuntaan. ::)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

maurichia sanoi
paljonko kustanti toi purkki ja mistä tilasit? itellekki vois hommailla tommosen niin ei turhaan huohottelis turbon suuntaan. ::)

Ebayn ihmeellisestä maailmasta http://cgi.ebay.co.uk/CUSCO-OIL-CATCH-CAN-UNIVERSAL-EVO-2-3-4-5-6-7-8-9-X-/250687221659?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a5e1f6f9b

Sama myyjä kauppaa noita D1 catch tankkeja vähän halvemmalla. Toimitukset on ainakii nopeita eikä oo postikuluja erikseen.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

maurichia sanoi
paljonko kustanti toi purkki ja mistä tilasit? itellekki vois hommailla tommosen niin ei turhaan huohottelis turbon suuntaan. ::)

Itse ostin kanssa cuscon öljy pöntön ebaystä £48.50 hintaan (sis pk) modi-company nimimerkiltä.
Kuvia tuolla http://evo6.kuvat.fi/kuvat/Cusco+oil+catch+tank/
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Evo 8 Ecu, 3port mac valve, IAT ja 3bar map.. Mitä näistä saamme.. Kaikkea kivaa. :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

MPa sanoi

Tuo Cusco purkki (aito tai ei?) on ihan toimiva, mutta mukana tulevalla kelvottomalla letkulla ei tee mitään. Turbon imupuoli purkin asennuksen jälkeen täysin puhdas ja purkissa vähän öljyä pohjalla useamman ratapäivän jälkeen. Laitoin purkin vain venttiilikopan päässä olevaan tuuletusputkeen, imusarjaan menevä saa puhallella sumunsa sinne jos huvittaa.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

samitsu sanoi
No mikäs se tuommonen härveli mahtaa olla...? :)

Tuola pitäs sorakuorma tyhjentää... :) Laitan paremman kuvan kunhan saahan se paikoilleen.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

ast sanoi
Tuo Cusco purkki (aito tai ei?) on ihan toimiva, mutta mukana tulevalla kelvottomalla letkulla ei tee mitään. Turbon imupuoli purkin asennuksen jälkeen täysin puhdas ja purkissa vähän öljyä pohjalla useamman ratapäivän jälkeen. Laitoin purkin vain venttiilikopan päässä olevaan tuuletusputkeen, imusarjaan menevä saa puhallella sumunsa sinne jos huvittaa.
Itse mietin jos laittais T-haaran letkuun ja imusarjaan menevä myös kannuun. Mietin, että onkohan varmasti riittävä huohotus kahdelle letkulle?
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Pitkään pitäny hakea. Hain Mitsuun seuraavat;

Jakopään hihna MD326059
Jakopään kiristin (mek.) MD182537
Jakopään kiristin (hydr.) MR984375
Tasapainoakselin hihna MR984778
Tasapainoakselin kiristin (mek.) MD352473
Öljynsuodatin MZ690070
Ilmanputsari MR552951

sekä Castrol SMX-S vaihteistoölpät. Vielä pitäisi päättää millä moottoriöljyillä ajelisi perhewagonia, Teboilin Diamond 5W-40 ei tuntunu pysyvän kauheen hyvin sisässä (1L hävikki 15tkm ajolla).

Ei oo eka jakopään remppa mut eka 4G63 (tämä siis N/A). Katoin sekä Evo 7 ohjeet ja mitä google/youtube tarjosi. Jäi vaan mietityttämään että tarviiko noista mitsun OEM työkaluista mitään tohon hommaan? Tolle hydrauliselle kiristimellekkin oli Mitsulla joku oma "pidin" vaikka jossain ohjeessa neuvottiin käyttämään rautalankaa?
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Urran sanoi
Ei oo eka jakopään remppa mut eka 4G63 (tämä siis N/A). Katoin sekä Evo 7 ohjeet ja mitä google/youtube tarjosi. Jäi vaan mietityttämään että tarviiko noista mitsun OEM työkaluista mitään tohon hommaan? Tolle hydrauliselle kiristimellekkin oli Mitsulla joku oma "pidin" vaikka jossain ohjeessa neuvottiin käyttämään rautalankaa?

Uudessa kiristimessä tulee se sokka mukana, mutta jos käyttäisit vanhaa sen voisi korvata esim. pienellä poranterällä.

Kierretanko ja kiristysrullan kääntöön/pitämiseen tarkoitettu työkalu helpottaa hommaa varsinkin kun moottori on autossa kiinni, mutta kumpikaan ei ole ehdottoman välttämätön. Pikkuhiljaa alkaa oppimaan sen kiristysrullan säädön ilman pientä momenttiavainta. Viimeksi säätö meni kerralla niin hyvin kohdalleen kun vaan voi mennä :)

P.S. jos on rullaa säädelty jo useita kertoja voi olla järkevää ostaa uusi pultti siihen. Itselläni oli joskus sen verran pultti kärsinyt että rulla lähti aina pyörimään mukana kiristettäessä vaikka mitä teki.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

ast sanoi
Uudessa kiristimessä tulee se sokka mukana, mutta jos käyttäisit vanhaa sen voisi korvata esim. pienellä poranterällä.

Kierretanko ja kiristysrullan kääntöön/pitämiseen tarkoitettu työkalu helpottaa hommaa varsinkin kun moottori on autossa kiinni, mutta kumpikaan ei ole ehdottoman välttämätön.

Kiitoksia. En jaksanu vielä avata paketteja niin en huomannu tota. Kierretankoa löytyy jos jonkin kokoisena tallilta. Tarkoitatko tolla kiristysrullan työkalulla tätä;
51_1.JPG


Jos niin voishan tuon hankkia jatkoa varten. Onks kenelläkään hajuu minkä hintanen kampe? Aika helposti tommosen tekis itekkin meinaa..
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Urran sanoi
Kiitoksia. En jaksanu vielä avata paketteja niin en huomannu tota. Kierretankoa löytyy jos jonkin kokoisena tallilta. Tarkoitatko tolla kiristysrullan työkalulla tätä;
51_1.JPG

Jep, juuri tuollainen.

Jos käytät normalia kierretankoa niin ole erittäin varovainen kiristämisen kanssa, tanko taipuu helposti ja pahimmillaan sitä ei saa enää pois kierteiltä. Mieluummin kannataisi ohentaa viimeiset 1.5 - 2 cm tangon päästä kuten valmiissa työkalussa, silloin se ei jumitu kiinni taipuessaan.

Toisaalta et oikeastaan tarvitse kierretankoa kun otat kiristimen kuitenkin irti ja uusi on valmiiksi kokoon painettu. Jätät vaan sokan paikalleen, pyörität moottoria pari kierrosta ja muutaman minuutin jälkeen varmistat että sokka on löysällä niin säätö on oikea ja sokan voi ottaa pois. Jos otat sokan pois ja kiristin tulee vahingossa liian ulos se pitäisi saada jotenkin puristettua takaisin sisään, siihen kierretanko on helpoin vaihtoehto.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Itse otan sokan aina pois ja pyöritän ja annan koneen olla 15min ja sitte koitan että sokka menee takaisin samaan reikään ilman vastusteluja (siis ihan tökkäsemällä)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Kiitoksia vastauksista ja neuvoista. Vähän vieras kapine toi hydraulikiristin, ja sen toimintaperiaate, ei oo aiemmissa autoissa ollut. Yksi mikä tässä jää mulle epäselväks on se että onko tavanomaista että sokka ei menisi takaisin/liikkuisi herkästi? Eli kiristin ei palautuisi öljynpaineiden laskettua (oletan että toiminta perustuu niihin)? Ymmärsin että silloin pitäisi kierretangolla varovasti (hitaasti) työntää tanko takaisin 0 asentoon? Mistä tämä johtuu?

Siis kun mulla on uusi kiristin (hydrauli) niin voin avata epäkeskokiristimen (minkä myös vaihdan), ottaa vanhan hydraulikiristimen pois (ilman että se on painettu kasaan kierretangolla) ja asentaa uudet paikalleen. Hihnan asennettua niin että merkit pitää kutinsa kiristän epäkesko kiristimen ja otan sokan pois hydraulikiristimestä? Jos ennen sokan pois ottoa pyörittäisin konetta pari kertaa, antaisin olla vähän aikaa ja sokka ei liikkuisi herkästi, missä olisi vika?
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Urran sanoi
Yksi mikä tässä jää mulle epäselväks on se että onko tavanomaista että sokka ei menisi takaisin/liikkuisi herkästi? Eli kiristin ei palautuisi öljynpaineiden laskettua (oletan että toiminta perustuu niihin)?

Ei perustu vaan kiristimen sisällä on ymmärtääkseni jousi ja öljyä hidastamassa liikkeitä. Moottorin öljynpaineella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Jep. Tavallaan kiristin on eräänlainen öljyllä ja jousella toimiva "kaasujousi". Eli se pongaa heti ylös jos meet sen sokan irroittamaan kiristimen ollessa "vapaana" eli ei laitettuna paikallensa. Esikiristys epäkeskon avulla ja tämä hydraulikiristin tavallaan antaa oikean kiristyksen koko ajan hihnalle. (tarvittaessa lisää siis kiristystä)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Hienosti selitetty. Kiitos paljon. Näin aattelinkin (en siis sen toimintatavasta, vaan mitä se tekee). Eli jos esikiristys epäkeskolla tehdään hyvin niin hydraulikiristimen ei pitäisi aueta juuri ollenkaan sen sokan vapautettua. Luonnollisesti kannattaa varmaan varmistaa, ettei mitään tarvitse enää purkaa irti kun sokka otetaan irti ;D Siihen kaiketi perustui se että pyöritetään moottoria pari kierrosta ja tarkistetaan merkit.

Onks muuten ideoita tohon moottoriöljyyn. Siis perhewagoniin; Castrol Magnatec, Motul 8100 (non-ester/ester?) tai Fuchs/Silkolene. Mobileihin en enää koske ja Teboilin Diamondia söi litran/15tkm (joo tiedän, ei oo paljoa) niin vois kokeilla jotain muuta. Myös joku Valvoline?
 
Takaisin
Ylös Bottom