Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Voittajan aamiainen

30g soija jauhoa.
1 raaka kanamuna
1tl acai-jauhetta.
5dl tuoremehua.

Sauvasekottimella sekasin ja hyvää on.
 

Liitetiedostot

  • 23062011166.jpg
    23062011166.jpg
    25.5 KB · Lukukerrat 430
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Anderz sanoi
:eek:fftopic
Tänään oli harvinaista japanilaista herkkua tarjolla,

eli uunissa paistetut 8G galant JDM umpiot ;D
No mulla on uuni täynnä päivittäin muoviosia ja välillä siellä on autojakin.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

No johan on litkut. itselläni on joku ongelma, etten saa yksinkertaisesti syötyä ikinä mitään aamulla. Alkaa oksettamaan aina perkeleesti :(
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

adastra sanoi
No johan on litkut. itselläni on joku ongelma, etten saa yksinkertaisesti syötyä ikinä mitään aamulla. Alkaa oksettamaan aina perkeleesti :(
Jooh, itselläkin oli ennen aamianen luokkaa 0,5l kahvia, niin nyt koittanu alkaa syömään/juomaan edes jotain
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

^En kyl syö itekkään aamulla mitään. Yleensä siin 11-12:30 välillä käyn luntsilla paikallisessa lounasravintolassa ja lautaselle eksyy yleensä 50% salaattia (laiha poika laittaa viel reilusti kastikettakin) ja loput lihaa, monesti vielä montaa sorttia. Heikko kohta on perunamuussi mitä tulee välillä se 10-15% lautasen alasta täytettyä ::)

Hauskaa on että yleensä selviin näillä melkein nukkumaanmenoon. Tosin illalla jo tietää tarviiko syödä mitään enää joten jos tarvii niin vetäsen jonkun setin siin ~18-19 paikkeilla. Riippunee usein siitä miten laadukasta mättö on ollut päivällä.

Tänään tais kyllä olla Kebab päivä ;)
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Urran välikysymys: onks sullaki keliakia?

Itsekää en aamuisin paljo mitää syö vaan jogurttia tai yhden karjalanpiirakan kera maidon.
Lounaalla jotain valmisruokaa tai salaattia mukana tai sitte lounasravintolas tai kebab:lla tulee käytyä.

Iltasyönti kotitekosta omaa ruokaa sitten klo18-22 välillä kun ehtii/muistaa :D
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Urran sanoi
^En kyl syö itekkään aamulla mitään. Yleensä siin 11-12:30 välillä käyn luntsilla paikallisessa lounasravintolassa ja lautaselle eksyy yleensä 50% salaattia (laiha poika laittaa viel reilusti kastikettakin) ja loput lihaa, monesti vielä montaa sorttia. Heikko kohta on perunamuussi mitä tulee välillä se 10-15% lautasen alasta täytettyä ::)

Hauskaa on että yleensä selviin näillä melkein nukkumaanmenoon. Tosin illalla jo tietää tarviiko syödä mitään enää joten jos tarvii niin vetäsen jonkun setin siin ~18-19 paikkeilla. Riippunee usein siitä miten laadukasta mättö on ollut päivällä.

Tänään tais kyllä olla Kebab päivä ;)

Joillakin se energia tallentuu johonkin ihme paikkaan. Mä käyn noihin aikoihin (kohta) syömässä ja syön kyllä aamullakin väkisin puuroa. Viideltä syön jotain pientä ja sitten klo 20 uudestaan lämmin ruoka ja sitten vielä jotain pientä ennen nukkumaan menoa. Muuten tippuu verensokeri ja tulee todella huono olo. Ei pystyis elää tolleen et syö kunnolla kerran päivässä.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

adastra sanoi
No johan on litkut. itselläni on joku ongelma, etten saa yksinkertaisesti syötyä ikinä mitään aamulla. Alkaa oksettamaan aina perkeleesti :(

Ihan sama juttu oli mulla ennen. En tiedä millä konstilla loppui, mutta nykyään on aamupala luokkaa puuro,banaani,pari tomaattia viipaloituna ja joku jugurtti. Esim. leipää en pysty vieläkään syömään aamulla kun ei saa kurkusta alas.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Aamulla en yleensä mitään, töissä sitten yheksän kaffeella purkin rahkaa tai en mitään. Lounaalla sitten käyn kotona syöpöttelemässä tai joskus tuossa läheisessä ravintolassa lounaspöydästä. Koitan syödä mahdollisimman hiilihydraatitonta ravintoa mutta tuleehan sitä joskus sitten niitä "repsahduksia". Olen huomannut että kun syö hiilaritonta ruokaa niin olo on jokasuhteessa paaaaljon parempi.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Jr- sanoi
Aamulla en yleensä mitään, töissä sitten yheksän kaffeella purkin rahkaa tai en mitään. Lounaalla sitten käyn kotona syöpöttelemässä tai joskus tuossa läheisessä ravintolassa lounaspöydästä. Koitan syödä mahdollisimman hiilihydraatitonta ravintoa mutta tuleehan sitä joskus sitten niitä "repsahduksia". Olen huomannut että kun syö hiilaritonta ruokaa niin olo on jokasuhteessa paaaaljon parempi.

VHH on kyl hyvä! Itse kans on tullu useampaan otteeseen vedettyä pelkkää lihaa ja kasviksia. On jotenkin pirteämpi olo sitten muutaman päivän jälkeen ku elimistö alkaa tottumaan. Plus , voi vetää niin rasvasta ku mieli tekee ; kaikki rasva tuntuu tulevan suoliston kautta pihalle.
On vaan pitäny pistää stoppi sille kun vaimolle ei kyseinen ruokavalio kelpaa niin pitää tavallaan tehdä kaks ruokaa (minä kokkaan meidän perheessä) .

Tästä VHH-hommasta on nyt tuntunut tulevan jokin muoti-ilmiö. Kaikkialla puhutaan. Ihan nokkela vaihtoehto perus ruokavaliolle, ei siin.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

^Harri K ei oo, oon vaan 'bout jokaiselle jauholle alleginen ;D Kauraa suosivat mut jos joskus harvoin syön leipää niin syön yleensä jälkiuuni ruis. Ei mulla periaatteessa "tuu" niistä mitään mut altistaa helpommin sitten muiden allergioiden kovempiin oireisiin kuten anafylaktiseen shokkiin. Kyl ne meinas jo ottaa mulle keliakistin dieetin mut ei sitten kuitenkaan.

Ite elän niin et pyrin olee ottamatta hiilareita jos ei oo pakko. Himas kun harvoin on saldee niin tulee vedettyä mut duunissa (kuitenkin sen 5 päivää viikosta) pyrin olee liha-vihannes/salaatti linjalla. Sitä tietty hankaloittaa se etten oikeen saa syödä kun vihersalaattia :D En siis tee kahta eri safkaa, enemmänkin priorisoin.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Nyt on paha paikka;
Laittaako sitä helppoa uunimakkaraa vai pitäskö vetää pitemmän kaavan kautta Chili con carnea (tulista sellasta) ???
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

adastra sanoi
Nyt on paha paikka;
Laittaako sitä helppoa uunimakkaraa vai pitäskö vetää pitemmän kaavan kautta Chili con carnea (tulista sellasta) ???

Chili con carnea :)
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Hawaii pizzaa :)
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

cristan sanoi
Chili con carnea :)

Kyllä se taitaa olla ainoa oikea vaihtoehto :peukku Laitanpa illalla reseptin minun elämää helpompaan chili con carneen. Pääsette kokeileen. Ja on saletisti hyvää!
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Työt loppu ja aloinpa laitteleen sitä chili con carnea

500g Naudan paistijauhelihaa
2 tölkkiä Kidney beans
1 Tölkki Pirkan Valkosipuli tomaattikastike
Mukavasti Blair's Pure Death Sauce
Ja sitte vielä Santa Maria Tex Mex Chili Con Carne Spice - pussukka

Paistellaan ne jauhelihat ja heitellään tuo maustepussukka mukaan.. Antaa mukavan säväyksen.
Sitte kaikki loput kamat ja jauhelihamössö kattilaan ja kannen alle muhimaan!
Chilistä tulee aikamoista massaa.. Ei mtn vetistä keittoa. Kunnon sementtiä.

Helppoa, tulista ja pirun hyvää. Keittelee vähän basmatiriisiä chilin seuraksi ja hyvä salaatti!
Tästä riittää sit pariksi päiväksi ihan kivasti!
Siitä pari Fotoa ja ei kun kokeilemaan. ;D
 

Liitetiedostot

  • 23062011053.jpg
    23062011053.jpg
    56 KB · Lukukerrat 370
  • 23062011054.jpg
    23062011054.jpg
    71.1 KB · Lukukerrat 355
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Palvarista tuli haettua 5kg kinnkku mökille!Saa siitä koko porukalle hiukopalaa ;D Kirjolohen vielä perhostelin 3844g paino,no mutta se tuli kaverin altaasta johon ne tuli viime keväänä.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Vielä tosta Chilistä sen verran, että ehkei kannata sitä koko Santa maria pussia laittaa sekaan :nykii tulee nimittäin suhteellisen suolasta.. Tai sitten tämä kalja maistuu hyvin jostain muusta syystä
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

adastra sanoi
Vielä tosta Chilistä sen verran, että ehkei kannata sitä koko Santa maria pussia laittaa sekaan :nykii tulee nimittäin suhteellisen suolasta.. Tai sitten tämä kalja maistuu hyvin jostain muusta syystä

no kyllä se lonkero/kalja maistuu melko hyvin ilman chiliäkin ;D
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

mikko412 sanoi
no kyllä se lonkero/kalja maistuu melko hyvin ilman chiliäkin ;D

damn.. taisin jäädä kiinni :p
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Eilen tuli haettua valkosipuli marinoituja kaslereita läjä sekä possun ulkofileitä.Niiden lisäksi villisika makkaraa ja täytettyjä pekoni herkkuskeja.Huuhdotaan alas ämpärillisellä kylmää olutta niin tulee hyvä.Jos oikeen innostuu niin sitten vielä muurinpohja lettuja.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

20kpl possu pihvejä, 5pkt kabanossia, 3kg uusia perunoita, 3kg kinkku juusto salaattia ja toista kymmentä herkkusientä joihin kääritty 4pkt pekonia ja melkein kaikki mennyt. Vaan 4 ihmistä syömässä =D
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Kaslerit imastu kera hekkusienten,uusienpottujen,sillien sekä salaatin kanssa.Huuhdeltu vergi oluen kanssa
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Mä tein tänään pitkästä aikaa katkarapusalaattia...Fizziä vedin siihen perään ;D

Hyvää Juhannusta kaikille!!!
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Ollu niin jopelo olo eilisen kaljan juonnin takia, ettei tänään ole oikein ruoka maistunu.... Olis kunnon grilli niin vois laitella jotain mahtavaa jauhomakkaraa.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Mulla on nyt se jopelo olo varmaan...tuli eilen ihan urakalla kiskottua situkkaa...ja tais jotain shottejakin olla....huh... :-\
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Eilen vedettiin perus makkara & ranet linjalla, ei jaksanu ihmeempiä. Mut tänään emäntä (itse lähinnä autoin) duunas meille melkoisen makoisat Cannelonit:

400g (vai 800g?) jauhelihaa -> pannulla ruskiaks. Maustetaan pippurilla, suolalla ja paprikalla
Vettä + Tomaattimurskaa, Yks lihaliemikuutio sekä kokonainen valkosipuli pilkottuna sikke ohueks perään -> antaa setin maustua
Cannelonit pystyyn vuualle ja lihat sinne ineen (silleen suurinpiirtein)
Levitellään nätisti vuualle ja päälle kaadetaan:
-loppu törppö murskaa
-2dl kuohukermaa
-2dl 15% ruokakermaa
-Reilusti Polar juusto päälle (ei ollu tähän hätään muuta)

Uuniin ja odotellaan kunnes pinta on mukavan rapea ja eikun syömään

Oli melko maukas 8)
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Urran sanoi
Eilen vedettiin perus makkara & ranet linjalla, ei jaksanu ihmeempiä. Mut tänään emäntä (itse lähinnä autoin) duunas meille melkoisen makoisat Cannelonit:

400g (vai 800g?) jauhelihaa -> pannulla ruskiaks. Maustetaan pippurilla, suolalla ja paprikalla
Vettä + Tomaattimurskaa, Yks lihaliemikuutio sekä kokonainen valkosipuli pilkottuna sikke ohueks perään -> antaa setin maustua
Cannelonit pystyyn vuualle ja lihat sinne ineen (silleen suurinpiirtein)
Levitellään nätisti vuualle ja päälle kaadetaan:
-loppu törppö murskaa
-2dl kuohukermaa
-2dl 15% ruokakermaa
-Reilusti Polar juusto päälle (ei ollu tähän hätään muuta)

Uuniin ja odotellaan kunnes pinta on mukavan rapea ja eikun syömään

Oli melko maukas 8)

kauheet mässyt tuli saatana nyt on pakko saada ruokaa!! :p :p :p
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Tänään tyydyin ihan grillimakkaraan kun oli tuo iltavuoro, joku kabanossi kebab uutuus, ei mielestäni kyllä maistunut kebabille :)


Mutta vapaat kun alkaa niin herkutellaan. Laitan lohifileet savustumaan. Suurin osa uppoaa naamariin heti kättelyssä lämpösenä mutta n. 400-500g säästän savukalatahnaan:


- vajaa 1/2 kg savulohta josta ruodot pois ja muussataan haarukalla mössöksi.

- 2-3 purkkia ranskankermaa

- 4-5 valkosipulin kynttä puristimen läpi ( maun mukaan)

- suolaa

- valkopippuria

( - ripaus tilliä jos haluaa, mielestäni ei kaipaa)

Sörsselin huolellinen vatkaus sekaisin ja jääkaappiin tasaantumaan vuorokaudeksi ( jos malttaa antaa olla :) )

Pari satsia kun on tehnyt niin huomaa sopivan kala, mauste, ranskankerma suhteen
itse suosin hieman löysempää eli kermaa suhteessa enemmän kuin kalaa :)

Tämä sörsseli nautitaan uusien perunoiden tai ruisleivän kanssa. Varokaa, jää koukkuun ;D
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

ewopower sanoi
Tänään tyydyin ihan grillimakkaraan kun oli tuo iltavuoro, joku kabanossi kebab uutuus, ei mielestäni kyllä maistunut kebabille :)


Mutta vapaat kun alkaa niin herkutellaan. Laitan lohifileet savustumaan. Suurin osa uppoaa naamariin heti kättelyssä lämpösenä mutta n. 400-500g säästän savukalatahnaan:


- vajaa 1/2 kg savulohta josta ruodot pois ja muussataan haarukalla mössöksi.

- 2-3 purkkia ranskankermaa

- 4-5 valkosipulin kynttä puristimen läpi ( maun mukaan)

- suolaa

- valkopippuria

( - ripaus tilliä jos haluaa, mielestäni ei kaipaa)

Sörsselin huolellinen vatkaus sekaisin ja jääkaappiin tasaantumaan vuorokaudeksi ( jos malttaa antaa olla :) )

Pari satsia kun on tehnyt niin huomaa sopivan kala, mauste, ranskankerma suhteen
itse suosin hieman löysempää eli kermaa suhteessa enemmän kuin kalaa :)

Tämä sörsseli nautitaan uusien perunoiden tai ruisleivän kanssa. Varokaa, jää koukkuun ;D

Perkele ku osais savustaa kunnolal niin kokeilis.. Kai tuohon kelpaa jos sittarista ostais valmiiksi savustettua? :D
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Nyt ois hyvät setit;

Tulisesti maustettuja chicken wingejä ja Salaattia.
Creme fraichea ja levitettävää auraa dippeinä!
Huuhdotaan alas hyvän oluen kera. Kyllä kelpaa

näin jälkeenpäin pakko sanoa ,että kyllä tuo levitettävä aura on jumalten keksintö!
 

Liitetiedostot

  • 27062011066.jpg
    27062011066.jpg
    81.5 KB · Lukukerrat 379
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Lämpimiä leipiä tulossa uunissa. :) Päällä on makkalaa, juustoa, tonnikalaa ja ananasta kun ei muuta löytyny kaapista :D
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

http://plaza.fi/ellit/ideakeittio/ruokaohjeet/taytetty-lihamureke tuommosta tuli tehtyä, lisäksi toki normi- ja punasipulia, sisälle juustoa..
Sekaan tuli sotkettua Pussillinen Herra snelmmannin salamisuikaleita. Ois vaan pitänyt laittaa puolet pussista kokopussin sijaan, tuli meinaan mukavan suolaista kamaa :D
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

adastra sanoi
p**k**e ku osais savustaa kunnolal niin kokeilis.. Kai tuohon kelpaa jos sittarista ostais valmiiksi savustettua? :D

Työkaveri kehui Muurikan sähkösavustimen maasta taivaisiin. On siis pitkän linjan savustaja ja sanoi ettei parempaa konstia ole savustamiseen. Ajattelin sitten apinoida ja kesän aikana haen sen yksitasoisen savustimen.

Tähän asti olen ostanut lohet 21 e/kg mutta säästäähän siinä nopeasti itse savustamalla jos kympin halvemmalla saa savustamatonta. Itelläkin tuota lohta menee yleensä kilon verran viikossa. Oli pakko opetella syömään säännöllisesti kalaa ihan terveyssyistäkin :)
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

miikka sanoi
Työkaveri kehui Muurikan sähkösavustimen maasta taivaisiin. On siis pitkän linjan savustaja ja sanoi ettei parempaa konstia ole savustamiseen. Ajattelin sitten apinoida ja kesän aikana haen sen yksitasoisen savustimen.

Tähän asti olen ostanut lohet 21 e/kg mutta säästäähän siinä nopeasti itse savustamalla jos kympin halvemmalla saa savustamatonta. Itelläkin tuota lohta menee yleensä kilon verran viikossa. Oli pakko opetella syömään säännöllisesti kalaa ihan terveyssyistäkin :)

Kala on kyl jees. Ja lohi eteenkin. Itse tykkään graavilohesta pirusti! vähän sitä leivän päälle ja pari punasipulirengasta nini hyvä tulee!
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

ite ostin 400g jauhelihaa ja tein niistä piffejä. cheddaria päälle.. ei mtn aamupalapaskacheddaria ku real deal :p :p
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Makkalaa savusaunan kiukaalla ja olusta päälle :peukku
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Double Quarter Pounder™ with Cheese ateria ja mcfeast hamppari päälle.. :peukku
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Pumpkinca sanoi
Double Quarter Pounder™ with Cheese ateria ja mcfeast hamppari päälle.. :peukku

Perussetti mäkkäristä; 2 el maco jr ja siihen päälle fiesta salaatti! parasta salaattia ever.. .varsinki ne hampurilaiset :p
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

adastra sanoi
ite ostin 400g jauhelihaa ja tein niistä piffejä. cheddaria päälle.. ei mtn aamupalapaskacheddaria ku real deal :p :p

viime viikolla kun kävin ottamassa tatuointiin värit, tatuoija (jenkeistä kotoisin) sanoi ettei suomesta saa mistään hyvää cheddaria. Suomessa myydään vain brittityylin cheddar-juustoa, lupasi toimittaa maistiaiset kunhan saa jenkeistä paketin perille... :)

Ja sitten oma ruokaresepti tähän päivään, eli taco-salaatti:

-400g jauhelihaa, nauta-sika käy hyvin
-jäävuorisalaattia
-2 punaista paprikaa (suippopaprika ei muuten närästä)
-kurkkua
-tomaattia (itse jätän tämän pois kun olen allerginen)
-pari kourallista nacholastuja murusteltuna
-kermaviiliä tacomausteella/taco-dippijauheella
-reilusti juustoraastetta

Paistetaan jauheliha, maustetaan taco- tai tortillamausteella reilusti. Tehdään normaali salaatti, johon sotketaan tacomurut ja viimeiseksi paistettu jauheliha. Annos lautaselle, oman maun mukaan juustoa päälle (ite tykkään laittaa reilusti) ja sitten vielä dippi pintaan. Tällaisesta satsista syö 3-4 ihmistä helposti, on meinaan todella täyttävää evästä... Ja tätä tulee helposti syötyä liikaa, on aika järkyttävän hyvää :p [sub]ja helpompi syödä kuin tacot...[/sub] ;D
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Ihan perus spydärisetti eli:
->Kaikki jämät mitä nyt löyty + kaupan spydärisetistä pussi valmiiks (ei ois jämät riittäny nälkään)
->Pannu kuumaks
->Kun pannu kuuma, siihen reilusti kylmäpuristettua rypsiölppää
->Kamat pannulle tirisemään ja leikitään Jyrki Sukulaa kunnes spydäri näyttää herkulliselta ja hyvin kärtsänneeltä. Ei arastella jos tulee vähän Karsinogeeniä. Välissä tietty maustettiin vähän grillimausteella.
->Parin lautasen väliin odottelemaan ettei jäähdy liikaa.
->Neljä kananmunaa pannulle, just niiden jämien rasvojen ja mausteiden päälle, paistetaan häränsilmiks niin että keltuaiset jää puoliks raa'oiks. Maustetaan tietty välissä reilusti merisuolalla ja skidisti pippurilla.
->Heitetään Munat spydärin päälle, rikotaan keltuaiset niin et se valuu spydärin väliin, jaetaan annos kahteen ja nautitaan ruokaseuralaisen kanssa

:)
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

nostokurki sanoi
viime viikolla kun kävin ottamassa tatuointiin värit, tatuoija (jenkeistä kotoisin) sanoi ettei suomesta saa mistään hyvää cheddaria. Suomessa myydään vain brittityylin cheddar-juustoa, lupasi toimittaa maistiaiset kunhan saa jenkeistä paketin perille... :)

Ja sitten oma ruokaresepti tähän päivään, eli taco-salaatti:

-400g jauhelihaa, nauta-sika käy hyvin
-jäävuorisalaattia
-2 punaista paprikaa (suippopaprika ei muuten närästä)
-kurkkua
-tomaattia (itse jätän tämän pois kun olen allerginen)
-pari kourallista nacholastuja murusteltuna
-kermaviiliä tacomausteella/taco-dippijauheella
-reilusti juustoraastetta

Paistetaan jauheliha, maustetaan taco- tai tortillamausteella reilusti. Tehdään normaali salaatti, johon sotketaan tacomurut ja viimeiseksi paistettu jauheliha. Annos lautaselle, oman maun mukaan juustoa päälle (ite tykkään laittaa reilusti) ja sitten vielä dippi pintaan. Tällaisesta satsista syö 3-4 ihmistä helposti, on meinaan todella täyttävää evästä... Ja tätä tulee helposti syötyä liikaa, on aika järkyttävän hyvää :p [sub]ja helpompi syödä kuin tacot...[/sub] ;D


haha :D teen monesti aika samalaista. ja hyväähän se on.
Brittityylin cheddaria se juuri on mitä olen ostanut! hyväähän se kyl on.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

adastra sanoi
siihen päälle fiesta salaatti

tulipa mieleeni, kun oli joskus taannoin entisen työkaverin, joka oli joskus ollut mc donaldsissa duunissa, puhetta mäkkärin safkojen lihottavuudesta tms., niin.. kuulemma siellä on työntekijöillä tapana hihitellä, kun tiskille tulee keski-ikäinen hienostorouva tilaamaan fiesta-salaattia mumisten "ajattelin syödä tänään kevyesti", sillä kyseinen salaatti sisältää kuulemma enemmän kaloreita kuin mikään hamppariateria. itse en kyllä edes muista, mitä kyseinen salaatti sisältää. eikä sillä, että tulisi pahemmin noita kaloreita mietittyä. vaikka syytä kyllä olisi.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

adastra sanoi
p**k**e ku osais savustaa kunnolal niin kokeilis.. Kai tuohon kelpaa jos sittarista ostais valmiiksi savustettua? :D

Kyllä siihen valmiiksi savustettu kelpaa ihan hyvin. Toki suolan kanssa täytyy olla varovainen kun nuo kaupan kamat tuppaa olla aika ronskisti suolattuja.. ainakin välillä. Samoiten valkosipuli vaatii totuttelua; normi on se 5. isoa kynttä mutta makuja on monenlaisia ;D. Ja antaa sen oikeasti olla jääkaapissa sen vähintään 12 tuntia, mielellään se vrk....

miikka sanoi
Työkaveri kehui Muurikan sähkösavustimen maasta taivaisiin. On siis pitkän linjan savustaja ja sanoi ettei parempaa konstia ole savustamiseen. Ajattelin sitten apinoida ja kesän aikana haen sen yksitasoisen savustimen.

Työkaverisi on oikessa ;D Mulla on n. 12v. vanha Opan sähkögrilli mihin sai optiona savustuspöntön päälle. Tulella ja sähköllä savustaneena voin sanoa että Opa on parempi. Heti kun savua alkaa tulla niin potikka pienemmälleen. Mulla asteikko 1-3 niin pudotan potikalla lämmön 1.5 tai reiluun 1.

Savustusaika n. 1.5kg lohifileelle on n. 50-75min. Savustettu haukifile on aivan loistavaa vaatii hieman pidemmän ajan kun lohi

Tarkka lämpötilan säätö ja savun määrän hallinta on sähkösavustimessa plussaa. Vinkkinä savustusasteeseen: Mitä suurempi määrä leppäpurua (kuivaa mitä myydään pusseissa) niin sitä tummempi savupinta.Itse käytän sähkösavustimessa n. 1/2desiä.

Täällä etelässä kun ei nuita leppiä kasva joka mutkassa niin viherpiipärtäjäjien invaasion välttämiseksi käytän pussikamaa :) Jos mahdollisuus käyttää tuoretta leppälastua niin hieman edemmän tehoja savustimeen.

Mökillä kun savustaa avotulella niin pönttö tulille vasta kun nuotiosta pahimmat liekit pois. Jos tarve niin 1 tai 2 kalikkaa alle jotta savu pysyy yllä. Mökkisavustukseen kuuluu tuoreesta lepästä vuollut (ilman kuorta) lastut, hyppysellinen katajanoksia ja 2-4 palaa sokeria pöntön pohjalle.

Savupöntön käyttö ei ole mulla rajoittunut pelkään kalaan: mm. Savustettua kalkkunanrintaa ( vähän leppäpurua) ja mateen maksaa on tullut kokeiltua. Samoiten broilerin koivet tulee hyviä kun laittaa leppäpurua vain vähän.

Savustusaikoja:

Muikku/ silakka 15-20min ( isommalla teholla)

Lohifile 50-75min

Kalkkunafile (talvella) 1.5-2.5 tuntia

Haukifile (iso n. 1.25kg.) 1.5 tuntia

Broilerinkoivet 1.5 -2tuntia (noin)

Kokonaiset ahvenet n. 50- min

Nämä ajat sähkösavustimella siitä kun reilu savunmuodostus, avotulella nopeammin.

Sähkösavustimen tehonviilauksen oppii sitä käyttämällä. Mulla sähkögrillissä tehoja jotain 2.2KW joten sillä polttaa grillin päällä olevan savustimen kuivat leppäpurut taivaan tuuliin jos ei pienennä tehoja. Mielessä onkin ollut jos liottas niitä hetken vedessä ennen savustusta... ;D

Toissa iltana pistin käkättimeen kotisavustettua lohta josta lopun ryöstin tuohon lohikalatahnaan mitä eilen söin uusien perunoiden, sillin ja kananmunien kanssa. Kyytipojaksi tuoretta ruisleipää.. mihin sitä kalatahnaa päälle. Edelleenkin hengissä joten syötävää oli ;D
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

nahkuri sanoi
tulipa mieleeni, kun oli joskus taannoin entisen työkaverin, joka oli joskus ollut mc donaldsissa duunissa, puhetta mäkkärin safkojen lihottavuudesta tms., niin.. kuulemma siellä on työntekijöillä tapana hihitellä, kun tiskille tulee keski-ikäinen hienostorouva tilaamaan fiesta-salaattia mumisten "ajattelin syödä tänään kevyesti", sillä kyseinen salaatti sisältää kuulemma enemmän kaloreita kuin mikään hamppariateria. itse en kyllä edes muista, mitä kyseinen salaatti sisältää. eikä sillä, että tulisi pahemmin noita kaloreita mietittyä. vaikka syytä kyllä olisi.

siinä fiestassa on normisalaatiainekset ja sit päällä nacholastuja, chili con carnea ja ilmeisesti cheddar juustoa.Ja tietenkin kastikkeet. Ei se kyllä kevyttä ole, mutta ei sen tarvikkaan. rasva ja suola; siinä on sitä jotain.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Siitä passeli satsi energiaa iltavuoroon, voiko herkku enää paljoa yksinkertaisempaa olla ;D :peukku

full
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

Jani T sanoi
Siitä passeli satsi energiaa iltavuoroon, voiko herkku enää paljoa yksinkertaisempaa olla ;D :peukku

full

Kyllä tähän annokseen on nyt tiivistety kaikki olennainen. Esteettisesti kaunis annos ja myös hintansa arvoinen. Ei tähän tarvi mitään lisätä, täydellinen ruoka.
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

adastra sanoi
Kyllä tähän annokseen on nyt tiivistety kaikki olennainen. Esteettisesti kaunis annos ja myös hintansa arvoinen. Ei tähän tarvi mitään lisätä, täydellinen ruoka.

Tarviipas. Lisää pekonia. Eihän tuollaisella murusella liiku kuin tunnin. ;D
 
Vs: Mitä tänään syötäisiin? keskustelua ja kuvia mäsäytyksestä!

DaJackal sanoi
Tarviipas. Lisää pekonia. Eihän tuollaisella murusella liiku kuin tunnin. ;D

:D ehdin jo kirjottaa edelliseen viestiini, että pekonipaketit on turhan pieniä ja 500g pekonia lautasella on se hyvä määrä. Mutta pyyhin sen sitten pois. Mutta tosi hommahan se on.
 
Takaisin
Ylös Bottom