Miten Evo IX mukavammaksi?

Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Markok sanoi
Mitäköhän sä oikeesti haet?
Jos se Ultimaten alusta on pakko saada niin miks et ostanut Ultimate mallia?
Joku ystävällinen henkilö voisi myydä sulle 5000€ käytetyn ultimaten alustan niin ootko tyytyväinen.
Mä voin myydä 100€ käytetyn/lähes uuden EVO 9:n alustan tälle ystävälliselle henkilölle.
No joo... Kyllä toi 5000€ on käytetystä alustasta liikaa kun Ultimate oli vaan 4000€ GSR:ää kalliimpi ja siihen kuulu vielä BBS:n vanteet ja erikoistakaäänenvaimennin (ehkä turha tosin). Mutta jos joku Ultimaten omistaja haluaa 4000€ tienata niin voin maksaa sen välirahan auton vaidosta mun GSR:ään, mikäli auto muuten miellyttäisi. Tämä on tosin viiminen mahdollinen vaihtoehto meikäläiselle.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Mitä mä olen katellut Evoja, niin samankorkuisia noi ainakin on. Ultimatee en ole kylläkään ajanut.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Mikä pitäisi tehdä että saisi autosta sekä mukavamman, että urheilullisemman? Pitäiskö vaihtaa iskarit vai jouset? Vaiko molemmat? Oon katsonut Teiniä, Bilsteiniä ja KW:tä, joilta kaikilta löytyy säädettävä kynäjousisarja iskareineen. Bilstein on vaan helvetin kallis ja KW imagoltaan vähän "halpis". Eibachilta löytyy vain jouset. Pitäiskö vanteet vaihtaa joihinkin oikeesti kevyisiin? (Taitaa Enkeit olla vaan ns. "kevyt"metallivanteet näön vuoksi). Periaatteessa en tykkää säädettävistä, sillä yksinkertaisuus ja helppous on mulle tärkeää. Kiitos jo etukäteen tiedoista.

Mukavuus ja urheilullisuus ei kyllä kävele käsi kädessä. Tietysti jos on mukavaa kun alusta on urheilullinen (niinkuin monen meidän mielestä). Ei ne pienet kaivonkannet haittaa vaikka hampaat putoaa suusta. Jos vaivatonta, mukavaa ja urheilullista haluat. Niin eikö silloin ainoa vaihtoehto ole kabiinista säädettävä jäykkyys? Ei tarvitse nähdä vaivaa ryömiessä iskaritolppien päälle ja käännellä niitä nuppeja. Tein EDFC:llä voit itse säädellä etu- ja takapäätä ihan miten tykkäät. Eipä tälläinen auto nyt kovin mukavaksi ole edes tehty

Olenko ainoa kenen mielestä KW ei välttämättä ole halpismerkki? KW variantet on kyllä aika arvokkaat, ja hyvät. Ja mikä tää Enkei juttu on. On sitten kohtuu laadukas vannemerkki. Kyllä varmasti kevyempiä vanteita on, mutta kestävyys ja tasapaino on omaa luokkaansa. Katso joskus Sunnuntaina mitkä vanteet siellä H.Kovalaisen MP4-23:ssa on.

Eikö joku Eurooppalainen ns. urheilusedan ois voinu olla yks vaihtoehto? Niissä usein on aktiivialustaa mikä on 10x kalliimpi kuin Evossa ihan sen takia että ihmiset voi nauttia myös siitä mukavuudesta.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Twilight sanoi
Mukavuus ja urheilullisuus ei kyllä kävele käsi kädessä. Tietysti jos on mukavaa kun alusta on urheilullinen (niinkuin monen meidän mielestä). Ei ne pienet kaivonkannet haittaa vaikka hampaat putoaa suusta. Jos vaivatonta, mukavaa ja urheilullista haluat. Niin eikö silloin ainoa vaihtoehto ole kabiinista säädettävä jäykkyys? Ei tarvitse nähdä vaivaa ryömiessä iskaritolppien päälle ja käännellä niitä nuppeja. Tein EDFC:llä voit itse säädellä etu- ja takapäätä ihan miten tykkäät. Eipä tälläinen auto nyt kovin mukavaksi ole edes tehty

Olenko ainoa kenen mielestä KW ei välttämättä ole halpismerkki? KW variantet on kyllä aika arvokkaat, ja hyvät. Ja mikä tää Enkei juttu on. On sitten kohtuu laadukas vannemerkki. Kyllä varmasti kevyempiä vanteita on, mutta kestävyys ja tasapaino on omaa luokkaansa. Katso joskus Sunnuntaina mitkä vanteet siellä H.Kovalaisen MP4-23:ssa on.

Eikö joku Eurooppalainen ns. urheilusedan ois voinu olla yks vaihtoehto? Niissä usein on aktiivialustaa mikä on 10x kalliimpi kuin Evossa ihan sen takia että ihmiset voi nauttia myös siitä mukavuudesta.

Joo. Niinkuin tossa viimisessä lauseessa totesit, niin urheilullisuus ja mukavuus voi kulkea käsikädessä. Se on pitkälti tosiaan rahakysymys. Mutta olen kyllä ajanut ihan kohtuuhintaisia Bemareita jotka mielestäni oli vakaampia kaarreajossa kuin Evo ja silti TODELLA paljon mukavampia. Progressiivisuus on varmaan avainsana, tosin sitä sanaa on moni jousivalmista ruvennut viljelemään oikein olan takaa ja sekin voi olla usein mainospuhetta.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Ja mikä tää Enkei juttu on. On sitten kohtuu laadukas vannemerkki. Kyllä varmasti kevyempiä vanteita on, mutta kestävyys ja tasapaino on omaa luokkaansa. Katso joskus Sunnuntaina mitkä vanteet siellä H.Kovalaisen MP4-23:ssa on.

[/quote]

Laadukas voi olla, mutta Enkeilläkin on varmasti niitä huippumalleja ja sitten niitä "massa"malleja, ja eiköhän noi Kovalaisen vanteet ole kevyemmät ja kalliimmat kuin mitä meikäläisten Evoissa?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Kiitos. Pelkään vaan, ettei nuo komponentit ole samoja kuin Ultimaten alustassa. Ainakaan tuo alin koko alustasarja, koska se näyttää olevan säädettävä. Miksiköhän tuon sivun hakukone ei löydä Evo9:siä ollenkaan?

Samat iskarit ne on.

On vaan korva merkattu MR mallin mukaan , koska se on se virallinen malli ,tää meillä oleva "Ultimate" on vaan maahantuojan nimitys , kun eivät suomeen MR:ää myyntiin tuoneet ja halusivat kuitenkin myydä Evoja Bilstein alustalla.

Miksi ei ole ysiä ?

Samat iskarit 8 :sissa ja 9 :sissä.


Jos bilsteinit laitat niin hanki myös jotkut hyvät jouset niihin. Esim. Swift tai HKS Kansai...


Mutta saman tulee maksamaan kuin joku säädettävä alusta.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Joo. Niinkuin tossa viimisessä lauseessa totesit, niin urheilullisuus ja mukavuus voi kulkea käsikädessä. Se on pitkälti tosiaan rahakysymys. Mutta olen kyllä ajanut ihan kohtuuhintaisia Bemareita jotka mielestäni oli vakaampia kaarreajossa kuin Evo ja silti TODELLA paljon mukavampia. Progressiivisuus on varmaan avainsana, tosin sitä sanaa on moni jousivalmista ruvennut viljelemään oikein olan takaa ja sekin voi olla usein mainospuhetta.

Kyllä, aktiivialustat ovat todella kalliita. Mutta "ralliautoon" ei välttämättä sovellu painon ja osin kestavyyden osalta. Ja tietysti sen hinnankin, ihmiset kun ei hae sitä mukavuutta ostaessaan Evon.

evoluutio sanoi
Laadukas voi olla, mutta Enkeilläkin on varmasti niitä huippumalleja ja sitten niitä "massa"malleja, ja eiköhän noi Kovalaisen vanteet ole kevyemmät ja kalliimmat kuin mitä meikäläisten Evoissa?

Tottakai. Mutta enpä tähän päivään asti ole nähnyt huonoa BBS:n, Enkei'n, OZ'n ja muiden vannetta. Vaikkakin monet autovalmistajat käyttää jopa tehdasvanteina. Fondmetalit, azus ymssät on niitä huonompia massavanteita.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Tulipa tutkittua tuota ultimaten alustajuttua. Jotain kirjatietoa vakio/UM: Maavara sama (140mm) etujousi sama, takajousi eri, iskarit eri, vakaajat samat. Optiokoodi ilmeisesti AK1. Eipä ole paljoa mainittu missään noita eroja. Jos joku jolla on ultimate niin panis vaikka privana mulle alustanumeron niin näkisin tarkemmin noita varaosajuttuja. Vakion alustanumero mulla jo on.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Twilight sanoi
Kyllä, aktiivialustat ovat todella kalliita. Mutta "ralliautoon" ei välttämättä sovellu painon ja osin kestavyyden osalta. Ja tietysti sen hinnankin, ihmiset kun ei hae sitä mukavuutta ostaessaan Evon.

Tottakai. Mutta enpä tähän päivään asti ole nähnyt huonoa BBS:n, Enkei'n, OZ'n ja muiden vannetta. Vaikkakin monet autovalmistajat käyttää jopa tehdasvanteina. Fondmetalit, azus ymssät on niitä huonompia massavanteita.

Jep, mutta on tainnut takavuosina F1:ssäkin käyttää joku talli Fondmetalia.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP- sanoi
Samat iskarit ne on.

On vaan korva merkattu MR mallin mukaan , koska se on se virallinen malli ,tää meillä oleva "Ultimate" on vaan maahantuojan nimitys , kun eivät suomeen MR:ää myyntiin tuoneet ja halusivat kuitenkin myydä Evoja Bilstein alustalla.

Miksi ei ole ysiä ?

Samat iskarit 8 :sissa ja 9 :sissä.


Jos bilsteinit laitat niin hanki myös jotkut hyvät jouset niihin. Esim. Swift tai HKS Kansai...


Mutta saman tulee maksamaan kuin joku säädettävä alusta.

Ok, kiitos. Hämää tosin vähän tuo teksti: "setting: heavy duty", mutta jos olet varma että on samat niin uskon kyllä. Mitkäköhän jouset siinä Ultimatessa sitten on? Ei kai Bilstein itse mitään jousia valmista?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

uge sanoi
Tulipa tutkittua tuota ultimaten alustajuttua. Jotain kirjatietoa vakio/UM: Maavara sama (140mm) etujousi sama, takajousi eri, iskarit eri, vakaajat samat. Optiokoodi ilmeisesti AK1. Eipä ole paljoa mainittu missään noita eroja. Jos joku jolla on ultimate niin panis vaikka privana mulle alustanumeron niin näkisin tarkemmin noita varaosajuttuja. Vakion alustanumero mulla jo on.

Kiitos, aika paljon annoit infoa. Oli mulle kyllä yllätys, että etujouset on samat. Mikä toi optiokoodi itseasiassa on? Billsteinin sivuilla ne koodit oli paljon pidempiä litannioita. Vai onko tuo A1 koko 4jousen+4iskarin settiä koskeva koodi?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP- sanoi
Samat iskarit ne on.

On vaan korva merkattu MR mallin mukaan , koska se on se virallinen malli ,tää meillä oleva "Ultimate" on vaan maahantuojan nimitys , kun eivät suomeen MR:ää myyntiin tuoneet ja halusivat kuitenkin myydä Evoja Bilstein alustalla.

Miksi ei ole ysiä ?

Samat iskarit 8 :sissa ja 9 :sissä.


Jos bilsteinit laitat niin hanki myös jotkut hyvät jouset niihin. Esim. Swift tai HKS Kansai...


Mutta saman tulee maksamaan kuin joku säädettävä alusta.

Vielä noista jousista. Kaveri on hehkuttanut Eibachia ja niiden progressiivisuutta ja samaa oon kuullut H&R:stä ja molemmilta näyttää löytyvän Evoon käyvät jousisarjat. Mutta ongelma on, että ne on madaltavia jousia ja jos Ultimatessa on sama maavara kuin GSR:ssä, niin siinähän on sitten oltava MITOILTAAN samanlaiset jouset. Kerrotko mielipiteesi?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=199737

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=194286

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=184483

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=183706&highlight=bilstein

Näkyy hinnat tippuneet sitten viime tarkastelun.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

MR:ssä lukemani/muistini mukaan Eibach :in jouset. Eivät kuitenkaan ole ne samat joita myydään madallusjousina.

Jos itse laittaisin Bilsteinit niin jousiksi valitsisin :Swift G-Mach

H&R taas passaa KYB:ien kanssa tai näin olen täältä foorumilta ja muutenkin kuullut juttua.


Eibach madallus jousia , jotenkin vierastetaan ainakin Briteissä ja Jenkkilässäkin tuntuvat ne vaihtavan nopeasti oston jälkeen johonkin muuhun.



Madaltaminen :

Kyllähän EVOa täytyy saada ainakin pikkaisen tonttiin ainakin etupään osalta. Etkö muka ole huomannut kun auto lähteen täyskaasu kiihdytyksessä rekkaa ohittaessa vaeltelemaan kuin sokea lepakko ? Pikkuisen keulaa alas ja siihen muovia tai hilikuitua lisää niin pysyypi hivenen paremmin räpsässä auto.



Paras tietysti olis ,jos olis sen verran fyrkkaa , että vois koittaa kaikkia mahdollisia vaihto ehtoja mitä mieleen tulee ja sit jättää niistä parhaan alle.
Mutta täytyy vaan elää sen mukaan mitä muut sanoo ja siittä vetää omat johto päätökset.



Faktaa kuitenkin on se ,että jos haluut hyvin ajettavan auton niin.... Rahaa palaa alustaan ja paljon. Tuo Nokon mainitsema EXE-TC olis mun valinta , jos olis hilloo.


Ehkä kuitenkin on niin , että foorumilla ja muuallakin suositut TEIN säädettävät alustat ovat hinta/ajo/laatu suhteeltaan se paras vaihtoehto...

Itse en vielä osaa sanoa , mutta ens kesänä sen tiedän... pientä erektiota on jo nousussa , toivottavasti on hunajat sylissä kun alusta on alla ja säädöissä. :peukku :driver

Jos taas näin ei käy niin myyn olohuoneen nahkakaluston ja laitan muijan töihin... ja ostan EXE-TC:n alustan !!
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP- sanoi
MR:ssä lukemani/muistini mukaan Eibach :in jouset. Eivät kuitenkaan ole ne samat joita myydään madallusjousina.

Jos itse laittaisin Bilsteinit niin jousiksi valitsisin :Swift G-Mach

H&R taas passaa KYB:ien kanssa tai näin olen täältä foorumilta ja muutenkin kuullut juttua.


Eibach madallus jousia , jotenkin vierastetaan ainakin Briteissä ja Jenkkilässäkin tuntuvat ne vaihtavan nopeasti oston jälkeen johonkin muuhun.



Madaltaminen :

Kyllähän EVOa täytyy saada ainakin pikkaisen tonttiin ainakin etupään osalta. Etkö muka ole huomannut kun auto lähteen täyskaasu kiihdytyksessä rekkaa ohittaessa vaeltelemaan kuin sokea lepakko ? Pikkuisen keulaa alas ja siihen muovia tai hilikuitua lisää niin pysyypi hivenen paremmin räpsässä auto.



Paras tietysti olis ,jos olis sen verran fyrkkaa , että vois koittaa kaikkia mahdollisia vaihto ehtoja mitä mieleen tulee ja sit jättää niistä parhaan alle.
Mutta täytyy vaan elää sen mukaan mitä muut sanoo ja siittä vetää omat johto päätökset.



Faktaa kuitenkin on se ,että jos haluut hyvin ajettavan auton niin.... Rahaa palaa alustaan ja paljon. Tuo Nokon mainitsema EXE-TC olis mun valinta , jos olis hilloo.


Ehkä kuitenkin on niin , että foorumilla ja muuallakin suositut TEIN säädettävät alustat ovat hinta/ajo/laatu suhteeltaan se paras vaihtoehto...

Itse en vielä osaa sanoa , mutta ens kesänä sen tiedän... pientä erektiota on jo nousussa , toivottavasti on hunajat sylissä kun alusta on alla ja säädöissä. :peukku :driver

Jos taas näin ei käy niin myyn olohuoneen nahkakaluston ja laitan muijan töihin... ja ostan EXE-TC:n alustan !!

En ole kyllä tollaseen ilmiöön vielä kiinnittänyt huomiota. Voisikohan niitä MR:n Eibacheja ostaa jostain suomalaisesta liikkeestä? Entä paljonkohan niistä Swift G-Macheista joutuisi pulittamaan ja löytyykö suomesta kaupan hyllyltä? Olisi meinaan mulle houkutteleva vaihtoehto, jos mitat säilyisi samana, ettei tarvitsisi hikoilla byrokratian ja katsastusmiesten edessä.

Niin, vielä tosta EXE-TC:stä. Onko se sitten esim. TÜV-hyväksytty tai yleensä katsastuskelpoinen suomessa?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
En ole kyllä tollaseen ilmiöön vielä kiinnittänyt huomiota. Voisikohan niitä MR:n Eibacheja ostaa jostain suomalaisesta liikkeestä? Entä paljonkohan niistä Swift G-Macheista joutuisi pulittamaan ja löytyykö suomesta kaupan hyllyltä? Olisi meinaan mulle houkutteleva vaihtoehto, jos mita säilyisi samana, ettei tarvitsisi hikoilla byrokratian ja katsastusmiesten edessä.

Ihan kuriositeettina, miksi ne pitää saada Suomesta? Katsastusmiesten edessä ei tarvitse hikoilla kun pitää suunsa kiinni :)
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

nokonzok sanoi
Ihan kuriositeettina, miksi ne pitää saada Suomesta? Katsastusmiesten edessä ei tarvitse hikoilla kun pitää suunsa kiinni :)

No lähinnä sen takuun varmuuden ja mahdollisen reklamoinnin takia. Ja jos autossa on esim. vihreät tai siniset jouset, niin kyllä ainakin täällä etelä-suomessa katsastusmiehet "kiinnostuvat" ihan liikaa.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Auton madaltaminen ei ole mikään rangaistava teko.

Takuutahan osissa on ostit ne sitten mistä vaan jos on vaan kuitti asiasta.

Jos haluut ajaa kovaa 100% laillisella autolla joka on hyvä alustaltaan niin osta Porsche... jos taas lompakko pikkusen kavitoi niin eipä ole juuri muuta keinoa kuin kikkailla byrokratiassa meidän muiden kanssa.


Eikö muka vetele kun tempaset rekan ohi 180 Km/h taulussa kylä tiellä ? :)

Käys koittaan.... Auton keula nousee hivenen ja aihettaa pienen pidon puutteen etupäässä (ohjaus kevenee). Asia on pieni mutta minua se ainakin haittaa ja sen pitäisi ainakin omasta autosta kohta poistua. -> Siipee tulee eteen...
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP- sanoi
Auton madaltaminen ei ole mikään rangaistava teko.

Takuutahan osissa on ostit ne sitten mistä vaan jos on vaan kuitti asiasta.

Jos haluut ajaa kovaa 100% laillisella autolla joka on hyvä alustaltaan niin osta Porsche... jos taas lompakko pikkusen kavitoi niin eipä ole juuri muuta keinoa kuin kikkailla byrokratiassa meidän muiden kanssa.


Eikö muka vetele kun tempaset rekan ohi 180 Km/h taulussa kylä tiellä ? :)

Käys koittaan.... Auton keula nousee hivenen ja aihettaa pienen pidon puutteen etupäässä (ohjaus kevenee). Asia on pieni mutta minua se ainakin haittaa ja sen pitäisi ainakin omasta autosta kohta poistua. -> Siipee tulee eteen...
Joo... Se lompakko ne rajat mulle asettaa, ja jos ei asettais niin F430 mulla varmaan olisi. En ole niin hirveesti tolla kaahannut että olisin tota joutunut pohtimaan, mutta eikö tollanenkin voi johtua aika paljon alustasta? Niin... säkö olit just Teinin tilannut, ja onko sitten GSR:n vakio kamat nyt alla vai?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Kyllä TEINillä muuttu ihan eri hyväks toi auton käyttäytyminen ku vakiokamoilla, sen voin taata. Ja just -JP-n mainitsema keuliminen jää pois.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
No lähinnä sen takuun varmuuden ja mahdollisen reklamoinnin takia. Ja jos autossa on esim. vihreät tai siniset jouset, niin kyllä ainakin täällä etelä-suomessa katsastusmiehet "kiinnostuvat" ihan liikaa.

Takuuhan on voimassa aivan samalla tavalla missä tahansa EU:n alueella. Suomalaisessa liikkeessä on toki helppo asioida jos ongelmia tulee, mutta ei siitä kovin paljon kannata maksaa. Ei ne niitä Suomessa korjaa kuitenkaan jos takuun piikkiin menee. Mitä tulee tuohon katsastukseen, jokainen aito asiantuntija kehottaa olemaan vaan hiljaa viheltelemään tyytyväisenä. Ei ne iskarit tai jouset siellä enää kovin paljon loista kun ensi vuonna käyt ensimmäistä kertaa katsastuksessa. Eikä ole Etelä-Suomessa itselle kertaakaan tullut vastaan ongelmia iskareiden kanssa rekisteröinti tai tavallisessa katsastuksessa.

Nuff said, jokainen tyylillään. Pidän edelleen kustannustehokkaana ratkaisuna sisään ajettujen Bilsteinien hankkimista. Ei aiheuta takuuvarmasti ongelmia katsastuksessa ja jos osoittautuu aivan paskaksi niin ei kovin korkealta tipu. Ne voi sitäpaitsi hyvinkin saada myytyä vielä eteenpäin.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Niin... ainakin täältä lapista,saa hunajatiskiltä tilattua ultimaten alustan,mutta tolla hinnalla saa jo oikeesti hyvän muun alustan.kw:lta löytyy tüv todistus evoon. Teiniltä on tulossa tüv hyväksyntä evoon.Joten se siitä katsastus äijjän kans tinkaamisesta.Edelleenkään en suosittele vaihtamaan pelkkiä jousia. Jos kerta haluu rahaa polttaa nii tilaa sit ton öhlins alustan,mutta varmasti on myös HYVÄ/LAADUKAS. Jotenkin kyllä ihmettelen miksi olet evon laittanut,jos haluat mukavuutta autolta.... Evo kuin evo,on kuitenkin enempi suunniteltu,vauhdikkaaseen ja race henkiseen ajoon :driver :driver.. omaan evoon tuli toi tein mono flex. nyt viikon päästä kokeilen tuota kw variant3 alustaa.

ps:mielipiteeni on,että kw:n alustoja EI marketti tyyliset mainonnat ole pilanneet.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Mulla on Evo IX GSR ja täytyy sanoa, että se vakio alusta on aika huono. Tosi pintakova meinaan, ja kumminkin kallistelee kovassa kaarreajossa. Mikä pitäisi tehdä että saisi autosta sekä mukavamman, että urheilullisemman? Pitäiskö vaihtaa iskarit vai jouset? Vaiko molemmat? Oon katsonut Teiniä, Bilsteiniä ja KW:tä, joilta kaikilta löytyy säädettävä kynäjousisarja iskareineen. Bilstein on vaan helvetin kallis ja KW imagoltaan vähän "halpis". Eibachilta löytyy vain jouset. Pitäiskö vanteet vaihtaa joihinkin oikeesti kevyisiin? (Taitaa Enkeit olla vaan ns. "kevyt"metallivanteet näön vuoksi). Periaatteessa en tykkää säädettävistä, sillä yksinkertaisuus ja helppous on mulle tärkeää. Kiitos jo etukäteen tiedoista.


Minkälaista kumia on alla? Jos on 40 sarjan tai vielä pienempi niin osan pinta kovuudesta voi laittaa renkaan piikkin meinaa tollaiset matala profiili kumit ei sitten jousta yhtään vaan antaa iskut suoraan alustalle.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

MitsuT sanoi
Jotenkin kyllä ihmettelen miksi olet evon laittanut,jos haluat mukavuutta autolta....

Otsikko taitaa kuitenkin kuulua mukavammaksi? Eli ei välttämättä olla hakemassa mitään comfort-autoa, mutta hieman parempaa mukavuutta. Lisäksi olen antanut itseni ymmärtää, että evon bilstein-alusta sen lisäksi että hakkaa vähemmän kynsille, on kuitenkin parempi rata alusta kuin tuo perus kyb-alusta. Joten tilannehan on siis win-win. Ei tälläisen tilanteen hakemisessa ole mielestäni mitään ihmeteltävää. Vai?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP- sanoi
Vakiolla vielä mennään.

Niinpä niin. Oletko varma, ettei tuo keulan/ohjauksen levottomuus häviäisi ihan alustan laitolla (sillä Teinillä siis) ilman niitä hiilikuidun laittoja..?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

93_GTI sanoi
Minkälaista kumia on alla? Jos on 40 sarjan tai vielä pienempi niin osan pinta kovuudesta voi laittaa renkaan piikkin meinaa tollaiset matala profiili kumit ei sitten jousta yhtään vaan antaa iskut suoraan alustalle.

On ihan vakio 235/45, enkä näillä näkymin aio renkaiden/vanteiden KOKOA muuttaa, malli/merkki on sitten toinen asia.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

nokonzok sanoi
Takuuhan on voimassa aivan samalla tavalla missä tahansa EU:n alueella. Suomalaisessa liikkeessä on toki helppo asioida jos ongelmia tulee, mutta ei siitä kovin paljon kannata maksaa. Ei ne niitä Suomessa korjaa kuitenkaan jos takuun piikkiin menee. Mitä tulee tuohon katsastukseen, jokainen aito asiantuntija kehottaa olemaan vaan hiljaa viheltelemään tyytyväisenä. Ei ne iskarit tai jouset siellä enää kovin paljon loista kun ensi vuonna käyt ensimmäistä kertaa katsastuksessa. Eikä ole Etelä-Suomessa itselle kertaakaan tullut vastaan ongelmia iskareiden kanssa rekisteröinti tai tavallisessa katsastuksessa.

Nuff said, jokainen tyylillään. Pidän edelleen kustannustehokkaana ratkaisuna sisään ajettujen Bilsteinien hankkimista. Ei aiheuta takuuvarmasti ongelmia katsastuksessa ja jos osoittautuu aivan paskaksi niin ei kovin korkealta tipu. Ne voi sitäpaitsi hyvinkin saada myytyä vielä eteenpäin.

Naulan kantaan! Juuri tuo asioinnin helppous on hyvin tärkeä mulle ja kun meikän englannin kielitaitokaan ei ole niin huippua, niin varmuudella paras. Kyllä se Bilstein tosiaan tuntuu ajatuksena parhaalle, on vähän kuin tehdasvaruste. Tuli vaan mieleen, että oliskohan kukaan SM-rallikuski aikanaan ostanut Ultimatea ralliauton aihioksi? Sellaiselta luulisi löytyvän ylimääräistä Bilsteinalustaa. Tietysti Ultimate on tarpeettoman "hyvä" ralliaihioksi.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Tuli vaan mieleen, että oliskohan kukaan SM-rallikuski aikanaan ostanut Ultimatea ralliauton aihioksi? Sellaiselta luulisi löytyvän ylimääräistä Bilsteinalustaa. Tietysti Ultimate on tarpeettoman "hyvä" ralliaihioksi.

GSR:ää ei ole lainkaan luokiteltu, eli tuskin löytyy rallipojilta. RHD GT puolestaan on luokiteltu ja niissä on ainakin jossain tapauksissa ollut Bilsteinit alla. Mutta ne sitten pitää ostaa Briteistä...
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

MitsuT sanoi
Niin... ainakin täältä lapista,saa hunajatiskiltä tilattua ultimaten alustan,mutta tolla hinnalla saa jo oikeesti hyvän muun alustan.kw:lta löytyy tüv todistus evoon. Teiniltä on tulossa tüv hyväksyntä evoon.Joten se siitä katsastus äijjän kans tinkaamisesta.Edelleenkään en suosittele vaihtamaan pelkkiä jousia. Jos kerta haluu rahaa polttaa nii tilaa sit ton öhlins alustan,mutta varmasti on myös HYVÄ/LAADUKAS. Jotenkin kyllä ihmettelen miksi olet evon laittanut,jos haluat mukavuutta autolta.... Evo kuin evo,on kuitenkin enempi suunniteltu,vauhdikkaaseen ja race henkiseen ajoon :driver :driver.. omaan evoon tuli toi tein mono flex. nyt viikon päästä kokeilen tuota kw variant3 alustaa.

ps:mielipiteeni on,että kw:n alustoja EI marketti tyyliset mainonnat ole pilanneet.
Mukavuus on sekin jossainmäärin makuasia. En todellakaan halua autostani mitään volvoa tai buickia jotka suunnilleen kaatuvat kun kaarteeseen ajaa. Tottakai Evon pitää olla timmi ja jämäkkä alustaltaan, mutta tuo hitonmoinen pintakovuus pitäisi saada pois. Ja kun tuo vakioalusta silti kallistelee niin ei hyvä. Joo, en tosiaan missään nimessä harkitse pelkkien jousien vaihtamista. Alussa toivoin että pelkkien iskarien vaihto riittäisi, mutta siihen en enää usko. Mutta jos jouset vaihdan, niin silloin kyllä ehdottomasti iskaritkin.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

nokonzok sanoi
GSR:ää ei ole lainkaan luokiteltu, eli tuskin löytyy rallipojilta. RHD GT puolestaan on luokiteltu ja niissä on ainakin jossain tapauksissa ollut Bilsteinit alla. Mutta ne sitten pitää ostaa Briteistä...

Siis kai niitä on rallikuskit GSR:iäkin aihioiksi ostaneet? Itse ainakin ostin talvirenkaita varten Enkein orkkisvanteet Juha Salolta, joten hänellä se rallivehje luulisi ainakin olevan GSR:stä tehty.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP- sanoi
Madaltaminen :

Kyllähän EVOa täytyy saada ainakin pikkaisen tonttiin ainakin etupään osalta. Etkö muka ole huomannut kun auto lähteen täyskaasu kiihdytyksessä rekkaa ohittaessa vaeltelemaan kuin sokea lepakko ? Pikkuisen keulaa alas ja siihen muovia tai hilikuitua lisää niin pysyypi hivenen paremmin räpsässä auto.

Omalla kohdalla madaltaminen on mahdoton ajatus. Sama vika kun subaruun etsin jousia aikoinaan, piti nähdä vaivaa että löytyi sellaiset. Mikään muu ei ärsytä kuin se että rupeaa tulemaan pohjakosketuksia. Nytkin jo joutuu varomaan kaupungissa pihoille ajoa. Lisäksi renkaan alla kun voi olla muutakin kuin asfaltti joskus.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Siis kai niitä on rallikuskit GSR:iäkin aihioiksi ostaneet? Itse ainakin ostin talvirenkaita varten Enkein orkkisvanteet Petri Salolta (tai mikä se etunimi olikaan), joten hänellä se rallivehje luulisi ainakin olevan GSR:stä tehty.

Ainakaan ysiä ei ole GSR:nä luokiteltu, eikä se siten kelpaa kilpurinaihioksi. Vanteista en tiedä, kai ne RS versiotkin voi tulla vaikka millä vanteilla.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

nokonzok sanoi
Ainakaan ysiä ei ole GSR:nä luokiteltu, eikä se siten kelpaa kilpurinaihioksi. Vanteista en tiedä, kai ne RS versiotkin voi tulla vaikka millä vanteilla.

RS tulee Enkei:n vanteilla, jos ja kun se on isoilla Bremboilla.
GSR:ää ei ole luokiteltu, eikä siitä voi tehdä kilpuria. Katsastuskorttiin tulee runkonumero ja siitä taas näkee, onko kyseessä GSR vai RS.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP- sanoi
Joo jos nuo on samat iskarit kuin tämä:http://www.konig.fi/fio/alustasarjat/bilstein/B6.gif niin ongelma on yli puoliksi ratkaistu. Saisin meinaan tämän iskarisarjan siedettävään hintaan ja ongelmana on enää oikeiden jousien saaminen. Oletan että Ultimaten 4 jousta pitäisi saada halvemmalla kuin 4 ultimaten iskaria?
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Jos olisin sinun asemassasi, ilmottaisin alustan maksimihinnan, ilmottaisin mitä haluasin ja miten ajan. Eiköhän foorumilta löydy asiantuntevia tyyppejä kertomaan mikä on hyvä ja mikä ei.

En lähtisi kokeilemaan jotain "varmaan hyvä" -alustaa, kun autollakin on jonkun verran arvoa.

Jos ostat täyssäädettävän, sen ei tarvitse kuin kerran säätää, jonka jälkeen se toimii hyvin. Päinvastoin, kuin ei säädettävät. Jos tuntuu että alustan säätäminen on vaikeaa, se kannattaa teettää jollakin pienellä summalla. Osaavia ja innokkaita henkilöitä löytyy varmasti.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

MitsuT sanoi
Niin... ainakin täältä lapista,saa hunajatiskiltä tilattua ultimaten alustan,mutta tolla hinnalla saa jo oikeesti hyvän muun alustan.kw:lta löytyy tüv todistus evoon. Teiniltä on tulossa tüv hyväksyntä evoon.Joten se siitä katsastus äijjän kans tinkaamisesta.Edelleenkään en suosittele vaihtamaan pelkkiä jousia. Jos kerta haluu rahaa polttaa nii tilaa sit ton öhlins alustan,mutta varmasti on myös HYVÄ/LAADUKAS. Jotenkin kyllä ihmettelen miksi olet evon laittanut,jos haluat mukavuutta autolta.... Evo kuin evo,on kuitenkin enempi suunniteltu,vauhdikkaaseen ja race henkiseen ajoon :driver :driver.. omaan evoon tuli toi tein mono flex. nyt viikon päästä kokeilen tuota kw variant3 alustaa.

ps:mielipiteeni on,että kw:n alustoja EI marketti tyyliset mainonnat ole pilanneet.
Tosta öhlinsistä vielä: Soitin sen maahantuojalle ja sieltä sanottiin hinnaksi 2333€+asennus 600€. Eli kallein tähän mennessä. Ja ei kuulemma ole TÜV-hyväksytty.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

osku sanoi
Jos olisin sinun asemassasi, ilmottaisin alustan maksimihinnan, ilmottaisin mitä haluasin ja miten ajan. Eiköhän foorumilta löydy asiantuntevia tyyppejä kertomaan mikä on hyvä ja mikä ei.

En lähtisi kokeilemaan jotain "varmaan hyvä" -alustaa, kun autollakin on jonkun verran arvoa.

Jos ostat täyssäädettävän, sen ei tarvitse kuin kerran säätää, jonka jälkeen se toimii hyvin. Päinvastoin, kuin ei säädettävät. Jos tuntuu että alustan säätäminen on vaikeaa, se kannattaa teettää jollakin pienellä summalla. Osaavia ja innokkaita henkilöitä löytyy varmasti.

Oskulla on erittäin hyvä pointti! Jos olet jo päättänyt hankkia ne Bilsteinit niin ei muuta kuin kauppaan!
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

nokonzok sanoi
Oskulla on erittäin hyvä pointti! Jos olet jo päättänyt hankkia ne Bilsteinit niin ei muuta kuin kauppaan!
No sanoisin että olen melkein päättänyt. Ne iskarit saisin sen verta edullisesti mutta tosiaan tuo oikeiden (MR:n) jousien metsästys on vielä kesken. Mutta jos 1500€:lla saan koko paketin uutena niin kuin nyt näyttää mahdolliselta, niin kyllä se Bilstein silloin on.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

tollasta alustaa pitäs kokeilla. sit näkee kumpi parempi teini vai kw

http://i181.photobucket.com/albums/x56/tepi_08/IMG_0171.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x56/tepi_08/IMG_0170.jpg
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Niinpä niin. Oletko varma, ettei tuo keulan/ohjauksen levottomuus häviäisi ihan alustan laitolla (sillä Teinillä siis) ilman niitä hiilikuidun laittoja..?

Voin koittaa tuossa kesällä , kun vaan ensin posti tuo pakettia.... ::) (kakki kamat jo tilattu..)

Mutta kyllähän ,jos vauhdit on pikkasen kovempia niin ei lisä muoveista haittaa ole.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

MitsuT sanoi
tollasta alustaa pitäs kokeilla. sit näkee kumpi parempi teini vai kw
Onnea valitsemallasi tiellä.

MitsuT sanoi
ps:mielipiteeni on,että kw:n alustoja EI marketti tyyliset mainonnat ole pilanneet.
Mutta ikävä kyllä niiden alustojen rakenteellinen toteutus ja laatuongelmat on tehnyt hyvinkin tehokasta työtä senkin edestä. Onhan ne toki nätin näköiset ja sopivat erittäin hyvin näyttelykäyttöön :peukku
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

MitsuT sanoi
tollasta alustaa pitäs kokeilla. sit näkee kumpi parempi teini vai kw

Tarzi sanoi
Onnea valitsemallasi tiellä.
Mutta ikävä kyllä niiden alustojen rakenteellinen toteutus ja laatuongelmat on tehnyt hyvinkin tehokasta työtä senkin edestä. Onhan ne toki nätin näköiset ja sopivat erittäin hyvin näyttelykäyttöön :peukku

Itsellänikään ei mitään hyviä kokemuksia K&W:stä ole. Kuvien perusteella aika hepposilta näyttävät, jos niitä vaikka Tein:n setteihin vertaa. Toinen mikä kiinnitti huomiota, oli korkeussäädön puute. Tuo esijännityksensäätöhän ei ole hyvä tapa auton korkeuden muuttamiseen.

Odotan innolla kommentteja ajokokemuksista.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Tarzi sanoi
Onnea valitsemallasi tiellä.
Mutta ikävä kyllä niiden alustojen rakenteellinen toteutus ja laatuongelmat on tehnyt hyvinkin tehokasta työtä senkin edestä. Onhan ne toki nätin näköiset ja sopivat erittäin hyvin näyttelykäyttöön :peukku
Joo ja jos vielä tarkastellaan joitakin Evossa käytettyjen komponenttien merkkejä: Momo, Recaro, Brembo... KW ei sovi meikän mielikuvissa tohon sakkiin ollenkaan. En sano siis laadusta enkä ominaisuuksista mitään mutta on sillä imagollakin merkitystä.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Jos autotallissa myynnissä oleva Evo (GHC-713), on Ultimate, niin iskarit/jouset olisi:

Etujousi MN101464 hinta 114e, etuiskari MN101890 403e, takajousi 4140A007 90e, takaiskari MN101899 341e.

Tämän auton kohdalla on maininta "special suspension", selitystä en vielä saanut mitä se merkitsee, ehkä
juuri Ultimate-mallia.

Edit: No nyt sain toisen alustanumeron joka on Ultimate ja siinä näyttäis olevan samat osat kuin tuossa toisessakin. Eli noilla numeroilla pitäisi tulla Ultimaten alusta, paitsi etujousihan on sama molemmissa, eli sitä ei tartte vaihtaa. Koitan vielä saada varmistuksen asiasta.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

uge sanoi
Jos autotallissa myynnissä oleva Evo (GHC-713), on Ultimate, niin iskarit/jouset olisi:

Kyllä tuokin ultimatelta näyttää. Putken pää näyttäisi sports versiolta. BBS:n vanteet on vaan jääneet välille.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Nyt nimittäin ottaa päähän. Säätelin tänään Evon alustaa "mukavammaksi" ja etuiskareiden jäykkyyssäätö on TEINeissä "huono homma" ku se on iskarin alapäässä, koska ylhäällä on camberin säätö. No toinen puoli säätyi hyvin ja helposti, mutta sit toinen puoli tuntui olevan jumissa. Ajattelin et vähän vaan paskanen se säätönupikka ja putsailin sitä ja uus yritys. Säätönupikka jäi käteen!!! Voi vit**, mitähän tuohonkin nyt keksis, varsinkaan ku en tiedä mihin säätöön se jäi ku vähän se jo liikkui!? Maahantuoja varmaan yrittää pestä kätensä tuosta jollain selityksellä. Ihan varmaan kyse oli hapettumisesta tms, ei tuo muuten voi noin helposti käteen jäädä. Lisäksi auton etupäästä kuuluu kokoajan pientä "napsetta", kolinaks tuota ei voi sanoa ku ulospäinkään ei kuulu, mutta joku siellä on luultavasti rikki. Mikähän vois ton aiheuttaa? Vakaajatangon puslat? ???
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

uge sanoi
Jos autotallissa myynnissä oleva Evo (GHC-713), on Ultimate, niin iskarit/jouset olisi:

Etujousi MN101464 hinta 114e, etuiskari MN101890 403e, takajousi 4140A007 90e, takaiskari MN101899 341e.

Tämän auton kohdalla on maininta "special suspension", selitystä en vielä saanut mitä se merkitsee, ehkä
juuri Ultimate-mallia.

Edit: No nyt sain toisen alustanumeron joka on Ultimate ja siinä näyttäis olevan samat osat kuin tuossa toisessakin. Eli noilla numeroilla pitäisi tulla Ultimaten alusta, paitsi etujousihan on sama molemmissa, eli sitä ei tartte vaihtaa. Koitan vielä saada varmistuksen asiasta.
Ok, thanks! Ovatko nuo esittämäsi koodit tarpeen vaan Veholta tilatessa, vai voiko niitä hyödyntää muilta firmoilta ostaessa? Nimittäin ehkä muualta ostaisin mieluummin, koska Veholla on takuulla kalleinta ja siellä aletaan takuulla kysellä turhia. En nyt viitsisi ruveta satuilemaan puhelimessa.
 
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Cirrus sanoi
Kyllä tuokin ultimatelta näyttää. Putken pää näyttäisi sports versiolta. BBS:n vanteet on vaan jääneet välille.
Jos on Ultimate, niin luulisi että se mainittaisiin ilmoituksessa selvästi.
 
Takaisin
Ylös Bottom