Vs: MITSU CORDIA 1.6-81
Jahas, se on sinulla tuo auto sitten
eukku
Cordiaan löytyy jarru-jne osaa ihan varaosaliikkeistä vaikkakin voi olla että kysellään hetki että "niin mikä auto"?,
ja osa osista käy suoraan Trediasta sen verta samanlaisia ovat, moottorin osat saakin sitten mistä tahansa 1.6 mitsusta (4G32),
eli tarjontaa sillä saralla on (jos siis alkaa tekohengittää vanhaa moottoria)
Taitaa olla jo tuossa ko. korissa 1.6 hieman laiskaksi käynyt kun painoakin tullut lisää, mutta ainakin vakio cordiassa sillä 1.6:ellakin ehti (ei se mikään kilpa-auto ole, mutta kyllä se 920kg or so liikkuu sillä 75hv:lläkin), mutta kaksi litraisella ehtis vielä paremmin..
Cordiaa ei vakiona ole 2.0 ollut ja suomessa vain 1.6 ja 1.6 turbona. Ulkomaillakaan 2.0 ei ole kuin jälkikäteen tehtynä, yleensä evon mosalla piristettynä, ulkomailla tosin myytiin myös 1.8 litraista turbo-cordiaa.. Moottoritilaltaanhan auto on mielestäni varsin suuri ja sinne saakin pultattua jos jonkinmoista.. Takapenkiltään auto on varsin tilava ja aikuinenkin matkustaa siellä sen suuremmin itkemättä 8)
Ja mitä itse voin omistamisesta sanoa, niin hieno auto, kääntää vakiomuodossaankin katseita ja ajettavuus on hyvä myös pitkällä matkalla ;D Vakioalustallakin taittu mutkiin tosi hyvin, ja se matalan painopisteen tuoma ajettavuus ;D, sitä ei tiedä ennenkuin sen kokee.. Kaikin puolin onnistunut kampe siis.
Vioista mitä itsellä oli niin pomppi se puolittaja pois päältä aina joskus vedätyksessä mutta johtu varmaan vivuston säädöistä ja tottu pitämään sit jalkaa sitä keppiä vasten niin ei päässyt hyppimään, mitäköhän muuta oli.. Vaihdoin itselle galantin 4g32 koneesta kaasarin ja kärjettömän virranjakajan.. ja oikeastaan ainoa vika mitä itellä oli liittyi siihen että bensatankki kai ruostui(?) sisältä tai jotain kun bensafiltterit tukkeentui 3-6kk välein, mutta varafiltteri aina hanskalokerossa niin vaihtu näppärästi vaikka tien päällä....