mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

kpracing

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2011
Eli tuli käytettyä leimalla tuommosta lanceria ja hylky tuli ylempien takatukivarsien ulompien helojen väljyyden vuoksi, eli kysymys kuuluukin että olisko tietos mistä sais kyseiset helat tai tukivarret ostettua? alkuperäisenä koko tukivarsi 148€kpl, ja tarvikkeena en ole ainakaan vielä löytänyt. . kiitos vastauksista jo etukäteen!
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

kpracing sanoi
Eli tuli käytettyä leimalla tuommosta lanceria ja hylky tuli ylempien takatukivarsien ulompien helojen väljyyden vuoksi, eli kysymys kuuluukin että olisko tietos mistä sais kyseiset helat tai tukivarret ostettua? alkuperäisenä koko tukivarsi 148€kpl, ja tarvikkeena en ole ainakaan vielä löytänyt. . kiitos vastauksista jo etukäteen!

Lueppa toi ketju

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37651.msg292102;topicseen#msg292102
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

kiitos vastauksesra! eli periaatteessa tuohon vois heittää jotkut puslat tilalle niinku säkin oot tehnyt, prässättävä nyt kuitenkin. . saakos udella että mistä audista se pusla kävi? perhana ku ei ole paikkaa nyt missä laittaa tai seisottaa autoa, muuten kävis ottamassa irti nuo varret ja mittailis minkä kokoiset puslat pitäis olla. .
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

niin ja marmorilta sanottiin ettei puslaa niiltä suoraan erikseen saa. .
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

kpracing sanoi
kiitos vastauksesra! eli periaatteessa tuohon vois heittää jotkut puslat tilalle niinku säkin oot tehnyt, prässättävä nyt kuitenkin. . saakos udella että mistä audista se pusla kävi? perhana ku ei ole paikkaa nyt missä laittaa tai seisottaa autoa, muuten kävis ottamassa irti nuo varret ja mittailis minkä kokoiset puslat pitäis olla. .

No prkl, kun en muista minkä Audin. mittojen mukaan motonetista. Iskarin alapään etupäästä se kuitekin oli ja suojattua mallia mitä alkuperäinen ei ole.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

JHallila sanoi
No prkl, kun en muista minkä Audin. mittojen mukaan motonetista. Iskarin alapään etupäästä se kuitekin oli ja suojattua mallia mitä alkuperäinen ei ole.

no perhana ei kait se auta ku purkaa pois ne tukivarret ja lähteä käy motonetissä. .
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

no niin tukivarret irroitettu mutta ongelmia esiintynyt, kukaan ei espoossa oikein tahdo alkaa irroittamaan noita puslia ja jos alkaa niin 75€/tunti, ihanan kallista. . vinkkejä kaivataan missä sais irroitettua? sai nuo varmaan ihan koti konsteinkin irti mahdollisesti? tuli käytyä yhdet audin puslat hakemassa motonetistä muttei niistäkään täyttä varmuutta että sopiiko ennenku saan vanhat irti ja pääsee mittailee/kokeilemaan. . tarvikeosanakin tuo tukivarsi löytyi muttei sitä tunnu mistään saavan tilattua, mikä on aika ihme homma myöskin. .
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

kpracing sanoi
no niin tukivarret irroitettu mutta ongelmia esiintynyt, kukaan ei espoossa oikein tahdo alkaa irroittamaan noita puslia ja jos alkaa niin 75€/tunti, ihanan kallista. . vinkkejä kaivataan missä sais irroitettua? sai nuo varmaan ihan koti konsteinkin irti mahdollisesti? tuli käytyä yhdet audin puslat hakemassa motonetistä muttei niistäkään täyttä varmuutta että sopiiko ennenku saan vanhat irti ja pääsee mittailee/kokeilemaan. . tarvikeosanakin tuo tukivarsi löytyi muttei sitä tunnu mistään saavan tilattua, mikä on aika ihme homma myöskin. .


Toinen vaihtoehto on sahata pusla halki ja lyödä pois jollain sopivalla holkilla.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

no joo tuli tuossa pyörittyä ympäri espoota prässiä etsiessä eikä tuntunut aikaa löytyvän ennenkuin ensi kuussa korjaamoilta ja kiinnostus oli tiessään muutenkin, joten ei muuta kuin tukivarret ruuvipenkkiin prässin sijaan. .

lopputulos oli että ruuvipenkki meni kirjaimellisesti poikki keskeltä, ikää sillä oli vasta reilut 30vuotta ja osasyynä saattoi tieten olla metrin varsi millä väännettiin velipojan kanssa penkkiä kiinni, huvittavimman näköistä siitä teki vielä se että laitettiin ruuvipenkki auton eturenkaan alle että saatiin se pysymään paikoillaan ;D sopivaa pöytää mihin olisi pultannut ei sattunut parkkipaikalla olemaan. .

Espoon motonetistä ei ainakaan löytynyt audin puslaa mikä kävis sinnepäinkään, nekin mitkä oli lähelle olivat millin liian paksut, onneksi tiskillä sattui molempina päivinä olemaan palvelualtis neiti töissä joka kävi jopa toisella kerralla kaikki talon puslat vertaamassa vanhaan ja löysi aika lailla vastaavan mersun valikoimista, äsken sen jopa melkein kiinni sainkin mutta työkalut meni taas rikki niin joutuu motonettiin lähteä huomenna ostamaan kierretankoa ja tehdä siitä sopiva työkalu millä uuden puslan paikalleen saa. .

jännityksellä kyllä odotan miten tässä vielä käy että pitääkö kuitenkin marmorilta käydä hakemassa loppujen lopuksi alkuperäiset tukivarret. . katoin tuossa kyllä motonetin sivuilta että ne myy prässiä vaivaiseen 129€ hintaan, tiedä sitten kuinka pätevä laitos kyseessä. .
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

no niin eli tuli sitten laitettua tuollaiset puslat sinne:

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=18-1190

ei ihan audin puslat niinku joku toinen oli laittanut mutta nuo omasta mielestäni tosi jämäkät verrattuna entisiin

paikalleen meni aika helposti ku käytti puslat pakkasen kautta ja lämmitti tukivartta hieman, kierretangosta tekasin sopivan "prässin" muutaman mutterin avustuksella ja helposti meni koti konstein paikalleen, tuli koeajot tehtyä ja perä muuttui mielestäni ihan erilaiseksi kuin ennen, ei enää lotise ei kolise missään vaiheessa ja muutenkin parempi tuntuma tiehen, huomenna vielä jälkitarkastukseen, luulis leiman nyt tulevan. .
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

kpracing sanoi
no niin eli tuli sitten laitettua tuollaiset puslat sinne:

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=18-1190

ei ihan audin puslat niinku joku toinen oli laittanut mutta nuo omasta mielestäni tosi jämäkät verrattuna entisiin

paikalleen meni aika helposti ku käytti puslat pakkasen kautta ja lämmitti tukivartta hieman, kierretangosta tekasin sopivan "prässin" muutaman mutterin avustuksella ja helposti meni koti konstein paikalleen, tuli koeajot tehtyä ja perä muuttui mielestäni ihan erilaiseksi kuin ennen, ei enää lotise ei kolise missään vaiheessa ja muutenkin parempi tuntuma tiehen, huomenna vielä jälkitarkastukseen, luulis leiman nyt tulevan. .

Hyvä homma et sait paikalleen, käytä vielä auraiskulmien säädössä, ettei mene renkaat pilalle.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

JHallila sanoi
Hyvä homma et sait paikalleen, käytä vielä auraiskulmien säädössä, ettei mene renkaat pilalle.

joo kävin jo tuossa ammattikoululla kyselemässä josko niillä olis aikaa mutta ei vielä tiennyt ennekuin ensi viikolla millon olis aikaa tehdä niillä. . onko kokemuksia missä muualla olis suht edullista säädättää kulmat?
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

kpracing sanoi
joo kävin jo tuossa ammattikoululla kyselemässä josko niillä olis aikaa mutta ei vielä tiennyt ennekuin ensi viikolla millon olis aikaa tehdä niillä. . onko kokemuksia missä muualla olis suht edullista säädättää kulmat?

http://www.euromaster.fi/Appendix_iframe_CenterLocator.htm


Tampereella makso 70€, ihanan kallista :seina
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

JHallila sanoi
http://www.euromaster.fi/Appendix_iframe_CenterLocator.htm


Tampereella makso 70€, ihanan kallista :seina

No emännän uusien talvirenkaiden laitto alla oleville kesävanteille ja alle maksoi jo tuon 70e. Sinänsä sama hinta kulmien säädöstä ei kuulosta niin pahalta.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

JHallila sanoi
http://www.euromaster.fi/Appendix_iframe_CenterLocator.htm


Tampereella makso 70€, ihanan kallista :seina

ammattikoululla käytin säädättämässä ja makso huimat 40€ ;) sai sopivasti ajankin eikä ollut ku yhden päivän sielä. .
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Heh, tänään käytin vastaavanlaista biiliä inssin syynättävänä, ja samasta syystä tuli hylsy eli takaylätukivarren ulommat puslat välykselliset :)

Kiitos tästä aiheesta, näytti paikallisessa Mätänetissä olevan noita laittamiasi puslia 7 kpl hyllyssä, ja työpaikalta löytyy prässi ja pelit eli eikun viikonloppuna perse ilmaan ja vaihtamaan.

Onneksi on tämmöisiä merkkifoorumeita, saa oikeasti apua propleemeihin eikä mutuilua!
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Heh, ei menny ihan kuin strömsössä loppujen lopuksi kuitenkaan....

Nuo kpracingin linkittämät motonetin 18-1190 puslat olivat 14mm pultinreijällä, kun orggiksissa on 12mm..

No, peräpää purettuna ei alettu enää metsästämään muita mahdollisia vaihtoehtoja, vaan 15/12 hydrauliputkesta sorvattiin 14/12 holkit väliin ja nyt pelaa.

Loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin :)
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Älkää nyt ihmeessä laittako ainakaan alatukivarteen mitään KUMIPUSLAA alkuperäsen tilalle.Orkkis hela on nivel-laakeri ja maksaa esim. delta-autossa huimat 33€
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Kävin yrittämässä lanceria (-04 1.6 stw sport) leimalle, hylsy tuli taka-akseliston helojen vuoksi. :seina Joten onkohan kenelläkään mittoja, joilla voisi yrittää etsiä noita puslia? Tietysti vieläkin parempi, jos olis tiedossa jokin valmis uretaanipusla sarja tms. Myös ehdotuksia mistä kannattaisi etsiä otetaan vastaan.

Vähintäänkin pitäis vaihtaa ylä- ja alatukivarren ulommat helat, poikittaisen tukivarren iso hela ja siihen liittyvän pienen tukivarren hela. Eli käytännössä kannattanee vaihtaa kaikki mahdolliset taka-akseliston helat?
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Sarjaa ei tähän autoon saa mutta esim. Sporttiauto Kyrössä voi mittojen mukaan etsiä sulle sopivan Superflexin valikoimasta.

Ylätukivarteen ei virallisesti saa edes puslia vaan se myydään koko varsi. Toki jos otat mitat siitä niin varmasti Superflexilta siihen löytyy puslat (tiedota ihmeessä tännekkin ne mitat/Superflexin varaosanumero)

Alatukivarren ulompi "hela" on oikeasti nivel joten sen vaihtaisin OEM:iin. Varaosanumero MR197915

Itse ainakin jäykistin omien Caster tukivarsien (mitä nimitit poikittais tukivarreksi) isot puslat ihan perus Sikaflex 221:sellä (tuttu kikka monelta autoharrastajalta). Se kun on vähän vastaava rakenteeltaan kun esim. moottorintukikumit eli ei ole täysin umpeen valettu kumista. Toki kumi pitää ensin putsata erityisen hyvin sekä mieluiten vielä poistaa rasvat esim. isopropyylialkoholilla/hiilivetyliuottimella jotta Sikaflex vulkanoituu alkup. kumiin. Mutta ainakin itsellä toimi erittäin hyvin.

Tuo "pieni tukivarsi" lienee aurauksen säädön varsi. Siihen ei myöskään virallisesti saa vain toista puslaa vaan koko varren. Mutta uskoisin että mittoja vastaan siihenkin saisi Superflexin puslat. Mun tarttis kans hankkia uudet. Juurikin em. säätöpultin ruostumisen takia.

Riippuen teetkö itse vai tekeekö joku muu. Jos joku muu tekee niin suosittelen vaihtamaan kaikki kerralla. Lisäksi saatat joutua tilaamaan myös epäkeskopultteja alatukivarren sisäpäähän sekä aurauksen säätöihin koska ne tuppaa yleensä ruostua yhdeksi. Ei välttämättä huono idea tilata ne valmiiksi lähimpään delta-liikkeeseen ja jos et tarvitsekkaan niin jättää sitten vaikka noutamatta. Mulla ei ainakaan alatukivarren sisäpäät lähteny auki muutakun rälläkällä.

Mä voin yrittää muistaa kattoa koiranluiden puslien varaosanumerot (siis Superflex) jos haluut. Just vaihdoin niin on varmaan pussi vielä tallessa.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Kiitos vinkeistä!

Tilasin Delta-autosta alatukivarren ulommat helat ja aurauksen säätimet. Ylätukivarren puslille yritän vielä etsiä mittoja (ei houkuttelisi maksaa 150€ kumipuslista), caster tukivarren pusla olis tarkoitus yrittää elvyttää tuolla sika-vinkillä. Kunhan pääsen tallille parin viikon sisällä, niin ilmoittelen tänne kaikien irroitettujen puslien/helojen mitat. Ja jos löydät ne puslien varaosanumerot, niin luulen että käyttöä löytyis. ::)

Ja päivän hintatiedot Delta-autosta:
-alatukivarren ulompi hela 33,75€
-ylätukivarsi 150€
-aurauksen säädin 46,25€

Länsi-autossa kysytyt osat oli muutaman euron kalliimpia, ei suurta eroa.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

VAZ sanoi
Kunhan pääsen tallille parin viikon sisällä, niin ilmoittelen tänne kaikien irroitettujen puslien/helojen mitat.
:peukku

Mä yritän muistaa nappaa siitä vakaajan puslien pussin kyljestä sen numeron talteen.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Nyt on helat vaihdettu. :peukku Ylätukivarren ulompaa helaa en vaihtanutkaan, koska tukivarsi näytti olevan kohtalaisen uusi, enkä itse löytänyt siitä välystä...

Alla kuitenkin niitä mittoja, tarkkuudesta en ota mitään vastuuta ;D
 

Liitetiedostot

  • alatukivarsi_ulompi_hela.jpg
    alatukivarsi_ulompi_hela.jpg
    33 KB · Lukukerrat 2,330
  • aurauksen_saato.jpg
    aurauksen_saato.jpg
    34.9 KB · Lukukerrat 2,140
  • ylatukivarsi_ulompi.jpg
    ylatukivarsi_ulompi.jpg
    33.6 KB · Lukukerrat 2,101
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Mistä tietää että noi puslat alkaa olee vaihto kunnossa ja missä kaikkialla niitä puslia on ? Ainakaa katsastusmies ei sanonu mitään.


Autolla on ajettu 104 tkm ja juuri katsastettu, eikä muuta ollut että takajarrulevyt meni vaihtoon. Huomaako katsastusmies jos on huonot puslat ?

Mulla ollut tää Mitsu Lancer Intense 2007 farkku viime vuoden lopulta ja edellinen omistaja käyttäny huollossa autoa asiallisesti, eivätkä ole löytäneet selvää vikaa johonkin kolinaan takapäässä tms. jonka edellinenkin omistaja on havainnut myös että jotain kolinoita on. Eteen tais olla jotai tukivarttakin jo vaihdettu, täytyy tarkastaa papereista.

Huvittavaa, että se konehuoneen iskareiden yläpään poikittaistuki oli otettu pois ja kun se kiinnitetään molemmin puolin kolmella mutterilla, niin toisella puolella ei ollut yhtäkää kiinnitys muuteria kiinni ja toisella puolella niissä kolmessa pultissa oli vain yksi mutteri ja siitäkin lähes käännetty kulmat pyöreeksi, mutta onneksi sain irti.

Hyvin siihen on huoltoja tehty liikkeissä, mutta ihmetyttää kun rattia kääntää niin välillä kuuluu sellasta natinaa niinku etupäästäkin ja tuntuu että välillä jossain pienissä pompuissa kuuluu jotain kolahdusta tms. oisko se sieltä takapäästä.

Vanhat kesärenkaat ois menny, mutta olivat toisesta reunasta kuluneet slickseiksi, joten meni vaihtoon. En sitten alkanut enempää selvittämään, kun on paperit, että siitä oli edellinen omistaja käynyt tarkastuttamassa pyörän suuntaukset.

Muuten tuntuu jämäkältä ja kiva auto ajaa.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Heh. Hauska kysymys. Puslan vaihto ilmenee yleensä joko kolinana, väljyytenä (katsuri sanoo) tai sitten huomaat mahd. jotain huoltotyötä/tarkistelua tehdessäs että pusla on revennyt tai halkeillut. Ja moottorin tukikumien puslien kuoleentuminen tulee yleensä vastaan niin että auto "rynkyttää" jos sadekelillä vähän sutii. Tosin tää voi johtua myös kieroon poltetusta vauhtipyörästä ja tai kytkimestä. Vakaajan puslat vaihdetaan yleensä vaan jos ne narisee/halutaan parantaa paljon ajetun auton vakautta.

Puslia on käytännössä alustassa jokaisessa paikassa minkä tulee pystyä joustamaan/liikumaan, missä ei ole laakeri tai nivel.

Etupään puslat:
Alatukivarren korin pään puslat, 2kpl
Koiranluun puslat, 4kpl
Vakaajan puslat (x-määrä, en tiedä)
Moottorin tukien puslat, ainakin 3kpl (en muista onko neljä)

Takapään puslat:
Taka-alatukivarren sisä ja ulko (ulko on periaatteessa nivel)
Aurauksen säätövarren puslat sisä ja ulko
Pitkittäistukivarren korinpään "iso pusla"
Koiranluun puslat, 2kpl
Vakaajan pusla (x-määrä, oisko 4kp?)

Kyllä se katsuri sanoo jos jossain väljää on mutta fiksu omistaja toki kokeilee niitä itsekkin hyvissä ajoin ennen leimaa tai ns. "vuosihuollon" yhteydessä.

Tän ikäisissä Lancereissa erinäinen kolina on hieman jopa tyyppivikaa mutta kaikki juontaa yleensä vähän huonoihin osiin tai vääriin asennuksiin. Voisit kuvailla vähän minkälaista kolinaa se takapää pitää niin voin koittaa vinkata mikä se vois olla.

Mikä tukivarsi sulle vaihdettiin eteen? Meinaan mulla on 240tkm ajettu ja OEM alatukivarsi (tai oletettavasti, mulla ollut sen 90tkm alla eikä oo nivel/puslat väljistyny sen kummemmin sen aikana). Koiranluita varmaan on ainakin vaihdettu eteen, jos haluu pitää narisemattomana/kolisemattomana niin joko polyuretaania, mitä kiristää ja rasvaa aika ajoin tai sitten vaihtaa aina uuden kumisen vuosihuollon yhteydessä :D

Toi etupään poikkituki vaikuttaa ton auton ajettavuuteen tosi paljon joten hyvä homma että hoidit kuntoon :peukku Ei tosin herätä kauheesti luottamusta huolloista, jos "unohtunut kiinnittää"

Etupäässä yleensä kolinaa/narinaa/kitinää aiheuttaa jouden ylälautasen ja iskarin yläpään laakerin välinen muovilaakeri. Sinne kun menee hiekkaa niin se on kerrasta moro. Ei maksa montaa euroa mutta sitäkin v*ttumaisempi vaihtaa kun jousi pitää puristaa -> ampua yläpään lakru pulttipyssyllä auki jne. Jos jousi on jostain syystä jollain ollut auki niin yleensä myös laakeri on rikottu. Se kun on muovia ja tulee kahden raudan väliin mitä jousi työntää niin ei tarvii olla kovin vinossa kun se on p*skana. Mutta on se sen arvosta kun etupää pelaa :)

Mä oon aiemmin peräänkuuluttanut tuolla muualla foorumia tuosta, ettei suomessa juurikaan ole osaavia pyöränkulmien säätäjiä. Vaikka ne olis säädetty raja-arvoihin niin ne voi silti olla aivan päin v*ttua. Tiedän siis pyöränkulmien suuntauslaitteita korjaavan/kouluttavan tahon jonka mielestä PK-seudulla esim. on tasan yksi korjaamo missä on edellytykset tehdä pyöränkulmien suuntaus hyvin. YKSI.

Renkaat tosin lähes aina kuluu sileäksi ensin sisäreunasta, vaikka olisi mikä vetotapa/auto, mutta silti suosittelen että oma-aloitteisesti tarkistaisi camberit vaikka ihan vatupassilla ja työntömitalla, ja aurauksen linjanarun kanssa :)
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Hienoa että täällä saa vastauksia ja apua vaikka itse en autoista mitään juurikaan tiedä :).

Pyöränkulmat on säädetty huoltoliikkeessä 9.10.12, eli varmaan sen takia just kun kesärenkaat oli menny aika rankasti pilalle epätasaisen kuluman vuoksi. Jos vertaa meidän toiseen autoon, Chevy Nubiraan ;D ( jenkkiautot on mahtavia ) ei oo pyöränkulmia varmaan säädetty koskaan ja renkaat kuluu tasaisesti.

Joo tuntuu siltä, ettei voi enää mihkään luottaa ( aikasempaa huonoa kokemusta moottoripyörä-/ autohuollosta ja putki-/ sähkömiehistä. Ite kun osais kaiken ;D ).

Raidetangonpää ( hinta 22,51e ) on vaihdettu 96 tkm kohdalla, pyöräkulmien tarkastus - nelipyörämittaus ( raportit luvuista löytyy ).

94 tkm kohdalla tutkittu seuraavaa: Etuiskunvaimentimien ylätukilaakerit ääntää? Takaa kuuluu myös rutinaa? Vian selvitys, vaihdettu etuiskunvaimentimien ylätukilaakerit 2 kpl yht. 42e, vaihdettu ylätukikumit 2 kpl yht. 81e, vaihtotyö 138,25e.

Sitten huoltokuitissa seuraavaa: Iskunvaimentimien ylätukilaakerit takertelee - uusittu tukilaakerit OIK + VAS

Takaa ei löytynyt rutinaa aiheuttavaa vikaa. Takakontin lokeroissa olevat irtotavarat mahdollisesti kolisee?

Renkaat kuluneet edessä sisäreunalta ja takarenkaat epätasaisesti.
Renkaiden uusinnan jälkeen on suositeltavaa suorittaa nelipyöräsuuntaus.

86tkm kohdalla huoltokuitissa lukee: vasemmalta edessä kuuluu kolinaa.

Vasen vakaajantuki vaihto, osa 30,27e ja työ 59,25e.

Vaihteistoöljyt on vaihdettu 92 tkm kohdalla ( Mobilube 1 SHC 75W90), niin onko näin, että ykkösvaihteelle vaihdettaessa kuuluu välillä olla niin pirun jäykkää runnomista tässä mallissa, mielestäni kun auto on pienessä liikkeessä niin hankalin saada ykkönen paikalleen, kyllä se menee, mutta huomaa ettei mene kyllä niin normaalisti kuin muissa ajamissani autoissa, muut vaihteet napsahtelee nätisti paikoilleen.

Nätti muute toi 92 tkm huolto, määräaikashuoltoa, jakohihnaa, ilmastointihuoltoa ja oli edellinen omistaja vielä teettänyt polttimoiden vaihtoja liikkeessä, hinta: 1015,51e.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Uskallan väittää että kannattaa niitä Etelä-Koreal.. taikka siis Amerikkalaisia Daewoot.. taikka siis Chevrolettia myös käyttää pyöränkulmien tarkistuksissa. Autot on sikäli samanlaisia keskenään että osat kuluu ja kulmat vaihtuu. Eri asia sitten onko toisissa autoissa niin hyvä ja tarkka alusta ja ohjaus että kuljettaja havaitsee tämän ;)

Normaalisti kulmat menee pahasti pieleen (siis niin että merkittävästi muuttaa renkaiden kulumista tai auton käytöstä) tasan ja vain ja ainoastaan sen takia että jotain osia on vaihdettu ja säädöt on jätetty tekemättä/tehty huonosti.

Raidetangon päiden vaihdon jälkeen on tod. näk korjattu vaan auraus, ellei erikseen pyydetty. Jos sulla on skanneri niin skannaappa lapusta kopsu nähtäväksi niin voin kertoa miten kulmat on.

Nuo ylätukilaakerit viittaa hintansa puolesta niihin muovisiin, mitkä yleensä juuri "rutisee" tai ääntää.

Takana ei sinällään mikään osa kierry kuten etupäässä joten rutina kuulostaa mun mielestä oudolta. Ainut aiheuttaja mikä tulisi mieleen olisi pyöränlaakeri (rutisisi ajaessa ja lopulta ujeltaisi) tai sitten käsijarru olisi huonosti säädöissään ja laahaisi. Molemmat viat havaitsisi sillä että vanne kuumenee navan kohdalta ajon jälkeen. Epäilen kuitenkin tuota sun epäilyä eli jotain kilkettä kontin lokeroissa tai sitten esim. ihan rehellistä hiekkaa korin onteloissa/tankin päällä jne. Helppo tarkastaa.

Renkaat tosiaan kuuluu kulua sisäreunalta, muttei nyt mitenkään ihan älyttömän paljon enempää. Lanceri varmasti syö enemmän kun Nubira koska Lancer on kulmien/ohjauksen/alustan perusteella selkeesti sporttiseen ajoon tehty ja tehtaan raja-arvot Camberille on muistaakseni luokkaa -0,35-1,4 astetta eli renkaat kuuluu olla hieman linkussa yläreunasta sisäänpäin (tämä parantaa pitoa kaarreajossa). Jos se syö eritavalla puolelta toiselle niin syy on varmaankin juuri se että se on säädetty huonosti -> eroa camberissa.

Vakaajantuki on oletettavasti koiranluu, hintansa puolesta ainakin. Ihme etteivät ole vaihtaneet molemmille puolille (mielestäni turhaa vaihtaa vain toinen).

Ei kuulu kuulua runnomis ääntä vaihteita vaihdettaessa. Mutta syyn mainitsitkin jo. Mobilube öljyt. Itse oon testannut Mitsun laatikossa niin Castrollin SMX-S, Redline (ne kaks "huippu öljyä" mitä aina suositellaan) että Mitsubishi Oil Co:n omat öljyt ja Mitsun omat öljyt on ainoat millä laatikko toimii oikein. Suosittelen että vaihdat (ei paha homma, voin kirjottaa ohjeen jos avaat toisen topicin, lienee offtopiccia tänne) sinne omat Mitsubishi Oil Co Diaqueen vaihteistoöljyt. Muutenkin laatikko on vähän speciaali ja mä oon tykänny vaihtaa öljyt kerran vuoteen jotta toimii kuin unelma. Maksaa n.40e se 2L mitä sitä tarvii ja vaihtoon menee tottuneelta tekijältä n. 20min.

Ja autossa kun autossa vaihdeiden vaihto pienemmälle luonnistuu aina hienommin ja vähemmällä kytkimen luistatuksella kun tasaa kierrokset, eli antaa välikaasua ;)

Joo toi 90tkm huolto on oikeesti kallis. Pelkät varaosat jakopään vaihtoon maksaa Deltalta n.500e. Osittain osien määrän vuoksi ja osittain Motorsportin takia. Osathan, ja kone isolta osalta muutenkin, on samat kuin Evolution mallissa.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Paperissa lukee että Lancer 2005 Comfort, mulla kuitenkin Lancer 2007 Intense jossa 2.0 kone, levikesarja, Momon ratti jne.
 

Liitetiedostot

  • Mitsun pyöränsuuntaus2.jpg
    Mitsun pyöränsuuntaus2.jpg
    117.5 KB · Lukukerrat 507
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Urran sanoi
Mä oon aiemmin peräänkuuluttanut tuolla muualla foorumia tuosta, ettei suomessa juurikaan ole osaavia pyöränkulmien säätäjiä. Vaikka ne olis säädetty raja-arvoihin niin ne voi silti olla aivan päin v*ttua. Tiedän siis pyöränkulmien suuntauslaitteita korjaavan/kouluttavan tahon jonka mielestä PK-seudulla esim. on tasan yksi korjaamo missä on edellytykset tehdä pyöränkulmien suuntaus hyvin. YKSI.

Ihan mielenkiinnon vuoksi niin tiedätkö kertoa millaiset asiat ovat olleet pielessä tai mitä kaikkea edellytetään että on tai ei ole kelvollinen suuntauspaikka...? :)
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

samitsu sanoi
Ihan mielenkiinnon vuoksi niin tiedätkö kertoa millaiset asiat ovat olleet pielessä tai mitä kaikkea edellytetään että on tai ei ole kelvollinen suuntauspaikka...? :)

Tämän haluaisin myös tietää...

Tuossa suuntausraportissa pistää silmään jotain mitä olisi voinut vielä parantaa.
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Perkule kun ei ite oo autojen kanssa mikään spesialisti ja myös luotto mennyt huoltoliikkeisiin ainakin osittain, jos tostakin on kolinoita jossain pajalla tutkittu edellisen omistajan toimesta, mutta ei oo saatu kuntoon. Toki varmaan sais vaikka minkälaista palvelua, mutta kun se rahakin vaikuttaa, ei kasva paalu puussa niin ei hirveesti viitti laittaa näihi vanhoihin romuihin kiinni.

Tossakin yhdessä huoltolapussa lukee että jotain kolinaa tutkittu, mutta ei ole paikallistettu ja jotain vaihdeltu etupäähän mitä tässä ketjussa aijemmin mainitsin.

Tarkka kaveri kun oon ;D niin ois se kiva saada auto sellaseks ettei ois kilinöitä tai kolinoita. Joku kolahdus kuuluu etupäästä välillä jos ajaa jostain pompusta. Musta vielä se kuuluu silloin kun pomppu on eturenkaille samanlainen. Sit välillä ainaki toiseen suuntaan käännettäessä, hiljaa ajaessa esim. peruuttaessa kun oikeen kunnolla käännettään rattia ja auto on liikkeessä, kuuluu sellasta tasaista suht hiljasta rutinaa sillon kun kääntää.

Kun ois taito hyppysissä niin säästäis pitkän pennin. Onko näin että ne alkuperäset puslat on hetkessä "susia" ?
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

802-675807 on motonetin koodi ko helalle. Just nyt löysin lapun :D
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Minulla kans samaa ongelmaa, takarenkaat ihan pilalla kun kuluttaa sisäreunat todella pahasti. Katsoin täältä: http://alvadi.ee/fi/varaosat/mitsubishi/lancer-cs-2003/tukivarsi/ osia jotka pitäis tilata. Osaako joku sanoa mitkä osat nyt on oikeat jotka joudun vaihtamaan mitsuun, vuosimalli on 2005 2.0L STW. Onko kyseessä : Varaosan koodi: AL257661 , nuo molemmille puolille ja tarviiko vaihtaa myös muita ?
 
Vs: mitsu lancer 2.0 sport stw 2005 takatukivarren helat

Todennäköisesti saat varauta samaan kuin minä, taka-akselin säätöpuslat joka suuntaan loppu. Mulla 180tkm -04. sai vaihtaa kaikkki säätöön vaikuttavat osat että sai säädöt kohdalleen.
 
Takaisin
Ylös Bottom