Mitsubishi Galant 2.5 v6 dyn 4 (6G73)

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tuollanen löytyi ja kaikkee ko. tapauksen liittyvää tietoa olis hakusessa.
Huoltomanuaalia tarvis ja tällä tavoin on mahdollista päästä sisään tuohon keksintöön.
 
Viimeksi muokattu
Nokkahihnan vaihtoväli?
Taitaa olla omanlaisesa tuo operaatio, entäs nuo sytytystulpat ja kaapelit, näistäkin sais kertoo kokemuksia.
 
OK. Kiitos, vielä kun löytys huoltomanuaali niin vois alkaa vaikka tuota hiplaamaan.
Käyntihäiriö yhdessä pytyssä kuulostas olevan, vikakoodeja en saa ulos tuolla omalla OBD lukijalla, olisko tulppa sanonu työsopimuksen irti.
Sisätilat pitää perusteellisesti puhdistaa ja tarvittaessa sitten jostain hommata uutta tai ainakin parempaa verhoilumateriaalia tarvittaessa sitten verhoomon kautta.
Käsijarrun oli saanut jumiin ,liekkö vaijerit lopussa vai oliko edellisella omistajalla menny homma pieleen, löysäilin säädöt niin alko renkaat pyörimään, jarrut kaipaa uusia nesteitä ja todenäköisesti korjausosaa koska tuo oli seisonut jo olemattomalla käytöllä jonkun aikaa.
Hitsaushommiin pääsee myös, iskaritolpat edestä oli saanut ruostetta ja hapertuneet siihenviisiin että ei tee mieli paljoa ajella ennenkuin tuo on korjattu, pellit itsessään ja pohja tekniikoineen näyttäs olevan niikseenkin kondiksessa..
Harkinnassa myös maalipinnan kunnostus ja maalaus jos kukkaro kestää.
Tuossa on tuo sähköinen säätö iskareissa, sulake oli otettu pois , minkä takia , sitä en ole kerinnyt murehtimaan vielä, taitaa mennä ihan projektitapahtumaksi tuo tapaus, katsotaan saanko aikaiseksi.
Tunteeko tuota tapausta foorumilla kukaan, olis ihan hyvä tietää historiaa enemmälti.
Saksasta tuotu 2003 Suomeen, auton vuosimalli on 1994 eli E88A, huoltohistoriaa ei siis tiedossa...
 
Taitaa 1 syl. ruisku olla jumissa, mitä mallia nuihin kannattaa vaihtaa jos siihen menee?
 
Sopiiko EA korimallin istuimet E88 korisen istuinten tilalle?
 
Hienoja pelejä itsellä ollut noita muutama omistuksessa kivoja vehkeitä. Yhteen työnnettiin 3l kone sigmasta.
 
Kiitos vinkistä, ruostehommia ilmennyt,sisällä lattian ja kynnyskotelon välissä ja etuiskarien tolpissa.
Purin juuri irti ylemmän tukivarren ja iskarin, ne oli kyllä ok, joskaan tuon iskarin säätöneula ei liikkunut.
Tuo iskari ei liene huollettavissa millään opilla, olis varmaan kuitenkin huollon tarpeessa.
 
Pystyykö kukaan vertaamaan nuita istuimia, nuita uudemman mallin sisustuksia on tarjolla..
 
Istuimet hieman heikossa hapessa, likaiset ja kuluneet, siksi kyselen...
 
Hommattu Lengnumin nahkapenkit, jlskos sovittelis niitä..
Hieman on nuita ruostehommia tuossa tiedossa, iskarintolpat ja kynnyskotelon takapäät menee sähköliiman työmaaksi, toki tuollasta 2- k koriliimaa tulee käytettyä myös, työskentelyaika 5-7 min, kuiva 30min.
 
Mistäs kannattas hommata nuo takajarrujen jarrukilvet tuollaseen, Amerikanmaalla olis mutta eivät laittele Suomeen.
Japanista nuita kait sais myös, mutta muita mahdollisia paikkoja onko harrastajilla tiedossa.
Varaosanumerothan on MB950209 ja MB950210
 
Rockautosta. Ne lähettää ainakin suomeen. Tietysti jos siinä on samanlaiset kuin eclissä ja EA gallussa.
 
Pakoputken etuosa löyty Saksasta, etu- ja takaputken liitos hieman järkevämmän oloinen kuin vakiossa.
Tuossa liitos tehty paksumpaan joustoputkeen pakovirtauksen suuntaisesti.
 
Empä oo marmorilta tota kysyny.
Pitää soitella tuonne Pietarsaareen huomenissa, kiitokset vinkeistä molemmille
 
IMG-20200504-WA0004.jpeg
 
Putki tuli hommattua, Saksasta sain, onneksi on sielläpäin tuttuja.
 
Jarru satulat sai uutta väriä ja etupää nyt hitsailtu kasaan.
Vielä riittää paikkailtavaa, alustaa ja kynnyskotelon tienoota on ehjältävänä .
Etulokarit olis hakusessa, oikenpuoleisessa alakulmassa läpiruostetta, tekiskö pellistä vai lasikuitumatosta ehjäyksen jos ei löydy mistään tuohon uutta ehjää..
 
Jarruputki vuotaa tankin edestä, jompikumpi takapiiri.
Kiinnike hinkannu pinnan rikki, mutta onhan melkosen ikävännäköisesti piilotettu nuo putket tankin päälle ja apurungon sekaan.
Vinkkejä kuinka tuo tulis hoitaa saa antaa.
Puken katkaisu ja liitiksen teko olis helppo mutta saako nuita tehdä?
 
Vähän riippuu katsurista. Täällä sanovat ettö kunhan liitos on kiinnitetty koriin on ok. Toki ite vaihtaisin mielummin koko putken vaikka niin että jättää vanhasta tankin päälle pätkän tyhjänä jos ei lähde irti
 
Taidan vaihtaa tosiaan kokonaan molemmat taakse menevät, jos laittas nuo teflon putket niin saa juohevasti vedettyä ahtaista paikoista, kalliithan nuo kuulosti olevan mutta siinä vaiheessa kun niiden kanssa väkertää niin pääsee helpommalla ja ei ainakaan ruostu tai hapetu tai murru tärinästä.
Metrihinta kuulosti olevan jtn 15€ 0% alv..mutta maksaahan nuo metallisetkin osasa...
 
Onko tietoo mikä tuo nippakoko ja kierre nuissa on?
Tietäis katella sopivat jo valmiiksi ...
 
En muista lonkalta mutta vahva veikkaus että 8g on samoilla. Alan liikkeistä pitäisi löytyä tarkempi tieto
 
No nyt on hitsailtu omiksi tarpeiksi ja purettu tuota keksintöä alusta osalta, tankki ja apurunko lähti irti, tankki muovia liitännät metalliputkilla nuo kaikki kunnossa samoin apurunko, vain pirntä pintaruostetta, 4ws: n liitännät oli jumissa eili piti vetää putket poikki.
Puslat pitää näköjään tehdä uusiksi.
DSC_1183.JPG
 
Tarvitko jotain sisustan/korin osia? Meni purkuun yksi hb
 
Saimpahan lopulta tuon alusta hitsailun loppuun, melkonen työmaa tuossa pihalla hitsailla pukkien päällä, välillä selälläänkin.
No jospa se nyt kestäs pikku hetken, ruostesuojamaali, polyuretaanimassa ja kotelonsuojat sekä alustamassa vielä..
Takakontin tiivisteen alla oli ruostetta ja tuulilasin joutuu käyttämään irti, vuotaa sieltä.
Apurunkoon taakse teen puslat kunhan saan materiaalin, toki pitää se apurunko puhdistella vielä ja maalaillakin.
Hydrauliletkut tarvii myös uusata ja jo hankitut jarruputket sovitella paikoilleen, eli puuhaa vielä on ennenkuin saa koslan rattailleen.
 
Siitä se pikkuhiljaa etenee, polyuretaanipuslat apurunkoon tehty.
Vetoakselin kupista toinen kaulus ruostunut puhki, tarviiko tuosta muuta irrottaa kuin tuo sokkarengas että irtoaa?
Purkautuuko asetelma samalla?
DSC_1287.JPG
DSC_1289.JPG
 
Näyttäis aika perinteiseltä että kampeaa vaan juuresta ja vetää irti, ihan niinkuin esim etuvetoisten vetoakselit.
 
Tuossa parempi kuva
 

Liitetiedostot

  • DSC_1291.JPG
    DSC_1291.JPG
    357.3 KB · Lukukerrat 200
Puslia tein tukivarsiin ja irrotin sen takavetarin sisäkupin, kampeamalla sisältäpäin se lähti nätisti
DSC_1309.JPG
IMG-20201001-WA0002.jpeg
IMG-20201001-WA0002.jpeg
 
Siitä se pikkuhiljaa alkaa kasaantumaan ,tankki löysi oman paikkansa,suoja sai ruosteenestomaalit molemmille puolin ja nuo takajarrujen roiskesuojapellit piti väsätä kun niitä ei oikein löytyny järjellisest mistään.
 

Liitetiedostot

  • DSC_1331.JPG
    DSC_1331.JPG
    364.3 KB · Lukukerrat 232
  • DSC_1338.JPG
    DSC_1338.JPG
    539.2 KB · Lukukerrat 205
  • DSC_1339.JPG
    DSC_1339.JPG
    289.5 KB · Lukukerrat 199
  • DSC_1342.JPG
    DSC_1342.JPG
    489.3 KB · Lukukerrat 198
Tukivarsi näyttää olevan mutkilla, tilasin uudet, apurunko ohjaushässäköineen alkaa olla kasassa.
Pakoputki sai vähän lämpösuojanauhaa ja ehkäpä jo ensviikolla sais paikolleen.
 

Liitetiedostot

  • DSC_1389.JPG
    DSC_1389.JPG
    619 KB · Lukukerrat 198
  • DSC_1388.JPG
    DSC_1388.JPG
    187.1 KB · Lukukerrat 188
Tämä projekti etenee pikkuhiljaa, hitsailut hitsattu ja puuttuvia osia metsästelty ja saatu hankittua ihan kohtuullisen läheltä kun tuonrunkoinen varaosauto löytyi ja oli pelleiltään hyväkuntoinen..
Nyt olis sitten tarve tehdä tuo jakopää ja siihen sitten pitäis hankkia tarpeelliset osatkin, ja siksi kysymys jakohihnasta ja siitä hydraulikiristimestä, hihnan hammasluvusta on näyttää olevan pariakin versiota (226 ja 257 hampainset) , mikä on oikea?
Lisäksi tuo hydraulikiristimen vaihtotarve, ilmeisesti nuita ei ole suunniteltu vaihdettavaksi joka hihnanvaihdon yhteydessä.
Vesipumppu tietysti kiristin-ja ohjainrullien kera vaihdetaan aina.
Hammashihnasarja SKF VKMA 95000 lienee oikea?
 
Alusta alkas olla valmis, massat ruiskuttelin tänään..
 

Liitetiedostot

  • DSC_2516.JPG
    DSC_2516.JPG
    211.5 KB · Lukukerrat 197

MD177199PULLEY,CRANKSHAFT, mistäs tuollaisen sais , oli näköjään vulkanoinnit pettäny ja olihan tuota yritetty jollaintapaa korjaillakkin sähköliimalla....
 
Rysyssähän on sama 6G73 kutvonen joten tollanen löytyis viron puolelta


Näissä kaikissa rysy moteissa sama dampperi/harmonic balancer/crankshaft pulley

ECB 2,0
COO 2,0
EDV 2.4
EEB 2.5 V6
EER 2.7
ENC 2,5 TDIC
EFA 3.0
EGA 3,3
EGH 3.8
 
Viimeksi muokattu
Onko kokemusta yhteensopivuudesta?
Mitsuissa näyttää olevan eri koneilla eri hihnapyörä...
 
Ei oo kokemusta mutta, mittaamalla vanhan dampperin halkisijan ja korkeuden sais varmuuden.
Tossa rysyn mitat on 200 x 58mm
 
Takaisin
Ylös Bottom