Mitsubishi Pajero, hyvä vai huono?

Onko Pajero hyvä vai huono auto?

  • Pajero on paras

    Äänet 11 52.4%
  • Ihan hyvä vaihtoehto käyttöautoks

    Äänet 8 38.1%
  • Huono

    Äänet 0 0.0%
  • Ihan p*ska romu, kierrä kaukaa

    Äänet 2 9.5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    21
  • Äänestys suljettu. .

Tuukka

New Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2006
Ostin tossa kuukausi sitten tollasen ´89 TD IC pitkän mallin. Ensimmäinen japsi ja ensimmäinen maasturi mitä mulla on ollu. Kuukauden toiminu ihan hyvin. Olis silti kiva tietää muiden mielipiteitä että oliko järkevä ostos vai virhe. Se on ainakin varmaa että talviautoks en enää osta mitään ei-maasturia
 
no alotetaan siitä että PAJERO EI OLE MAASTURI vaikka semmoisen itsekkin omistan :driver...no joo hinta on niissä halpa mutta maasto ominaisuudet huonot tekniikat ei kestä ja laatikko sama homma :seina omassa tällähetkellä täys kone remontti :seinamut aion vielä siitä kalun saada(kuvia autosta jossain täälä palstalla...) se ic malli on kestävempi mutta ei sekään ikuinen ole. järkevä ostos se oli siinä mielessä että samalla hinnalla jos olisi ostanut esim tojotan niin olisi saanut 600 000 ajetun pommin joka maksaa edelleen monta tonnia :nykii mut pajero on matkustavalle hyvä valinta jos ajaa paljon niin polttoainetta se ei paljoa syö oman.8-9litraa/100km kun vertaa kokoon niin minusta se on aikas alhainen mutta joo eteenpäin...vero on kova paitsi jos muuttaa huoltoautoksi niin siitäkin pääsee eroon pikkuvaivalla.talvella ihan ok jos lukot muistaa pyörissä toimia kun niissäkin on vikaa alituiseen.mutta jotta en pilaa koko auton mainetta koska itsekkin ajelen(silloin kun sattuu oleen kunnossa...)kyseisellä pelillä niin TERVE TULOA PAJEROITTEN IHANAAN MAILMAAN!!!ja täältä saa neuvoja kunhan olet sen saanut ensimmäisen kerran rikki... ;D ;D ;D
 
Hmmm,,,, Aina mollataan pajeron maastossa etenemis kykyä :driver Jokin aika sitten oli juttua OFFIPALSTALLA pajeron eteniskyvystä ja oli muuten aika mykistävää luettavaa, se muuten oikeesti menee maastossa,,riippu kuskista ja renkaista aika paljon ja onko autoa yhtään rakennettu?? Ei saa suoralta kädeltä sanoa ettei se mee maastossa! Itselläni on myös pajero ja se ainaskin etenee ihan kivasti ;D Ja mitä tekniikkan kestoon tulee niin sekin riippuu mikä kone ja mikä laatikko! 3L V6 ja "uudempi" aski niin ei niin paljoa ongelmia kun nafta koneella,,,,,kaikissa on ne heikot kohdat onneksi ;)
 
pensa ja diisseli eroo vain senverran kun yö päivästä ja sama pätee kestoihin...mutta se kyllä pitää paikkaa että diisselissä esim.suotavaa minuutin tyhjäkäynti lämmön tasaamisexi sillä kyllä säästää konetta ja varsinkin ahdinta....pensasta en tiedä kun hinta niin korkea ettei ole varaa ajella semmoisella...mitäs semmoinen pensa pajero ottaa satasella?siis 3.0 v6? ja mulla on ittellä offi pajero ja on se kyllä kuskista kiinni ja paljolti myös maastosta että missä pääsee...jos akselit ei joudu vääntymään erisuuntiin niin sillä pärjää mutta kun pajerosta loppuu varat ennen kun on tosipaha paikka.mutta jos mettässä ei tarvii mönkiä semmoisissa paikoissa niin sillä pääsee ihan mukavasti perille
 
Jos maasturilla tarkoitetaan tässä yhteydessä niitä laitteita, joita vinssaillaan tuolla metsissä suonsilmästä toiseen, niin totta, sitä se ei ole. Ne joille on kokemusta autoista edes jonkun verran kertynyt, tietävät mihin jäykällä etuakselistolla varustetut laitteet kuuluvat: juurikin metsään ja pellolle, mutta ei paljon muualle ;D
Koska se mikä maasto-ominaisuuksissa saavutetaan, menetetään maantieominaisuuksissa...

Pajerolla pääsee ihan tarpeeksi pitkälle metsään, ja yleensä poiskin. Sen lisäksi se on loistava yhdistelmä, farmaria, pakettiautoa, maasturia. Kestävyydestä voi jokainen lukea vaikka tuolta minun päiväkirjastani. Joidenkin mielestä korjattavaa on ollut paljon, joidenkin mielestä vähän. Jos ei itse pysty autolle tekemään mitään, niin silloin ei kyllä MITÄÄN +15v maasturia kannata ostaa.

Summa summarum: itse olen tykännyt, eikä hankinta ole kaduttanut. Dieselverokin on nykyään ihan siedettävällä tasolla. Kyllä sitä naftaa silti menee yli 10, ehkä en vaan osaa ajaa säästeliäästi.
 
Ajan paljon lapin metsissä ja aina olen päässyt perille ja takaisin. Sopiva yhdistelmä maantie ja maasto ominaisuuksia.
Vedän peräkärillä kaivuria, paino yhteensä 2700 kg. Auto on kestänyt mainiosti vaikka ahto paineet on 1.2-1.5.
Tietysti jos ostaa 15 vuotta vanhan auton niin pitää asennoitua että jotain remonttia on. Kulutus normaali ajossa 10,5-11,5 ja peräkärrin kanssa 15-17 l. Öljyn vaihdot on tärkeät ja että koneen lämmöt ei nouse liian korkealle. Tänäkin vuonna olen ajanut 45 000 km, eikä suurempia murheita.
 
Pajero on pop, jo kuudes menossa ja uuden tilaan heti kun se haluamani versio tulee suomeen... :driver
 
Talviautona ehdoton.. Itsellä vasta ensimmäinen oma yksilö valmistumassa, mutta isäukon kans yhteiskäytössä yks napero(-89) ja yks galantti ja kyllä on ollu naperoa ikävä, mut onneks nuo lumet sulas niin selviää tuolla gallulla nämä metsästysajat.. jos sitte vaik sais naperon takas käyttöön.. :D
 
Onhan tuo pajero ihan hyvä käyttis kunhan se on kunnossa. Vuosi sit ostin tuon omani,halvalla ku sai  ;D . No,hyvää ja halpaahan ei olekaan,tuohonkin on menny nyt vuoden/12 000km aikana rahaa uusiin osiin sen auton hinnan verran   :seina .  Eli kansi,laturi yms perusjuttua. Jopa sähkövikojakin on löytyny muutamia  :eek:
 
Tässä tapauksessa tarkotin maasturilla semmosta jolla pääsee aamulla töihin jos on koko yön satanu lunta eikä tietä ole aurattu. Eli nelivetoista autoa jossa on maavaraa enemmän kuin "tavallisessa" henkilöautossa. Sillon kun se lumimyrsky oli niin kyllä sillon ainaki pääsin liikenteeseen. Että en mä sen vaikeammissa olosuhteissa asu. Jos asuisin niin ajaisin suosista kaikki ajot Fergusonilla. Ei veroja ja vakuutus puoli-ilmainen ja voi ajaa mökkiöljyllä.....
 
Mun pajero lyhyt korotettu ja 35 renkaat ja kone on 3l v6 ja se vie bensaa noin 15 sadalla ja metsässä "hieman" enemmän ;D Mut onneksi se on vain harrastus peli ja harrastukset maksavat aina :peukku Kyllä ajaisin paljon enemmän sillä normi ajoa jos bensa olis halvempaa :'( On se niin mukavaa omistaa ja olla ylpeä pajerostani.
 
Takaisin
Ylös Bottom