Mitsun moottorityypit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mr mmc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mitsun moottorityypit ja niiden iskutilavuus

tyyppi iskutil. tarkka iskutilav.
4G11 - 1200 (1244cc)
4G12 - 1400 (1410cc)
4G13 - 1300 (1298cc)
4G15 - 1500 (1468cc)
4G16 - 1200 (1198cc)

4G52 - 2000 (1995cc)
4G54 - 2600 (2555cc)
4G55 - 2300 (2346cc)

4G32 - 1600 (1597cc)
4G33 - 1400 (1439cc)
4G36 - 1200 (1238cc)
4G37 - 1800 (1755cc)

4G61 - 1600
4G62 - 1800 (1795cc)
4G63 - 2000 (1997cc)
4G63T- 2000 tbo (1997cc)
4G64 - 2400 (2350cc)
4G67 - 1800 (1836cc)
4G69 - 2400 (2378cc)

tuossa muutamat bensakoneet
tietäjät lisää listaan koneita :peukku

4D55 - 2300 (2347cc)
 
oisko paha lisä vielä nokkatyypit (SOHC vai DOCH) ja venttiilimäärät?

mut tosin noita koneita on niin montaa variaatiota ettei ehkä sittenkään.. :P
 
4G93 - 1800 (1834 cc)

6G72 - 3000 (2972 cc)
6G74 - 3500 (3497 cc)
 
4D65 - 1800 (1795)
4D56 - 2500 (2477)
4D68 - 2000 (1998)
6G73 - 2500 (2497)
4M40 - 2800 (2835)
F8QT - 1900 (1870)
4G18 - 1600 (1584)
F9QT - 1900 (1870)
4M41 - 3200 (3200)
4G94 - 2000 (1999)
6G75 - 3800 (3828)
4G91 - 1500 (1496)

4G61 - 1600 (1595) (tarkka tilavuus puuttuu ylempää)
 
Mikähän m.tyyppi on alle -88 colt turbossa (ja onko ruisku)?
Ja mikäköhän -88-92 GTI:ssä?
 
ST sanoi
Niko Päivinen sanoi
C1# Coltissa on 4G32 tbo.
Hmm..
Mikähän laatikko tuon perässä on?

Käsittääkseni se on ainakin ekoissa C13:issa, sama edellisen Tjurbo Coltin 2 x 4 vaihteinen laatikko mutta siinä on sähköinen "puolittaja" hoitamassa vanhemman mekaanisen virkaa.. (vain nelosvaihteelle tosin, mut on tiedetty nikkareita jotka on tehneet samat napilla joka vaihteelle, tosin ko. nappia ei kannata lyödä edes vahingossa kun kytkin ei ole pohjassa..) tiedä sit vaikka olis ollut loppuun asti , muistelen tosin että se korvattii jossain vaiheessa samalla askilla ku gallussakin..
 
mulle jäi tohon ylimääräseksi hyundai elantra vm-95,1.8,autosta levis alakerta ja olisin kyselly tietääkö kukaan onko laatikko sama kun 2.0 gti galantissa?entä kone muuten onko muutettu vaan iskunpituus tai poraus??auto on tosi hyvä kuntonen ,leimattu juuri ja aj.vaan 250tkm.että olisko siitä varaosix gti galanttiin tai dynamicciin tai sit gti lanceriin???kiitos jo etukäteen!!!
 
uge sanoi
4M40 - 2800 (2835)
F8QT - 1900 (1870)
F9QT - 1900 (1870)
4M41 - 3200 (3200)

???
Mie oon käsittäny, et Mitsun moottorikoodit o luokkaa sylinterimäärä-polttoaine-tyyppi-malli. Mitä laitteita nuo oikee sit o?
 
4M40 on Pajerossa (V46W) käytetty 2,8 kone, F8QT ja F9QT on lähtöisin Renulta ja käytetty mm. Carisma Dieselissä, 4M41 taas on Pajerossa (V78W) oleva 3,2 DI-D moottori.
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Miten voi olla mahollista että konepellinalla lukee että moottori on 4G13 :nykii
todenäköisesti vaihdettu konepelti ku tommonen moottorinumero ?




Voisko joku sanoa mikä moottorinumero tässä ny oikeesti eikä kiitos sitten mitään epäilyjä että mikä se vois olla.Mitsubishi lancer 1.8 Gti 16v vm:1992

Vanhempikorimalli 88 - 92
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Onkos tuossa vehkeessä tyyppikilpi konepellissä kiinni -> konepelti vaihdettu.
Tuollainen tuli mieleen kun tuohon nick: Mitsu:n lanceriin vaihdettiin konepelti ja siinä oli tyyppikilpi konepellissä...
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Jepulis epäilen samaa että konepeltivaihdettu, koska toi 4G13 tais olla jonku mopomitsun tyyppinumero 1.3litrasenkipon tais olla :driver

koitin tossa hieman foorumiltakin kattoa tähän omaan malliin sitä tyyppinumeroa mutta olen niin puusilmä etten löytänyt 8)
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Lisätäänpäs listaan uusia koodeja. Ja nämähän löytyy uudesta (2008) Lancerista.

4A91 - 1500 (1499) Mivec DOHC
BWC - 2000 (1968) DOHC (Diesel)
 
Vs: Mitsun moottorityypit

4G17 1.3 L (1343)
4G18 1.6 L (1584)
4G19 1.3 L

2G & 3G jaappanin "mopo"-autoluokan koneita, 2 ja 3 pyttysia
3G83T 657cc 15v turbo
3B20T 659 cc turbo (64 PS)
3B2? 999 cc , loytyy smart fortwo

2008 lancerista loytyy myos 4B10 (1,8) ja 4B11 (2,0)
4B11T loytyy evosta, 4B12 (2,4) outlanderista

8A80 V8 4,5L

Tammosta jaksoin talla kertaa..
 
Vs: Mitsun moottorityypit

LancerGTI sanoi
4G13 tais olla jonku mopomitsun tyyppinumero 1.3litrasenkipon tais olla :driver

Joo, mulla on sitten mopo kun Coltissa on tuo 4G13 . :kuningas
 
Vs: Mitsun moottorityypit

4g moottorityypit meillä ja maailmalla

tyyppi syl.halk. iskun pit. kuutiot malli jos tietoa
4g11 69,5 82 1244 ohc
4g12 74 82 1410 ohc
4g13 72,2 82 1298 ohc
4g15 75,5 82 1468 ohc
4g16 68,2 82 1198 ohc
4g17 72,2 82 1343 ohc
4g18 76 87,3 1584 sohc
4g19 75,5 75 1343 dohc

4g30 73 77 1298 ohc
4g31 74,5 86 1499 ohc
4g32 76,9 86 1597 ohc
4g33 73 86 1439 sohc
4g34 ? ? 1400
4g35 79 86 1686
4g36 73 74 1238 sohc
4g37 80,5 86 1755

4g41 76,5 75 1378
4g42 71 75 1187

4g61 82,3 75 1595 dohc
4g62 80,6 88 1795
4g63 85 88 1997 ohc,sohc,dohc
4g64 86,5 100 2350 ohc,sohc
4g67 81,5 88 1836 sohc,dohc
4g69 87 100 2378

4g91 78,4 77,5 1495 dohc
4g92 81 77,5 1597
4g93 81 89 1834 ohc,sohc
4g94 81,5 95,8 1998 sohc,dohc.gdi

4g51 81 90 1855
4g52 84 90 1995
4g54 91,1 98 2555
4g55 91,1 95 2346
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Ja taas lisää moottoreita. Nämä löytyy mm. -08 Outlanderista.

4HN - 2179 Diesel DOHC (tunnetaan myös DW12M)
BSY - 1968 Diesel DOHC (pumppusuutin)
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Mitähän eroa on koneilla 4g63 ja 4g63t (lukunottamatta tietenkin sitä, että toinen on turbo.
Onks kellään tietoo (mielellään netissä olevasta) tietopankista, josta näkin eri koneiden osat ja varaosanumerot yms. vastaavia on mm BMW:llä.

Käyköhän 4g63t koneeseen tarkoitetut osat 4g63 seen....
 
Vs: Mitsun moottorityypit

l151726 sanoi
Mitähän eroa on koneilla 4g63 ja 4g63t (lukunottamatta tietenkin sitä, että toinen on turbo.
Onks kellään tietoo (mielellään netissä olevasta) tietopankista, josta näkin eri koneiden osat ja varaosanumerot yms. vastaavia on mm BMW:llä.
Käyköhän 4g63t koneeseen tarkoitetut osat 4g63 seen....
ei mitään eroa... paitsi vanhanssa e15 galantissa vaparissa puuttuu öljyruiskut männiltä.
uudemmassa e3x korisessa löytyy.
tiivistesarjat ovat samoja, riippuen kannesta onko 16v / 8 valve... kansipahvi kumminkin sama.
lohkot oikestaan ovat samoja... vanhassa e15 korisessa lohkossa myös laturin kiinitys on kapeempi ku e3x sarjalaisessa ja sitä uudemmissa.
96-> kone toisin päin mutta lohko on käypänen kumminkin vanhempiin.
jotain eroja on e15 vesipumpussa & korvakkeissa (pultein kiinni)
jos siis vaihdat erimallisarjasta lohkon, niin ota siitä mallisarjasta mihin olet laittamassa vesipumppu ja kaikki korvakkeet
niin sopii.
-muita hilpe eroja ovat kiristin (vanhemmassa hiukan erilainen)
-öljypumpuissa huhun mukaan eroja mutta eipä ole omaan silmään vielä sattunu ku yhtä mallia.
-suodatin jalkoja on erilaisia, osassa jäähdytys liitännät.
-kytkimiä ja vauhtipyöriä on erilaisia ja eri kokoisia halkaisijalta, varmin on kun ottaa vp:n+hilut siitä mikäoli laatikossa aikaisemmin kiinni jos vaihtoa tekee...



VeeÄrr4 sanoi
Onko mitsulla yhtään 8 sylinteristä konetta?

on
tyyppi syl.halk. isk pit. kuutiot
8A80 85mm 96.8mm 4498

GDI vapari jossa tehoa 206kw @ 5000rpm ja 412nm@4000rpm
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Mr mmc sanoi
ei mitään eroa... paitsi vanhanssa e15 galantissa vaparissa puuttuu öljyruiskut männiltä.

Eli mun pitäin hyvin pystyä rakentamaan turbo-versio siitä nykyisestä 4g63:sta hankkimalla osia, jotka on tarkoitettu 4g63t malliin ja pulttaamalla ne kiini tohon turbottomaan versioon.

Ruiskutuslaitteet tarviin, kun se käsillä oleva kone on kaasarilla ja en haluaisi jatkossa olevan.....
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Mr mmc sanoi
96-> kone toisin päin mutta lohko on käypänen kumminkin vanhempiin.

Taitaa kyllä olla aika tavalla eroa, esimerkiksi vaihteiston kiinnityspisteet eroavat ymmärtääkseni vanhemmasta lohkosta. Kyllä 180 astetta käännetty kone on kokolailla oma tapauksensa.

Eikä tainnut onnistua 7-pulttisen kampiakselin vaihtaminen 6-pulttiseen tai päinvastoin koska lohkot ovat erilaiset. 7-pulttiset kampiakselit, männät ja kiertokanget taas periaatteessa menevät ristiin oli moottori 180 astetta eri päin tai ei.

Kyllä erojen listaamiseen melkein pitää saada tarkat tiedot kummastakin moottorista ja mistä mallista ne ovat peräisin, 4G63:sta on aivan liikaa erilaisia variantteja.
 
Vs: Mitsun moottorityypit


Mistähän löytäisin moottorityypin koneesta? auto on -79 sapporo ja kone ilmeisesti vaihdettu joskus, eikä välttämättä ole 4g52....
 
Vs: Mitsun moottorityypit

onko 4g63 takavetomalleissa samanlainen kampiakseli (kytkinakselin silmälaakeri?) kun etu/nelivetomalleissa?
etu/nelivedon akselissahan ois niinku paikka jonkinnäköselle laakerille mut meneekö sama laakeri?
onko jotain muita eroja?
 
Vs: Mitsun moottorityypit


Heh.. Selvis ongelmani, nykyinen koneeni on 4g63. onko näitä paljonkin erilaisia malleja...


eilen tuli pihaan tuo sapporo ja pitää yrittää päästä vähä jyvälle mistä lähteä rakenteleen ??? ;D
 
Vs: Mitsun moottorityypit

olisko sellasta tietoo minä vuosina noita 4g63 on käytetty..?
mull on joku haju että -80-85, mutta en tiedä onko vaan harhaluulo.
Aiemmin oli kirjoitettu 4g63 dohc koneesta, missä ja minkä vuoden autossa tollasia on..?

T: Uusi mitsu harrastaja... :nykii
 
Vs: Mitsun moottorityypit

4G63 tyyppikoodilla olevaa moottoria on ollut käytössä noin 1979/80 alkaen ja päättyen vuoteen 2008. Sanomattakin on selvää etteivät näiden välillä kaikki osat ole kovinkaan yhteensopivia enää.

Alla oleva jaottelu on varmasti törkeän puutteellinen ja ehkä virheellinenkin, mutta paremmin tietävät korjatkoon.

Takavetoiset (Lancer, Galant, Sapporo, Starion, L-200...)
- 8v vaparimoottori leveällä ja kapealla vaihteiston pulttijaolla
- 8v turbomoottori 170 hv leveällä vaihteiston pulttijaolla
- leveä pulttijako on takavetoisten erikoisuus, ei löydy etuvetolohkoista (?)
- perinteiset säädettävät venttiilit (myös uusimmissa?)
- vauhtipyörä kiinni 6 pultilla

Etuvetoiset/nelivetoiset (Galant, Space Wagon, Eclipse, Lancer Evo)
- 8v vaparimoottori 6-pulttisella vauhtipyörällä noin 1985-1992
- 8v turbomoottori 150 hv 6-pulttisella vauhtipyörällä 1985-1988 Galant E15 turbo
- 16v DOHC vaparimoottori 144/150 hv 6-pulttisella vauhtipyörällä 1988 - 1992, mm. Galant Gti, Galant Dynamic-4 Gti
- 16v SOHC vaparimoottori 136 hv 6-pulttisella vauhtipyörällä 1993- (olivatko uusimmat 7-pulttisia?)
- 16v DOHC turbomoottori ~190-240 hv 6-pulttisella vauhtipyörällä Galant VR-4, Eclipse
- 16v DOHC turbomoottori ~200-270 hv 7-pulttisella vauhtipyörällä Lancer Evo 1-3, Eclipse
- 16v DOHC turbomoottori ~270-280 hv 7-pulttisella vauhtipyörällä 180-astetta käännettynä Lancer Evo 4-9
- hydrauliset venttiilivälysten tasaimet noin 1988 eteenpäin

Kiinnostavimmat sovittamismahdollisuudet hyvin karkeasti:
- 6 ja 7-pulttisten "vanhempien, ei käännettyjen" moottorien 16v kansi menee lähes kaikkiin vanhempiin lohkoihin sovittamalla, myös takavetolohkoihin
- 6 pulttisissa on suunnilleen yhteensopivat kampiakselit, kiertokanget ja männät, laakerien leveys jne
- 7 pulttisissa on suunnilleen yhteensopivat kampiakselit, kiertokanget ja männät, laakerien leveys jne
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Nonnii.. Nyt selkis.
Kiitoksia just tällästä tietoo kaipasinkin.
Vielä yks juttu, eli onko mahdollista saada 16v kansi tohon mun koneeseen joka on tuota vanhaa luokkaa?
 
Vs: Mitsun moottorityypit

sapporo79 sanoi
Nonnii.. Nyt selkis.
Kiitoksia just tällästä tietoo kaipasinkin.
Vielä yks juttu, eli onko mahdollista saada 16v kansi tohon mun koneeseen joka on tuota vanhaa luokkaa?

männät vaihtamalla : on

imusarjan ja pakosarjan joudut modaamaan...
ja 16v koneessa ei ole virraajakajaa joten juodut suorasytytyksen rakentamaan.


ps. ei tainnu mulla oikein ajatukset sillon kulkea ku ekan kerran vastailin 4g63 juttuun :-[ ;D
mikä lienee ajatus katkos vais olisko ollu promilleja jostain syystä :P
 
Vs: Mitsun moottorityypit


Takavetoiset (Lancer, Galant, Sapporo, Starion, L-200...)
- 8v vaparimoottori leveällä ja kapealla vaihteiston pulttijaolla
- 8v turbomoottori 170 hv leveällä vaihteiston pulttijaolla
- leveä pulttijako on takavetoisten erikoisuus, ei löydy etuvetolohkoista (?)
- perinteiset säädettävät venttiilit (myös uusimmissa?)
- vauhtipyörä kiinni 6 pultilla

Onko l200 (4wd) tolla leveällä vaihteiston pulttijaolla? siinähän siis on toi 8v vaparikone. Nyt kiinnostaisi nimenomaan se, että sopikko Starion 8v turbokone tohon L200 vaihteistoon.
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Soitin maahantuojalle ja kyselin noiden koneiden sopivuuksia lähinnä siltä kannalta, että sopiiko kone johonkin toisen mallin vaihteistoon.

Ei kuulemma ole mitään hyvää katalogia tai vastaavaa, josta asian voisi selvittää, mutta olivat sitä mieltä, että etu/nelivetoauton poikittain oleva kone ei käy pitkittäismoottorin laatikkoon. Tämä siis tarkoittaisi, että esim. Galant VR4 kone ei kävisi L200:een. Vanhemman takavatoisen Galantin 8V kone sen sijaan voisi käydä.
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Käsittääkseni takavetoistakin L-200:aa on ollut molemmilla pulttijaoilla eli ei auta kuin mennä mittaamaan pulttien väli autosta. Maahantuoja ei näistä tietäne yhtään mitään. Parempaa dataa saat vaikkapa täältä aussisivustolta. Mighty Max / D50 on paikallisittain L-200.

http://www.projectzerog.com/
 
Vs: Mitsun moottorityypit

ast sanoi
Käsittääkseni takavetoistakin L-200:aa on ollut molemmilla pulttijaoilla eli ei auta kuin mennä mittaamaan pulttien väli autosta. Maahantuoja ei näistä tietäne yhtään mitään. Parempaa dataa saat vaikkapa täältä aussisivustolta. Mighty Max / D50 on paikallisittain L-200.

Kiitos vinkistä. Tosiaan ei se tieto, mitä sieltä puhelimessa sai mitenkään erityisen vakuuttavan oloista ollut. Pulttien paikan lisäksi sopivuuteen vaikuttanee kytkinakselin paksuus ja hampaiden määrä. Ei se varmaan kaikissa samanlainen ole. Pulttien paikka ja etäisyys toisistaan on jo mitattu mun autosta ja siitä koneesta, jonka ajattelin ostaa. Molemmissa etäisyydet oli samoja (Galant VR4 vm 1990 ja L200 2.0 Belsa vm 1991)

Yläpulttien etäisyys toisistaan on 110mm (keskeltä keskelle)
Alapulttien täisyys toisistaan on 310mm (keskeltä keskelle)
Korkeussuunnassa ylä- ja alapulttien keskilinjojen täisyys toisistaan on on 196mm

Eli tossa valossa se poikittainen kone sopisi ihan hyvin tohon lavapakuun, jossa kone on pitkittäin.
 
Vs: Mitsun moottorityypit

l151726 sanoi
Yläpulttien etäisyys toisistaan on 110mm (keskeltä keskelle)
Alapulttien täisyys toisistaan on 310mm (keskeltä keskelle)
Korkeussuunnassa ylä- ja alapulttien keskilinjojen täisyys toisistaan on on 196mm

Eli tossa valossa se poikittainen kone sopisi ihan hyvin tohon lavapakuun, jossa kone on pitkittäin.

Eli narrowblock sitten, pulttijaon pitäisi passata samaan laatikkoon. Kytkimen kanssahan saa pelattua mahdolliset sisääntuloakselin erot kohdalleen valitsemalla sopivan levyn ja asetelman. Lähtökohta kuulostaa siltä että pystyisit tosiaan käyttämään myös lohkon uudesta koneesta. Tutustu tuolla sivustolla mitä muutoksia vesiputkille, imusasrjalle jne. pitää tehdä. Tiedän tosin vesiputkihomman ratkaistun myös niin että koneen ja tulipellin väliin on tehty matala kotelo minkä kautta termostaattikotelo on tuotu koneen sivulle. Tuolla sivustolla lähtö oli siirretty kokonaan kannen toiseen päähän.

Turbon pakopuolen saat koneen takapuolelle pyöräyttämällä turboa 180 astetta laippaan nähden tai laittamalla Evo 4-8 pakosarjan ja turbon jotka ovat valmiiksi oikeaan suuntaan takavetoista ajatellen. Tällöin voi tosin joutua laittamaan ylimääräisen laipan pakosarjan ja moottorin väliin ettei turbo ota kiinni lohkoon / moottorinkorvakkeisiin.
 
Vs: Mitsun moottorityypit

ast sanoi
Turbon pakopuolen saat koneen takapuolelle pyöräyttämällä turboa 180 astetta laippaan nähden tai laittamalla Evo 4-8 pakosarjan ja turbon jotka ovat valmiiksi oikeaan suuntaan takavetoista ajatellen. Tällöin voi tosin joutua laittamaan ylimääräisen laipan pakosarjan ja moottorin väliin ettei turbo ota kiinni lohkoon / moottorinkorvakkeisiin.

Ongelmaksi taitaa tulla lähinnä se, että kun koneen kääntää pitkittäin, niin koneen ja tuliseinän välinen tila ei riitä poikittaisen koneen imu- ja pakosarjan ja muiden putkien vetämiseen. Vaatisi ainakin jonkin verran modifikaatioita. Helpompi varmaan hankkia valmiiksi pitkittäin oleva kone. Eli esim. vanhan takoveto galantin 8v turbokone
 
Vs: Mitsun moottorityypit

l151726 sanoi
Ongelmaksi taitaa tulla lähinnä se, että kun koneen kääntää pitkittäin, niin koneen ja tuliseinän välinen tila ei riitä poikittaisen koneen imu- ja pakosarjan ja muiden putkien vetämiseen. Vaatisi ainakin jonkin verran modifikaatioita. Helpompi varmaan hankkia valmiiksi pitkittäin oleva kone. Eli esim. vanhan takoveto galantin 8v turbokone

Pakosarja ja turbo mahtuvat ainakin muihin takavetoihin, L-200:sta ei ole tietoa. Imusarjasta sahataan irti kaasuläppäkotelon laippa ja se hitsataan sarjan toiseen päähän kiinni. Termostaattikotelo pitää siirtää sieltä tulipellin ja koneen välistä. Siinäpä ne suurimmat, muuta pientä tietysti lisäksi. Onhan tuo 16V kansi ihan toista maata kuin 8V eli sen puolesta suosittelen 16V käyttämistä.
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Niin sitä vielä vaan että mikähän malli mahtaa tuolla 8 sylinterisellä koneella kulkea?
 
Vs: Mitsun moottorityypit

VeeÄrr4 sanoi
Niin sitä vielä vaan että mikähän malli mahtaa tuolla 8 sylinterisellä koneella kulkea?

ainakin Mitsubishi Proudia ja Mitsubishi Dignity

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Proudia
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Dignity
 
Vs: Mitsun moottorityypit

kattelin tossa jostain intternetsistä tota 4g92 moottoria ja huomasin et siel oli tollanen 170+ heppanen mivec versio jota on ilmeisesti käytetty 92-95 lancerissa (mirage) amerikanmarkkinoilla.

mitäs eroa tossa on? paitsi se et se on dohc ja siin on toi muuttuvajuttu. pelkillä nokilla 60 heppaa enemmä? :)
eli periaatteessa jos haluis mivec koneen (92-95 GLXi lanceriin) ni mitä pitäs muuttaa? kansi, moottorinohjaus..?
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Mkz sanoi
kattelin tossa jostain intternetsistä tota 4g92 moottoria ja huomasin et siel oli tollanen 170+ heppanen mivec versio jota on ilmeisesti käytetty 92-95 lancerissa (mirage) amerikanmarkkinoilla.

mitäs eroa tossa on? paitsi se et se on dohc ja siin on toi muuttuvajuttu. pelkillä nokilla 60 heppaa enemmä? :)
eli periaatteessa jos haluis mivec koneen (92-95 GLXi lanceriin) ni mitä pitäs muuttaa? kansi, moottorinohjaus..?

isot venttiilit, doch kansi, se oikea mivec järjestelmä eli venttiilin ajotus ja nosto muuttuu ja kieroksia 8500rpm ;D
ja jos sellasen tekniikan meinaat niin joudut vaihtaa koko johtosarjan on ihan erilainen.
ja kyseessä Colt/mirage Cyborg R missä on tätä konetta.
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Mr mmc sanoi
isot venttiilit, doch kansi, se oikea mivec järjestelmä eli venttiilin ajotus ja nosto muuttuu ja kieroksia 8500rpm ;D
ja jos sellasen tekniikan meinaat niin joudut vaihtaa koko johtosarjan on ihan erilainen.
ja kyseessä Colt/mirage Cyborg R missä on tätä konetta.

mites vaihteisto/kytkin? kestääkö vakiot?

vaihto menis varmaa helpoiten ostamalla suoraan sellanen auto amerikasta :/
kuitenki katsastusmiehet vikisee jarruista sun muusta ku tehoa tulee 50% lisää
 
Vs: Mitsun moottorityypit

Mkz sanoi
mites vaihteisto/kytkin? kestääkö vakiot?

vaihto menis varmaa helpoiten ostamalla suoraan sellanen auto amerikasta :/
kuitenki katsastusmiehet vikisee jarruista sun muusta ku tehoa tulee 50% lisää

kyllähän kaikki mitsun vaihteistot kestää jos käsitellään kuin kipeetä vit**a ;D
mutta muistan lukeneeni jostain että olisi sama loota kuin gti lancerissa,
ja ameriikasta et saa mivekiä vaan japanista tai kirjaimelliseti maailman toiselta puolen ausseista.. ;)
 
Vs: Mitsun moottorityypit

löysin japanin sivuilta mirage asti rs (lancerista 2 ovinen malli coltin valoilla, colt coupena vissii tunnetaan paremmin) malleja muutamat missä 1.6 mivec koneet. halvempia ku evot :)

vielä ku sais suomeen tollasen. on kyllä jotenki upeen näkönen 6. lanceri koupena ja koltin etuvaloilla :) http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/mitsubishi/mirage+asti/734142/
 
Takaisin
Ylös Bottom