Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Itsekkö et olisi jos voittaisit salon radalla omalla autolla? En ymmärrä mitä väärää siinä on olla tyytyväinen että pärjää omalla autollaan huippukuskille.pahvi sanoiPuoli reteenä oli se audin omistaja vaan kun voitti mikan , hyppäispä ite F1 rattiin ja koittas pysyä radalla ;D
tepi sanoiOishan se harmillista että jumal nelivedosta porsis loota lähdössä![]()
Taitaa se lootan tuntuma olla aika p*ska jos ei ammattikuski saa vaihdetta sisään.
Urran sanoiMut jää vaan mietityttämään et mimmonen aski tossa Audissa on jos: "Audi Motorsport voimansiirto osia" (Audi motorsporthan yleensä viittaa nahkapenkkeihin, Bose audioon ja ilmastointiin. Ja eniten motorsporttia on Avant mallit minkä omamassa on noin puolet uros norsun painosta), "Voimansiirto sisältää museo-osia, ja ne museot mistä ne osat on, nekin on jo museoitu" -> tuntuma vaihteistossa kun vispipuurokauhalla? Luulis et jos tohon on pajotettu jotain kisa-vaihteistoa jne. niin olis tuntuma kohdillaan ja kokeneen kilpakuskin ei tarttis arpoo vaihteita.
Lentävän lähdön kannalla itekki ja normi lenkillä. Takavedotkaan ei jäis vaa suttaamaan ja ei tekis auton paikoille nii pahaa. Jollai kaudella käy lähdössä vielä poks. Tuntuu et nää kuskit jotka on enempi puotellu kyseistä rataa on vähä "kummissaan" ku rata on muutettu. Voitto tosiaan oikeeseen osoitteeseen!Tunari-82 sanoiEnsi kaudelle kaikille lentävä lähtö ja normi lenkki käyttöön,niin saisi jotain käsitystä kierrosajoista,verraten vaikka mitä mitsuclubilaiset on ajelleet.
BamBu^^ sanoiLentävän lähdön kannalla itekki ja normi lenkillä. Takavedotkaan ei jäis vaa suttaamaan ja ei tekis auton paikoille nii pahaa. Jollai kaudella käy lähdössä vielä poks. Tuntuu et nää kuskit jotka on enempi puotellu kyseistä rataa on vähä "kummissaan" ku rata on muutettu. Voitto tosiaan oikeeseen osoitteeseen!eukku
T. Kiili sanoiEn osaa kyllä kannustaa tuohon lentävään lähtöön, missä ne kuskin taidot punnitaan jos ei osaa sitä autoa viivalta laittaa liikkeelle niin että lähtö on nopea ja rikkomatta vehkeitä?
Toisekseen auto on kyllä väärässä ohjelmassa jos ei rajua paikalta lähtöä kestä, oli nyt vetotapa mikä hyvänsä.
+1DaJackal sanoiRata-ajossa kierrosajoilla tarkoitetaan aina lentävällä lähdöllä ajettua kierrosta. Ralli on sitten erikseen. Konsistenssin vuoksi olen siis itsekin sitä mieltä, että lentävä lähtö ftw.
Jälkimmäisestä olisin muuten samaa mieltä, mutta kun otetaan huomioon että ehkä noin neljäsosa kaikkien kausien autoista on ollut tavalla tai toisena p**kana niin... :![]()
DaJackal sanoiRata-ajossa kierrosajoilla tarkoitetaan aina lentävällä lähdöllä ajettua kierrosta. Ralli on sitten erikseen...
-JP- sanoijos olisin oikeasti mulkku niin voisin todeta ,että "yksinkertaisten ihmisten" idioottimainen huvi kiihdytellä paikaltaan matka X aikaan 600 , laittaa vanhoihin hevoskärryihin suihkumoottorin kiinni niin voittaa lähes kenet tahansa...
Radalla pitää aika monen osa alueen olla kunnossa ennen kuin pytty on kädessä.
T. Kiili sanoiNo tästä voisi kinata loputtomiin mutta tuskin kannattaa, voin siis pitää itseäni yksinkertaisena kun arvostan ja itse haen maksimaalista kiihtyvyyttä unohtamatta myös muitakaan osa-alueita joida kadulla ajettavalta autolta tarvitsee. Tavallinen katuautokin voi olla suorituskykyinen vartilla ja radalla ja kiihtyä myös rivakasti kärsimättä käytännöllisyydestä tai tekniikan luotettavuudesta.![]()
Mutta, tarkemmin ajatellen konseptin kannalta tuo lentävä lähtö on kyllä parempi, lisäksi se ei lähtötilanteessa eriarvoista auton vetotapaa tai anna etumatkaa esim neljän vetävän pyörän vuoksi. Toiseksi oikeat jarrut omaava auto tarvitsee kyllä sen aloituskierroksen jo pelkkien jarrujen lämmitykseen optimaalista jarrutehoa varten.
T. Kiili sanoilentävä lähtö on kyllä parempi, lisäksi se ei lähtötilanteessa eriarvoista auton vetotapaa tai anna etumatkaa esim neljän vetävän pyörän vuoksi.
T. Kiili sanoiarvostan ja itse haen maksimaalista kiihtyvyyttä unohtamatta myös muitakaan osa-alueita joida kadulla ajettavalta autolta tarvitsee. Tavallinen katuautokin voi olla suorituskykyinen vartilla ja radalla ja kiihtyä myös rivakasti kärsimättä käytännöllisyydestä tai tekniikan luotettavuudesta.![]()
Basbarduu sanoiVoisivat ottaa siihen vielä muutaman tuomarin lisää, edes yhden joka arvioisi vaikka auton ulkonäköä ja äänentoistoa.
Miksi ei? Vai pitäisikö ohjelman keskittyä mielestäsi vain rata-autoihin ja siihen kuka saa nopeimman kierroksen? Kyllä sekin on mielenkiintoista mutta menee ehkä hieman yksitoikkoiseksi. Itse olen ainakin tykännyt että ohjelmassa on ollut hyvin erilaisia autoja.-JP- sanoiHerääs ny uniltas arkeen ?!
Wlooffy sanoiNo eikös noita tapahtumia ole ihan tarpeeksi mihin niitä tusninki vehkeitä voi viedä ja pidetään tämä ohjelma virittämisessä.
Virittäjät-sarjan kolmannella kaudella tuunattujen autojen omistajat haastavat Mika Salon kisaan Alastaron moottoriradalla.
Aika paljon rahaa mennyt vakiona pitämiseen, jos oikein ymmärsinUrran sanoiLotus oli ostettu 100% vakiona autona englannista. Se vaan on "Type-R" malli missä on vakiona K-sarjalainen pellin alla ja Englannissa on oma kilpailluokkansa näille. Muuten ei eroa normi Elisestä mitenkään.
Basbarduu sanoiMiksi ei? Vai pitäisikö ohjelman keskittyä mielestäsi vain rata-autoihin ja siihen kuka saa nopeimman kierroksen? Kyllä sekin on mielenkiintoista mutta menee ehkä hieman yksitoikkoiseksi. Itse olen ainakin tykännyt että ohjelmassa on ollut hyvin erilaisia autoja.
pexi sanoiHmm.... Eikös tuossa ohjelmassa juuri arvostella kaikkea muuta kuin juuri tuota virittämistä?
Eihän tuossa ohjelmassa "arvosteta" mitenkään huimaa tehon nousua tai edes parantunutta ajettavuutta.
Tällä nykyisellä arvostelulla koko ohjelma melkeen samaa "shaissea" kuin salkkarit tai bb.
Hakala sanoiKyseinen auto ei Lotus piireissä esittelyjä kaipaa ............siihen on historian aikana laitettu palikkaa ja rakkautta 120 000 punnan edestä.
-JP- sanoiOlet kyllä Ukkoontunut. :
Tuo sinun "Boldattu" lause.... No eikös sitä juurikin 12 jaksoa katsottu , että miten on autot viritetty tai tehoa nostettu ?
Niin no en mä ota kantaa siihen mitä kukakin vakiona pitämiseen tarkoittaa mutta suunnilleen samanlaisia aihioita on tehdas tehnyt kuitenkin monta. Tuo lausehan irroitettiin aika kovastikkin kontekstistaan. Toki moottori ei liene tehtaaltaan Hondan K-sarjalainen vaan Rowerin K-sarjalainen missä on peräti 8 heppaa vähemmän isoimmalla virityspaketilla. Mutta kori ja alusta eivät olleet omavalmiste vaan voidaan puhua tehdasautosta mitä suomessa virittettiin TimeAttackkiä silmällä pitäen (Haetaan virittäjää). Toisin kun Antin autossa minkä merkki keulassa voisi yhtä hyvin olla "Antti O".Hakala sanoiAika paljon rahaa mennyt vakiona pitämiseen, jos oikein ymmärsin
Kyseinen auto ei Lotus piireissä esittelyjä kaipaa ja tiesin auton jo entuudestaan alan lehdistä ja foorumeilta.
Auto on toiminut neljän eri yrityksen esittelyautona ja siihen on historian aikana laitettu palikkaa ja rakkautta 120 000 punnan edestä.
Aloitetaan nyt vaikka auton taustoilla ja hankinta kertomuksella.
S1 elise, exige ja motorsport elisehän on kaikki samalle 68kg painavalle alumiini monokokille kasattuja härpyttimiä. Ainoastaan lasikuitukori, jousitus ja moottorit eroaa toisistaan.
Lotushan on mukava palapeliauto eli kaikki osat edellä mainituista menee ristiin, elisestä saa exigen ja exigestä vaikka motorsportin yksipaikkaisena ja keskiohjauksella ym...
Auton paino pyörii malliversiosta riippuen 680-720 kilossa.
Hyvien S1 korimalliin perustuvien Lotuksien hinta on viime vuosina ollut nousussa ja kolaroimattomia yksilöitä on enään vaikea löytää kun
lähes kaikki autot on jossain määrin olleet ratakäytössä.
Lasikuitukori on helppo meikata mutta monokokki ja esim pyöränripustukset ja hiilikuituinen crashbox on vaikeampia tapauksia joita ei enään uudenveroisiksi saa.
Vanhempi S1 malli onkin halutumpi harrastelijoiden keskuudessa kuin uudempi ja arkikäyttöön paremmin soveltuva S2 malli.
Urran sanoi-JP-:lle pakko kommentoida että en usko että puhuttiin lähellekkään kuusinumeroisista summista, kun tuo Lotus ostettiin ja tuotiin suomeen. Itseasiassa nytkin kun googlailee niin ovat alle £20 000 joten uskaltanen väittää että moni ajaa paljon hitaampaa samalla rahalla?![]()
Ai näinkö se auton laitto nykyään lasketaan,saako tähän laskea myös hallissa kuluneen sähkön,kaljan ja kaiken muun turhan,myöskin sen rahan joka menee emännän lepyttelyyn? :Urran sanoiNo laske ite paljon sul menee auton kaikkiin kuluihin (bensat, renkaat, huolto, viritys jne) 15 vuoden aikana. Jos noin laskee niin kai se onnistuu, etenkin vähän erilaisemmalla autolla![]()
-JP- sanoiJoo toi mun komentti oli tohon : Autoon investoitu 120000 £ (briteissä) , jokainen varmaankin ymmärtää suurin piirtein mitä kaikkea tuollaisella summalla voisi autoon ostaa , jos haluaa sen kulkemaan nopeammin.
Tunari-82 sanoiAjaisivat nyt kaikki lähdöt sitten lentävinä,eihän tuohon saa mitään vertailupohjaa kun osa lähtee viivalta ja osa lentävänä.
Shadow sanoiKenelläkää mitää vinkkiä mistä löytäis kolmosjakson? :![]()