Nesteet katoaa

F

fabric

Guest
Tervehdys !!!

Täällä taas .....

Kansiremontin jälkeen ajettu L-300 Delicalla n. 3 tkm ja nyt jäähdyttäjästä alkoi hävitä ajon aikana nesteitä !!!

Ei tee alle lammikkoa, eikä putkesta työnnä mitään epämääräistä. Öljyt siistin tummat ja pysyvät sisällä.

Minne siis neste menee, kannen tiiviste ??? vai joku muu ...

Onko tietoo ...
 
no kyllä ne jompaan kumpaan suuntaan häviää: joko koneen sisään tai sitten pihalle. Onko letkut miltä vuodelta? ei olisi uutta että vanhat kovettuneet letkut rupee irroittamisen ja vääntelyn jälkeen uudelleen asennattaessa vuotamaan jostain liitoksesta -tutki tarkkaan että onko lammikkoa, neste "vaeltaa" pitkänkin matkan koneen kylkeä pitkin ennen kuin tipahtaa...

(ei kai muuten ollu "victor reinz kansi pahvi? eiks niissä ollu jotain....)
 
Tervehdys !!!

(ei kai muuten ollu "victor reinz kansi pahvi? eiks niissä ollu jotain....) ... tarkistin silloin asennuksen aikana ettei tuota merkkiä sinne laitettu.

Letkujen ikä on varmaan vanha ... ? voi siis olla sitä, epäilivät myös huollon puolella takalämmitintä ?
Nesteitä en ole nähnyt vaeltamassa millään suunnalla, erottuisi vielä kun pihallani on lunta.
 
Mulla ilmennyt sama ongelma E33 Galantissa! :'(
Minnekkään ei näytä tiputtavan ja öljy on mustaakin mustempaa!
Antakaas enemmän koneiden kimpussa olleet neuvoja mistä alkaa katsoa vuotopaikkaa...
 
Takalämmittimen vuotaminen on ainakin suhteellisen helppo todeta ( jos siis sama kuin pajerossa ? ) auton alta raottamalla sitä letkujen läpivientikumia, siinä lämmittimen kaukalon alapuolella. Sinne kaukaloon ainakin mun pajeron jäähdytysnesteet viimeksi tekivät "kokoontumisajonsa"
 
Mulla vuoti lämpötilaanturin ja sen viereisen laipan juuresta. Sopivasti just lämpöisen paikan päälle niin aina ajun jälkeen oli paikat kuivanut. Tyhjäkäynnillä sitten hoksattiin että tostahan se tihkuttaa. Ei tihkuttanut paljoa, mutta kuitenkin joutui lisäilemään suht. usein. Kierroksilla varmaan sitten lentänyt kaarella glygolit 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom