Nettiautosta bongattuja

Vs: Nettiautosta bongattuja

Työ/kaverin auto. Itsekin ajaneena ja fiilistelleenä hyvä peli. :) On aito LHD, selvitti mitsulta/deltalta/mistä lie.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

simonsays sanoi
ai saakeli, my bad. ysissä oli tuhkakuppi ja tupakansytytin eri puolilla keskikonsolissa eikä käsijarru.
onkohan vanhemmissakin niin?

vitosessa ja kutosessa ainaki tupakansytytin vasemmalla ja tuhkakuppi oikeella oli sitte rhd tai lhd
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6024416
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6024344
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6026801

Tuntuis olevan vähän huijauksen makua ::) Yrittääkö joku tehä tiliä vai saada veropäätöstä pienemmäks...
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Ihan jos pikkusen vaan haiskahtaa fiilunkipelille.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Jos toinen on nähy vaivaa niin älkää ny jumalauta menkö kantelemaan. Voi olla et jollakulla mystisellä henkilöllä joskus käyny tommosessa huonosti? Semmonen on harvinaisen munattomien ihmisten touhua et mennään noista raportoimaan, voisin taas tarjota vapaavalintaista hamekangasta :)

Tuommoisten ilmaantuminen kertoo

a) suomen älyttömästä verotuskäytännöstä koskien vanhoja päivänsä nähneitä pommeja
b) alkuperäisten autojen myyjien ahneudesta kun pitää saada vähän pikkurahaa armeijaan /opiskeluihin/ huiveihin/ tms-> verotus mennyt kohtuuttomaksi (kierre)

eikä välttämättä ihmisten "epärehellisyydestä".

Hyvät ilmot. :peukku
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Shadow sanoi
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6024416
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6024344
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6026801

Tuntuis olevan vähän huijauksen makua ::) Yrittääkö joku tehä tiliä vai saada veropäätöstä pienemmäks...

En kyllä itse päässyt kärryille mitä tarkoitat ? Eiks noi ole ihan ok hinta pyyntöjä ? Jos evo 9:sin hinta alkaa olemaan 24-25k€ niin ei kutonen voi enää ihan mitään ihmeellisiä maksaa ?
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

-JP- sanoi
En kyllä itse päässyt kärryille mitä tarkoitat ? Eiks noi ole ihan ok hinta pyyntöjä ? Jos evo 9:sin hinta alkaa olemaan 24-25k€ niin ei kutonen voi enää ihan mitään ihmeellisiä maksaa ?

No kyllähän ne nyt vähintän 15ke pitää olla ;D ;D ;D ;D
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

-JP- sanoi
En kyllä itse päässyt kärryille mitä tarkoitat ? Eiks noi ole ihan ok hinta pyyntöjä ? Jos evo 9:sin hinta alkaa olemaan 24-25k€ niin ei kutonen voi enää ihan mitään ihmeellisiä maksaa ?

Vaikka sä kuinka inhoatkin noita vanhoja RHD-pelejä niin kyllä niitä sen verran arvostetaan, että hinnat on hyväkuntoisena verollisena hyvän matkaa toisella kympillä. Eikä euroysin hinnalla ole kovinkaan paljon merkitystä näiden kanssa. Sehän on hankalampi katsastaa ja vuotuiset käyttömaksutkin on isommat. Ai niin, mutta se olikin rahamiesten hommaa toi LHD:lla ajaminen ;)
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

nokonzok sanoi
Vaikka sä kuinka inhoatkin noita vanhoja RHD-pelejä niin kyllä niitä sen verran arvostetaan, että hinnat on hyväkuntoisena verollisena hyvän matkaa toisella kympillä. Eikä euroysin hinnalla ole kovinkaan paljon merkitystä näiden kanssa. Sehän on hankalampi katsastaa ja vuotuiset käyttömaksutkin on isommat. Ai niin, mutta se olikin rahamiesten hommaa toi LHD:lla ajaminen ;)

Niin kyllähän EU9 on tusina tavaraa joka myös nostaa RHD kutosen hinta pyyntejä ylöspäin. Olisiko jopa sijoituskohde jonka arvo nousee kolmen vuoden sisällä yli ysin arvon ? Eli toisin sanoen melko pahvia porukkaa jos hinta pyynnit ovat liian alhaisia.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

mystinengalant sanoi
Jos toinen on nähy vaivaa niin älkää ny jumalauta menkö kantelemaan. Voi olla et jollakulla mystisellä henkilöllä joskus käyny tommosessa huonosti? Semmonen on harvinaisen munattomien ihmisten touhua et mennään noista raportoimaan, voisin taas tarjota vapaavalintaista hamekangasta :)

Tuommoisten ilmaantuminen kertoo

a) suomen älyttömästä verotuskäytännöstä koskien vanhoja päivänsä nähneitä pommeja
b) alkuperäisten autojen myyjien ahneudesta kun pitää saada vähän pikkurahaa armeijaan /opiskeluihin/ huiveihin/ tms-> verotus mennyt kohtuuttomaksi (kierre)

eikä välttämättä ihmisten "epärehellisyydestä".

Hyvät ilmot. :peukku

juurikin näin... (te jotka) seuraatte näitä verotusarvoja niin katelkaa huviksee että auttoiko ehkä ihan mielenkiinnosta.

ex stealtti tuplannu hintansa ja ABS valo palaa näköjään edelleen niiin palo lähtiessäkin
laskujeni mukaan jo neljännellä kierroksella menossa

http://www.nettiauto.com/dodge/stealth/6017578

niin ja tämä maailman halvin 3kgt/tt vielä myymättä, sijoitukseen tiiä vaikka tääki tuplaa hintansa :)

http://www.nettiauto.com/dodge/stealth/5769338
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

5v sitten kun minä oman kutosen verotin,oli verrokki autoina seuraavaa ;D :nykii
Evo 5 vm.1998 110tkm pyynti 21000€
Evo 6 vm.1999 107tkm pyynti 21500€
Evo 6 vm.2000 53tkm pyynti 25500€
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

mitsumikko sanoi
niin ja tämä maailman halvin 3kgt/tt vielä myymättä, sijoitukseen tiiä vaikka tääki tuplaa hintansa :)

http://www.nettiauto.com/dodge/stealth/5769338

Hemmetti kun ois tuon verran ylimääräistä niin ostaisin pois. Taitaa olla sama auto, minkä sähköongelmien kanssa puljasin muutaman illan joku vuosi takaperin... Tykästyin autoon jo silloin.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

varmasti :D (ois niisä sähköisä vieläki jotain pientä näpräystä) nimimerkin neppu/neppolindo tai vastaava entimen/tekemä ;D

vaihdossa halkoja/kultaa/rahhaa :peukku
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Neppuldo se oli... :) Halkoja on just ja just omiks tarpeiks, kultaa vain kännyköissä ja niissäkin nimellisiä määriä ja rahasta puhun jatkuvasti :D
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Tirse sanoi
7 siis SEITSEMÄS omistaja jo mun jälkeen :D ja mähän luovuin tosta 19.8 ;D Eiköhän se kohta taas ole jossain muualla myynnissä.



Ohops, autoliike siis 6, seuraava ostaja on 7 ;D

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/legnum/6011473

Ei tainnut BINGOA vielä olla tälle ilmoitukselle..
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

pt. sanoi
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/legnum/6011473

Ei tainnut BINGOA vielä olla tälle ilmoitukselle..

Eikä tulekkaan kun ei oo sama auto :)
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Shadow sanoi
Eikä tulekkaan kun ei oo sama auto :)

Jaaha, no sinertäviä kuitenkin molemmat..

Tuossa haulla yritin hakea, onnistumatta, niin oliko tälläisestä muutostyöstä joku topicci jossain vaiheessa?
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Myyty näkyy taas olevan se toinenkin lhd legnum.

Onko kyse tunneista tai päivistä, kun se taas ilmestyy nettiautoon?
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Muistaakseni toi HRI oli rakennettu ihan jees... Harri K tiesi sanoa ainakin. Ja tuo hardpipe setti siinä on jotain eroottista. Haluaa samanlaisen (hardpipesetin, tuolla LHD:lle ja akvaariolla perässä ei ole niin väliksi and i prefer facelift + recaro :)
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

mystinengalant sanoi
Muistaakseni toi HRI oli rakennettu ihan jees... Harri K tiesi sanoa ainakin. Ja tuo hardpipe setti siinä on jotain eroottista. Haluaa samanlaisen (hardpipesetin, tuolla LHD:lle ja akvaariolla perässä ei ole niin väliksi and i prefer facelift + recaro :)

ai, mä muistelin et se oli se huonompi. En tienny itekkää et noit on kaksi...
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6021932

Onko jollekki tutu auto? Kiinnostais tietää et olisko tosiaan oikein ilmastoinnilla varustettu. Itse en ainakaan tosta, tosin aika huonosta, kuvasta löytänyt ilmastoinnista viitteitä.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5520690

Miltä tuo näyttää kokeneempien mielestä? kokemuksia liikkeestä?
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

TimoI sanoi
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5520690

Miltä tuo näyttää kokeneempien mielestä? kokemuksia liikkeestä?

Evoista en tiedä mitään, enkä ole ko. liikkeessä käynyt, vaikka täällä asunkin, mutta sen verran oon seurannut netistä että kyllä tossa liikkeessä tosi tiuhaan autot vaihtuu, joten sen perusteella kai ihan luotettava pulju.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

janimy sanoi
Evoista en tiedä mitään, enkä ole ko. liikkeessä käynyt, vaikka täällä asunkin, mutta sen verran oon seurannut netistä että kyllä tossa liikkeessä tosi tiuhaan autot vaihtuu, joten sen perusteella kai ihan luotettava pulju.

Itse olen pariakin autoa kysellyt ko. liikkeestä mutta mihinkään en ole edes koeajoa kerennyt tekemään (täältä toiselta puolelta suomea kun ei ihan noin vain lähdetä) ennenkuin kaupaksi ovat menneet tai ainakin nettiautosta poistuneet. Mutta enivei, asiallista palvelua aina saanut niin puhelimessa kuin sähköpostitse, tiedä sitten kun pitäisi ostamaan ruveta ja tekemään niitä kauppoja että minkälaisia sällejä siellä tosiasiassa on.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Terve!

Melko hyvällä todennäköisyydellä lisää vahvistusta luvassa kerhoon piakkoin. Tässä on jo melko monta kuukautta mietiskelty mikä olisi kokeilemisen arvoinen auto itselleni, jolla on lähinnä ollut vain pelkkiä 2-pyöräisiä viimeiset 7 vuotta.

Mamasanilta tuli alunperin kyseltyä JZX100 Toyotaa, kun Suomen tarjonta näyttää melko eioota. Nyt tosin kuukausi taaksepäin tuli joku älytön EVO himo ja tämä on pyörinyt mielessä päivittäin:

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5959067

Onko foorumilaisia, tai kenelläkään tietoa autosta? Matkaa n. 450km suuntaansa, joten mitään brittipommia ei huvittaisi lähteä kattomaan. Paitsi nuuskaa kyllä tulisi samalla matkalla haalittua mukaan Haaparannasta. ;D
Pätevältä autolta ilmoituksen perusteella vaikuttaisi. Onko 160tkm Evolle mikään ongelma jos ylläpito on ollut ok?
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

160tkm niin synkat alkaa olee jo morjens(2 vaihde ehkä eniten) ja ahdin ehkä kanssa kaipaa huoltoa. Toki molemmat huollettavia kohteita.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Harri K sanoi
160tkm niin synkat alkaa olee jo morjens(2 vaihde ehkä eniten) ja ahdin ehkä kanssa kaipaa huoltoa. Toki molemmat huollettavia kohteita.

Vinkuvan ja savuttavan turbon huomaa helposti, mutta antautuuko vielä "ehjä" turbo noilla kilsoilla minä hetkellä hyvänsä?
80 sarjan IX GSR turbo taitaa olla bolt-on ja piisata 400-440hv asti vakio nokilla? Laatikkoremontti kyllä onnistuu, mutta ei todellakaan kiinnosta aivan heti. Nyt haetaan lähinnä turn key -periaatteella toimivaa kulkinetta joka toimisi perus huolloilla ainakin 20tkm, jotta edes jotain tuntumaa saisi haettua.

Tuossa kyllä näkyy joku kiina pakosarja olevan. Laatu varmaan peli yli kylien?

Huomennahan tuo selviää kun puhelimen ottaa kauniiseen kouraan.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Imuputki irti ja eikun sormella kompurapyörästä kiinni ja välyksen testaus on nopeasti tehty. Eipä se välttis vingu eikä savuta, itselläni vinkas kylmänä ekassa ahdoile nousussa ja muuten ei ääntä, ei savua. Ja oli jo vainaa sisältäkin painelevyssäkin ura jo. (ja ahtoi silti 1.7bar nätisti).
Synkat ei ajoa ny niin kauheesti haittaa, takkuaa vähän vain mut hyvillä öljyillä voi vielä korjaantua myös.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

80 sarjan IX GSR turbo taitaa olla bolt-on ja piisata 400-440hv asti vakio nokilla?

Muutamia osia vaihtamalla sopii, mutta nuo tehot saa vain Esson baarissa. Virinokilla 400 on mahdollisuuksien rajoissa bensalla, etanolilla vähän enemmän. Vakionokilla muutama kymennen hv vähemmän. Tällöin puristetaan jo niin rajusti että monet pitävät sitä liikana vakiomoottorille.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Missä menee toimivan ahtimen raja välyksien suhteen? Vanhasta mersusta jäi ylimääräiseksi ahtimen päivityksen yhteydessä GT20 Garretti jossa ehkä 2-3 kymppiä sivuttain ja alta kympin päittäinen välys. Joku ~250tkm rullattuna ja hyvin pelasi. Itse pidän tuota ihan ehjänä, ja tyhjänpanttina pyörii tallissa tällä hetkellä. Johonkin mopoon (600-900cc) voisi kokeilla tuota pienen pakopesän takia.

Lancerregisterin joku EVO buying guide tuli luettua, mutta ei tuo nyt kovin kummoinen ollut ja ihan maalaisjärjellä ajaltetuna kaikki asiat oli ilmaistu siinä. Onko Evon ostamisessa oltava tarkkana muuta kuin AYC pumpun kunto/kurina, vaihteisto ja moottorin perus toimivuus?
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

ast sanoi
Muutamia osia vaihtamalla sopii, mutta nuo tehot saa vain Esson baarissa. Virinokilla 400 on mahdollisuuksien rajoissa bensalla, etanolilla vähän enemmän. Vakionokilla muutama kymennen hv vähemmän. Tällöin puristetaan jo niin rajusti että monet pitävät sitä liikana vakiomoottorille.

Nuo oli lähinnä Jenkkilän hevosvoimia, kun siellä tunnutaan rutistavan GTX3582r:lla yli 650whp lukemia. ;D
Uskon kyllä että itselle alkuun piisaa kaikki 350-400 väliltä, vaikka on tullut n. 250whp turbomopolla ajeltua ja s1000rr bemmilläkin joka oli jotain aivan käsittämätöntä kaiken sen elektroniikkaviidakon ohella.

Mitä tuossa kyseisessä Evossa voisi olla pyöräteho nykyisillä spekseillään? Orkkis ahdin, vaihdettu putkisto + Walbro bensapumppu = <300whp?
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Kyllä sillä ysin ahtimella yli 420hp saa revittyä.. taitaa vaan tää suomalainen(tm) osaaminen olla vähän huonoa kun ei missään tollasia lukemia uskalleta repiä.

Mun vinkki on, et älä osta evoa jos ei oo kymppitonnia taskunpohjalla ylimääräistä. kyllä ne hajoaa ja kalliiksi tulee.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

faior sanoi
Mun vinkki on, et älä osta evoa jos ei oo kymppitonnia taskunpohjalla ylimääräistä. kyllä ne hajoaa ja kalliiksi tulee.

Just.

Mikä näissä niin ihmeellistä on? Tarkkana ostaessa, että toimii niin kuin pitää. Varaosia saa ja tekniikka perus huttua.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Ite olisin tarkkana pohjan kanssa, ruostehan nämäkin vehkeet lopulta tappaa. Kaikki muu on korjattavissa rahalla, mutta koko pohjan tekeminen uudestaan kunnolla on sellanen työmaa ettei siihen huvita ruveta kun ehjiäkin autoja on vielä tarjolla. Ja bensalenkkariviritykset kiertäisin kaukaa, jos missäänpäin autoa näkyy näitä purkkapatentteja niin jätä väliin ;)
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

faior sanoi
Kyllä sillä ysin ahtimella yli 420hp saa revittyä.. taitaa vaan tää suomalainen(tm) osaaminen olla vähän huonoa kun ei missään tollasia lukemia uskalleta repiä.

Mun vinkki on, et älä osta evoa jos ei oo kymppitonnia taskunpohjalla ylimääräistä. kyllä ne hajoaa ja kalliiksi tulee.

Huh? Kymppi?

En tarvitse siinä tapauksessa Evoa. Pidän mopon ja rakentelen sitä lisää, ja ajan tuolla 500tkm Carinalla sen mitä tarvitsee.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Hoppala sanoi
Ite olisin tarkkana pohjan kanssa, ruostehan nämäkin vehkeet lopulta tappaa. Kaikki muu on korjattavissa rahalla, mutta koko pohjan tekeminen uudestaan kunnolla on sellanen työmaa ettei siihen huvita ruveta kun ehjiäkin autoja on vielä tarjolla. Ja bensalenkkariviritykset kiertäisin kaukaa, jos missäänpäin autoa näkyy näitä purkkapatentteja niin jätä väliin ;)

+1

Nosturille pääsyä yritän ehdottaa myyjälle. Jos briteistä tuotu, niin ehkä välttämätön toimenpide.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

faior sanoi
Mun vinkki on, et älä osta evoa jos ei oo kymppitonnia taskunpohjalla ylimääräistä. kyllä ne hajoaa ja kalliiksi tulee.

Kyllä ne muutkin autot hajoaa jossei älyä huoltaa niitä oikein.. tosin auton historiakin vaikuttaa, mutta kyllä mie voin suositella evon hankkimista; rauhakseen katselee tarjontaa ja sit kun osuu kohdalle hyvä niin tekee kaupat. Minullakin evo ensimmäinen oma auto enkä siihen ole reilun vuoden aikana varaosiin joutunut käyttämään kuin max. 1500e+öljynvaihdot. Ja kyllä miula ainakin opiskelijana on vallanmainiosti varaa ylläpitää evoa ??? :)
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Tekniikassa ei olekkaan mitään ihmeellistä ja sinällään loogista korjata jos hajoaa ja perusukko yleensä osaakin, mutta se työn määrä ja vitutus kun jotain on kokoajan paskana. Ja sitähän riittää.. mulla itsellä ja kaveripiirissä niin monta evoa ollut ja jokasella jotain hajonnut(2xperää, 3x moottoria, 3x ayc pumput paskana, 3x turboa paskana, 1xjakopään tasapainoakselin hihna katkesi, onneksi ei vienyt jakohihnaa mennessään, ja oli jakohihnan vaihtokin tehty ajallaan, 3xkytkimet, 4x iskunvaimentimia(vakioita), 4x lambdaa, ruosteongelmia, takapään puslia/perien puslia yms yms rikki, koiranluita ja takavakaajan puslia menee jnejnejne, tulppia saa vaihtaa aika usein jos vähänkin viriastetta alkaa olla(painetta). Ja öljyjen ja muiden paskojen vaihtoa jatkuvasti, itellä paloi 2½ vuoteen 2000euroa pelkästään öljynvaihtoihin, vaikka osan vaihdoista teinkin itse omilla öljyillä kotona. Moottoriöljyt aina vaihdettu liikkeessä leimojen takia.

Ja näitä romuja on huollettu liiankin paljon, eli ongelmat ei ole siitä kiinni.. + itekkin ajoin pääasiallisesti melkosen rauhallista ajoa.
Bensakustannuksia itelle tuli 2½ vuoteen 7000-9000 euroa

Sitten ne lukuisat ongelmat kun esim. suorituskyky häviää johonkin satunnaisesti tai jotain muuta ihmeellisyyksiä, moottorin/auton äänimaailmasta puhumattakaan(evon omistajat tämän tietää.... http://www.youtube.com/watch?v=KQ52IveSIgY )

Ja suurin rasite tulee kyllä jokavuotisesta katsastuksesta.. laita katalysaattori kiinni, rumppaa valoja jos et sijoita 1500e aitoihin suomivaloihin(jos ei nyt sitten satu valmiiksi olemaan valot vaihdettu, yleensä kyllä pl. jos itse tuot auton maahan). Aina joku auto ei mene läpi päästöjen takia tai jotain muuta helvetin turhauttavaa.

ei siinä, hienoja pelejä jos/kun ne toimii ja on talvi.. mutta on niissä kyllä laittoa niin paljon ettei enää itteä ainakaan kiinnosta kun vain satunnaissunnuntaiautoiluun korkeintaan.

Osia kyllä saa timanttitiskiltä.. ei ole kyllä edullista, mutta kutakuinkin kaikki osat saa, mutta yleensähän se menee siihen ulkomailta tilaamiseen ja sekin on aikalailla ärsyttävää tilailla koko ajan jostain hevonperseestä osaa ja odotella sormet ristissä tuleeko sieltä tavaraa ja milloin.

Siinä mun kokemuksia.. ei tarvitse vetää hernettä nenään kenenkään, mutta sellasta se on.. saattaahan nuo uudemmat evo9 jne joissa kilsoja vähemmän, toimiakkin paremmin yleisesti. Noi "meidän" evot ja kokemukset koostuu e4,e4,e4,e7,e8 ja e9 evoista.

Tässä vaan toinenkin näkökulma asiaan, jos ite voisin nykyään päättää niin olis pitänyt pitää evoa vaan ½ vuotta ja myydä pois tai olla ostamatta kokonaan.. enkä oo yksin tän ajatuksen kanssa valitettavasti..
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Toisilla se on huono tuuri noiden kanssa.. toisilla hyvä... mutta, että tohon aikaan saa tuhoutuu perää, puslaa jnejne.. niin kyllä siellä ratin ja penkin välissäkin on jonkun verran ollut vikaa.. ja äkkiä kun laskee öljynvaihtojen mukaan ajamasi kilometrit niin voiko 40-45000km sisään odottaa evon kaltaiselta normaalista perheautosta poikkeavasta vehkeestä, että se kulkisi kuin siivillä niinkuin joku 1,6L pappakorolla?
Niinkuin aiemmin mainitsin, suosittelen lämpimästi evon ostoa, kunhan vain seurailee tarjontaa rauhassa löytääksen mieluisan ja toivottavasti hyvän yksilön.. itse katselin puoli vuotta evoja ennen ostoa, enkä ole päivääkään katunut ostostani.
Anteeksi offtopic! :)
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

faior sanoi
Tekniikassa ei olekkaan mitään ihmeellistä ja sinällään loogista korjata jos hajoaa ja perusukko yleensä osaakin, mutta se työn määrä ja vitutus kun jotain on kokoajan paskana. Ja sitähän riittää.. mulla itsellä ja kaveripiirissä niin monta evoa ollut ja jokasella jotain hajonnut(2xperää, 3x moottoria, 3x ayc pumput paskana, 3x turboa paskana, 1xjakopään tasapainoakselin hihna katkesi, onneksi ei vienyt jakohihnaa mennessään, ja oli jakohihnan vaihtokin tehty ajallaan, 3xkytkimet, 4x iskunvaimentimia(vakioita), 4x lambdaa, ruosteongelmia, takapään puslia/perien puslia yms yms rikki, koiranluita ja takavakaajan puslia menee jnejnejne, tulppia saa vaihtaa aika usein jos vähänkin viriastetta alkaa olla(painetta). Ja öljyjen ja muiden paskojen vaihtoa jatkuvasti, itellä paloi 2½ vuoteen 2000euroa pelkästään öljynvaihtoihin, vaikka osan vaihdoista teinkin itse omilla öljyillä kotona. Moottoriöljyt aina vaihdettu liikkeessä leimojen takia.

Ja näitä romuja on huollettu liiankin paljon, eli ongelmat ei ole siitä kiinni.. + itekkin ajoin pääasiallisesti melkosen rauhallista ajoa.
Bensakustannuksia itelle tuli 2½ vuoteen 7000-9000 euroa

Sitten ne lukuisat ongelmat kun esim. suorituskyky häviää johonkin satunnaisesti tai jotain muuta ihmeellisyyksiä, moottorin/auton äänimaailmasta puhumattakaan(evon omistajat tämän tietää.... http://www.youtube.com/watch?v=KQ52IveSIgY )

Ja suurin rasite tulee kyllä jokavuotisesta katsastuksesta.. laita katalysaattori kiinni, rumppaa valoja jos et sijoita 1500e aitoihin suomivaloihin(jos ei nyt sitten satu valmiiksi olemaan valot vaihdettu, yleensä kyllä pl. jos itse tuot auton maahan). Aina joku auto ei mene läpi päästöjen takia tai jotain muuta helvetin turhauttavaa.

ei siinä, hienoja pelejä jos/kun ne toimii ja on talvi.. mutta on niissä kyllä laittoa niin paljon ettei enää itteä ainakaan kiinnosta kun vain satunnaissunnuntaiautoiluun korkeintaan.

Osia kyllä saa timanttitiskiltä.. ei ole kyllä edullista, mutta kutakuinkin kaikki osat saa, mutta yleensähän se menee siihen ulkomailta tilaamiseen ja sekin on aikalailla ärsyttävää tilailla koko ajan jostain hevonperseestä osaa ja odotella sormet ristissä tuleeko sieltä tavaraa ja milloin.

Siinä mun kokemuksia.. ei tarvitse vetää hernettä nenään kenenkään, mutta sellasta se on.. saattaahan nuo uudemmat evo9 jne joissa kilsoja vähemmän, toimiakkin paremmin yleisesti. Noi "meidän" evot ja kokemukset koostuu e4,e4,e4,e7,e8 ja e9 evoista.

Tässä vaan toinenkin näkökulma asiaan, jos ite voisin nykyään päättää niin olis pitänyt pitää evoa vaan ½ vuotta ja myydä pois tai olla ostamatta kokonaan.. enkä oo yksin tän ajatuksen kanssa valitettavasti..

Huollettu paljon ja ajettu rauhassa. Periä menee ja moottoreita laukee. Jakohihnat paukkuu, kytkimet laukee, turbot ei kestä. Jotenkin en ihan kyllä Evoa tästä tunnista, mutta kai se sit joillain on tällasta. Joku tossa yhtälössä minusta vaan mättää. Osanottoni.

Ja leimalle vienti on ihan oma valinta. Auto liikennekelpoisena, niin ei ole ongelma eikä poikkea muista autoista millään tavalla.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

faior sanoi
Kyllä sillä ysin ahtimella yli 420hp saa revittyä.. taitaa vaan tää suomalainen(tm) osaaminen olla vähän huonoa kun ei missään tollasia lukemia uskalleta repiä.

Mun vinkki on, et älä osta evoa jos ei oo kymppitonnia taskunpohjalla ylimääräistä. kyllä ne hajoaa ja kalliiksi tulee.

faior sanoi
....mutta se työn määrä ja vitutus kun jotain on kokoajan paskana. Ja sitähän riittää.. mulla itsellä ja kaveripiirissä niin monta evoa ollut ja jokasella jotain hajonnut(2xperää, 3x moottoria, 3x ayc pumput paskana, 3x turboa paskana, 1xjakopään tasapainoakselin hihna katkesi, onneksi ei vienyt jakohihnaa mennessään, ja oli jakohihnan vaihtokin tehty ajallaan, 3xkytkimet, 4x iskunvaimentimia(vakioita), 4x lambdaa, ruosteongelmia, takapään puslia/perien puslia yms yms rikki, koiranluita ja takavakaajan puslia menee jnejnejne, tulppia saa vaihtaa aika usein jos vähänkin viriastetta alkaa olla(painetta).

En tiedä keiden Suomalaisten tietotaidosta tai osaamisesta kirjoittelet ,mutta taitaa kyllä löytyä ne puupäät jostain todella läheltä....
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Voihan sieltä rivien välistä lukea mitä ikinä haluaakin, mutta kyse oli siis tietenkin yhteenlaskettuna noiden kaikkien autojen hajonneet osat. Ja sillä ei mielestäni ole mitään merkitystä miten paljon itse ajoin omalla kotterollani, jossain välissähän se hajoaminen tapahtuu kuitenkin kun kilometrejä kertyy, jos olisin myynyt aiemmin niin sitten seuraavalla tai sitä seuraavalla omistajalla. Kilometrejä ei kuitenkaan ollut edes paljoa ko. autossa(140tkm) kun möin pois. Tietenkin tiedostin jo ostaessa että ei ole ihan normiauto, mutta eikös tämäkin näkökulma ole ihan hyvä tulla esiin..? Tätä voi tapahtua ja olen varma että tapahtuukin, ei noiden autojen pitäminen halpaa ole niinkun itsekkin sanotte.

Ja vaikka sanoinkin, että sillä ahtimella saa noin paljon jos halutaan, ei se tarkoita että meillä kenelläkään olis niin paljoa ollut tehoa. + Turbojen hajoamiset ei johtuneet ylipaineesta tai muustakaan, kahdesta ahtimesta meni imusiivet rikki, eli suodattimen läpi oli mennyt jotain muutakin kuin pelkkää ilmaa. Tämä sitten johtuu näistä vapaavirtaussuodattimista ja hiekkateistä/pölystä. Kolmas ahdin taisi mennä vaan väljäksi(e8).

Toinen perä hajosi sen takia kun kardaanin stefa petti ja heitti öljyt pihalle ihan vaan matka-ajossa -> perä jumiin. Toinen perä taas rupesi tärisemään ajossa helvetisti.

Että semmosta.. turha mun on kaikkien osien hajoamisen syytä luetellakkaan, mutta tuota voi sattua ja sillon ei ole halpaa tai mukavaa jos esim menee perä ja sitten ahdin ja lopuksi moottori rikki. Maailmalla on hajonnut vakiomoottoreitakin aivan pillunpäreiksi(kanki läpi) niin kaikki on mahdollista.. kuten sanoin niin sattuu vaan olemaan tässä nyt muutamaan vuoteen niin paljon kokemusta liiankin läheltä näistä autoista.

Kytkimien hajoaminen nyt evoissa on kyllä ihan perushuttua, luulis tuon kaikkien tietävän.

Suomalaisesta osaamisesta en rupea ketään erittelemään, sekin on vaan tullut nähtyä/koettua..

Eikä siinä, eikun kaupoille vaan, on ne tosi mukavia autoja silti kun sattuvat sille päälle, että toimii.. :) Joskus vaan saattaa turhautuminen iskeä ja huono tuuri. Rahamies jos olisin niin vois tollasta autoa pitääkkin, mutta vain satunnaiskruisailuun. Käyttöautoksi ei.. :/
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Hyvä tuoda toki esiin tieto, että auto voi hajota. Mutta jos syy on huono jälkeenpäin vaihdettu ilmansuodatin tai hajonnut stefa jota ei vaihdeta ajoissa vanhassa autossa, niin ei nuo automallin ongelmilta kuulosta.

Kytkin on kulutuskamaa joka autossa. Neliveto ja paikaltaan lähetykset sen tappaa. Kestoikä todella paljon käyttäjästä kiinni.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Itselläni on takana 60tkm/5v evo kutosella käyttöautona ja kesäisin on tullut käytyä radalla muutaman kerran per kesä.
Tähän mennessä on vaihdettu kytkin, laatikon laakerointi/synkrot, taakse puslia, eteen raidetangon sisäpäät, moniurahihnan alapyörä, pakoputki, tulppia yms. huolto osaa.
Nämä on ollut ns. pakollisia korjauksia, tähän päälle tietty normi huollot, renkaat yms. ja sitten alustan, bensapumpun vaihdot, mutta nämä on vaihdettu muuten vaan, ei siksi että vanhat olisi menneet rikki.
Että ei nyt aivan mahdottomia remppoja, ainut isompi on tuo laatikon laakerointi, minkä ei pitäisi olla mikään tyyppivika, ilmeisesti vain moitti -30c pakkasia.
Nyt autossa mittarissa +120tkm , vakio peli kyseessä.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Tunari-82 sanoi
Itselläni on takana 60tkm/5v evo kutosella käyttöautona ja kesäisin on tullut käytyä radalla muutaman kerran per kesä.
Tähän mennessä on vaihdettu kytkin, laatikon laakerointi/synkrot, taakse puslia, eteen raidetangon sisäpäät, moniurahihnan alapyörä, pakoputki, tulppia yms. huolto osaa.
Nämä on ollut ns. pakollisia korjauksia, tähän päälle tietty normi huollot, renkaat yms. ja sitten alustan, bensapumpun vaihdot, mutta nämä on vaihdettu muuten vaan, ei siksi että vanhat olisi menneet rikki.
Että ei nyt aivan mahdottomia remppoja, ainut isompi on tuo laatikon laakerointi, minkä ei pitäisi olla mikään tyyppivika, ilmeisesti vain moitti -30c pakkasia.
Nyt autossa mittarissa +120tkm , vakio peli kyseessä.

Tämän perusteella voisi melkein vetää johtopäätöksen, että laatikon huolto olisi tehtävä jo viimeistään 160tkm nurkilla jollei ole tehtynä? Ajotapa/vaihdemissit ei vaikuta lootan elinikään, taikka öljynvaihdot ajallaan tehtynä?

Mitkä valot mittaristossa pitää syttyä ja sammua virtoja pälle laittaessa ja startatessa? Perus ABS/Airbag valot tottakai, mutta onko tuolle AYC yksiköllekkin oma juttunsa?


Niin ja ehkä nyt kaikista tärkein kyssäri mikä tulee mieleen. Minkälainen EVO on ajaa, jos on pelkästään rwd laitteisiin tottunut?
Hämärästi muistan vuosien takaisen kokeilun GC8 wrx:lla talviolosuhteissa, ja se oli kyllä jotain todella hauskaa silloiseen mersuun verrattuna.

En rupea kyseenalaistamaan faiorin kokemuksia evon kestävyydestä ja luotettavuudesta, kun omakohtaisia kokemuksia ei ole vielä tippaakaan. Silti melkein täytyy yhtyä muiden kanssa tuohon ratin ja penkin väliseen vaikuttajaan. Myöskin teknisesti paskassa kunnossa olevaa laitetta ruoskiessa käy yhtälailla samoin.

Jotenkin siinä toivossa elännyt että EVO olisi Sti Imprezaa luotettavampi/kestävempi moottorin suhteen.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

Ajonautintohan on se mistä kukakin tykkää, toiset jäykästä, toiset löysästä. Jos evossa suht normaali kytkin niin ajaminen on ihan yhtä helppoa kun millä tahansa muulla autolla, tietenkin rhd:hen on totuteltava jos sellaisen ostaa. Itsekkin subaruita katselin silloin myös kun autoa etsin, mutta käytännöllisyyden vuoksi boxer moottori on täysin vieras minulle joten suurin osa huolloista olisi mennyt liikkeen kautta; evoon helpompi tehdä itse perushuollot.

Modet voisi varmaan heittää nämä tonne "evoa ostamassa" topicciin?? :)
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

kirppu1990 sanoi
Modet voisi varmaan heittää nämä tonne "evoa ostamassa" topicciin?? :)

Jo vain! Enpä innostuksissani tajunut tuollaista topiccia edes etsiä.

Se lähinnä evon ajettavuudesta kiinnostaa onko yhtään samanlaista aliohjautuvuutta kuin useimmissa Quattro Audeissa? Raskas kone etuakselin edessä on jotain mitä en voi sietää, muuta kuin arjen kauppakassi ajelussa. Fun factor on se suurin kiinnostuksen kohde ja ratapäivillä satunnainen pöristely. Käyttöauto kuitenkin löytyy, ja jos yhtään samansuuntaista rakentelun kipinää pukkaa kuten pyörien kanssa on käynyt niin voi lompakko parkaa.
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

B5 quattro audilla yhden talven puksutelleena en toiste kajoa. Viimetalvena yhtä evoa ajoin ja no kokemus oli enemmän kuin positiivinen.. toimivan ayc:n omistajat ossaavat varmaan kertoa enemmän kokemuksia evolla ajamisesta talvella, omani oli pois ajosta talven. :) ihan älyttömiä summia ei tarvitse edes tuhlata jos evosta sen rapiat 300hp haluaa ;)
 
Vs: Nettiautosta bongattuja

maKe| sanoi
Jo vain! Enpä innostuksissani tajunut tuollaista topiccia edes etsiä.

Se lähinnä evon ajettavuudesta kiinnostaa onko yhtään samanlaista aliohjautuvuutta kuin useimmissa Quattro Audeissa? Raskas kone etuakselin edessä on jotain mitä en voi sietää, muuta kuin arjen kauppakassi ajelussa. Fun factor on se suurin kiinnostuksen kohde ja ratapäivillä satunnainen pöristely. Käyttöauto kuitenkin löytyy, ja jos yhtään samansuuntaista rakentelun kipinää pukkaa kuten pyörien kanssa on käynyt niin voi lompakko parkaa.

Evon neliveto pesee ainakin A4 2.0T torsenin 6-0 , toki ei Quatrokaan huono talviauto ole.

Etukäteen ja omasta kokemuksesta voin todeta : ...lompakosta katoaa rahat kuin myös pankkitililtä. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom