Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tepi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
http://www.greenspeedfund.com/

Mitä mieltä on muut tästä ? Tuntuu hassulta, jos niillä on jo tekniikka yms olemassa niin miksei tästä ole oikeata näyttöä ? Radalla käydään nokian renkaiden kanssa ja kulkupuoli on kuin sähkötrukilla ajettais ;D
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Heh, muistui mieleen tämä

"Era on toisen kotimaisen sähköauton Toroidionin vastakohta. Se ei paistattele julkisuuden valokeilassa ja lupaile ennennäkemättömiä. Era kulkee lähes ääneti ennätyksestä toiseen, isoa numeroa asiasta tekemättä – hyvin suomalaisesti."

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/era-maailman-nopein-sahkoauto/
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Paha sanoa tässä vaiheessa. Omassa päässä soi hälytyskellot (muiden äänien ohella ;D) juurikin siksi kun mitään konkreettista ei ole firmalla ollut lyödä pöytään, joten en todellakaan ole sijoittamassa. (Osittain myös siksi koska en halua ajella millään sähkömopolla kuitenkaan.) Mutta minä olenkin äärirealisti ja luotan vain vanhaan tekniikkaan. :)
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Tästä talouselämän jutusta voinee päätellä jotain:

https://summa.talentum.fi/article/te/uutiset/uskomaton-unelma/271962?_ga=1.185177449.197114188.1403771343

"Pennanen sanoo ratkaisseensa akunkeston ja sähkömoottorin tarvitseman virrantarpeen sekä tehon ongelman.
Toroidion-auton ydin on voimalinja, käytännössä uudenlainen sähkömoottori ja ohjauselektroniikka, jonka avulla sähköautojen heikko kohta eli hengenvaarallisen korkeat käyttöjännitteet ja suuri virrankulutus voidaan kiertää."

"Pennanen lupaa Toroidionille yhdellä latauksella saman, noin 500 kilometrin ajomatkan – mutta sen voisi ajaa paljon kovempaa, ehkä jopa 450 kilometrin tuntinopeudella."


Jokainen fysiikan päälle ymmärtävä voinee tehdä omat johtopäätöksensä :)
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Jos tuo on totta niin luulisi olevan jo rahoitus kohdallaan.
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

https://www.youtube.com/watch?v=rYNCnzmMO1Y :driver 1341hp
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

lancer evo-r sanoi
Jos tuo on totta niin luulisi olevan jo rahoitus kohdallaan.

Samaa ihmettelin noin vuosi sitten kun luin erään päivälehden kirjoituksen ja herran haastattelun ?
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Jos olisi löysää rahaa, sijoittaisin sen mieluummin Tesla Model 3 varausmaksuun.
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Ihan mielenkiintoinen sijoitusvaihtoehto autoihmiselle. Ehkä monet tähän sijoittavat ovatkin autoista kiinnostuneita.

Sivuston tekstissä aika säväyttäviä kohtia:
- ..koko maapallon liikenne pitää saada muutettua päästöttömäksi vuoteen 2050 mennessä.
- ..BMW arvioi myyvänsä ja valmistavansa ainoastaan sähköautoja vuonna 2025
En osaa arvioida pysytäänkö em. tavoitteissa. Pidän henk.koht. polttomoottoria niin merkityksellisenä ihmishistorian kehityksessä, että en haluaisi uskoa mainittuun muutokseen, mutta sitähän se ihmisen muutosvastarinta varmaan on..

Sijoituksista kiinnostuneena ajattelisin ehkä seuraavia juttuja tämänkin kohdalla:
-Olemassa olevasta varallisuudesta kiinnipitäminen, joka kyseenalaistuu tässä kohdassa.
-Olemassa olevan varallisuuden kasvattaminen, joka sekin on aika kyseenalainen.

..passaan tämän mahdollisuuden. Ehkä sitten kun suunta on selkeästi ylöspäin?!
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Onpahan tarinat sitä tasoa notta terve... Auton jälleenmyynnistä Suomessa vastannee Sunny Car Center? Sadan prosentin varmuudella! ::) ;D
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

SappGsrTbo sanoi
Sivuston tekstissä aika säväyttäviä kohtia:
- ..BMW arvioi myyvänsä ja valmistavansa ainoastaan sähköautoja vuonna 2025

Miten se sähköauto nyt määritellään, mutta:

http://m.nasdaq.com/article/bmw-going-all-electric-cm519474
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

heh..epäilyksensä on ollut bmw-jutun kirjoittajallakin, mutta mielenkiintoinen aihe silti, kuten sähköautoihin sijoittaminenkin.
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Taitaa taas kaikkia vaan vituttaa ettei ole itse tullut keksittyä mitään vastaavaa tai sitten ei vaan oikein tajuta mistä tuossa kokonaisuutena on kysymys... :) Omalla kohdallani sijoittaisin ihan mahdollisuuksien mukaan mutta katsotaan sitten joskus vuosien päästä ketkä olivat oikeassa tai väärässä... :)
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

samitsu sanoi
Taitaa taas kaikkia vaan vituttaa ettei ole itse tullut keksittyä mitään vastaavaa tai sitten ei vaan oikein tajuta mistä tuossa kokonaisuutena on kysymys... :) Omalla kohdallani sijoittaisin ihan mahdollisuuksien mukaan mutta katsotaan sitten joskus vuosien päästä ketkä olivat oikeassa tai väärässä... :)

Tästä pikaisesti huomiona aiempaan kommenttiini:

Jutussa puhutaan vaarallisen korkean jännitetason (~600 V) laskemisesta murto-osaan, sekä virrantarpeen ja tehon pienentämisestä. Toisaalta autosta luvataan löytyvän yksi megawatti.

P (teho) = U (jännite) * I (virta)
Tehoa tarvitaan tasaisessa ajossa auton ajovastuksien voittamiseen. Jos pienennät jännitteen murto-osaan, virta täytyy vastaavasti moninkertaistaa.

Sitten tuo 500 kilometrin ajomatka. Autollehan on luvattu massaksi noin 1000 kilogrammaa. Teslan akusto painaa 500 kilogrammaa.

450 km/h vastusvoimat ovat noin 20-kertaiset 100 km/h verrattuna. Auto siis tarvitsee liikuttamiseensa energiaa (tässä tapauksessa sähköä) 20-kertaisesti, jolloin kantama abouttiarallaa supistuu 1/20-osaan. Jo 200 km/h vauhdissa tarve on nelinkertainen. Toki renkaan vierintävastus saattaa pienentyä esimerkiksi pystykuorman pienentyessä, sillä tuollaisessa vauhdissa moni auto tuottaa herkästi nostetta.

Toki innolla odotan mitä sieltä lopulta löytyy, mutta lupaukset vaikuttavat kauniisti sanottuna aavistuksen kovilta tässä vaiheessa.
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

samitsu sanoi
Taitaa taas kaikkia vaan vituttaa ettei ole itse tullut keksittyä mitään vastaavaa tai sitten ei vaan oikein tajuta mistä tuossa kokonaisuutena on kysymys... :) Omalla kohdallani sijoittaisin ihan mahdollisuuksien mukaan mutta katsotaan sitten joskus vuosien päästä ketkä olivat oikeassa tai väärässä... :)

Kysymys kuuluu ? Onko kukaan oikeasti keksinyt mitään kun ei ole kuin puhetta ?
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

MakeM sanoi
P (teho) = U (jännite) * I (virta)
Tehoa tarvitaan tasaisessa ajossa auton ajovastuksien voittamiseen. Jos pienennät jännitteen murto-osaan, virta täytyy vastaavasti moninkertaistaa.
Tämähän se ongelman ydin on. Haluaisin kovasti tietää, miten pienentävät sekä jännitettä että virtaa ottaen samalla enemmän tehoa irti. Varmasti sähköautojen parista löytyy paljonkin innovoitavia ratkaisuja, mutta fysiikan lakien muuttaminen onkin sitten haastavampi juttu.
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Sähkötekniikasta en tajua paljoakaan mutta maltan kyllä odotella sen vuoden kunnes saavat julkaistua keksintönsä ennenkuin alan liikoja arvostelemaan... :) Tuskin kukaan kehtaa hehkuttaa etukäteen keksinnöillä ellei niissä ole lopulta mitään merkittävää... :)
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

samitsu sanoi
Tuskin kukaan kehtaa hehkuttaa etukäteen keksinnöillä ellei niissä ole lopulta mitään merkittävää... :)

Kaikella kunnioituksella, mutta tämä lause kuuluu kyllä totuusarvoltaan suurinpiirtein samaan luokkaan kuin "miksi mainokset meille valehtelisivat?" ;D Hypetettyjä mutta käytännössä toteutumattomia/käyttökelvottomia keksintöjä on patenttikirjat pullollaan.

Katsellaan mitä tuleman pitää, mutta henkilökohtaisesti olisin todella yllättynyt jos noiden lupausten takana olisi jotain automaailman mullistavaa.

Edit: Ja johan tässä ollaan vuosi odoteltu.
http://www.hs.fi/autot/a1429846808770
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Mulla tullee tästä kaikesta mieleen erään Hannun valuuttaohjelma ;D

Samat oireet ja odotusarvot....
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

ast sanoi
Jos olisi löysää rahaa, sijoittaisin sen mieluummin Tesla Model 3 varausmaksuun.

Sen voi maksaa Visalla ja eihän se ole vaan kun tonni 8)

Tuli oma varattua heti ;D
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

samitsu sanoi
Sähkötekniikasta en tajua paljoakaan mutta maltan kyllä odotella sen vuoden kunnes saavat julkaistua keksintönsä ennenkuin alan liikoja arvostelemaan... :) Tuskin kukaan kehtaa hehkuttaa etukäteen keksinnöillä ellei niissä ole lopulta mitään merkittävää... :)

Rahaa sillä hehkuttamisella yritetään kerätä. Mukavempaa se on omassa firmassa tutkimustyötä muiden rahoilla tehdä, kuin lähteä joka aamu oikeisiin töihin.

Joko alkaa valjeta mistä kyse ?
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

No en nyt ala tuosta väittelemään enkä vetoa lyömään vaikka oliskin hauskaa aloittaa taas uusi sota sivuille... :) Tuskin täällä kenestäkään on kuitenkaan sijoittajaksi niin katsellaan sitten kun keksinnöt on julkaistu... Jos jotain mullistavaa paljastuu niin lupaan kyllä tanssia täällä pöydillä ja vittuilemisen määrä tulee olemaan melkoinen vaikkei minulla olis penniäkään sijoitettuna yritykseen... :) Voin myös myöntää tappioni jos siihen on aihetta...
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

samitsu sanoi
No en nyt ala tuosta väittelemään enkä vetoa lyömään vaikka oliskin hauskaa aloittaa taas uusi sota sivuille... :) Tuskin täällä kenestäkään on kuitenkaan sijoittajaksi niin katsellaan sitten kun keksinnöt on julkaistu... Jos jotain mullistavaa paljastuu niin lupaan kyllä tanssia täällä pöydillä ja vittuilemisen määrä tulee olemaan melkoinen vaikkei minulla olis penniäkään sijoitettuna yritykseen... :) Voin myös myöntää tappioni jos siihen on aihetta...

Siihen asti odotellessa. :)

Itseäni mietityttää ja varmaankin jo joku maininnut,että jos kyse olisi jostain "mullistavasta keksinnöstä" niin eikö se kannattaisi myydä eteenpäin jollekkin suurelle valmistajalle tai luultavasti niitä sijoittajiakin löytyisi ilman mitään "epämääräisiä" nettisivuja ?

Eli toisin sanoen mihin sijoitat kun ei ole mitään näyttöjä ? Vastaus : "Hypeen" , pelkkään puheeseen jostain tulevasta.
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Jr- sanoi
Sen voi maksaa Visalla ja eihän se ole vaan kun tonni 8)

Tuli oma varattua heti ;D

Saitko jonkun päivämäärän, johon mennessä Model 3 on viimeistään sulla?
Syötin jo Visan numerot eilen, mutta en painanut entteriä. Kyllä se kaavake ainakin näytti siltä, että varauksia vielä otetaan. Tarvittaisiin toista käyttistä aikalailla juurikin tuolloin -17 loppupuolella, kun vaimo menee takaisin töihin. Tuskin tuohon Model 3:eenkaan saa koukkua.
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Teemu T. sanoi
Saitko jonkun päivämäärän, johon mennessä Model 3 on viimeistään sulla?
Syötin jo Visan numerot eilen, mutta en painanut entteriä. Kyllä se kaavake ainakin näytti siltä, että varauksia vielä otetaan. Tarvittaisiin toista käyttistä aikalailla juurikin tuolloin -17 loppupuolella, kun vaimo menee takaisin töihin. Tuskin tuohon Model 3:eenkaan saa koukkua.

Ei sieltä mitään päivää tullut. Aika pessimistinen olen tuon toimituksen suhteen olemaan kun

April 7, 2016
week ago, we started taking reservations for Model 3, and the excitement has been incredible. We’ve now received more than 325,000 reservations

Kestää meinaan miltä tahansa autotehtaalta JONKIN aikaa sylkeä tu 325k kpl autoa ulos hihnalta ;D



https://www.teslamotors.com/blog/the-week-electric-vehicles-went-mainstream?utm_campaign=Blog_Model3_040716&utm_source=Facebook&utm_medium=social
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Jr- sanoi
Ei sieltä mitään päivää tullut. Aika pessimistinen olen tuon toimituksen suhteen olemaan kun

Kestää meinaan miltä tahansa autotehtaalta JONKIN aikaa sylkeä tu 325k kpl autoa ulos hihnalta ;D

https://www.teslamotors.com/blog/the-week-electric-vehicles-went-mainstream?utm_campaign=Blog_Model3_040716&utm_source=Facebook&utm_medium=social

Saattaa mennä -18 puolelle joo. Saitko tietää monesko olit Suomesta?
 
Vs: Nyt kaikki sjoittaan hypeen!

Teemu T. sanoi
Saattaa mennä -18 puolelle joo. Saitko tietää monesko olit Suomesta?

En, se tuli selväksi että ensin toimitukset järjestyksessä P-amerikka, Eurooppa ja sitten Aasia. Etusijalla Teslan omistajat.
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Palkintoja satelee
http://www.talouselama.fi/uutiset/maailman-tehokkaimman-sahkoauton-luonut-suomalaismies-nappasi-palkinnon-6542905
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Tuossa naapurissa olis lauantaina näytillä Toro. Harmi ku on aika kiireinen päivä ni ei kerkee katsomaan.
Ihmetyttää vaan miten Toroidion sopii tuohon Kian ja Hondan väliin tuohon Special Mobiliin josta tuli/tulee Suomen ja maailman ensimmäinen jälleenmyynti. Tosin pari muutakin juttua ihmetyttää koko laitteessa mut niistä ei sen enempää :peukku
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Eikö jossain Suomalaisessa dynamometripuljussa ollut top 10 lista. Vois pyytää toroa dynotestiin ja rökittämään kaikki Suomen bensavehkeet! Eiku hei eihän se ole vielä todistanut mitään toimivuudestansa.....
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

tepi sanoi
Eikö jossain Suomalaisessa dynamometripuljussa ollut top 10 lista. Vois pyytää toroa dynotestiin ja rökittämään kaikki Suomen bensavehkeet! Eiku hei eihän se ole vielä todistanut mitään toimivuudestansa.....

Hieman aihetta sivuten:

Sähköautojen dynotus on muuten aikamoista helvettiä. Ei oikein onnistu kun napadynolla ja siinäkin pitäis olla aika pöpi voimankesto.
Voit miettiä tilanteen sellaisena, että dynotat jotain tehokasta polttisvehjettä ykkösvaihteelta alkaen.
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Tunari-82 sanoi
Palkintoja satelee
http://www.talouselama.fi/uutiset/maailman-tehokkaimman-sahkoauton-luonut-suomalaismies-nappasi-palkinnon-6542905

Ensin jo pelästyin... mutta uutisen luettuani palautui lepo syke normaaliksi.
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

-JP- sanoi
Ensin jo pelästyin... mutta uutisen luettuani palautui lepo syke normaaliksi.

SAMA +1

Hei täähän vois hakea joukkorahoitusta Terrafamen kanssa...on kuulemma ainutlaatuinen monimetallikaivos uudella mullistavalla tekniikalla :-*
:-*
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

mitsumikko sanoi
Hei täähän vois hakea joukkorahoitusta Terrafamen kanssa

Loistava ajatus! Ensimmäinen sijoittaja ilmoittautuu:

1288737213559.jpg
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Siinä:
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/superauto-toroidionin-rahoituskierros-etenee-sensaatiomaisella-tavalla/VQ8LekMC?ref=iltalehti:2323%3futm_source=m.iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.51373354.2002291106.1411321465
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Teemu T. sanoi
Siinä:
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/superauto-toroidionin-rahoituskierros-etenee-sensaatiomaisella-tavalla/VQ8LekMC?ref=iltalehti:2323%3futm_source=m.iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.51373354.2002291106.1411321465

Hivenen sekavaa uutisointia mielestäni ?

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/yle-ensimmaiset-kotimaiset-toroidion-sahkoautot-asiakkaille-jo-2018/5852326

"Pennanen tosin sanoo, ettei tiedä, kuinka paljon varauksia on tehty. Tilausmaksuja ei ole vielä peritty, koska Toroidionilla ei ole tarjota autoja koeajoon."

"Oli se sitten 2- tai 4-paikkainen Toroidion, niin autot ovat vielä niin sanotusti piirustuspöydällä, Pennanen kertoo Ylelle."


Kannattaisko ensin ajaa autolla luvattua 400Km/h , ennenkuin aloittaa keräämään varauksia tai väittää ,että varauksia on jo tehty ? En usko ,että kukaan tekee Miljoonan euron autosta kauppoja ,jos sellaista ei ole ?
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

http://areena.yle.fi/1-3465186

Pennanen sanoi että nokian radalla mentiin kuminpidon rajamailla. Olisi mukava saada video materiaalia siitä :)
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

tepi sanoi
http://areena.yle.fi/1-3465186

Pennanen sanoi että nokian radalla mentiin kuminpidon rajamailla. Olisi mukava saada video materiaalia siitä :)

Nokian radalla testattua... :

"Se kiihtyy nollasta neljäänsataan yhdessätoista sekunnissa. Huippunopeus on 450 kilometriä tunnissa. "

Olen yhden videon nähnyt missä eräällä toisella autolla ajetaan 400Kmh. Se ei ollut Nokialla kuvattu. :)

Onko tuo auto edes ollut missään "dynossa" ? Melkoista sopaa alkaa olemaan....
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Oon koittanu pitää mölyt mahassa ja vaan seurata tätä sivusta mut ton haastattelun kuultuani on kyllä hankala olla enää hiljaa. Toki toivoisin että saataisiin lisää autoteollisuutta Suomeen mutta tuntuu että tuo ukko ei oo ollu yhelläkään sähkötekniikan kurssilla ja muutenkin kuulostaa liikaa WinCapitan tyyliselle bisnekselle. Toivottavasti olen väärässä.
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Basbarduu sanoi
Oon koittanu pitää mölyt mahassa ja vaan seurata tätä sivusta mut ton haastattelun kuultuani on kyllä hankala olla enää hiljaa. Toki toivoisin että saataisiin lisää autoteollisuutta Suomeen mutta tuntuu että tuo ukko ei oo ollu yhelläkään sähkötekniikan kurssilla ja muutenkin kuulostaa liikaa WinCapitan tyyliselle bisnekselle. Toivottavasti olen väärässä.
Niin, Pennanenhan on muotoilija, ei mikään tekniikan ihminen. Ja jos nyt en ihan väärin muista, tuosta uudesta voimalinjasta taidettiin joskus mainita jotain suuntaan "perinteisellä sähkötekniikan koulutuksella oppinsa saanut ei olisi tätä keksintöä ikinä tehnyt." Ensimmäisenä itselleni tuli mieleen, että mitä tässä nyt unohdetaan ottaa huomioon. Mutta katsellaan ja seuraillaan mitä tuleman pitää.
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

No, koulutuksia voi olla monia mutta fysiikan lakeja harvemmin on kyetty muuttamaan. ;D
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Tää menee ihan samaan kategoriaan kuin http://www.tulitehoa.fi/etusivu.html.
Eli tuotetta mainostetaan ilman minkäänlaista faktaa tai puolueetonta tutkimusta.
Ihmisille tarjotaan mielikuvia ja tuulesta temmattuja lupauksia.
Lisäksi uusille asiakkaille tarjotaan jo höynäytettyjen asiakkaiden kommentteja todistukseksi homman toimivuudesta.
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Peksih sanoi
No, koulutuksia voi olla monia mutta fysiikan lakeja harvemmin on kyetty muuttamaan. ;D

Niinpä :

https://transportevolved.com/2015/06/02/rimac-monster-tajima-unveil-1-1-megawatt-pikes-peak-hill-climb-car/

http://gtspirit.com/2015/06/18/video-tajima-rimac-e-runner-concept_one-does-1-megawatt-on-the-dyno/


"During testing, the extreme Tajima Rimac E-Runner Concept_One for this year’s Pikes Peak International Hillclimb has just laid down 1340 hp at the wheels, exactly one megawatt. The other famous car to produce this much power is the road-legal Koenigsegg One:1 but the E-Runner Concept-One provides its power in a very different way.

Powering the Tajima Rimac E-Runner Concept_One are four independent electric motors, one driving each wheel. This powertrain setup means no gearbox or differentials are required as the power from each motor is instead transferred to the ground through a chain drive system. Additionally, the E-Runner Concept_One features the same all wheel torque vectoring system as the Rimac Concept_One which has the ability to control the torque of each wheel 100 times a second.

When it is all said and done, the hillclimber can accelerate to 100 km/h in a blistering 2.2 seconds as well as 200 km/h in 5.4 seconds. Elsewhere, the car features an advanced regenerative braking system and is based around an aluminium alloy tubular space frame and incorporates a full carbon fibre body. Despite the weight of the four electric motors, the Tajima Rimac E-Runner Concept_One tips the scales at an impressively minimal 1500 kg."


Jännä homma miten samantehoinen Torodion ikäänkuin poistaa ilmanvastuksen kiihtyessään... ? Varmaankin juuri sitä "Sähkötekniikkaa" jota muut eivät ole vielä keksineet ??
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Aatu83 sanoi
Tää menee ihan samaan kategoriaan kuin http://www.tulitehoa.fi/etusivu.html.
Eli tuotetta mainostetaan ilman minkäänlaista faktaa tai puolueetonta tutkimusta.
Ihmisille tarjotaan mielikuvia ja tuulesta temmattuja lupauksia.
Lisäksi uusille asiakkaille tarjotaan jo höynäytettyjen asiakkaiden kommentteja todistukseksi homman toimivuudesta.

HAHAHAAA katoppa vaan, turunparia pusketaan jo yksityisillekkin...

Enään tästä sopasta puuttuu vaan nilsiän öljysheikki.. ;D

-Eki
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/superauto-toroidionin-salaisuudet-paljastuvat-nain-sen-sahkomoottorit-toimivat/JeWHtXaw

http://tekniikanmaailma.fi/autot/toroidionin-tahtaimessa-matalat-jannitteet
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Ja näin ne puheet paljastuivat kuitenkin ainakin väritetyiksi, jos nyt eivät suoranaisesti liioitteluksi. Siitä sekä jännitteen että virran pienentämisestä tehon pysyessä samana, voidaan tuon edellisessä viestissä mainitussa lähteessä käsitellyn hyödyllisyysmallin pohjalta todeta: höpö höpö. Ei se kokonaisvirta pienene, vaikka yhteen moottoriin tekee useamman käämityksen ja ohjaa sitä useammalla taajuusmuuttajalla. Ennemminkin häviöt vain kasvavat.

Tässä nyt taisi tulla se vastaan, että on visionääriä ja taivaanrannan maalaajaa, muttei ole oikeasti tiedusteltu toteutuksen järkevyyttä tekniikasta oikeasti jotain tietäviltä. Vähän se kyllä harmittaa, että skeptinen suhtautuminen on osoittautumassa oikeaksi tässä asiassa...

Tuosta voi myös lukea kommentteja tuohon hyödyllisyysmallissa esitettyyn ideaan:
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/professori-ei-usko-suomalaissuperauto-toroidionin-moottoriin-se-on-kuin-soliferin-dynamo-ja-huutaa-kuin-sireeni-6582192

Ja enemmän itse toteutustapaan tutustuen:
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/salaisuus-1-341-hevosvoiman-takana-nain-toimivat-suomalaisen-superauto-toroidionin-sahkomoottorit-6581871
 
Vs: Nyt kaikki sijoittaan hypeen!

Jopa Mika Salo luottaa tähän :)

http://kaikuhelsinki.fi/fi/uutiskirje/mika-salo-mukaan-toroidionin-tiimiin
 
Takaisin
Ylös Bottom