onko pajero paska auto???

M

mikke69

Guest
moi
olen harkinnut auton vaihtoa.(tällä hetkellä autona on mb 400 se vm.-92)mielessä on ollut hankkia pajero,mutta enpä ole kuullut siitä juuri kehuja.ei kuulemma kestä pannu ja vaihdelaatikko.sadantonnin jälkeen uusissa molemmat?onko näin?ja onko ongelma uudemmissa pajeroissa myös?(vm.-98 ja uudemmat)
ja onko muitakin suurempia ongelmia?asiantuntijat kertokaapa asiasta jotain.
kiitos jo etukäteen...
 
Re: onko pajero p***a auto???

taitaa suurimmat ongelmat vanhemmisaa olla siinä että kilometrit alkaa olla joka yksilössä siinä 350-400tkm:rin paremmalla puolella, noilla kilometreillä alkaa tietysti olee jo kaikenlaista. omistajat kertookoon lisää.
 
Re: onko pajero p***a auto???

Pajeroissa on omat metkunsa, mutta niin on kaikissa autoissa. Ne kun tuntee ja niihin varautuu, niin hienosti pärjää. Tuon ikäistä Pajeroa ostaessa pitää ymmärtää, että jos autosta juoksee 4 x 157e veroa vuodessa, niin kukaan ei osta sitä pihaan seisomaan. Ja moni auto on saattanut aloittaa taipaleensa työkaluna, kaikkihan tietävät miten työautoilla ajetaan.....

Yli kymmenen vuotta vanha auto on vielä todella herkullinen kohde mittarin ruuvaukseen -jos ostat Pajeron niin ÄLÄ osta sitä ensimmäistä eikä toistakaan jota käyt katsomassa. Käytä sopivan yksilön etsimiseen hetki aikaa.

2.5 koneisissa pahimmat ongelmat ovat kansi ja manuaalilaatikot. Kansiongelma on hienosti kopioitu myös 2.8 koneiseen, älä sitten mene siihen halpaan, että "kansi on juuri rempattu" tai "kansi on vaihdettu (käytettyyn)" -kumpikaan ei ole sama asia kuin "kansi on vaihdettu UUTEEN". Venttiilien hiominen ei poista halkeamia eikä toisen lähes halkinaisen kannen vaihtaminen ole mikään ratkaisu. Uudempi malli kannattaa ehdottomasti etsiä 2.8 koneella (imho), se 2.5 on siinä jo vähän hengetön. Nykyihmiselle nivelten rasvaaminen on myös usein tekemätön paikka -se kostautuu jatkossa. Lueskele Pajero palstaa täällä, saat melko hyvän käsityksen vioista joita näissä (vanhemmissa) nyt yleensä on. Muista myös se, että monikaan ei tänne kirjoittele ja sano, että hienosti pelaa, vaan kirjoittaa vasta sitten kun jotain huoltoa on. Eli ei se Pajero nyt niin toivoton laite ole. Itse olen tykännyt. Jos itse ostaisin nyt Pajeroa, niin ostaisin -92-> 2.8 TDIC:n, vähän ajetun (oltava TARKAT paperit) tai sellaisen johon kansi on jo vaihdettu, ja automaatin GLS varusteilla.
 
Re: onko pajero p***a auto???

ei se vanhan palleron tekniikka ole sen huonompi kuin muissakaan dieseleissä joissa on alumiinikansi
 
Re: onko pajero p***a auto???

Monia ja monenlaisesti pidettyjä Pajeroita nähneenä en voi olla lisäämättä tähän että jo auton yleisilme ja miten korjaukset, joita on joka autossa, on tehty, kertoo paljon edellisistä pitäjistä. Missä pirussa sikiää niitä "korjaajia" jotka pääsee näitäkin autoja korjaamaan? On joskus niin hirvittäviä virityksiä näkynyt että pahaa tekee.
Minä sanoisin että kyllä Pajero kestää siinä kuin muutkin maasturit, niitä on vain niin paljon verrattuna samanikäisiin muihin maastureihin että väkisinkin tuntuu että niissä on kokoajan remonttia.
 
Re: onko pajero p***a auto???

"jaska74" ja "uge" naulan kantaan.
Kansipajan kommentti aiheesta: kannet halkeilevat KAIKISTA alukantisista dieseleistä, poikkeuksena vanhat mersut. Pajeron kansiinhan tämä selkeästi pitää paikkaansa, alkuperäisen 2.5 td kannen ikä on luokkaa 300tkm, se pitää vaan Pajeroa ostaessa ottaa huomioon.

Ja tosiaan: ziisus mitä korjauksia on tältäkin palstalta saanut lukea. Ilmeisesti se menee niin, että jos rakenteet eivät ole samanlaisia kuin corollassa tai escortissa, niin sitten niitä ei osaa kukaan korjata?
 
Re: onko pajero p***a auto???

niin että voidaanko sanoa että kyllä pajeron uskaltaa ostaa jos se vaan on kunnossa ja paperit ok?olen kuullut(tosin autokauppiaan suusta )ettei 2.8 :ssa olisi kansi ongelmia,vain 2.5 koneessa?ja onko näin että automaatti loota kestäisi paremmin kùin manuaali loota?
itsellä on kiikarissa pajero 2.8 tdi vm.98 aj.145000km.eli uudempi korimallinen.auto rekisteröity pakettiautoksi,vaikkei sillä taida olla enää merkitystä verojen suhteen.kannattaakohan iskeä kiinni??? :seina
 
Re: onko pajero p***a auto???

itsellä on kiikarissa pajero 2.8 tdi vm.98 aj.145000km.eli uudempi korimallinen.auto rekisteröity pakettiautoksi,vaikkei sillä taida olla enää merkitystä verojen suhteen.kannattaakohan iskeä kiinni???
by:mikke69

Nooh, uskotko jos vuoden ja 9 kk ja 41 tkm kokemuksella sanon että iske kiinni jos saat auton mielestäsi sopivaan hintaan.
2,8:ssa on voimaa aivan eri tavalla kuin 2,5:ssa, jakopää ketjulla joten se hihnamurheista, kulutus kohdallaan suhteessa tehoon ja painoon, omassa pajessa ei mitään ylipääsemätömiä ongelmia ole ollut, ja sen mitä olen kuullut niin 2,8:ia ei nuo kansiongelmat ole isommin vaivanneet. Toki, käyttö vaikuttaa mutta sama se on joka autossa, hutiluksella ei kestä edes 75 cm ratakisko ehjänä.
GL-mallissa on romua kotitarpeiksi ja GLS:ssä jo tavan pulliaiselle liiankin kanssa...
Jos tuo paje tuohon malliin toimii kuten oma nyt on toiminut niin en vaihda autoa....
luulen minä että eräs pitkä vihreä -98 GL pajero on tullut kotisatamaansa.....

ko. auto on avattaren kohdalla ja ollut joskus jopa muutenkin esillä lyhyen aikaa palstalla.....
 
Re: onko pajero p***a auto???

L-200 sanoi
itsellä on kiikarissa pajero 2.8 tdi vm.98 aj.145000km.eli uudempi korimallinen.auto rekisteröity pakettiautoksi,vaikkei sillä taida olla enää merkitystä verojen suhteen.kannattaakohan iskeä kiinni???
by:mikke69

Nooh, uskotko jos vuoden ja 9 kk ja 41 tkm kokemuksella sanon että iske kiinni jos saat auton mielestäsi sopivaan hintaan.
2,8:ssa on voimaa aivan eri tavalla kuin 2,5:ssa, jakopää ketjulla joten se hihnamurheista, kulutus kohdallaan suhteessa tehoon ja painoon, omassa pajessa ei mitään ylipääsemätömiä ongelmia ole ollut, ja sen mitä olen kuullut niin 2,8:ia ei nuo kansiongelmat ole isommin vaivanneet. Toki, käyttö vaikuttaa mutta sama se on joka autossa, hutiluksella ei kestä edes 75 cm ratakisko ehjänä.
GL-mallissa on romua kotitarpeiksi ja GLS:ssä jo tavan pulliaiselle liiankin kanssa...
Jos tuo paje tuohon malliin toimii kuten oma nyt on toiminut niin en vaihda autoa....
luulen minä että eräs pitkä vihreä -98 GL pajero on tullut kotisatamaansa.....

ko. auto on avattaren kohdalla ja ollut joskus jopa muutenkin esillä lyhyen aikaa palstalla.....


alkaa kuume nousta aika lailla....kiitosta vaan vinkeistä
 
Re: onko pajero p***a auto???

Oikeasti olen helvetin tyytyväinen omaan autooni.

tossa muutamia kohtia, tutki ne muiden perusjuttujen lisäksi(h-kirja,auton omistajuus oikeus ja verojen maksut ok,  rungon kunto , koneen kunto ja konehuone, pohja, yleisilme, vaihteistot jne jne)

-Koittele onko kardaanissa väljää ja jos mahd. niin paina rässillä joihin kohtiin etupäässä rasvaa, jos menee paljon rasvaa niin tod.näk ei rasvattu ja tämä on huono juttu, samoin kardaanin nipat kantsii tutkia.

- jos mahd. niin pura etupään sisäloksut ja katsele mille paikat näyttää, mulla on omassa hiekkapuhallus ja ruosteen poisto talkoot kesällä tulossa, ei paha vielä itellä ja nyt kun hoitaaok niin pysyykin hyvänä. Rakenne on typerän kitamainen ja kerää paskaa ja ruoste tykkää, tutki kunto niin ei tule ylläriä.

- savutesti tulee olla ok eli alle 3.0 tulos

- ilmanputsarin kotelon kansi on 2-osainen, irroita osat ja tutki kuinka paljon hiekkaa on kotelossa, jos paljon niin ei ole putsattu ja tämä kertoo omistajan huolellisuudesta

- tutki runkoa siältä jos vain mahdollista, taskulampusta on apua vähän

- takapuskuri on varma paikka löytää jokunen kilo hiekkaa, ja hiekan alla yleensä tuppaa ruoste muhimaan

- yleinen kunto ja jämäkkyys ajossa, tuon ikäinen ja ajettu paje menee kuin juna kiskoilla ainakin pitäisi mennä.

Ei kait siinä mitään erikoisempaa, ota joku pajero kaveri mukaan reissulle siis sellainen joka ei katso kaupan kohdetta ruusunpunaisten lasien lävitse  ;) ;D.

Jos se auto ei ole ihan sikapidolla ollut niin melkein voi sanoa että osta pois niin ei tarvitse katua.....
 
Re: onko pajero p***a auto???

ainoa "vika" vanhassa pajerossa on, että siinä on noin 50 heppaa liian vähän. se on oikeasti siis laiska auto.
asuntovaunu perässä on koko ajan ahtomittari punasella, ja pakoputkesta tulee paksua mustaa...
 
Re: onko pajero p***a auto???

L-200 sanoi
Oikeasti olen helvetin tyytyväinen omaan autooni.

tossa muutamia kohtia, tutki ne muiden perusjuttujen lisäksi(h-kirja,auton omistajuus oikeus ja verojen maksut ok,  rungon kunto , koneen kunto ja konehuone, pohja, yleisilme, vaihteistot jne jne)

-Koittele onko kardaanissa väljää ja jos mahd. niin paina rässillä joihin kohtiin etupäässä rasvaa, jos menee paljon rasvaa niin tod.näk ei rasvattu ja tämä on huono juttu, samoin kardaanin nipat kantsii tutkia.

- jos mahd. niin pura etupään sisäloksut ja katsele mille paikat näyttää, mulla on omassa hiekkapuhallus ja ruosteen poisto talkoot kesällä tulossa, ei paha vielä itellä ja nyt kun hoitaaok niin pysyykin hyvänä. Rakenne on typerän kitamainen ja kerää p***aa ja ruoste tykkää, tutki kunto niin ei tule ylläriä.

- savutesti tulee olla ok eli alle 3.0 tulos

- ilmanputsarin kotelon kansi on 2-osainen, irroita osat ja tutki kuinka paljon hiekkaa on kotelossa, jos paljon niin ei ole putsattu ja tämä kertoo omistajan huolellisuudesta

- tutki runkoa siältä jos vain mahdollista, taskulampusta on apua vähän

- takapuskuri on varma paikka löytää jokunen kilo hiekkaa, ja hiekan alla yleensä tuppaa ruoste muhimaan

- yleinen kunto ja jämäkkyys ajossa, tuon ikäinen ja ajettu paje menee kuin juna kiskoilla ainakin pitäisi mennä.

Ei kait siinä mitään erikoisempaa, ota joku pajero kaveri mukaan reissulle siis sellainen joka ei katso kaupan kohdetta ruusunpunaisten lasien lävitse  ;) ;D.

Jos se auto ei ole ihan sikapidolla ollut niin melkein voi sanoa että osta pois niin ei tarvitse katua.....

kiitti hyvistä vinkeistä,ovat tarpeen.onneksi on pari pajero tuttua jotka vois nakittaa mukaan "katsastamaan" autoa.kyseinen auto on autoliikkeen auto,joka on ollut myyjän vaimon käytössä koko talven.ja on kuulemma vaimo ollut tyytyväinen.
hinnasta ollaan oltu vaan hieman erimieltä...tietenkin.
hintapyyntö pajerolla on 25900€.onkohan hinta miten pielessä?
 
Re: onko pajero p***a auto???

hinnasta: tullin sivujen mukaan 98 tuontipajeroille on verotusarvo ollut tuota 25t€ luokkaa eli siinä mielessä hehtaarilla.  Nuo metrit ovat varsin alhaiset joka varmaan nostaa hintaa ,toisaalta riippuu mitä varustusta autosta löytyy ( ilmastointi tms), onko kyse GLS versiosta , automaatti/super select tms.Perusmallista hinta voi olla vähän yläkanttiin.

Vertailun vuoksi germaaniasta löytyy tuollainen 98 kaikilla herkuilla haarukkaan 10-11 k€+ verot ja kulut yht n 20-21 k€, eli maksat ns suomi-lisää noin 3-4 k€. Toisaalta, jos ostat liikkestä suomessa saanet jonkinlaisen kuluttajasuojan, ja jos kyseessä on hyvä peli eikun kiinni vaan.Kattele esim nettiautosta vastaavien pyyntöjä.
 
Re: onko pajero p***a auto???

Onko se www.nettiauto.com/122727 << tuo auto?

Täsmää ainakin hakuehtoihin, hintaan ja km määrään.

Ulospäin näyttää todella siistille autolle ja vielä GLS-mallia. Rek.nro:han on tiedossa joten aiempien omistajien selvitys on helppoa. Otat yhteyttä ed. omistajiin 2-3 aiempaa ja juttelet heidän kanssaan autosta. Paljonko ajettu kun möi pois, miten huollettu, oliko vikaa jne jne.
sitten vain koeajoon, mielumin vkl:n ylitse jotta pääset sinuiksi auton kanssa(ja tutkimaan rauhassa auton, myös sen etupään sisäloksut ;)) ja sitten uudestaan pähkäilemään hintaa. Varmasti tuossa on hieman tinkavaraa vielä ja jos hyviä "aiheita" alennuksiin löytyy niin tämähän on vain keskustelukysymys.

Tinkimiskohteita: renkaiden kunto, jos kaikki renkaat huonoja niin min. 750€ pois hinnasta/vähintään 1 uusi rengas satsi tilalle ja sinä vaitset renkaat jotka autoon tulee.  Ruosteet, vaikka kyseessä on käytety auto niin silti, mädästä pellistä ei pidä maksaa mitään joten jos kuppaa löytyy niin hinaan tulee pudota joitain satasia, epämääräisyyksiä huolloissa, - 500€ kättelyssä ja jos myyjä rupeaa pulisemaan niin nosta alennus 700€ ja sano että kohta menee tonni rikki, vähänkään sotkuinen sisusta, vaadit täydellisen sisäpesun ennen ostoa... onhan noita mistä keksiä mutta kannattaa pitää kohtu kerjäämisessäkin jottei myyjä toivota hyvää päivän jatkoa ja heitä ulos liikkeestä  ;D
Arvaappa kuka on autokauppiaan unelma-asiakas  ;D ;D 8)

Tuohon malliin muuten saa 33" pyörät muuta kuin leimaa vain muutoskatsastuksella, nimim.2800TDIC varmasti kertoo mielellään lisää.

Kyllä tuo ihan kelpo autolle näyttää.... kiinni vain...
 
Re: onko pajero p***a auto???

GLSpajero sanoi
hinnasta: tullin sivujen mukaan 98 tuontipajeroille on verotusarvo ollut tuota 25t€ luokkaa eli siinä mielessä hehtaarilla.  Nuo metrit ovat varsin alhaiset joka varmaan nostaa hintaa ,toisaalta riippuu mitä varustusta autosta löytyy ( ilmastointi tms), onko kyse GLS versiosta , automaatti/super select tms.Perusmallista hinta voi olla vähän yläkanttiin.

Vertailun vuoksi germaaniasta löytyy tuollainen 98 kaikilla herkuilla haarukkaan 10-11 k€+ verot ja kulut yht n 20-21 k€, eli maksat ns suomi-lisää noin 3-4 k€. Toisaalta, jos ostat liikkestä suomessa saanet jonkinlaisen kuluttajasuojan, ja jos kyseessä on hyvä peli eikun kiinni vaan.Kattele esim nettiautosta vastaavien pyyntöjä.


joo,oon katellu itsekkin mobile.de sivuilta pajeroita,ja sieltä kyllä löytyis kivan näköisiä pelejä ja kaikilla mausteilla.hintakin verojen jälkeen jää muutaman tonnin pienemmäksi kuin suomessa.tiedä vaan paljon niillä sakun pajeroilla on sit todellisuudessa ajettu?? ???
täytyy mennä maanantaina tutun luo (joka tuo autoja saksasta) keskustelemaan asiasta..
niin ja saksassahan ei taideta ajella suolaröpössä niinkuin täällä...joten ei varmaan pitäis autojen olla kovin ruosteessa.
 
Re: onko pajero p***a auto???

L-200 sanoi
Onko se www.nettiauto.com/122727 << tuo auto?

Täsmää ainakin hakuehtoihin, hintaan ja km määrään.

Ulospäin näyttää todella siistille autolle ja vielä GLS-mallia. Rek.nro:han on tiedossa joten aiempien omistajien selvitys on helppoa. Otat yhteyttä ed. omistajiin 2-3 aiempaa ja juttelet heidän kanssaan autosta. Paljonko ajettu kun möi pois, miten huollettu, oliko vikaa jne jne.
sitten vain koeajoon, mielumin vkl:n ylitse jotta pääset sinuiksi auton kanssa(ja tutkimaan rauhassa auton, myös sen etupään sisäloksut ;)) ja sitten uudestaan pähkäilemään hintaa. Varmasti tuossa on hieman tinkavaraa vielä ja jos hyviä "aiheita" alennuksiin löytyy niin tämähän on vain keskustelukysymys.

Tinkimiskohteita: renkaiden kunto, jos kaikki renkaat huonoja niin min. 750€ pois hinnasta/vähintään 1 uusi rengas satsi tilalle ja sinä vaitset renkaat jotka autoon tulee.  Ruosteet, vaikka kyseessä on käytety auto niin silti, mädästä pellistä ei pidä maksaa mitään joten jos kuppaa löytyy niin hinaan tulee pudota joitain satasia, epämääräisyyksiä huolloissa, - 500€ kättelyssä ja jos myyjä rupeaa pulisemaan niin nosta alennus 700€ ja sano että kohta menee tonni rikki, vähänkään sotkuinen sisusta, vaadit täydellisen sisäpesun ennen ostoa... onhan noita mistä keksiä mutta kannattaa pitää kohtu kerjäämisessäkin jottei myyjä toivota hyvää päivän jatkoa ja heitä ulos liikkeestä  ;D
Arvaappa kuka on autokauppiaan unelma-asiakas  ;D ;D 8)

Tuohon malliin muuten saa 33" pyörät muuta kuin leimaa vain muutoskatsastuksella, nimim.2800TDIC varmasti kertoo mielellään lisää.

Kyllä tuo ihan kelpo autolle näyttää.... kiinni vain...


joo,kyllä on sama auto.hinta on kyllä hieman pitkällä,vielä, mutta antaahan asian muhia jonkun aikaa ja katsellaan sitten uudestaan.saksasta sais paremmin varusteltuja pajeroita hiukka halvemmalla,teidä sitten niiden hyvyydestä...
ja mitä tinkimiseen tulee niin onneksi on kaveri joka tinkii vaikka mummolta tekarit suusta jos oikein innostuu... ;D

onko muuten kellään tietoa pelaako pajeroissa se "korkeuden säätö" tms? saksaksi stabilitätkontrolle, tai jotain sinne päin....yks automekaanikko kertoi et niissä olisi aina jotain häikkää,eivätkä pelaisi kunnolla?
 
Re: onko pajero p***a auto???

joo,kyllä on sama auto.hinta on kyllä hieman pitkällä,vielä, mutta antaahan asian muhia jonkun aikaa ja katsellaan sitten uudestaan.saksasta sais paremmin varusteltuja pajeroita hiukka halvemmalla,teidä sitten niiden hyvyydestä...
ja mitä tinkimiseen tulee niin onneksi on kaveri joka tinkii vaikka mummolta tekarit suusta jos oikein innostuu...

onko muuten kellään tietoa pelaako pajeroissa se "korkeuden säätö" tms? saksaksi stabilitätkontrolle, tai jotain sinne päin....yks automekaanikko kertoi et niissä olisi aina jotain häikkää,eivätkä pelaisi kunnolla?
by: m69

Nooh, tämä nyt on kerettiläistä jupinaa sunnuntai aamun kunniaksi mutta...
Saksasta kun hommaa maasturia niin tulee kyllä tietää mitä on hakemassa ja mielellään itse ymmärtää saksaa muutenkin jawohl jawohl icl liebe alcohol...
Legendaariset jutut siitä miten saksalaisilla autoilla ajetaan vähän ovat todellakin legendaa, samoin legendaa on se etä saksassa ei teitä suolata, jotenkin minä vähän epäilen tuotakin.
Totta, saksassa on paljon autoja ja voi olla että se tuontihelmi osuu juuri omale kohdalle, mutta voipi olla että kouraan osuukin musta pekka ja vitutus.

Kyllä, tiedän että saksassa rek.otteeseen merkitään tietoja vähän tarkemmin kuin suomalaiseen vastaavaan, ja kyllä lisäksi siihen että jos todella uskoo ja osaa löytää saksata/muualta hyvän maasturin ja sitä rataa niin reippain mielin reppu selkään ja reissuun.
Sen verran tuosta korkeuden säädöstä että mitä enemmän on sähköaivon perässä olevia kivoja hilavitkuttimia niin toden näköisesti josain vaiheessa nämä lakkaavat toimimasta ja se on sitten heipähei €:t lompakosta ja kuskin tekee mieli iskeä  :seina.

Nooh, jokatapuksessa, ostit kumman hyvänsä niin hyvä auto pajero on.
Se ruoste siellä edessä on sisälokarien takana olevassa kitamaisessa rakenteessa joka kerää likaa ja moskaa itseensä ja tämän vuoksi siellä pääsee tapahtumaan korroosiota. Samoin sisäloksun kiinnitykset(lokarissa olevat reiät) ovat alkamassa kukkimaan. Näille ei varmuudella ole omassa tehty mitään ennenkuin huomasin nuo ko. paikat sisätilalämppärin asennuksen yhteydessä. korroosio ei ole edennyt omassa pahasti, pintapuolista maalin kupruilua ja sellaista joten alla on vielä toistaiseksi kova pelti, joten keväällä kun ottaa reippaan remontti viikonlopun niin ehtii topata mätäpeikon hyvin. Laittelen tuonne päiväkirjaan sepustusta kunhan homma tulee ajankohtaiseksi.
Että semmosta.....
 
Re: onko pajero p***a auto???

Ja noita automaattilootia kannattaa saksan maalta ostettuna välttää, ellei ole varma siitä mitä saa, kun ei tunnu noitten öljyjen jäähdytys riittävän tuolla motarilla ajoon kuumalla kesäkelillä ilman lisäjäähdytystä, merkistä riippumatta.
 
Re: onko pajero p***a auto???

Noh,oma hapero tuli haettua saksasta ,tässäpä kokemuksia.. Tavoite oli hakea kaikilla varusteilla ( mm ilmastointi) oleva peli tiettyyn budjettiin.
- tarjontaa on laidasta laitaan, ihan raatoja ja todella hyviä yksilöitä.Karkeasti ottaen: mitä kauemmin tapaus on tarjolla netissä, sitä huonompi on kyseessä, samoin hintataitarin alapään tapaukset voi unohtaa. Hyvää ja halpaa ei ole saksassakaan. Oma tapaus tuli nettiin perjantaina, maanantaina mentiin katsomaan ja tuli kaupat.

- jos löytää todella hyvän välittäjän on se ihan ok vaihtoeto. ITse otin homman myös loman kannalta, oli varsin äijää päästellä autobaanalla ja katsella autokauppoja.. saksaa en osaa sanaakaa mutta homma hoitui erittäin hienosti kun mukana oli "autonosto saksasta " tai jotain sinnepäin opus, jossa tärkeimmät lauseet on suomi-saksa. Palvelu oli parempaa kuin missään suomi-autokaupassa ikänä.
Kustannukset reissusta oli n. 1000 € ( lento-laiva,hotellit,sapuskat,autovuokrat,bensat tms).
- Auto oli ja on oikein hyvässä kunnossa, automaattikin pelaa hienosti kun öljyt vaihteli mitsuhuollossa.Noi säätöiskaritkin pelaa kyllä ,en ole mittaillut säätääkö se korkeutta mutta ainakin iskunvaimennuksen kovuutta ( 3 asentoa), itse olen kovinta käyttänyt trailerin tms vedoissa.Hirvittää kyllä jos ne kilahtaa..ei halppaa varmasti.

- Eli kannattaa laskea kylmästi mitä haluaa, tietyn riskin kyllä saksanhaussa ottaa, mutta toisaalta saa mitä haluaa ja halvemmalla ainakin toistaiseksi kuin suomesta, joka on tietysti ainoa syy miksi sieltä hakea.

Ainoa asia joka reissulla v-tutti, oli katsella liikkeissä tarjolla olleita Pajeroita tyyliin vuosimalli 01 ( tämä uusin korimalli) , nahkat, kaikki varusteet tms ja hintapyyntö 21.500 €. Ja Suomessa pyynnöt 40-50,000 €, kiitos herra Kuitusen ja Co. No, vuoden puolentoista päästä on tarkoitus hakea sitten tälläinen...
 
Re: onko pajero p***a auto???

L-200 sanoi
Onko se www.nettiauto.com/122727 << tuo auto?

Täsmää ainakin hakuehtoihin, hintaan ja km määrään.

Ulospäin näyttää todella siistille autolle ja vielä GLS-mallia. Rek.nro:han on tiedossa joten aiempien omistajien selvitys on helppoa. Otat yhteyttä ed. omistajiin 2-3 aiempaa ja juttelet heidän kanssaan autosta. Paljonko ajettu kun möi pois, miten huollettu, oliko vikaa jne jne.
sitten vain koeajoon, mielumin vkl:n ylitse jotta pääset sinuiksi auton kanssa(ja tutkimaan rauhassa auton, myös sen etupään sisäloksut ;)) ja sitten uudestaan pähkäilemään hintaa. Varmasti tuossa on hieman tinkavaraa vielä ja jos hyviä "aiheita" alennuksiin löytyy niin tämähän on vain keskustelukysymys.

Tinkimiskohteita: renkaiden kunto, jos kaikki renkaat huonoja niin min. 750€ pois hinnasta/vähintään 1 uusi rengas satsi tilalle ja sinä vaitset renkaat jotka autoon tulee.  Ruosteet, vaikka kyseessä on käytety auto niin silti, mädästä pellistä ei pidä maksaa mitään joten jos kuppaa löytyy niin hinaan tulee pudota joitain satasia, epämääräisyyksiä huolloissa, - 500€ kättelyssä ja jos myyjä rupeaa pulisemaan niin nosta alennus 700€ ja sano että kohta menee tonni rikki, vähänkään sotkuinen sisusta, vaadit täydellisen sisäpesun ennen ostoa... onhan noita mistä keksiä mutta kannattaa pitää kohtu kerjäämisessäkin jottei myyjä toivota hyvää päivän jatkoa ja heitä ulos liikkeestä  ;D
Arvaappa kuka on autokauppiaan unelma-asiakas  ;D ;D 8)

Tuohon malliin muuten saa 33" pyörät muuta kuin leimaa vain muutoskatsastuksella, nimim.2800TDIC varmasti kertoo mielellään lisää.

Kyllä tuo ihan kelpo autolle näyttää.... kiinni vain...


moi taasen.tuli muuten tehtyä hieman tarkempia tiedusteluja kyseisestä pajerosta.ja nämä tiedot tulee sit niin varmasta lähteestä kun voi vaan tulla tässä valtiossa. kävi ilmi että kyseinen pajero on ollut useilla omistajilla, omistajina ovat olleet niin yrityksetkuin yksityiset henkilöt.niin ja PARI VUOTTA VAKUUTUSYHTIÖ!
auto on ollut pois rekisteristä yli vuoden!eli haiskahtaa sille että pajero on käynyt juna alla tms.en oikein usko että aivan pikku pususta pajero lunastukseen menee.
taispa loppua mielenkiinto kyseiseen autoon kertaheitolla... :mad:
 
Re: onko pajero p***a auto???

moi taasen.tuli muuten tehtyä hieman tarkempia tiedusteluja kyseisestä  pajerosta.ja nämä tiedot tulee sit niin varmasta lähteestä kun voi vaan tulla tässä valtiossa. kävi ilmi että kyseinen pajero on ollut useilla omistajilla, omistajina ovat olleet niin yrityksetkuin yksityiset henkilöt.niin ja PARI VUOTTA VAKUUTUSYHTIÖ!
auto on ollut pois rekisteristä yli vuoden!eli haiskahtaa sille että pajero on käynyt juna alla tms.en oikein usko että aivan pikku pususta pajero lunastukseen menee.
taispa loppua mielenkiinto kyseiseen autoon kertaheitolla...
by:mikke69

No tuo että auto on ollut rekisteristä pois yli vuoden kyllä soittaa hälytyskelloja. Saitko mistään dokumentteja onko auto korjattu tai mainitsiko myyjä että autoa olisi kolaroitu, nimittäin myyjän ON lain mukaan ilmoitettava mikäli auto on käynyt korjaamolla jonkun merkittävän vaurion vuoksi korjattavana, jo vaihteistoremontti kuuluu tälläisten ilmoitettavien asioiden piiriin, saati kolaroidun auton korjaus.
Olipa harmi homma että autosta paljastui tuollainen juttu sillä päällepäin kuvien perusteella autohan näytti likimain "helmeltä" jopa ajokilometrien puolesta.

*nyt iskee kerettiläisyys*
Saitko mistään kilometrilukemia ylös dokumentoituna? Mainitsit että auto on ollut yrityskäytössä joten ajoista tulisi olla ajopäiväkirjat ja ne olisi mielenkiintoista nähdä, ihan vain sillä että jos auton on omistanut yritys ja muutama yksityisomistus päälle ja silti kilometrit oli 145 tkm joka on kyllä pirun vähän loppujen lopuksi.
Tulee vain väkisin mieleen että onkohan mittaristo ollut jossain vaiheessa porakoneen perässä ja pakitettu jonkun aikaa...... ???

Harmi homma vain että autosta tuollaisia paljastui, mutta hyvä että tuli tässä vaiheessa tietoon.......
 
Re: onko pajero p***a auto???

ostin kyseisen auton, selvitin siitä kaiken mahdollisen,auto oli uutena "caravani" likkeessä siitten yksityinen osti auton ja kolaroi etupään tolpaan / puhuun, uusittu: puskuri,etumaski,lamppu ja vilkku,sivusta uusittu: takaovi ja takakaari oikaistu,lunastuksen meni turvatyynyn laukeamisesta, ei tarvinnut edes jähdyttintä vaihtaa,korjaus on tehty katsastuskonttorin valvonassa mistä sain valokuvat,mittausraportit ja raporti mitsussa laitettu turvatyyny,myyjä kertoi kolarista jo puhelimessa ennen kuin kävin katsomassa autoa,edellinen omistaja joka osti auton autovahinkokeskuksesta korjasi sen ja ajoi pari vuottaa ja vaihto kuin tarvitsi pakun muuten oilisi pitänyt ja niin pajero tuli autoliikkeen myyjän vaimon käyttöautoksi,tiedoksi että kun tiedustelin pajerosta niin myyjä kertoi jo puhelimessa kolarivauriosta,ja renkaista molemat sarjaat on ostettu viime vuona,autossa on 142000 km täydellinen huoltokirja ja isot huollot tehty mitsulla
 
Re: onko pajero p***a auto???

Heh, autot menee melko helposti lunastukseen juuri jos esim. airbagit pamahtaa tms. Ei kannata säikähtää vaikka on ollut poissa rekisteristä, jos ei tiedä syytä. Auto näytti kuvassa melko hyvä kuntoiselta "junan alle" joskus jääneeksi ;D

Kakkosautolla on aikoinaan vetästy kevyesti hirveä päin ja korjauksesta selvittiin aikoinaan about tuulilasin vaihdolla :) Lunastettu siis. Oikeastaan ainut muisto kyseisestä kontaktista on naarmut vasemmassa etupilarissa tuulilasin vieressä.
 
Takaisin
Ylös Bottom