Osien sopivuudesta evo9:n

laarix

Pitkä pajero -00 2,8 d ja pätkä -91 2,6
Liittynyt
30 Tammikuu 2007
Sijainti
Turku
Morjesta.

Sellainen kysymymys, että onko esim evo8:sta putken kiinnitys kohdat muuttuneet, kun on siirrytty evo9:n? elikkä jos vaikka valmistajan sivulla mainitaan että sopii evo8:n niin onko se myös mahdollisesti sopiva evo9:n? koska minun tietääkseni autojen rakenteet ja turbo sun muut härpäkkeet eivät ole kovin kummoisesti muuttuneet?
Ja samaan pakettiin onko nuo alkuperäiset kiinnitys kohdat muuttuneet muuten? Ja vielä yksi kuinka suuri homma on asentaa autoon turbo timer?


tv:Laari
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

laarix sanoi
Morjesta.

Sellainen kysymymys, että onko esim evo8:sta putken kiinnitys kohdat muuttuneet, kun on siirrytty evo9:n? elikkä jos vaikka valmistajan sivulla mainitaan että sopii evo8:n niin onko se myös mahdollisesti sopiva evo9:n? koska minun tietääkseni autojen rakenteet ja turbo sun muut härpäkkeet eivät ole kovin kummoisesti muuttuneet?
Ja samaan pakettiin onko nuo alkuperäiset kiinnitys kohdat muuttuneet muuten? Ja vielä yksi kuinka suuri homma on asentaa autoon turbo timer?


tv:Laari

Putket käy YLEENSÄ ihan suoraan. Joissain malleissa kuulemma tulee paikoitellen vähän ahdasta, joten jos suinkin mahdollista kannattaa tietysti ostaa sellainen ysiin tarkoitettu putki.

Turbo timeria ei kannata asentaa. Asennushomma on aika iso, eikä siitä ole mitään hyötyä. Voi myös aiheuttaa katastuksessa ongelmia.
 
Hienoa!



Kiitokset vastauksesta!

Itse en ole vielä löytänyt oikein sopivia putkia tuohon ysiin! Mutta jos porukoilla ois antaa sopivia vinkkejä ja vielä tuolta jenkkilän puolelta niin oisin todella kiitollinen 8)

tv:Laari
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

Ainakin Miltekin putkistoa voi suositella, ainakin äänien ja sopivuuden puolesta.
 
Vs: Hienoa!

laarix sanoi
Kiitokset vastauksesta!

Itse en ole vielä löytänyt oikein sopivia putkia tuohon ysiin! Mutta jos porukoilla ois antaa sopivia vinkkejä ja vielä tuolta jenkkilän puolelta niin oisin todella kiitollinen 8)

tv:Laari

Jos ymmärsin oikein aikaisemmin, olet Saksassa. Jos näin on niin ---> www.importracing.de ja kerro terveisiä meikäläiseltä. Sivut eivät ole häävit, mutta palvelu on.
 
Hieman korjausta!


Elikkä..

Hieman täsmennystä aikaisempaan 8)
Olen tällä hetkellä rauhanturvaajana Kosovossa! Tilasin auton saksaan (evo9 ultimate) ja viimeviikon keskiviikkona lähdin reissuun ja lensin Frankfurt mainiin josta to aamuna lähdettiin tutun firman kanssa noutaan ja tekeen parepereita! Auto oli valmiina, kuin sovittiin ja ei muutakuin ajaaan reittiä Saksa-Sweitsi-Italia-Kreikka-Makedonia-Kosovo. Auto onnellisesti ja vielä ehjänä 3600 km jälkeen.. Ja nytten vain tiedustelemaan sopivia osia omaan autoon..
Tilaukset on tarkoitus viedä suomenkautta Kosovoon verotta ja alvitta.. Joten tästä syystä alan metsästään osia pikkuhiljaa! Firma on tiedossa joka toimittaa jenkkilästä suomeen ja sieltä lomalennolla sitten taas kosovoon ja autoon. Kun lopulta tuon muuttoauton niin siinä kyydissä olisi hieman osia jotka tuon samalla suomeen ja mahdollisesti sitten vasta asennan! Tavarat tulevat siis muuttotavarana, ettei tule epäsevyyksiä.

Et sellaista tällä kertaa jos hieman selvittää minun tilannettani...
:peukku
tv:Laari
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

laarix sanoi
Morjesta.

Sellainen kysymymys, että onko esim evo8:sta putken kiinnitys kohdat muuttuneet, kun on siirrytty evo9:n? elikkä jos vaikka valmistajan sivulla mainitaan että sopii evo8:n niin onko se myös mahdollisesti sopiva evo9:n? koska minun tietääkseni autojen rakenteet ja turbo sun muut härpäkkeet eivät ole kovin kummoisesti muuttuneet?
Ja samaan pakettiin onko nuo alkuperäiset kiinnitys kohdat muuttuneet muuten? Ja vielä yksi kuinka suuri homma on asentaa autoon turbo timer?


tv:Laari

Molempiin malleihin on tullut väsättyä 3" putkisto itse ,kiinnityskohdat on varmuudella samat,ainoa eroavaisuus noissa on takapuskurin muoto putken ulostulon kohdilta , ei tullut mitenkään mittailtua tuota eroavaisuutta, mutta uskoisin aika varmaksi ,että evo8:sin putki sopii ongelmitta 9:iin

tuo olisi itselleni vaihtoehto, jos olisin putkea tuottamassa rapakon takaa http://www.ultimate-racing.com/Products2/Evo-06/EvoVIII_Exhaust.shtml
Käyttävät näköjään myös magnaflowin vaimentimia ,kuten itsekkin (eli hienot saundit)
 
Komiaa


Heips..

Elikkä olenkin tässä mietiskellyt, että tuo putken taivutus ja hitsailu ei ole mitenkään vieras asia ja olenkin mienannut sen hitsailla itse kasaan. Mutta vain on vielä se että kun putkiston se tärkein asia on tuo putki ennen ja jälkeen turbon joka onse joka vaikuttaa kaikkein eniten, että onkohan niissä suuria eroavaisuuksia? 8-9!
Pakopesästä ei ole varmuutta tarvitseeko sitä edes välltämättä vaihtaa! vai kuinkahan paljon se virtaisi niinkuin yleensä ajateltuna, koska olen hakemassa kumminkin vain kohtuu mietoa lisäystä, kun auton on tarkoitus myös kestää käyttöä! elikkä sellaista 350 hv ja 450 nn! jotta tuo vaihdelaatikko ja kytkin vielä kestäisivät...
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

aaki sanoi
Molempiin malleihin on tullut väsättyä 3" putkisto itse ,kiinnityskohdat on varmuudella samat,ainoa eroavaisuus noissa on takapuskurin muoto putken ulostulon kohdilta , ei tullut mitenkään mittailtua tuota eroavaisuutta, mutta uskoisin aika varmaksi ,että evo8:sin putki sopii ongelmitta 9:iin

tuo olisi itselleni vaihtoehto, jos olisin putkea tuottamassa rapakon takaa http://www.ultimate-racing.com/Products2/Evo-06/EvoVIII_Exhaust.shtml
Käyttävät näköjään myös magnaflowin vaimentimia ,kuten itsekkin (eli hienot saundit)

Olikos se aaki niin, että Evossa oli kaks kattia ja toisen voi heivata pois...? Ku ei viittis turhaan ostaa "kisakissaa".
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

Peke sanoi
Olikos se aaki niin, että Evossa oli kaks kattia ja toisen voi heivata pois...? Ku ei viittis turhaan ostaa "kisakissaa".

Onhan siellä kaks ahdistinta.
 
Vs: Komiaa

laarix sanoi
Heips..

Elikkä olenkin tässä mietiskellyt, että tuo putken taivutus ja hitsailu ei ole mitenkään vieras asia ja olenkin mienannut sen hitsailla itse kasaan. Mutta vain on vielä se että kun putkiston se tärkein asia on tuo putki ennen ja jälkeen turbon joka onse joka vaikuttaa kaikkein eniten, että onkohan niissä suuria eroavaisuuksia? 8-9!
Pakopesästä ei ole varmuutta tarvitseeko sitä edes välltämättä vaihtaa! vai kuinkahan paljon se virtaisi niinkuin yleensä ajateltuna, koska olen hakemassa kumminkin vain kohtuu mietoa lisäystä, kun auton on tarkoitus myös kestää käyttöä! elikkä sellaista 350 hv ja 450 nn! jotta tuo vaihdelaatikko ja kytkin vielä kestäisivät...

Maahantuojan "mediatiedotteessa"on ,että evo9:ssä on katalysaattoreiden virtauskapasiteettia kasvatettu, sitä en tiedä että millälailla , meinaan putkisto on kyllä samanlainen molemmissa malleissa ainakin ulkonäöllisesti ,voi olla että katit (2kpl) on sitten hiukan ns: virtaavampia sisältä .

Pakosarja /turboelbow on molemmissa malleissa samat , niitä tuskin kannattaa alkaa vaihteleen,(riittää varsin hyvin ) paikallinen Evopaja on testannut dynossa tuota alkuperäistä elbow:ia ja aftermarket mallia, merkistä ei ollut puhe,mitään eroa ei syntynyt N-ryhmän mitsussa
Tosin aikaisempaan evo 8:ni vaihdoin pakosarjan ja elbow:n ja kokeilin vakio putkistolla ja mielestäni herkkyyttä tuli kyllä lisää yläkierroksille ::)
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

Peke sanoi
Olikos se aaki niin, että Evossa oli kaks kattia ja toisen voi heivata pois...? Ku ei viittis turhaan ostaa "kisakissaa".

Sen takimmaisen saat nätisti pois (kiinni pulteilla) mutta downpipen kissa on hitsattu ,voi olla vähän työläämpi homma :D
eikös se koko putki mene samalla vaivalla vaihtoon ?
 
Koko putkivain..


Jees..

Kyllä se koko putki sieltä sitten samalla vaivalla kannattaa vaihtaa ja kerralla sitten väsäillä sellainen kunnollinen, lähinnä sellaisia mietiskelen, että mistähän saisi hyviä aihioita tuohon putken väsäilyyn "siis mutkia sun muita" tarkoitus ois sitten laittaa suoraan yksi läpivirtaava catti sinne! Mitäs olette mieltä, että kannattaisiko jättää ilman kattia?(vain siis radalla ;)) ja vain laittaa paikka lanbada anturille? koska sitten parin vuoden päästä uusinta katsastukseen voisi paikasta sen vakio putken paikalleen.
Turbolta 3 tuumaa ja sitten cat ja ehkä välivaimennin ja sitten peräpönttö! kai siitä ois hyvä lähtee liikkeelle...


tv:MIä
 
Vs: Koko putkivain..

laarix sanoi
Jees..

Kyllä se koko putki sieltä sitten samalla vaivalla kannattaa vaihtaa ja kerralla sitten väsäillä sellainen kunnollinen, lähinnä sellaisia mietiskelen, että mistähän saisi hyviä aihioita tuohon putken väsäilyyn "siis mutkia sun muita" tarkoitus ois sitten laittaa suoraan yksi läpivirtaava catti sinne! Mitäs olette mieltä, että kannattaisiko jättää ilman kattia?(vain siis radalla ;)) ja vain laittaa paikka lanbada anturille? koska sitten parin vuoden päästä uusinta katsastukseen voisi paikasta sen vakio putken paikalleen.
Turbolta 3 tuumaa ja sitten cat ja ehkä välivaimennin ja sitten peräpönttö! kai siitä ois hyvä lähtee liikkeelle...


tv:MIä

Tuota Resepti : 4M suoraa putkea ,4kpl 90ast käyriä, joista sit leikkaa sopivia kulmia,jousto-osa ,laipat, kuinka monesta osasta nyt aikoo tehdä ,sekä pöntöt , kattia ei kannata sinne väliin tunkea ;D, 12mm pidike tankoa ..... :D siinähän sitä puuhaa viikon lopuksi ....
aihiot on kannattaa käydä hakemassa "romukaupasta" pakoputki se vaan on :peukku

3" satsi http://kuvablogi.com/nayta/iso/img47912.jpg
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

1 ilta (6h) ja koko putkisto tehtii evoon. DP:kin tehtiin itse.

kuvia on: http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/evo+9/kasausta/DSCN0066.JPG

HUOM Katti viimeisenä niin ahdistaa vähiten ;D
3" rööriä koko matkalta. Yks vakio välivaimennin (suora pyöreä) jätettiin.
melut ~100db/3500rpm/1m päässä
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

aaki sanoi
Sen takimmaisen saat nätisti pois (kiinni pulteilla) mutta downpipen kissa on hitsattu ,voi olla vähän työläämpi homma :D
eikös se koko putki mene samalla vaivalla vaihtoon ?

Juuri näin, mutta mun kohdalla on pakko ostaa, ei tehdä. Eli downpipe ja siitä taaksepäin koko hoito. Esim. Milltekillä on koko satsi, niin sitä mietin, että otanko katilla vai ilman? Ja kumpi katti siinä tulee mukaan? ??? Ja kannattaako laittaa välivaimenninta vai riittääkö pelkkä takapönttö? Esim. Leonissa tällä ääniin ei juurikaan ollut vaikutusta...
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

Peke sanoi
Juuri näin, mutta mun kohdalla on pakko ostaa, ei tehdä. Eli downpipe ja siitä taaksepäin koko hoito. Esim. Milltekillä on koko satsi, niin sitä mietin, että otanko katilla vai ilman? Ja kumpi katti siinä tulee mukaan? ??? Ja kannattaako laittaa välivaimenninta vai riittääkö pelkkä takapönttö? Esim. Leonissa tällä ääniin ei juurikaan ollut vaikutusta...

Muutaman kuukauden ajelin yhdellä vaimentimella eli takapöntöllä ,kiitettävät mölinät lähti kyllä, nyt on hetken ajan ollut pyöreä keskivaimennin paikalla ja pehmensi huomattavasti koko osa- alueella mölinää ,aavistuksen verran katosi samalla herkkyyttä kaasun vastaavuuteen eli muutama kaakki jäi laitumelle :-[ ,
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

Moi!
Tarvis saada tietoa,et sopiiko greddyn turbo timer suoraan nomaalilla kytkennällä evo9:siin?
vai estääkö ajonesto sen toiminnan?
Onko joku ylipäätään asentanut timeria evo9:siin?
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

Terppi sanoi
Moi!
Tarvis saada tietoa,et sopiiko greddyn turbo timer suoraan nomaalilla kytkennällä evo9:siin?
vai estääkö ajonesto sen toiminnan?
Onko joku ylipäätään asentanut timeria evo9:siin?

Ei sitä turbo timeria kannata asentaa, sopi tai ei. Hyöty on nolla, eikä auto mene enää katsastuksesta läpi.
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

nokonzok sanoi
Ei sitä turbo timeria kannata asentaa, sopi tai ei. Hyöty on nolla, eikä auto mene enää katsastuksesta läpi.

Nytpä haluaisin tietää miksi ei muka evo 9 mene katsastuksesta läpi jos siinä on turbo timer, onhan noita
monissa muissakin autoissa ja leima tulee joka vuosi paperiin???? :nykii
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

Taimerin asetuksistahan se on kiinni sammuuko heti vai ei. Jos se tuosta on kiinni niin ainakin greddyn saa just niin että sammuu tehi kun vääntää avaimesta virrat pois. :peukku
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

eskes sanoi
Taimerin asetuksistahan se on kiinni sammuuko heti vai ei. Jos se tuosta on kiinni niin ainakin greddyn saa just niin että sammuu tehi kun vääntää avaimesta virrat pois. :peukku
¨
Jos katsastusmies huomaa niin hylky tulee...
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

Harri K sanoi
¨
Jos katsastusmies huomaa niin hylky tulee...

Tieliikennelaki kyllä sallii 2min tyhjäkäynnin, mutta kysymys lieneekin että auton pitää sammua avaimesta heti. :seina
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

Öljynpainemittarin anturin asennuspaikka evo9:ssä,voiko laittaa öljynpainekellon vieressä olevaan
tulpattuun kierrereikään vai mille kys.paikka tarkoitettu?vai pitääkö asentaa t-haaralla öljykellon paikalle.
 
Vs: Osien sopivuudesta evo9:n

Terppi sanoi
Öljynpainemittarin anturin asennuspaikka evo9:ssä,voiko laittaa öljynpainekellon vieressä olevaan
tulpattuun kierrereikään vai mille kys.paikka tarkoitettu?vai pitääkö asentaa t-haaralla öljykellon paikalle.

Voit ottaa siitä tulpatusta lähdöstä tiedon.
Lisää ohjeita: http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=108075
 
Takaisin
Ylös Bottom