Outlander PHEV huolto

raimohanska

New Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2019
Sijainti
Espoo
Hankin syksyllä Outlander PHEVin (2014, tuotu Hollannista) ja mietin nyt, että missäs sitä huollattaisi. Samalla pitäis hankkia suomenkielinen manuaali ja kuramatot (siinä on vain kankaiset matot). Onks näkemyksiä missä tämä kannattaisi hoitaa? Onks näiden huolto ja lisävarusteiden hankinta ihan rutiinijuttu kaikille Mitsu-huoltoliikkeille vai vaatiiko nää sähköhimmelit jotain spesialisteja, sitä mietin... Espoon seudulla asuskellaan.
 
Pehvin vuosi huolto on helppo eikä vaadi mitää spesialistin toimintaa, tosin hyvä juttu ois jos sp6000 vai mikälie ny olikaa suoritettuna, niin ja koska tuonti auto nii kaikki esim trafin ja intran kamppanjat ja recallit ei näy siellä vaa pitää merkkiliikkees kattoo alustanumerolla
 
Autoasista tarjosivat 60tkm huoltoa 275€ mutta tuo TuplaNoukan vinkki onkin hyvä noista kampanjoista. Täytyypä kysyä Megasta huoltoa.
 
Millaiset huolto-ohjelmat näissä pheveissä yleisesti edes on? Myytävät phevit on aina jotain lähes 150tkm ajettuja niin onko siinä heti tuloillaan joku jättihuolto vai johtuuko tuo siitä, että akuston takuu loppuu pian.
 
Ok, mutta tuskin jokainen huolto on samanlainen. Kait siellä jotain isompia huoltoja tulee lähempänä 200tkm?
 
Millaiset huolto-ohjelmat näissä pheveissä yleisesti edes on? Myytävät phevit on aina jotain lähes 150tkm ajettuja niin onko siinä heti tuloillaan joku jättihuolto vai johtuuko tuo siitä, että akuston takuu loppuu pian.

Taitaa lähinnä olla tuossa kohtaa 1. omistajalle vanha auto.
 
160tkm kohdalla tarkistetaan akuston jäädytysnesteet ja vaihdetaan jarrunesteet muun huollon yhteydessä. Akuston takuu loppuu mutta mitään suurta huoltoa ei tietääkseni tule. 200tkm kohdalla on tulppien vaihto.
 
160tkm kohdalla tarkistetaan akuston jäädytysnesteet ja vaihdetaan jarrunesteet muun huollon yhteydessä. Akuston takuu loppuu mutta mitään suurta huoltoa ei tietääkseni tule. 200tkm kohdalla on tulppien vaihto.

Jollei sekin kamppiksena tehty, en muista oliko pehvissä mut ainaki 1,6 asxssä, ja mitä tarkistanu akuston jäähäreit nii yhtiikää ei tarttenu viäl vaihtaa pehvi assii ja joo 200 oli iha normi huolto
 
Pheveissä muutamia ohjelmointi päivityksiä kamppanjoina, ja takajarrusatulat. Mutta niistä kyllä maahantuoja lähettää kutsun käymään korjaamolla. Toki jos haluaa varmistaa asiat heti niin voi käydä liikkeessä tai laittaa sähköpostia ja kyseistä asiaa onko avoimia takaisin kutsuja. Jokaisella on myös se huoltokirja sieltä löytyy myös merkinnät tehdyistä takaisinkutsuista(jos juuri hankkinut auton)

Huolloissa mitään suuria ei ole noissa. Toki muutama asia vie enemmän aikaa kuin se perus huolto osuus. Polttoainesuodatin on työläämpi uusia ja se kuulunee ohjelmaan. Sitten jossain välissä on jäähdytys nesteiden vaihto.
 
Mä juuri käytin omani Mega-Autossa, kun ei mennyt rekisteröintikatsastus läpi käsijarrun vuoksi. Ilmaiseksi vaihtoivat nuo takajarrusatulat, ja samalla tuli wifin tietoturvapäivitys ja joku toinen ohjelmistopäivitys.

Ihan hienosti hoitui tuontiautoon pelkän runkonumeron perusteella.. Ei niin kovin montaa vuotta ole kun olisi varmaan naureskeltu että vie sinne mistä olet ostanut.. :)
 
Jouduin kanssa turvautumaan samaan taloon kun mulla heitti katsastuksessa rekisteriotteen ja auton tyyppikilven painot ihan pirusteen.
Nyt tosiaan tuli tällainen lista:
- Ovien lukkomekanismit
- Moottoriohjainlaitteen rele
- Takajarrusatulat
 
Jouduin kanssa turvautumaan samaan taloon kun mulla heitti katsastuksessa rekisteriotteen ja auton tyyppikilven painot ihan pirusteen.
Nyt tosiaan tuli tällainen lista:
- Ovien lukkomekanismit
- Moottoriohjainlaitteen rele
- Takajarrusatulat

Kuten webtrap sanoi niin huoltovihon takaata näkyy tehdyt recallit, ja ne voi netistä tarkistaa, paitsi tuonti autoista joutuu merkkiliikkeessä tarkistaa erikseen tarkistaa
 
Taitaa aika monessa ruotsintuonnissa ainakin olla tekemättä tai tehty osittain, eikä ole huoltokirjaan niitä merkitty. Näin omassa ja fb ryhmän kommenteista ymmärtäen.
 
Taitaa aika monessa ruotsintuonnissa ainakin olla tekemättä tai tehty osittain, eikä ole huoltokirjaan niitä merkitty. Näin omassa ja fb ryhmän kommenteista ymmärtäen.

kyllä jos suomessa merkkiliikkeessä tehty nii on merkattu ja leimattu huoltovihkoon mutta joo siis jos ulkomailla tehty nii saattaa olla merkkaamatta, mutta ne kyllä näkee onko ne vaihettu vai ei koska ne vaihetut osat on merkattuja syystäkin, mut ne näkee merkkiliikkeen koneelta onko tehty
 
Vuosihuollon tarvetta, Mega-auto ei enää huolla, ohjasivat Autotalo Järveen. Ajan siis autoni tänään Järveen ;-)
Ihan vertailun vuoksi, mikähän on normaalihinta vuosihuollosta?
 
Viimeksi muokattu
Minulla oli juuri 100tkm huolto (öljyn ja suodattimen vaihto + tulppien vaihto), valmistajan huolto-ohjelman mukainen huolto, ad autohuolto, 280e.
 
Hmm.. kumma kun porvoossa eivät maininneet? No joka tapauksessa Lahti on vähän liian kaukana.
Ja huoltopaikkakin vaihtui, hintaero sen verran suuri, kiiitos vinkistä! AD ei pysty noita takaisinkutsuja tekemään, mutta nehän saa maahantuojan huollostakin, ilman kuluja.
ps. jäsenhakemus clubiin lähetetty, on tästä keskustelupalstastakin jo moniverroin jäsenmaksun verran ollut hyötyä...
 
Oman käytin rekisteröintikatsastuksessa ja ainut vika oli oikea käsäri. Siitä suoraan merkkiliikkeelle, että saisiko ilmaisen korjauksen. Ei saanut, sanoivat saavan vaan ilmamassamittarin. No eihän siinä kun äkkiä nosturipaikkaa ja pihtejä kyselemään naapuritontin hallista. Sehän korjautui vääntelemällä vipua ja leima tuli. Taas lupasin itselleni tehdä huollot omassa pajassa, enkä vie mihinkään H......kaiseen.
 
Oman käytin rekisteröintikatsastuksessa ja ainut vika oli oikea käsäri. Siitä suoraan merkkiliikkeelle, että saisiko ilmaisen korjauksen. Ei saanut, sanoivat saavan vaan ilmamassamittarin. No eihän siinä kun äkkiä nosturipaikkaa ja pihtejä kyselemään naapuritontin hallista. Sehän korjautui vääntelemällä vipua ja leima tuli. Taas lupasin itselleni tehdä huollot omassa pajassa, enkä vie mihinkään H......kaiseen.

Noista käsijarrujen jumiutumisista on takaisinkutsu, jossa vaihdetaan osat satuloita myöten tarvittaessa. Ainakin noissa vanhemmissa oli.
 
Onko normaalia että huoltoilmoitin alkaa ilmoittaa jo monta tuhatta ennen normaalia huoltovälin rajaa(20tkm)? Edellinen huolto oli n 81tkm kohdalla alle vuosi sitten ja nyt 96tkm kohdalla "Routine maintenance required", olin ajatellut viedä huoltoon lomien jälkeen lähempänä 100tkm.

Huolloksi taitaa valikoitua Delta-Auto Konala, onko tästä kokemuksia puolesta tai vastaan? Lähinnä Delta siksi, että saa kampanjat hoidettua samalla.
 
Juu vaihdoin sitten myös AD:hen kun Järvi niin kallis. Auto nyt huollettu. Takaisinkutsut sitten myöhemmin Deltassa,
 
No on kyllä hinnan repäisseet. Hartikaisella olisi 100tkm huoltolysti kustantanut 700e. Eihän tuo huolto sisällä mitään muuta kuin tulppien, öljyn ja suodattimen vaihdon ja liudan rastiruutuun tarkastuksia.

Screenshot_20190618-132221__01.jpg
 
Onko normaalia että huoltoilmoitin alkaa ilmoittaa jo monta tuhatta ennen normaalia huoltovälin rajaa(20tkm)? Edellinen huolto oli n 81tkm kohdalla alle vuosi sitten ja nyt 96tkm kohdalla "Routine maintenance required", olin ajatellut viedä huoltoon lomien jälkeen lähempänä 100tkm.

Huolloksi taitaa valikoitua Delta-Auto Konala, onko tästä kokemuksia puolesta tai vastaan? Lähinnä Delta siksi, että saa kampanjat hoidettua samalla.

Nyt on auto huollettu Konalan Deltassa. Huollon hinta 440e ja samalla meni kolme kampanjaa (jarrut, remote ja ecun päivitys).Raitisilmasuodattimen vaihdossa oli tippunut kuivia lehtiä puhaltimen moottorin päälle jotka pitivät mekkalaa kun tuulettimesta pisti enemmän kierroksia, tästä pieni miinus (oli onneksi 5min homma putsata kotona) :)
 
Kysyin satula-asiaa Berge Autolta. Vastaus tuli, että ne on jo vaihdettu Hollannissa, ei vaihdeta veloituksetta uudelleen. Meinasin lisätä palautusjousen sisälle toisen, niin alkaa pelata.
 
Kysyin satula-asiaa Berge Autolta. Vastaus tuli, että ne on jo vaihdettu Hollannissa, ei vaihdeta veloituksetta uudelleen. Meinasin lisätä palautusjousen sisälle toisen, niin alkaa pelata.
Jos linkussa on "G" merkintä niin siit tietää et satula kampanja Jo tehty, ja siinä ei aina vaihdeta vaan satuloita, riippuen satulan kunnosta, Jos hyvä niin vaihdetaan pelkkä linkku sarja, berge auton sivuilta näkee rekkarilla/alustanumerolla avoimet kampanjat
 
Jos linkussa on "G" merkintä niin siit tietää et satula kampanja Jo tehty, ja siinä ei aina vaihdeta vaan satuloita, riippuen satulan kunnosta, Jos hyvä niin vaihdetaan pelkkä linkku sarja, berge auton sivuilta näkee rekkarilla/alustanumerolla avoimet kampanjat

Linkkiä tuohon sivuun, kun en löydä?
 
Linkkiä tuohon sivuun, kun en löydä?
Joko en jenkeissä pääse sivulle Tai sit se on vaa mekaanikoille, en oo töissä enää deltal saatika asu suomes, mut sen vissii saa iha soittamallaki merkkihuoltoo selville, palvelumestarit kyl varmasti kattoo avoimet kampanjat, sanoo et on epävarma tuontiauton tehdyistä kampanjoista, trafin kampanja haku ei näytä nimittäin kaikkien tuontiautojen kampanjoista Tai välttis löydä ees Koko autoo, ja kampanjat täytyy olla tehtynä et saa ees katsastettuu auton
 
Olisi 2014 PHEVissä 150tkm huolto ajankohtainen Hollannin tuonti-ihmeeseen. Minkä hintaiseen huoltoon tulisi varautua ja kannattaako ensimmäinen Suomihuolto hoitaa ns. valtuutetulla? Takaisinvedon ilmamassamittarin osalta kävin suorittamassa Deltassa, mutta mietin olisiki suositella mahdollisesti edullisempaa? Helsingin seudulta
 
Huollot on 20tkm välein. Onkohan typo vai vähän huollot venähtäneet? 160tkm huollossa vaihdetaan pa-suodatin ja se nostaa tietenkin hintaa.
 
Huollot on 20tkm välein. Onkohan typo vai vähän huollot venähtäneet? 160tkm huollossa vaihdetaan pa-suodatin ja se nostaa tietenkin hintaa.

Vähän samaa jäin tässä miettimään kun luin forumin juttujä läpi asian tiimoilta, ja tosiaan huollot vaikuttaisi olevan 20tkm välein. Auto tuossa on kuitenkin kilkannut huoltoilmoitusta Syyskuulle tai jotain kilometrirajaa, jota en nyt muista. Pikkaisen reilu 150 on kuitenkin mittarissa. Autossa on lappu edellisestä huollosta niin pitää tarkistaa siitä vielä milloin on tehty (140tkm huolto tehty viime vuoden syksyllä alankomaissa).

Mites tämä menee kun aikaisemmin on tullut ajettua vanhoilla romuilla, joita pääsääntöisesti itse ropannut tarpeen tullen. Suoritetaanko nyt siis 160tkm huolto vaikka siimaa olisi vielä se 10tkm. Vai ihan vuosihuolto vuosien perusteella?

Osaatko arvioida missä auto kannattaisi käytättää, ettei tule maksettua liikaa ilmaa.

e. lisätty edellinen huolto
 
Viimeksi muokattu
Jees kiitokset vastauksista. Taidan mennä ns. välimatkan krouvilla ja varata huollon vähän lähempänä oikeita kilometrejä. Öljyt saatan vaihtaa tuohon itse jos alkaa ahdistamaan
 
Mikä Lahden Mega-Auton mitsuhuollon tila? Mitsun edustus näyttää siirtyneen Deltaan siis Lahesta kyse, ei kai Mega huollosta luovu?
 
Mega-Auto Lahti: 501eur maksoi 100tkm huolto ja ainakin checklistin mukaan venttiilivälykset jääneet säätämättä..

Tuon takia ylipäätään vein koko huoltoon, saattaisin osata öljyt vaihtaa itsekin..
 
Takaisin
Ylös Bottom