Anaconda
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
- Liittynyt
- 28 Marraskuu 2007
Nyt muakin on alkanut risomaan se kabiinin lämmittäminen polttomoottorilla.
Esim. Ulkona lämpötila -0, akkua jäljellä noin 75%, auto ollut ajamatta muutaman tunnin.
Sitten pitää lähteä käymään muutaman kilometrin päässä asioilla. Et ehdi esilämmittää, vaan hyppäät suoraan autoon. Moottori pärähtää käyntiin ja hyrrää koko matkan. Jopa valoissa kun auto on paikoillaan moottori käy. Ainut keino sammuttaa moottori ja jatkaa pelkällä sähköllä on tosiaan tappaa ilmastointi. Tämä tarkoittaa sitä että myös puhallus lakkaa ja ikkunat on huurussa tuotapikaa. ???
Mikä järki siinä on että kun auto on paikallaan, eikä edes virtapiuhassa kiinni, niin ilmastoinnin etäkäytöllä auton on mahdollista lämmittää sähköllä akuista, mutta ajon aikana tämä ei onnistu. Eikö muka kenellekään tullut mieleen että joku voisi haluta joskus liikkua pienen matkan kylmässä pelkällä sähköllä, välittämättä siitä että se syö sähköä enemmän kuin jos olisi lämmintä. Veikkaan että olisi myös aika paljon ympäristöystävällisempä, kuin 10l/100km kulutus 10km matkalla.
Kaikki laitteet on autossa olemassa. Tuon ominaisuuden luulisi olevan mahdollista saada softapäivityksellä.
Täytyy ryhtyä pommittamaan maahantuojaa aiheesta. Onhan toi nyt aika käsittämätöntä :nykii
Esim. Ulkona lämpötila -0, akkua jäljellä noin 75%, auto ollut ajamatta muutaman tunnin.
Sitten pitää lähteä käymään muutaman kilometrin päässä asioilla. Et ehdi esilämmittää, vaan hyppäät suoraan autoon. Moottori pärähtää käyntiin ja hyrrää koko matkan. Jopa valoissa kun auto on paikoillaan moottori käy. Ainut keino sammuttaa moottori ja jatkaa pelkällä sähköllä on tosiaan tappaa ilmastointi. Tämä tarkoittaa sitä että myös puhallus lakkaa ja ikkunat on huurussa tuotapikaa. ???
Mikä järki siinä on että kun auto on paikallaan, eikä edes virtapiuhassa kiinni, niin ilmastoinnin etäkäytöllä auton on mahdollista lämmittää sähköllä akuista, mutta ajon aikana tämä ei onnistu. Eikö muka kenellekään tullut mieleen että joku voisi haluta joskus liikkua pienen matkan kylmässä pelkällä sähköllä, välittämättä siitä että se syö sähköä enemmän kuin jos olisi lämmintä. Veikkaan että olisi myös aika paljon ympäristöystävällisempä, kuin 10l/100km kulutus 10km matkalla.
Kaikki laitteet on autossa olemassa. Tuon ominaisuuden luulisi olevan mahdollista saada softapäivityksellä.
Täytyy ryhtyä pommittamaan maahantuojaa aiheesta. Onhan toi nyt aika käsittämätöntä :nykii