Terve!
Täällä yks hölmö kyselee. Mitsua katseltu, 2016 vuosimalli varauksessa.
1. Voisiko joku kertoa selvennettynä mitenkä auto kannattaa esilämmittää tai ylipäätänsä lämmittää ennen käynnistystä? Ei ole ikinä ennen ollut autoa jossa ei ole lohkolämmitintä eikä hybridiä jotenka tämä on ihan uutta utopiaa.
2. Onko siis mahdotonta ajaa pelkällä sähköllä esim. talvipakkasten aikaan lyhyttä ajomatkaa? Ja miten tuossa vuosimallissa ne pelaa? Käynnistyykö auto suoraan polttomoottorille ja pystyykö sen mitenkä vaihtamaan sähkölle?
3. Koeajettiin 2013 vuosimallin phev ja siinä en saanut yhdistettyä bluetoothiin puhelinta, onko se siis mahdotonta näytön kautta? Pitääkö puhelin yhdistää autoon siis sen puhehomman kautta?
4. Miten on toiminut tuo apin kautta ladattava ohjelma jolla voi asettaa esilämmityksen autoon? Moni sanonut että kantama ei autossa riitä.
Kiitos ja anteeksi!
1. Ei liene tarvetta esilämmittää muuten kuin mukavuuden ja sähköajon takia.
2. Kyllä. Esilämmitystä remotella pakkasesta riippuen riittävästi, niin pääsee sähköllä akun riittävyyden mukaan. Jos kennoista yksikin on -10 tai kylmempi, ei pelkällä sähköllä ajo onnistu. Tässä nollakeleillä ja parin asteen pakkasilla itselläni on 20 min esilämmitys riittänyt sähköajoon ja hytissäkin lämmin. Autosta poistuessa lämmitys joko 15 asteeseen tai offille, sitten käynnistäessä ensin eco mode, ja sitten lämppäriltä maltillisia lämpöpyyntöjä, esim. 19 astetta. Tarkenee kyllä tarvittaessa ilman takkiakin. Lasinsulatuspuhallus-nappi käynnistää ilmeisesti aina polttomoottorin, eli suuntaus jalat+tuulilasi.
3. Radion bluetooth-ominaisuudet eivät liity remoten käyttöön. Remote-sovellus yhdistetään auton luomaan wifi-verkkoon.
4. Jos auto on ikkunan alla tai näköetäisyydellä max ehkä 30m päässä, niin toimii. Itselläni on etäkäyttöä varten autossa "kiinteästi" android-luuri, jossa muutaman euron laiteliittymä. Kyseiseen luuriin sitten Teamviewer-yhteys ja sitten remote appi sieltä auki.
Tarkista, että autosta löytyy tosiaan tuo remote+sähkölämmitin. Kaikissa tuontivehkeissä ei tuota ole.
Joo, on kyllä kikkailua ja harrastamista tämän vekottimen kanssa. Perseenlämmitin ja ratinlämmitin auttaa viluisissa oloissa toimimista.
Itseäni ei suuresti tämä säätö haittaa, kun on saanut hommat pelittämään suht hyvin ja on töissä ja kotona lataus.
Jos on facebook käytössä, niin kannattaa liittyä Mitsubishi Outlander PHEV -autoilijat -ryhmään. Siellä on aiheeseen liittyen erittäinkin runsaasti keskustelua.