pajero -89 tdic tehot hukassa

RapajuoppoPutkiMies

Galant Gti Dyn4 Ms´n´S V2.2 29q2 -ala Perkamo-
Liittynyt
29 Maaliskuu 2007
Sijainti
Jämsä
Haulla löytyy kyllä paljon vikoja muttei heti oikeanlaista, mitään hajua dieseleistä ;D

Ottaa kierroksia tosi raskaasti.
Kulkee kyllä jopa 90km/h, kunhan suoraa riittää
Joutokäynti raskas, ravistaa voimakkaasti, hieman "metallinen ääni".
Joutokäynnillä ei käy kaikilla, kierroksilla käy tasasesti.

Ajotusmerkit tarkistettu.
Venttiilivälykset tarkistettu.
 
Vs: pajero -89 tdic tehot hukassa

Onko tämä vika tullut yht'äkkiä, vai onko pikku hiljaa puutunut tuo moottori? Suodatin tukossa? Ilmavuotoja pa-linjastossa? Puristusmittauksellakin saisi paljon uutta tietoa moottorista, mutta pitää vain tehdä siihen hehkun reikään sopiva adapteri jossei suihkuja halua irroittaa.
 
Vs: pajero -89 tdic tehot hukassa

Aikas äkillisesti tullut.
Suodatin vaihdettu ja lueskelin noista pa vuodoista, niin ei oireet eivät samanlaisia, mutta koskaan tiedä :seina
Lähtee käyntiin nätisti myös kuumana, avaimesta kevyt napsaus ja käynnissä.
 
Vs: pajero -89 tdic tehot hukassa

Mulla jäi naftasuodatin vuotamaan, niin oli tosi puutuneen oloinen, mutta parani kun vähän kiristeli lisää sitä suodatinta. Se vanha klassinen läpinäkyvä letku suodattimen ja pumpun väliin, niin siittähän näkkee samantien ilmavaivat. Myös tukkoinen ilmanputsari?? Hajonnut turbo?? Koneessa sisällä joku vika?? Alkaa menemään arvailuksi, mutta ilmanputsarihan on äkkiä poistettu, turbosta kokkeilla väljyys ja koneen sisältä saa suuntaa antavaa infoa tuolla puristusten mittauksella. Eihän ole rymytty näin metsästysaikan mettässä? Voisko olla pakoputki läjässä / tukossa?

Edit: Jos hekujen reiästä mittailet puristuksia, niin sammuttimen johto irti pumpulta. Ei ole niin täynnä Diisselisumua joka paikka, tai jos sulla on kolme hehkua paikallaan ja yhdestä mittaat niin saattaa lähteä käyntiin ja mittari ei välttämättä palaudu siittä kovin herkästi. Yhden mittarin nähny jossa näin käyny ja ei laskenu enää alle 17bar ;D
 
Vs: pajero -89 tdic tehot hukassa

Tuota pakoputkea tai turboa minäkin mietin. Onko autossa kiinni ahtopainemittaria? Äkkiähän sen putsarilta tulevan putken ottaa irti ja kurkkaa mitä turbolle kuuluu....

Totaalisesti jurahtaneen turbon tosin luulisi jo pukkaavan savuakin putkesta?
 
Vs: pajero -89 tdic tehot hukassa

Täytyy huomenna tutkailla tarkemmin. Urpo ei ainakaan totaalisen paska, kun ic:n ahtoletkun puristaa käsin luttuun ja painaa kaaasua niin kovasti poika ponnistaa ;D
 
Vs: pajero -89 tdic tehot hukassa

Keinuvipuakseli irti. Tai pahimmassa tapauksessa poikki?? itselläni irtos tuossa viime talvena ja alkaa käymään aikas erikoisesti sen jälkeen, kun muutamalla pytyllä ei enää venttiilit aukeakkaan kunnolla. Ja kuulostaa tosi pahalta.

Suihkukin voi olla sökö ja syöttää polttoainetta värin yhelle pytylle ja alkaa sen takia käymään erikoisesti.
 
Vs: pajero -89 tdic tehot hukassa

taitaa saaha ilmaa..... ja tyhjäkäynti liian pienellä
 
Vs: pajero -89 tdic tehot hukassa

Tänään päässy sitte pajalle asti. Mutta lauantaina kun tuota tutkin ja pyörittelin moottoria venttiilikoppa irti, kaikki keinut keinuu ja en löytänyt mitään, mikä metelin aiheuttais. Täytyy kokeilla se letkuhommeli, josko mitään vaikutusta.... Käyntiin lähtee kuitenkin aina kuin palmunpuun ;D alta

Kiitoksia kuitenkin jo etukäteen kaikille avustajille :peukku
 
Vs: pajero -89 tdic tehot hukassa

Syyllinen löytyi kuitenkin jakopäästä. Meisseli venttiilin ja keinun väliin lähellä oletettua ukk:ta ja pyörittämään kampiakselista tarkka ykk. Hihnapyöränmerkki näytti seuraavaa ja ei se kiila-urakaan niin hääviltä näyttäny :seina Kokolailla hampaan verran oli yläkerta pielessä. Ja jakoremmin hihnapyörä kans paskana :seina
 
Vs: pajero -89 tdic tehot hukassa

Käytänpä tässä tätä topiccia hyväksi, kun ongelma on sama.
Mulla alkoi Pajero vuotaa ilmaa polttoaineen sekaan ja muutaman päivän ajelun jälkeen otin sen remontin alle ja tein siihen polttoainelinjat uusiksi, vaihdoin suodattimen ja käytin suuttimet huollossa. Nyt remontin jälkeen tuntuu, että tehoja on aiempaan verrattuna aavistuksen verran kateissa enkä keksi mitään selitystä mistä se voisi johtua. Jakopään merkit on kohdallaan ja läpinäkyvällä letkulla kokeilin, että ei saa ilmaa ja ahdot nousee 0.7bar ja lisäksi käy tosi nätisti ja lähtee hyvin kylmänä käymään.
Olisiko ehdotuksia mistä lähteä etsimään yllättäen tullutta vikaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom