pajero did..egr venttiili jumissa???

veikkopoika1

New Member
Liittynyt
20 Kesäkuu 2009
???onko tietoa tästä ,vikakoodi näytti,että siinä vika.tehot hukassa.voiko sen ottaa pois käytöstä..maksaa 340e.
 
Vs: pajero did..egr venttiili jumissa???

Lukemani mukaan se EGR vaatii säännöllistä puhdistamista, mutta sitä on hankala poistaa kokonaan, koska sen toimintaa anturoidaan. EGR:n tukkiminen aiheuttaa vikakoodin, jos/kun anturi huomaa EGR:n poiston tai tukkimisen. Eiköhän se sama vikakoodi juuri tule sen EGR:n jumittumisestakin. Britit ovat yrittäneet tehdä block-off plateja 5-10mm reiällä hämätäkseen ECUn anturointia, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä. Sielläkin puhdistelevat vaan sitä EGR:ää, eli ei sitä uusia kannata ihan suoriltaan. Puhdistaminen on kuitenkin varmasti halvempi toimenpide.

http://www.pocuk.com/forums/viewtopic.php?t=109527&postdays=0&postorder=asc&start=0

Olisipa hauska tietää mikä anturi sitä EGR:ää on vahtimassa... jos se on joku lämpöanturi, niin kyllähän sellaisen saa eliminoitua tavalla, joka hämää ECUa...

Jos, huom. jos systeemi on samanlainen kuin (jossain) Toyotassa

http://www.autoshop101.com/forms/h32.pdf

(sivu 3), niin kyseessä voisi hyvinkin olla lämpöanturi.

Kuka haluaa kokeilla? Uusissa dieseleissä on kaikenlaista turhaa romua, miten EGR:n tulppaaminen vaikuttaa esim. partikkelisuodattimiin ja muuhun (jos on)?
 
Vs: pajero did..egr venttiili jumissa???

Tuota Toyotan versiota ollaan kans pähkäilty, ku yritettiin yhdestä Avensiksesta ohittaa EGR. Ei vain näy missään mitään anturia, eli hyvin on piilossa tai sitte kys. Avensiksessa ei ole lämpöanturilla.
 
Vs: pajero did..egr venttiili jumissa???

Niko Päivinen sanoi
Lukemani mukaan se EGR vaatii säännöllistä puhdistamista, mutta sitä on hankala poistaa kokonaan, koska sen toimintaa anturoidaan. EGR:n tukkiminen aiheuttaa vikakoodin, jos/kun anturi huomaa EGR:n poiston tai tukkimisen. Eiköhän se sama vikakoodi juuri tule sen EGR:n jumittumisestakin. Britit ovat yrittäneet tehdä block-off plateja 5-10mm reiällä hämätäkseen ECUn anturointia, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä. Sielläkin puhdistelevat vaan sitä EGR:ää, eli ei sitä uusia kannata ihan suoriltaan. Puhdistaminen on kuitenkin varmasti halvempi toimenpide.

http://www.pocuk.com/forums/viewtopic.php?t=109527&postdays=0&postorder=asc&start=0

Olisipa hauska tietää mikä anturi sitä EGR:ää on vahtimassa... jos se on joku lämpöanturi, niin kyllähän sellaisen saa eliminoitua tavalla, joka hämää ECUa...

Jos, huom. jos systeemi on samanlainen kuin (jossain) Toyotassa

http://www.autoshop101.com/forms/h32.pdf

(sivu 3), niin kyseessä voisi hyvinkin olla lämpöanturi.

Kuka haluaa kokeilla? Uusissa dieseleissä on kaikenlaista turhaa romua, miten EGR:n tulppaaminen vaikuttaa esim. partikkelisuodattimiin ja muuhun (jos on)?

Dieselissä kun ei ole alipainetta, niin perusedellytys takaisinkierrätyksen toteutumiselle taitaa olla imu- ja pakosarjan paine-ero? Takaisinkierrätyksen aikana pakopaineen siis täytyy olla imusarjan painetta suurempi, muuten kaasujenvaihto moottorin läpi häiriintyy. Voiskohan olla, että siltä löytyy myös pakopaineanturi, jonka tilaa verrataan ahtoihin?

Lienee tuo takaisinkierrätys syynä siihenkin, kun tuo vakioturbon pakopuoli on niin onnettoman pieni. Olettaisin jo vakio-ohjelmallakin pakopaineiden olevan aika kovat, jotta siihen Euro 4:n vaatimaan takaisinkierrätykseen on pästy. Mites jos vaihtaa suoraan pikkuturbon tilalle jonkun HX35 Holsetin. Ohjelmalla vähän lisää kakkua, pakopaineet putoo ja takaisinkierto vähenee automaattisesti ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom