Nyt ois suutin remppa ajankohtainen (Pajero -89- 4d56TDi), eikä osunut silmiin mitään selkeää juttua suuttimista. Niin meinasin et vois tähän hiukan kerätä tietoja hommasta ja osista. Itselle mieleen tulleita kysymyksiä.
Onko kaikissa gen1 pajeroissa samat suuttimet on kone sit 2.3 2.5 TD TDi ?
Onko jokin/jotkin sellaisia valmistajia kenen suuttimia kannattaa välttää uusia hommatessa?
Onko kaikissa samat avautumis paineet?
Listaa asiaan liityen.
- Ennen kaikkea PUHTAUS säädettäessä sekä asennettaessa, suuttimiensuojatulpat pois vasta sitä mukaa kun suutin putkia laitetaan kiinni.
- Suuttimen runkoja availlessa/kasatessa momentit ovat ehdottoman tärkeitä noudattaa,samoiten kun suuttimet kiinnitetään kanteen.
- Uusien suuttimien avautumispaineet on säädettävä.
- Suutinkärkien ja kannen väliin tulevat tiivisteet uusittava, joskus saattaa tuntua ettei siellä kannessa suuttimen reiissä ole mitään tiivistettä, mutta kyllä siellä sellaiset pitäisi olla.
- Kannen ja suuttimenpitimien välisen renkaan vaitokaan ei haittaa, mutta ei ole välttämätön.
- Suuttimen ja hukkaputken väliset tiivisterenkaat on hyvä myös uusia.
Tämä ketju antaa paineeksi 120-130 bar, ja paineet ei ole samat kaikissa:
http://www.mdocuk.co.uk/forums/wap/thread.php?topic_id=39203
1986/4 – 1994/5 ( MD103301 ) ; 12,000-13,000 kpa or 120-130kg/cm2
1994/6 – 2004/4 ( MD196607 ) ; 15,000-16,000 kpa or 150-160kg/cm2
Jos jollekkin tulee mieleen lisää asioita tai korjattavaa niin kertokoon ihmeessä niin korjaan kirjoituksiani. Ja voidaanhan tähän samaan kerätä muidenkin konemallien vastaavaa infoa.
Onko kaikissa gen1 pajeroissa samat suuttimet on kone sit 2.3 2.5 TD TDi ?
Onko jokin/jotkin sellaisia valmistajia kenen suuttimia kannattaa välttää uusia hommatessa?
Onko kaikissa samat avautumis paineet?
Listaa asiaan liityen.
- Ennen kaikkea PUHTAUS säädettäessä sekä asennettaessa, suuttimiensuojatulpat pois vasta sitä mukaa kun suutin putkia laitetaan kiinni.
- Suuttimen runkoja availlessa/kasatessa momentit ovat ehdottoman tärkeitä noudattaa,samoiten kun suuttimet kiinnitetään kanteen.
- Uusien suuttimien avautumispaineet on säädettävä.
- Suutinkärkien ja kannen väliin tulevat tiivisteet uusittava, joskus saattaa tuntua ettei siellä kannessa suuttimen reiissä ole mitään tiivistettä, mutta kyllä siellä sellaiset pitäisi olla.
- Kannen ja suuttimenpitimien välisen renkaan vaitokaan ei haittaa, mutta ei ole välttämätön.
- Suuttimen ja hukkaputken väliset tiivisterenkaat on hyvä myös uusia.
Tämä ketju antaa paineeksi 120-130 bar, ja paineet ei ole samat kaikissa:
http://www.mdocuk.co.uk/forums/wap/thread.php?topic_id=39203
1986/4 – 1994/5 ( MD103301 ) ; 12,000-13,000 kpa or 120-130kg/cm2
1994/6 – 2004/4 ( MD196607 ) ; 15,000-16,000 kpa or 150-160kg/cm2
Jos jollekkin tulee mieleen lisää asioita tai korjattavaa niin kertokoon ihmeessä niin korjaan kirjoituksiani. Ja voidaanhan tähän samaan kerätä muidenkin konemallien vastaavaa infoa.