Pajerolle pyöränlaakerit

Napalukko

Mitsu Pajero TD IC, L200
Liittynyt
6 Syyskuu 2003
Sijainti
Lahti
Arvon Pajero-veljet! Pitäs lauantaina lähteä pohjoiseen taas Pajerolla, luonnollisesti. Nyt kuitenkin kuskin puolen pyörän laakeri tuntuu olevan aika sökö, ja pelottaa että se leviää lopullisesti tai kilahtaa kiinni reissussa. Mulla on ollut uudet laakerit ollut jo aikapäiviä, muttei tietty ole jaksanut vaihtaa, ennen kuin on pakko, kuten nyt. Ja kiire on tietty myös. Kysynkin, että kuinka helposti navasta irtoavat vanhat laakerit? Korjaamokäsikirja käskee prässille, mutta kun ei mokomaa ole. Saako laakerin isolla ruuvipenkillä ja kevyellä lämpöhoidolla sisään? Entä irtoavatko vanhat yhden illan punnertamisella? Kiitosta...
 
eikös ne ole kartiorulla mallia ne tippuu sieltä,jossakin jarrulevyn vaihtoa koskevassa artikkelissa on ohjeet
 
Ai jahas. Kartiorullathan ne muistaakseni on. No, toivottavasti putoavat. Muutenhan homma ei niin mahoton ole, mutta olen vaan tottunut siihen, että vanhojen irrottaminen on työn ja tuskan takana. Illalla sen sitten näkee...

Meni muutes Napero tunti sitten katsastuksesta läpi, ja ilman huomautuksia! Mahtava fiilis joka kerta, vaikken uskonutkaan siinä niin mahdottomia vikoja olevan, kun nittä on koko kesä korjattu... Ekalla "ryntäytyksellä" oli k-arvo 3.04, mutta sitten putos 1.94. Kierrokset max. 5025. ;D
 
tuntuu olevan tyypillistä toi kova savu-arvo ekoilla ryntäytyksillä, mullakin oli reilusti yli kolme, mutta tippui sitten niin alas, että olis menny ahtamattomanakin dieselinä läpi. Katsastusmiehen teorian mukaan putkesta irtoaa nokea....
 
joopa eka ryntäys joku 3+ sitte 1,09 5550 rpm en tiiä menikö laturista säätäjä siinä rytäkässä vai oliko vaan se päivä
 
Takaisin
Ylös Bottom