Pajeron etuperä

E

Erkka

Guest
Kuinka helposti pajeron etuperä voi hajota. Rupesi tossa pitämään ääntä. Olin vähän penkassa ja tarvis päästä pois lukitsin etuvetarit ja pistin 4h:n sisältä vähän reippaampi kytkimen nosto ja silloin paukkuu. Olen huomannut kun ajaa moottoritienopeudella ja pysähtyy valoihin ja lähtee siitä niin taas paukkuu. vaihdoin lukkoperäöljyt ei vaikutusta parempaan. Onko kenelläkään mitään kokemusta kyseisestä.
 
ei kai etuperä niin herkästi hajoa? enemmänkin epäilen napalukkoja, vetarin niveliä tai sitä josta taisi olla (jossain) aiemminkin puhetta: jakolaatikon rattaat ovat kuluneet ja/tai ketju venynyt, neliveto päällä ketju hyppii hampaiden yli?

Pajero miehet kertovat varmasti parempia teorioita, nämä ovat vaan meikäläisen spekulointia, enkä ole Pajeroihin juurikaan perehtynyt ;D

Eihän etuperässä ole lukkoa? Ei se silloin mitään lukkoperä öljyä tarvii.....?
 
8)Etuperään kuuluu tavallinen vaihteistoöljy.
Kannattaisi käyttää 4L kun jää kiinni ja kytkin pitäisi nostaa hitaasti.Luulen että napalukko on vioittunut?
Etuvetoa pitäisi käyttää vaikka aina ei välttämättä tarvitsekaan,pysyy paremmin kunnossa. :eek:
 
Kuulkaa kertokaa mulle miten se napalukko voi hajota se menee päälle ihan normaalisti ja pois päältä ok.
 
Joo näinhän se on pitäisi vaan pystyä toteamaan asia jotenkin varmasti. Onko joku vaihtanut ulomman nivelen pajeroon, voisi kertoa kokemukset. Arvatenkin aikaavievä homma.
 
onko sulla siinä manuaali napalukot??
ja kuvaksesta päätellen vika olis niissä tai huonossa vetarissa....

ei se vetonivelen vaihto mitään ihmeellinen homma ole aikaa menee about 3 tuntia puheineen....

ja se napa voi kytkeytyä päälle ihan (muka) oikein mutta se "päästää" silti
 
Kyllä siinä on ihan käsinväännettävät ( lukot ). Kun kysyin siitä vetonivelen vaihdosta, niin tarkoitin sitä että miten se itse vetonivel on kiinni vetoakselissa. Riittääkö Hel.......TILLINEN Pajavasara ja urosgorillan voimat vai mitä. Huom.. en välttämättä aina osaa kirjoittaa ihan niinkuin asia pitäisi, mutta sitävartenhan sitä saa vastata aina uudestaan. Jos JAHVETTI tiedät tai on sulla kokemusta asiasta yritä vielä kerran. Toki kaikki muutkin saavat vastata.
 
Tietääkseni ulompi nivel on kiinni nivelen sisällä olevalla lukkorenkaalla vetoakselissa, on varmaan aika lujassa. Mutta jos vaihtaa uuden nivelen, mikä on harvinaista että olis rikki, vanha lähtee joko helposti lyömällä tai sitten on lievästi sanottuna lujassa, = 2x urosgorillan voimat!!
Tarkasta samalla, että navan/vetoakselin välinen neulalaakeri ja messingin värinen liukulaakeri on kunnossa.

Automaatti napalukosta sen verran että se hajoaa juuri noin, että silloin kun ollaan jo jumissa ja 2-vedolta laitetaan vipu 4-vedolle ja lähdetään reippaasti liikkeelle, tuho on melko varmasti tapahtunut. Tosin sieltä ei hajoa muuta kuin jarrusarja, mutta kirpaisee se sekin jo vähän, riippuen tietenkin lompakosta 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom