pajeron heiluvat öljynpaineet

J

JSa

Guest
Onkohan kellää diagnoosia kun pajeron öljynpaineet nousee niin tappiin että melkee napsaahtaa mittarin viisari poikki. Sitten se ajossa heiluu siinä 6-äärettömän välissä ???. Kone ei pidä mitää erikoisia ääniä eikä ajossa huomaa mitää eroa. Onko vika mittarissa, anturissa vai jossaa muualla ??? . Olisin kiitollinen jos jollaa olis antaa jotaa vihiä mitä alkaa tutkii.
 
Se anturi voi väsyä ajan mittaan, lisäksi sen anturin piuha on saattanut kärsiä öljyroiskeista eli voipi olla katkeamassa. Yleensäkkään tuo pajeron mittari ei ole niitä tarkimpia, lähinnä suuntaa antava ::)
 
niin se varmaan on jossaa siellä mittari/anturi alueella vikaa ku tänää huomasin sellasen asian ku aamulla olin naperolla lähdössä nii ennen starttausta seurailin aikani öp-mittarii ja se nousi yli 2:een vaikka auto oli ollut viimeksi käynnissä 10 tuntia takaperin... pitänee käydä anturi ja piuhat läpi.
 
Missäs semmonen paineen rajoitus sijaitsee  ??? filtteri se tuskin on ku öljyt ja suodatin on juuri vaihdettu. Ilmotteleeko rajoitus niin että vaikka kone ei oo ollu käynnis 10:een tuntii nii mittaris on paineet 2:ssa  ???
 
kyllä se vika on siinä anturissa ja/tai anturin johdoissa. Ei siellä moottorissa mitään paineita silloin ole kun se ei käy...
 
sitähän minäkin... kyl se kuullostaakin lähinnä paranormaalilta ilmiöltä jos on konees paineita yön jälkee ku aamulla on lähdössä liikenteeseen ::) ... jos olis paineet oikeesti viel aamulla konees nii pitäis varmaa kutsuu paikalle Mulder ja Scully ei enää edes mitsun merkkihuolto vois auttaa  ;D  :peukku
 
tuttu tilanne:

öljynpaineanturin johto on rispaantunut ja ottaa kiinni runkoon (=maadoittuu).

Itselläni teki (muistaakseni) sen että oikealle käännyttäessä nousi pauneet "taivaisiin" ja vasemmalle/suoraan pysyi normaalissa -> kummastutti hiukkasen ! onneksi vika olikin pieni ...

t:eko_mies
 
Takaisin
Ylös Bottom