pajeron käynnistysongelmat

  • Viestiketjun aloittaja Susijosyntyessään
  • Aloituspäivämäärä
S

Susijosyntyessään

Guest
Tervehdys kanssa- ajajat =) !

Olen nyt pari kuukautta ollut pajeron vm 90 omistaja: auto on muuten todella hyvä ajaa, mutta ongelmana on käynnistys kylmänä. Eli:

Kun käynnistää kylmänä käynnistyy huonosti, yleensä vasta toisella starttauksella. Silloinkin savuttaa sinistä savua todella rankasti. Ja käy kun traktori kunnes lämpiää ( joka tosin tapahtuu vain parin minuutin ajon jälkeen ), jolloin myös savutus loppuu kokonaan ja auto käy nätisti. Jos tolpan päässä kiinni, niin tunnin lämmitys riittää siihen, että lähtee kuin palmupuun alta ilman savuttamatta.

Hehkut on vaihdettu diesel korjaamossa, samoin diesel pumppu säädetty, silti ei auta. Kenelläkään kokemuksia / neuvoja tästä?
 
Suuttimet on tarkastettu, ohjausreleistä en tiedä, täytyypi kysyä, kiitos molemmille vastauksista!!!
 
joo kannattaa tarkistaa, ei ne uudet hehkut paljoa auta jos ei sinne kiskolle tule virtaa.

Toinen tekijä joka sahauttaa Pajeroa (auton seisottua pitempään) on vuotavat polttoaineputket, mutta ne eivät vaikuta savutukseen tai huonoon käyntiin jos eivät vuoda ihan tolkuttomasti. Ja se ilman aiheuttama käyntihäiriö ei lohkolämppärilla korjaannu.
 
Susijosyntyessään sanoi
Olen nyt pari kuukautta ollut pajeron vm 90 omistaja: auto on muuten todella hyvä ajaa, mutta ongelmana on käynnistys kylmänä. Eli:
Kun käynnistää kylmänä käynnistyy huonosti, yleensä vasta toisella starttauksella. Silloinkin savuttaa sinistä savua todella rankasti. Ja käy kun traktori kunnes lämpiää

Kokemuksia... kyllä!

Kuulostaa jotenkin tutulta :(

Sanoit että remppaa oli tehty vähän enemmänkin, eli olettaisi osan asioista olevan ainakin lunnossa, olettaisi...

Hehkut. Onko oikeat hehkut? Pelkkä paikalleen sopiminen ei ole takuuna oikeista hehkuista. Itselläni (vm. -89) Pajeroon 2.5 td ei löydy (ainakaan ihan helpolla) piraatti hehkuja. Pitää ostaa alkuperäiset snif :'(

Jos sisälokasuojassa on kaksi hehkurelettä (käsittääkseni kuskin puolella, kaksi kananmunan kokoista mollukkaa) niin yleensä on kyseessä pikahehkut, jotka vaativat 6 V tulpan 12 V tulpan sijaan.

Piraattina (Bosch, ... tms) saa 12 V hehkuja, 6 V käsittääkseni vain alkuperäisinä keraamisina 150 eur hintaan.

Itselläni ainakin juuri kuvatun laiset oireet johtuvat itse hehkutulpista ja niiden vaihdon jälkeen liian fiksusta hehkutusautomatiikasta joka ei osaa pitää hehkuja päällä riittävän pitkään.

Nykyjään lähtee kohtuullisesti käyntiin kun ottaa puolen minuutin tuumimistauon avaimen käännön jälkeen (hehkutusasentoon). Koska pikahehku on päällä vain sekunnin osia (12 V suoraan 6 V tulppaan) ei se riitä saamaan hehkuja kuumiksi. Kun jälkihehku on kuitenkin päällä (alennettu 6 V jännite 6 V tulpille) noin 30 sekunttia, saa se ajan kanssa hehkut kuumaksi.

Hidas tapa lähteä liikkeelle, mutta kenelläpä olisikaan kiire Pajeron kanssa :D Jos on kiire osta Verrari ;D
 
Hiukan tarkennusta Pajeron hehkutukseen:
Hehkutusaika kylmänä on luokkaa 3-5 sek., ei sekunnin osia. Silloin on vikaa hehkuissa tai johdoissa. Jälkihehku menee päälle vasta kun moottori on käynnistynyt. ;)
 
Sanna sanoi
Kokemuksia... kyllä!
Piraattina (Bosch, ... tms) saa 12 V hehkuja, 6 V käsittääkseni vain alkuperäisinä keraamisina 150 eur hintaan.

Hommasin motonetistä allamainitut 2,3:n hehkut ja hyvin on pelaanut viimesyksystä saakka.


TD-2,3+QGS jos 6Volt/7sek. . . .  26-0161     9.50
[
 
Hiukan tarkennusta Pajeron hehkutukseen:

Juu saahan sitä takentaa ja pitääkin jos on enemmän tietoa ;D

Hehkutusaika kylmänä on luokkaa 3-5 sek., ei sekunnin osia.

Jotakuinkin näin sen pitäisi olla. Minullapa vaan ei ole. Hyväkun toinen releistä hetkeksi sanoo "naps - naps" ja sen aikaa se hehkutti, ei suomeksi sanottuna joitain sekunnin osia.

Tämä on luonnollisesti liian vähän aikaa, sillä ei mikään pikahehkutulppa sentään noin nopea ole :-[

Muistaakseni valmistajan alkuperäinen mauaali sanoo aikoja jonnekin noin 10 sekuntiin asti, riippuu luonnollisesti ulkolämpötilasta ja muista kriteereistä.

Olisin oikein tyytyväinen jos hehku hehkuttaisi edes 3...5 sekuntia, mutta kun vain "naps - naps". Kyllä tuolla viidenkin sekunnin hehkulla jo jotain ihmeitä tekisi

Vikaa on, mutta missä?

Silloin on vikaa hehkuissa tai johdoissa

Missähän sielä?

Hehkuthan oli siis vaihdettu (niihin prkl. kalliisiin alkuperäisiin). Asennettu jo oikein mitattukin. Kuulemma olivat oikein tasaiset ja hyvät. Miksipä ei uusiahan olivat.

Sähköjä toki kiskolle tulee ja se siitä tulppiinkin menee, joten siinä ei taidä olla ongelmia?

Kyllä minun mielestäni vika on tuossa ohjausyksikössä tai sen johdatuksissa. Muuten vaan vähän turhan monimutkainen laite joten tutkimatta taitaa jäädä :-[

Jälkihehku menee päälle vasta kun moottori on käynnistynyt.

Ahaa... mutta mikä siinä odottamisessa auttaa?

Jos varsinainen pikahehku ei toimi (muutakun "naps - naps") niin se tuskin lämmittää. Jos sitten jälkihehkukaan ei tule päälle ennen koeen käynnistystä niin...

Mikä sitten helpottaa käynnistystä?

Sillä jos menen kabiiniin ja käännän avaimen heti naksahdusten jälkeen, niin kauan saa sahata (n. 20 sek) ennenkun käynnistyy ja kun, niin kauhian savun saattelemana (hyi, hyi :mad:)

Kun odottaa parikymmentä sekuntia naksahdusten jälkeen, niin lähtee lähes heti käyntiin (muutaman kierroksen jälkeen) ja ei savuta juuri ollenkaan.

Ihmeellinen auto ???

Hommasin motonetistä allamainitut 2,3:n hehkut ja hyvin on pelaanut viimesyksystä saakka.

Ei niissä tulpissa varmaan mitään ongelmia olekkaan, kunhan nyt vaan lähes kaikki varaosa liikkeet levittelivät käsiään. Oli se viime talvien kylmin jakso meneillään ja halusin jonkinlaisen toimivan ratkaisun starttaukseen - ei näyttänyt auttavan kovinkaan paljoa :seina

Eli siis aina kun on kiire ja pakko saada niin silloin ei kyllä löydy sitä halvinta vaihtoehtoa, vaan pitää investoida siihen kalliimpaan. No nyt tiedän senkin että Motonet palvelee tässäkin asiassa. Tosin koneeni on 2.5 td.
 
Ei kannata ensiksikään sahata yli 10sek kauempaa, muuten tyhjentyy akut (näin sanoo jo ohjekirjakin ;D )

Mulla teki samaa hehkut, varsinkin talvella eli alle sekunnin sisään "naps-naps". Paikallisella/tutulla AD-korjaamolla asensivat hehkutusnapin kojelautaan, jotenkin sen sieltä ohjausboksilta rävelsivät. Mutta hyvin pelaa:

- ensin virta-avaimen kääntö jotta omat hehkut muka toimisivat ensin "naps-naps" ja sen jälkeen väh 7s hehkutus talvella napin kanssa (hehkutin pahimmilla pakkasilla napin kanssa jopa 15s, max 20s, kesällä riittää 5-6 sek), ja avot, kyllä lähtee hienosti käyntiin :)

Tästä ja ohjausboksin muokkailusta on ollut jossain threadissa juttuakin, kannattaa haulla tutkiskella.
 
Sanna sanoi
Hiukan tarkennusta Pajeron hehkutukseen:

Juu saahan sitä takentaa ja pitääkin jos on enemmän tietoa ;D

Hehkutusaika kylmänä on luokkaa 3-5 sek., ei sekunnin osia.


Sillä jos menen kabiiniin ja käännän avaimen heti naksahdusten jälkeen, niin kauan saa sahata (n. 20 sek) ennenkun käynnistyy ja kun, niin kauhian savun saattelemana (hyi, hyi :mad:)

Kun odottaa parikymmentä sekuntia naksahdusten jälkeen, niin lähtee lähes heti käyntiin (muutaman kierroksen jälkeen) ja ei savuta juuri ollenkaan.

Ihmeellinen auto ???


Tuohan kuulostais nyt ihan siltä, kuin sulla jostain syystä lähtis jälkihehku päälle jo heti pikahehkun jälkeen, konetta käynnistämättä (mitä ei pitäisi missään nimessä tapahtua ollenkaan) :eek:
 
Ei kannata ensiksikään sahata yli 10sek kauempaa, muuten tyhjentyy akut (näin sanoo jo ohjekirjakin ;D )

Hups ... :-[

Paikallisella/tutulla AD-korjaamolla asensivat hehkutusnapin kojelautaan, jotenkin sen sieltä ohjausboksilta rävelsivät.

Olen kuullut muistakin lähteistä että ne jotka ovat tuollaisen "manuaalisen" paketin asentaneet, ovat olleet siihen hyvin tyytyväisiä :peukku

Tästä ja ohjausboksin muokkailusta on ollut jossain threadissa juttuakin, kannattaa haulla tutkiskella.

Tästä olen lueskellutkin, jälleen lostavia kuvauksia. Täytyy katsoa miten sen tekisi. Alkuperäisen boksin sielunelämä ei kyllä auennut minulle mitenkään. Tuntuu tosi monimutkaiselta
 
Olen rakentanut useampaan riisseliin sellaisen nappihehkun, olen käyttänyt vanhoja perämoottoreiden
starttireleitä. elikkäs herätevirta tulee napinkautta ja
hehkuvirta releelle ja siitä kiskoon. Voi olla että löytyisi jostain
sellaisia starttinappuloita mitkä kestäisi suoran hehkuvirran akulta mutta mielestäni kannattaa käyttää
relettä. Löytyy varmaan sähköliikkeistäkin 12 v releitä mitkä kestää hehkuvirran?!
Kannattaa ensin hehkuttaa irrallisia tulppia notta selviää
hehkutusaika!!!
 
Kysytään tästä topikista, kun kerran liittyy tähän. Eli nyt kun tuossa on ollut näitä kovempia pakkasia niin tuntuu että hehkuista loppuu teho. Eli tuolla 0 pintaan ei mitään ongelmia käynnistämisen kanssa. Mutta -5 on jo sellainen lämpötila että teettää ongelmaa käynnistää. Hehkut kyllä ilmeisesti napsahtaa tai jotain, mut kuitenkaan auto ei tahdo käynnistyä. Piiiiitkään saa sahaa ennen kuin lähtee käyntiin ja sitten se käynnistyy yleensä rykimällä.

Joten pitäiskö vaihtaa uudet hehkut vai tekisikö tuollaisen napin sinne? Ja mistähän ihmeestä löydän tuon hehkun releen mihin se nappi ilmeisesti pitää kytkee?
 
Mulla oli samoja ongelmia ja rakensin hehkunapin.

Hekun rele löytyy konehuoneesta kuskinpuoleisen lokauojan sisäpellistä. Jos sulla on pikahehku niin siinä on vierekkäin kaksi relettä joista toinen on varsinainen hehkurele ja toinen rele on jälkihehkutusta varten.

Itselläni napinkäyttöä ei enää tarvittu sen jälkeen kun vaihdoin uudet hehkutulpat. Eli jos on epäilystä huonoista hehkutulpista niin eikun vaan vaihtoon.
 
mulla pajero -88 2,5 td
lähtee kayntiin hyvin näin kylmilläkin ilmoilla, mutta kun jälkihehku loppuu hetken kuluttua alkaa käynti epätasaantua. jättää niinkuin sytyttämättä aina välillä jonkun pytyn satunnaissti. loppuu pian kun on päässyt liikkeelle, muttei meinaa loppua joutokäynnillä. edes vaikka nostais kierrrokssia hiukan.

syksyllä ei jälkihehku toiminu ja savua tuli aina käynnistäessä kunnon pilvi. muuta ohjausboksin avaaminen ja katkenneen virtapiirin korjaus toi apua ongelmaan. nyt kun vielä jälkihehku pysyis hiukan pitempää päällä niin toimis hyvin.

tolpasta lähtee luonnollisesti todella hyvin ilman savuja.
 
Terve!

Tuo hehkuongelma johtunee siitä lämpöanturista kannen päässä. Joko rikki tai johto poikki. Ei maksa paljon merkkiliikkeessäkään.

Australialaiset Pajeroclubin jäsenet neuvoivat tarkistamaan myös syöttöpumpun ajoitukset, jollei  vastaa kaasuun kunnolla kun pistää käyntiin. Siitä miten se tehdään ei mitn hajua - ilmeisesti remmiä siirtämällä.
 
:)sotkempa sormeni soppaan minäkin, pumpulle on olemassa oma mittari jolla mitataan sen ennakko,aiemmissa itsellä olleissa pumppumallisissa on jokaisessa syöttöä siirretty 2 astetta aiemalle, ja kas savutus on pienempää ja tehotkin on mukana.
Mutta kysympä minäkin mokomasta ,kaverilla on L-200 -99 ja kas kummaa herätevirta on hukassa releeltä, elikkä mistä kautta saa virtansa tuo hehkujen rele?
 
hehkun herätevirta tulee apparinpuolen akulta ja itse hehkut toimii kuskinpuolen akun perässä !
 
Sain torstaina viimein hankittua uudet hehkut motonetistä. Oli hieman erinäköiset kuin alkuperäiset. Alkuperäiset näytti olevan oikeen mitsun logolla varustetut. Orkkis hehkuissa luki 12v 60 muistaakseni. Ja näissä motonetin hehkuissa luki 11v 58. Tai sit nuo jälkimmäiset luvut oli toisin päin, mut tuo ensimmäinen luku meni ainakin noin. Ei mitään hajua mitä tuo jälkimmäinen luku tarkoittaa. Ensimmäinen on kait voltteja?

Mutta nyt on sellainen pieni ongelma että eihän tuo hehkuta yhtään :mad: Ensin kuuluu se naks ääni ja heti perään kuuluu uudelleen sama naks ääni. Ennen tuossa meni tovin aikaa kunnes se toinen naks ääni kuului. Ja tuo käynnistys näillä pakkasilla on aika tuskaa. Ei tahdo lähtee edes lohkolämmittimen kera käyntiin :(

Vienkö hehkut takaisin motonettiin, sanon että paskat möitte ja haen jostain muualta uudet. Vai kannattaisko tuohon tehdä se nappi homma? Ilmeisesti nuo motonetin hehkut kuitenkin toimii siellä, mut tuo järjestelmä ei ilmeisesti ymmärrä että ne on eri volttiset.. Vai onko tuohon joku säätö?
 
Jos on pikahehku systeemi eli kuskinpuolelta löytyy sisälokariin kiinnitettynä kaksi solenoidia ja iskunvaimentimen kotelosta se vastuspaketti ( vähän tupakkiaskia isompi ) pitäisi käsittääkseni hehkujen olla 6v jännitteellä toimivia. Eka hehku on ensimmäiseen naksaukseen asti n.12v jännitteellä ja käynnistyksen jälkeen "savutuksenpoisto ts jälkihehkutus tapahtuu ajamalla sen vastuspaketin läpi tuota 6v jännitettä n 30sek ajan. Tuo qgs systeemi mittaa sitä hehkukiskon jännitettä ja ei toimi siten oikein, jos siellä on 12v kynttilät niiden 6v tilalla. Itse ostin ad-varaosa kaupasta kitahara htk-161 hehkut 4kpl 48€ ( toi tyyppimerkintä on ihan hataran muistikuvan varassa )
 
Nuo kaksi solenoidia ainakin löytyy. Vastuspaketista ei hajuakaan. Jälkihehkutus on kyllä mielestäni ok. Naksuttelee kylmäkäynnistyksen jälkeen.

Mut veikkaisin että mulla pitäs olla nuo 6v hehkut keulilla.. Koska se hehkutus aika on kyllä ehkä hieman lyhyt noille normaalihehkuille. Tänä aamuna hehkutti sellaiset 4s ennen kuin naksautti uudelleen ja auton voi käynnistää.

Pitääpä käydä paikallisessa ad-paikassä vähän kyseleen noita 6v hehkuja.
 
Jos hehkut toimii, syynä voi hyvinkin olla haljennut kansi (tyyppivika).
Itselläni käyttäytyi juuri samalla tavalla, kylmänä armoton savutus ja röpöttely, joka hävisi lämpiämisen jälkeen (hiushalkeamat pienenevät).
 
Vs: Re: pajeron käynnistysongelmat

HK sanoi
Mulla oli samoja ongelmia ja rakensin hehkunapin.

Hekun rele löytyy konehuoneesta kuskinpuoleisen lokauojan sisäpellistä. Jos sulla on pikahehku niin siinä on vierekkäin kaksi relettä joista toinen on varsinainen hehkurele ja toinen rele on jälkihehkutusta varten.

Itselläni napinkäyttöä ei enää tarvittu sen jälkeen kun vaihdoin uudet hehkutulpat. Eli jos on epäilystä huonoista hehkutulpista niin eikun vaan vaihtoon.
mitenkä rakensit tuon hehkunappi systeemin?siis minne vedit napilta johdot ja monta johtoa?ja teitkö kytkennän niin että se toimii alkuperäisten releiden kautta?jos joku viitsii kertoa kuinka tehdä tuo kytkentä käyttäen hyväksi nuita releitä? Mulla naksuttaa rele tai ohjainboxi omassa autossa kylmänä kun laittaa käyntiin ja savuttaa ja käy hetken aikaa huonosti. suutin remontti tehty vasta liikkeessä.voiko rikkoutunut hehkukin aiheuttaa tuota naksuttelua esim. Jälkihehkutuksen releestä vai mistä? Kokeilin kerran ottaa sen lämpöanturin pois kun auto oli käynnissä niin sit alkoi tuo niks naks ääni kuulua,kuulosti vähän samalta kuin kylmän koneen kun laittaa käymään niin kuuluu sama ääni(rele tai joku sielä pitää hetken aikaa ääntä)
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

Siis meillä kans -99 kiisseli pajeron kans samaa vikaa, eli käynnistyy kylmänä usein vasta toisella starttaus kerralla ja käyn tosiaan kuin traktori ja savuttaa myös. Huollossa epäilivät että olisi polttoaineen saannissa ongelmia, siispä laittoivat käsipumpun pellin alle(?), eipä ole tuokaan auttanut ja ei hehkujenkaan vaihto ole auttanut. Jospa jollakin olisi järkevämpi ehdotus vian korjaamiseen, tai muuta tietoa viasta. :)
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

Pallukkani -99 Oikutteli myös käyntiinlähdön kanssa ja vika oli väsyneessä lämpötila-anturissa 40e.
Mittasin vastusarvot molemmista ja poikkeamat olivat hyvin pieniä ja vanha vaikutti ehjältä,mutta kuitenkin ongelma poistui vaihdon jälkeen.
Vikaa oli myös huonossa kosketuksessa lattaliittimellä,mutta se ei kuitenkaan kokonaan poistanut ongelmaa,vasta kun anturi vaihdettiin auto käynnistyy hyvin.
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

meillä L200sessa ihan kylmänä hehkuttaa n. 3sek.... eikä lähde käyntiin (-8ast pakkasta)
uudelleen hehkuttaessa kuuluu "naks naks"... pitää pitempään pitää virtaa poissa että hehkuttaa
sen 3-4sek :nykii

niin merkkivalo ei pala korvalla kuulee naksun...
eikä virtaa tule merkkivalolle :nykii

savuttaa kylmänä pirusti, toinen liitin on tyhjänä hehkun releissä :nykii

pitää tutkia mikkä hehkut on tungettu tohon..
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

Uudelleen hehkutus ei toimi, koska ei suostu hehkuttaan kuumia hehkuja vaan tulee juurikin tuo naks naks ilmiö. Merkkivalo näyttäis toimivan -89 L-200 4WD:ssä , mutta pajeroissahan sitä ei ole.

Jos on kaksi rikkinäistä hehkua, niin ei hehkuta enää, vaan taas tulee naks naks. Kolmella vielä hehkuttaa.

Kylmänä rykiminen ja pätkiminen ja sauttaminen on ollu kiusana uudesta asti hyvin monessä 4D56/4D55 koneessa. Lieneekö johtuu kylmäkäynnistimen puutteesta tai siittä imusarjassa olevan hehkun puutteesta.
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

Tällänen ongelma mulla. Auto siis gen2 2.5tdic. Jos pakkasta vaikka vain -5 astetta ja autoa ei ole pietetty roikassa niin kylmäkäynnistyminen on raaka. Hehkuttaa kyl niinku kuuluu eli kuuluu ensin naks ja n.4sek.päästä toinen naks ja auto lähtee samantien sen jälkeen käyntiin mutta menee oma aikansa ennenkuin lähtee ottaan kierroksia ja alkaa käymään kunnolla ja savua tulee niin pirusti. Tämä vain jos auto ei ole ollut roikassa pitemmän seisonnan jälkeen. Mutta kun autoa pitää roikassa vaikka tunnin oli pakkasta se -30 tai -3 niin auto lähtee niin nätisti käyntiin ja käy heti tasaisesti ilman savutuksia? Missä vika? Ilman roikkaa kun käynnistää niin jälkihehkukaan ei lähe naksuun ennenkuin käynti alkaa tasaantumaan ja käymään kunnolla ja vastaamaan kaasuun. Roikassa olon jälkeen nämä kaikki ongelmat ovat poissa.?? Jos hehkuja tarvii nyt alkaa ostaan niin kertokaa millaset ostan tuohon? Mitsun orggis hehkut oli 40e /kpl ku tänään kävin kysymässä. En ostanut ennenkuin saan täältä tiedon mahdolliseen vaivaan??
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

korbimotors sanoi
Tällänen ongelma mulla. Auto siis gen2 2.5tdic. Jos pakkasta vaikka vain -5 astetta ja autoa ei ole pietetty roikassa niin kylmäkäynnistyminen on raaka. Hehkuttaa kyl niinku kuuluu eli kuuluu ensin naks ja n.4sek.päästä toinen naks ja auto lähtee samantien sen jälkeen käyntiin mutta menee oma aikansa ennenkuin lähtee ottaan kierroksia ja alkaa käymään kunnolla ja savua tulee niin pirusti. Tämä vain jos auto ei ole ollut roikassa pitemmän seisonnan jälkeen. Mutta kun autoa pitää roikassa vaikka tunnin oli pakkasta se -30 tai -3 niin auto lähtee niin nätisti käyntiin ja käy heti tasaisesti ilman savutuksia? Missä vika? Ilman roikkaa kun käynnistää niin jälkihehkukaan ei lähe naksuun ennenkuin käynti alkaa tasaantumaan ja käymään kunnolla ja vastaamaan kaasuun. Roikassa olon jälkeen nämä kaikki ongelmat ovat poissa.?? Jos hehkuja tarvii nyt alkaa ostaan niin kertokaa millaset ostan tuohon? Mitsun orggis hehkut oli 40e /kpl ku tänään kävin kysymässä. En ostanut ennenkuin saan täältä tiedon mahdolliseen vaivaan??

Mulla oli entisessä pajerossa samanlainen ongelma! Kaasua kun painoi käynnistämisen(ilman roikkaa) jälkeen koko tienoo peittyi savuun ja käynti epätasaista.Mutta auto kyllä aina käynnistyi! Annoin auton käydä muutaman minuutin ja käynti tasaantui. Kaverilla samanlainen pajero ja samat ongelmat.
Liekkö tyyppi vika toi savuutus! Voisko johtua suuttimista mitenkään??

Sitten myin auton pois. Seuraava omistaja oli mitannu hehkut, eikä ollu tullut virtaa. Siinä kuulemma syy savutukseen,tiedä sitten. Ettei vaan olis sama(yksilö) vika kyseessä?
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

Kyllä siellä joku suutin kusee kylmänä. Niin omassa ainakin, sama homma oli bemarin 2.4td koneessa.
Hehkuja ei kannata lähteä oikein muita laittamaan ku orkkiksia ainakin veljen l200 ei toiminu tarvike hehkuilla.
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

(welmu) sanoi
Kyllä siellä joku suutin kusee kylmänä. Niin omassa ainakin, sama homma oli bemarin 2.4td koneessa.
Hehkuja ei kannata lähteä oikein muita laittamaan ku orkkiksia ainakin veljen l200 ei toiminu tarvike hehkuilla.
Voi olla että kuseekin mutta mikäs se sitten on että se kuseva suhku ei kuse jos auto on ollut roikassa ja lähtee tosi nätisti käyntiin ja käy heti sievästi ja ei pölläytä savuja? Jos suihkut kusis niin totta ne kusis myös sillon vaikka auto olis ollut roikassakin?? Ja kun aamulla olet laittanut auton käyntiin niin päivän aikana muut starttaukset kun auto on seissyt useamman tunnin niin ei pöllyyttele myöskään eikä käy huonosti.Ainoastaan vain sillon jos annant vaikka yön yli seisoa auton ja et ole piettänyt roikassa.
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

Kylahan se mahtaa olla enemman omimaisuus kuin vika. en tieda paljonko puuttuva kylmakaynnistin auttaa asiaa. mulla tekee pajero ihan samaa ja teki myos edellisella moottorilla. tassa koneessa pitas olla myos suihkut kunnossa ku on vasta korjattu. tiedan myos yhden l200:sen joka rykii ja savuttaa kyjmana, mutta tyopaikan delica puolestaan ei tee sita.
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

korbimotors sanoi
Voi olla että kuseekin mutta mikäs se sitten on että se kuseva suhku ei kuse jos auto on ollut roikassa ja lähtee tosi nätisti käyntiin ja käy heti sievästi ja ei pölläytä savuja? Jos suihkut kusis niin totta ne kusis myös sillon vaikka auto olis ollut roikassakin?? Ja kun aamulla olet laittanut auton käyntiin niin päivän aikana muut starttaukset kun auto on seissyt useamman tunnin niin ei pöllyyttele myöskään eikä käy huonosti.Ainoastaan vain sillon jos annant vaikka yön yli seisoa auton ja et ole piettänyt roikassa.

Oma 490tkm. 2.5 pajero teki tuota juuri noin ja suutin remontilla loppu. Kärjet suuttimiin ja hehkut samassa rempassa vaihdettiin.
Voihan tuo vikasi toki johtua ilmavuodostakin kun auto seisoo yön yli niin kerkeää valua löpöä pois eli täytyisi olla ihan pieni ilmavuoto jossain polttoaine linjassa.
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

(welmu) sanoi
Oma 490tkm. 2.5 pajero teki tuota juuri noin ja suutin remontilla loppu. Kärjet suuttimiin ja hehkut samassa rempassa vaihdettiin.
Voihan tuo vikasi toki johtua ilmavuodostakin kun auto seisoo yön yli niin kerkeää valua löpöä pois eli täytyisi olla ihan pieni ilmavuoto jossain polttoaine linjassa.
Tuo ilmavuoto nyt ei ihan ekana tulis mieleen, koska jos sielä olisi jokin pieni vuoto niin kyllähän se ilmenisi myös sillonkin kun auto on ollut roikassa. Miten se roikassa pitämisen jälkeen ei enään valuisi pois löpö linjoista?? Tuo kärkien vaihto nyt voisi ollakkin yksi mahdollinen syy,mutta sekin ihmetyttää miksi se ei tee mitään oireita jos auto on ollut roikassa sen max.2h. Ja kun auton olet laittanut kerran aamulla käyntiin niin ei se sitten päivän aikana tee sitä enään vaikka auto olisi seisonutkin useamman tunnin kylmässä. Tuolla autolla on ajettu nyt 475tkm ja öljyä kone ei kuluta voisin sanoa että ei ollenkaan. Täys syntikat koneessa ja nyt ajettu 3700km ja mittatikku ihan ylärajassa edelleen.
 
Vs: pajeron käynnistysongelmat

korbimotors sanoi
Tuo ilmavuoto nyt ei ihan ekana tulis mieleen, koska jos sielä olisi jokin pieni vuoto niin kyllähän se ilmenisi myös sillonkin kun auto on ollut roikassa. Miten se roikassa pitämisen jälkeen ei enään valuisi pois löpö linjoista?? Tuo kärkien vaihto nyt voisi ollakkin yksi mahdollinen syy,mutta sekin ihmetyttää miksi se ei tee mitään oireita jos auto on ollut roikassa sen max.2h. Ja kun auton olet laittanut kerran aamulla käyntiin niin ei se sitten päivän aikana tee sitä enään vaikka auto olisi seisonutkin useamman tunnin kylmässä. Tuolla autolla on ajettu nyt 475tkm ja öljyä kone ei kuluta voisin sanoa että ei ollenkaan. Täys syntikat koneessa ja nyt ajettu 3700km ja mittatikku ihan ylärajassa edelleen.
Jos oire esiintyy kylmällä, on löpön viskositeetti kasvanu ja sen takia imuvastukset on suuret.
Sillon kaikki viat putkiliitoksissa antaa ilmaa helposti sekaan.
Kylmässä kovettuneet kumiletkut ja tiivisteet kutistuvat jolloin ilmavuotoja tulee. Mutta tuskin se tosiaan on ilmavuoto kun roikasta lähtee hyvin.
Kyllä niitä hehkuja kannatais ehkä tarkastaa, yksitellen irti ja virtaa sisään jos hehkuu niin toimii..
 
Takaisin
Ylös Bottom