Pajeron kulutus

3.5 V6 Autom

Pajero
Liittynyt
28 Tammikuu 2005
Sijainti
Artjärvi
Nythän vasta sivut löysin :) monta vuotta Mitsu ja en edes tälläisistä keskustelusivuista tienyt ? ??? (mielestäni tänne oli todella vaikea löytää) , mutta sellaisesta vanhasta asiasta olisin halunut kommentoida; kun BensaPajeron kulutus; (kyllä parilla dieselilläkin on tullut ajeltua) joillakin sivuilla tässä vuosien mittaan olen törmännyt teksteihin, että Pajero kulkisi siinä 10/14 litralla ? Minulla itselläni on nyt toinen 3,5 litranen bensakone (tälläkertaa automaatti) ja en kyllä ole päässyt kesäkelilläkään alle 16,5 l/100km. ja vielä kun lomareissuilla laitetaan asuntovaunu (2000kg) perään onkin kulutus jo sitten pahoilla keleillä ylittänyt huimat 21l/100km ! Ajotyylini ei varmastikaan ole sen "raskaampi" kuin muillakaan Pajeromiehillä / -naisilla; joten jään vaan ihmettelemään, että millä jotkut sanovat pääsevänsä kulutuksessa enemmän lähemmäs 10l/100km kuin todellisuudessa se on lähempänä 20l/100km ? :peukku
 
3 sanoi
asuntovaunu (2000kg) perään onkin kulutus jo sitten pahoilla keleillä ylittänyt huimat 21l/100km !

mikä vaunu painaa 2000kg?

oma 1500kg solifer nostaa pajeroni (2.5td) kulutuksen 15 nurkille
 
Meillä myös Solifer, vaihdettiin viimevuonna uusi vaunu, malli 740 Finlandia. ( Edellinen 6102 ) ja mielestäni ei kulutus ollut silloinkaan paljoakaan pienempi :p mikä malli sinulla on ?
 
Paljompas tuntuu syövän jos mulla 4wd astro vie 13-15 lituu ja sehän on sentään tehty raudasta :)
 
Tuossa reilu vuosi sitten jouduin 4kk  työmatkana ajamaan LPR-Harjavalta, pikkuisen alle 400 km suuntaansa, niin siinä pääsin mittaamaan kulutuksen matka-ajossa ekareissulla vei 11 l/100 km ja toisella reissulla päästiin 9l/100 km ja sen jälkeen kulutus pysyi 9 l paikkeilla. Pajero 2.5 TD -86
 
Kyllä meilläkin dieselit kulutti siinä 10-13 l / 100 km, vuosimalleja meillä ollut -89 ja -92. Sitten siirryimme 3,5 V6 ja vuosimalli -96, kulutus oli noin 14 l / 100 km. Nyt sitten meillä on tämä 3,5 V6 automaatti ,vuosimallia -99 ja kulutus 16,5l / 100km. Eli olisinkin toivonut saavani kommenttia vastaavanlaisesta bensasta/ Manuaalista tai automaatista... ;)
 
3 sanoi
Kyllä meilläkin dieselit kulutti siinä 10-13 l / 100 km, vuosimalleja meillä ollut -89 ja -92. Sitten siirryimme 3,5 V6 ja vuosimalli -96, kulutus oli noin 14 l / 100 km. Nyt sitten meillä on tämä 3,5 V6 automaatti ,vuosimallia -99 ja kulutus 16,5l / 100km. Eli olisinkin toivonut saavani kommenttia vastaavanlaisesta bensasta/ Manuaalista tai automaatista... ;)

Ja mulla on -89 3.0 automaatti, kuluttaa 14-17 välillä kelistä ja kaupunkia/maantieajon suhteesta riippuen.

Eli paljon syö...
 
No on jano bensakoneella  :eek:., tosin eihän pajeron massa ihan tyhjälläkään kulje ja lisäkulutusta tuo virtaviivainen tiiliskivi muotoilukin.

mun 2,8 D-IC kuluttaa seka-ajossa takavetoisena keskimäärin 10L/100km ja ajotyyli ei ole pisaralla pisimmälle, tosin ei kyllä mitään sikarevittelyäkään. Ihan normaalia ajoa. 4-vetoisena kulutus on noin 12-14L/100km.
Kilometrejä vuodessa tulee noin 27-30 tuhatta, joten mulla diesel oli itsestään selvyys moottorivalinnassa ja en ole katunut yhtään.
 
Samantyylisiä kulutuslukemia pukkaa kuin L-200:lla :)

Muistetaan kuitenkin että omamassa on sen 1920 kiloa noin about, ja diisseli tykkää kun sitä joskus pikkasen polkeekin, irrottelee isompia nokia välillä koneesta ;D
 
Vähän kokemusta tuosta 3.5 V6 koneesta ja täytyy sanoa, että valitettavasti nuo kulut kuulostaa aika normaalilta, ehkä hieman yläkanttiin. Kyllä ilman vaunua maantiellä pitäisi päästä ainakin tuonne 14l. Tuo vaunun vetäminen kyllä nostaa kulutuksen taivaisiin.
Vanhalla 3.0 koneella olen päässyt tuonne 11-12l lukemiin maantiellä. Mutta nopeus max.80km/h. Nopeuden lisäys tuosta kasvattaa ainakin vanha koppasen pajeron kulutusta huimasti.
 
Jeps kunnon kipinällä ja ilmansaannilla on suuri merkitys hyvään bensanpalamiseen ja siihen vaikuttaa suuresti ilmanputsarin kunto(kuin tukossa).  Esim. Yks kaveri sai 1.3sella koltilla meneen näistä syistä n.13L/100km, eikä uskonut asiaa ennenkuin tulpanjohdot ,tulpat, jakajan sälät, putsarin vaihtoi... jokajälkeen kulutus ols 5,8L/100km...

Mutta kyseessähän nyt tuo 3500kone ja se on todella uusi joten enpä usko että tuollaista onkelmaa, mutta hyvä tutkasta palikoiden kunto kuitenkin...
Ilman putsarin vaihtoväli mun mielestä suomen suolasilla talvikeleillä ja muutenkin on mun mielestä raakasti ylimitoitettu ...sen vaan ajattelin tuoda esille :D

Mutta kyllä tuo 3500 sen kulutuksen minä ainakin sulattaisin, kun joskus vaan olis varaa moiseen kulkineeseen (hankinta hinta), ei meinaan haittaisi yhtään jos pihassa olisi tuollainen peli. Onnea omistajalle loisto valinnoista autojen suhteen, Pajero on miehekäs peli.

Ajattelin kuitenkin hehkuttaa 8) että mun pirssi kuluttaa vaan 4.0-5.0L/100km diisseliä ;)
 
Minulla oli 3.5 V6 -96 automaatti ja vuoden keskikulutus oli 14.0 litraa. Talvella joskus 16.5 ja kesällä sitten vähän vähemmällä. Ajot pääosin maantietä 80-100 km/h.
Vähiten vei Norjan tunturialueilla, paras lukema oli 11.x litraa.
 
Vs: Pajeron kulutus

Uskomattomii lukemii mä veivasin mun pajella... 2,3td 33" renkail - mittarin mukaan 770km (eli todellisuudes enemmän ku mittari näyttää nyt väärään suuntaan väärin) ja 66 litraa - kyllä on kiisseli pihi vehje...
 
Vs: Pajeron kulutus

Minulla on -92:n 3.0 litranen ja kulutus on 12l/100km,oli sitten kesä tai talvi.Pajeroni on manuaalivaihteinen.
 
Vs: Pajeron kulutus

Kyllä nuo lukemat (ikävä kyllä) aika tutuilta näyttää!! Itsellä on ollut syksystä asti V6 3500 -95 ja ensimmäisellä tankkauksella vei huikeat 18 l/100 km. Kone oli kyllä aika tukossa. Nykyisin kulutus on pääasiassa lyhyessä ajossa n 14-15 l/100km. Ei sillä mielellään kovin pitkiä lenkkejä lähde ajelemaan. Onneksi on toisena dieselfarkku; kulutus 4,6 l/100km (moottoritienopeuksilla 5). Muuten saattaisi kummasti ajokilometrit vähentyä.
 
Vs: Pajeron kulutus

Sekä Pajero(IC) , että Delica (no ei IC) 2,5D vie 10-12/100km.

Enkat Delicalla tommonen 20l/100km! Kattokorotettu VW Transporter trailerilla perässä ja 110-130km/h Kausala-Rovaniemi.

Tyhjäkäynnit ja maastomöyrimiset nostaa äkkiä l/100km kulutukset katon yläpuolelle. Tiätenki! Niitävarten pitäis olla käyttötuntimittari niinku massikassa.

Miks muuten kaikki rattorit alkaa samalla kirjaimella? Niiku valmetti ja verkussonni ja voortti ja viijatti ja ventti.

Jonteere ei ala veellä!
 
Vs: Pajeron kulutus

neppi sanoi
Sekä Pajero(IC) , että Delica (no ei IC) 2,5D vie 10-12/100km.

Enkat Delicalla tommonen 20l/100km! Kattokorotettu VW Transporter trailerilla perässä ja 110-130km/h Kausala-Rovaniemi.

Tyhjäkäynnit ja maastomöyrimiset nostaa äkkiä l/100km kulutukset katon yläpuolelle. Tiätenki! Niitävarten pitäis olla käyttötuntimittari niinku massikassa.

Miks muuten kaikki rattorit alkaa samalla kirjaimella? Niiku valmetti ja verkussonni ja voortti ja viijatti ja ventti.

Jonteere ei ala veellä!

Nyt menee ihan OT, mut rattoreista on unohtunu volvo ;D - vaikkaki itelläki on tommonen volvo tallis, mut nyt ei oo enää kyl pajee... eli meikä vissii siirtyy sit hetkeks taka vasemmalle, ainaki six aikaa et saa hommattuuks uuden :)
 
Vs: Pajeron kulutus

Persaukiset pohtii kulutusta ;D....

Samaa multa on kysytty ja oon sanonu että kaiken vie minkä tankkaa, jos ahistaa, niin ostan tonnikolsatasen tojota korollan ;)
 
Vs: Pajeron kulutus

Warner76 sanoi
Persaukiset pohtii kulutusta ;D....

Samaa multa on kysytty ja oon sanonu että kaiken vie minkä tankkaa, jos ahistaa, niin ostan tonnikolsatasen tojota korollan ;)

Tähä väliin on pakko heittää OT.

Mulla o tossa pihassa ihan oikea katsastusmiehen kauhu.
1,3 juuttuvakurkkusella oleva jojota jonka elämänkaarta ois tässä kiva valottaa. Auto tuli vähän niinkuin piian rooliin meille, käytetään miten sattua ja sitä rataa. Noh ostaessa oli tieto että vuotuinen terveystarkastus oli edessä ja ei kuin näytille josko olisi hyvä ja kelpaisi.

Vaan eikö piru, lotja mokoma ihastu paikalliseen katsastuskonttorin nosturiin sen verran että ei edes suostunna harkitsemaan käynnistymistä, naksutti vaan starttia ilosesti.
Sit se vielä ei ees ollu vieraskorea ei ujostellut vaikka kuinka mustaan reikään työnnettiin tavaraa, Päinvastoin kiihottui siitä ennenäkemättömästi(kuten yleensä juopot bensaa nielevät koneet yleensä kun reikää rassataan) ja yhtään ujostelematta löi päivän ennätykset tauluun, jopa lähen kaiken mahdollisen ja mahdottoman nähnyt insinööri meni sanattomaksi. Liekkö nolostunut vai iskikö paatuneeseen mutterinpuristelijaan ujous, en osaa sanoa. Lotjamokoma siveyttäänkään ei varjellut liikoja kun ei rattiaan suvainnut lukita ja näkökin oli mitä sattuu, himmeä oli kiilto silmien ja harhaileva katse kuten aamukrapulaa kärsivällä tuurijuopolla konsanaan maanataiaamuna.

Noh, tylyhän se oli tuomio ja potilas operoitavaksi ja pienen muodonmuutoksen kautta sai kelvollisten paperit, tosin vuoden koetusajalla(kuulemma ihan yleinen käytäntö kaikkien pärisevien 4-pyöräisten koneiden kohdalla)

Kelvollisena kulkineena lotja suostuikin toimimaan ensiliukkaille jolloin alkoi sydänoireet ja vakava hengenahdistus. Leikkaus oli edessä.
Avattuaan potilaan rintakehän tuomio oli tyly. Pahasti oli ahtautunut kaikki kanavat ja sydän huonossa kunnossa, liika rasva oli tukkimassa niin mäntiä kuin palotilaa. Raskas operaatio palautti kuitenkin uskon ja voimantunteen potilaan sydämeen sekä toi uutta toivoa jaksamisesta eteenpäin.
Ainoa asia mikä jäi operaatiossa lääkäriltä toteuttamatta oli kurkkuun jäänyt ahdistuksen tunne josta potilas yhä kärsii.

Jaa miten vatussa tämä pieni surkea tarina liittyy kulutukseen ja etenkään warner76:sen tarinaan.
No ei mitenkään paitsi juuri sen verran että mitä te narisette jos pajero vie yli 10l satkulle kun siihen pääsee ihan tavan 1,3:lla peruspappasedanmetalliharmaa4vaihteisellaDX-corollalla.

;D
 
Vs: Pajeron kulutus

Voiko renkaat vaikuttaa kulutukseen useamman litran satkulle? Ennen oli 235/75 15 rinkulat,nyt laitoin 31x10,5x15 renkaat niin kulutus pomppasi aika reilusti. Ennen meni 10-11,5 l/100km,nyt meni 14,7l :nykii Ja siitä oli vielä reilu 400 maantieajoa,vauhti oli semmosta satasen luokkaa koko ajan. Säädöt oli muuten samat ku ennenki,ainoastaan sen muoviholkin poistin pumpusta..
 
Vs: Pajeron kulutus

weikko80 sanoi
Voiko renkaat vaikuttaa kulutukseen useamman litran satkulle? Ennen oli 235/75 15 rinkulat,nyt laitoin 31x10,5x15 renkaat niin kulutus pomppasi aika reilusti. Ennen meni 10-11,5 l/100km,nyt meni 14,7l :nykii Ja siitä oli vielä reilu 400 maantieajoa,vauhti oli semmosta satasen luokkaa koko ajan. Säädöt oli muuten samat ku ennenki,ainoastaan sen muoviholkin poistin pumpusta..

Oletkos miettinyt, että niillä 235:lla mittarin näyttäessä 100 km, on matkaa kuljettukin vasta 90 km. Nyt kun vierintäkehä on kasvanut, niin matka onkin oikeasti sen 100km. Samoin, niillä pienemmillä kumeilla se nopeus on todellakin sen 10 % pienempi. Ja ainakin allekirjoittaneen pajerossa juurikin tuo nopeuden nosto 90->100 aiheuttaa aikamoisen loikan kulutukseen. Tämä johtunee siitä, että ilmanvastuksen voittaminen aiheuttaa n. 90% kulutuksesta.
Tunnettu tosiasiahan on, että ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä, eli vauhti kaksinkertaistuu, niin ilmanvastus nelinkertaistuu. Tästä johtuen, nuo pajerot ovat niin mahdottoman bensä/naftapihejä, koska omaavat aivan järjettömän hyvän ilmanvastuksen...
 
Vs: Pajeron kulutus

-89 TD-IC, kymmenen prosentin mittarivirheellä, vie melko tarkkaan kympin sekalaisessa ajossa: maantieajo vie kulutuksen ehkä johonkin 9,8 luokkaan, trailerin veto puolestaan johonkin 12 luokkaan satkulla. Sen kummemmin yrittämättä se kulutus on siinä kympin nurkilla, jopa niin tarkkaan, että harvemmin enää mittailen sitä.
 
Vs: Pajeron kulutus

Flugfiske sanoi
Oletkos miettinyt, että niillä 235:lla mittarin näyttäessä 100 km, on matkaa kuljettukin vasta 90 km. Nyt kun vierintäkehä on kasvanut, niin matka onkin oikeasti sen 100km. Samoin, niillä pienemmillä kumeilla se nopeus on todellakin sen 10 % pienempi. Ja ainakin allekirjoittaneen pajerossa juurikin tuo nopeuden nosto 90->100 aiheuttaa aikamoisen loikan kulutukseen. Tämä johtunee siitä, että ilmanvastuksen voittaminen aiheuttaa n. 90% kulutuksesta.
Tunnettu tosiasiahan on, että ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä, eli vauhti kaksinkertaistuu, niin ilmanvastus nelinkertaistuu. Tästä johtuen, nuo pajerot ovat niin mahdottoman bensä/naftapihejä, koska omaavat aivan järjettömän hyvän ilmanvastuksen...

Juu on tiedossa kyllä tuo mittarivirheen korjautuminen isommilla pyörillä,se muuttaa lukemaa n.litran verran.
 
Vs: Pajeron kulutus

Tuli heitettyä lapin reissu corolla 6,2l ja 3,0 v6 11,4l-12,9.Tankilla viitti ajaa 650-700km kun alko miettiin seuraavaa bensa asemaa ja oli saatanan hyvä ajaa,perse alko puutuu 1000km jälkeen.Kyllä tolla ajaa pitkää matkaa,viälä kun teki oikeelle puolelle kyynärnojan siihen säilytyskoteloon.
 
Vs: Pajeron kulutus

Ollut Pajero V6 -91 nyt noin 2 viikkoa ja seuraillut kulutusta, niin siinä se näkyy pyörivän 11-13 litran välillä, en pidä ollenkaan pahana tuon kokoiselle autolle, edellinen Volvo V70 ei tahtonu mennä alle 10 litran vaikka ajeli kuin nätisti, mutta kyllä sen varmaan ihmiset ymmärtää kun bensa maasturin ostaa ettei se voi mennä samalla kun Suzuki Alto :driver
 
Vs: Pajeron kulutus

Mun lyhkäinen pahero 3L V6 rätillä vie noin 11-20 ja renkaat on 35 tuumaset, jos vaihtais silppurit alle niin kulutus pienenee kans ja kiihtyvyys kans ;) On myös myynnisssä täällä! :peukku
 
Vs: Pajeron kulutus

Itsellä ollut jo 7 vuotta vanha koppanen -91 Montero V6 3 litran koneella, ja kulutus on pysytellyt 11-12 litran lukemissa normaali (vaimon) käytössä. Auto on säännöllisesti hyvin huollettu ja ajokilometrejä on kertynyt 212.000. Ilmastointi lisää noin litran kulutusta ja viisi vuotta sitten vedin 1.200 kg omapainoista asuntovaunua reissun, ja kulutus oli ilmastoinnin kanssa silloin noin 15 litraa sadalla. Huoleton hyvä auto on ollut, ja minusta bensan kulutus tälläisessä vähässä käytössä on mitätön kulu auton kokonaiskuluihin verraten: esim vrt diesel-vero tai kalliimman auton arvon alennus. Ja näissä kulutuslukemissa on mukana käyttö vakionopeudensäädin kytkettynä. Auto on niin nätti (alkuperäinen valkoinen/kulta ja kromipuskureilla) ja siisti kuin mikä, mutta nyt hukkaamisiässä, joten jos kiinnostaa niin laita viestiä: jussisalovaara@hotmail.com
 
Vs: Pajeron kulutus

Tuohon äsköiseen lisäys nyt kun laitoin :eek:-kuntoisen autoni myyntiin tämän osaston myydään autot palstalle ja löytyy myös osoitteesta http://www.nettiauto.com/1459843 Halvempia tulevia kilometrejä saa etsiä, vaikka bensaa pikkusen kuluukin.
 
Vs: Pajeron kulutus

Vedeltiin puoltoistatuhatta kilsaa ympäri suomea tuolla 2.5TD:llä, ainoan tankkauksen kulutus 8,8l/100km. Kesäkulutukset takavedolla pyörii tuossa 8,5...9,5 l/100km. Lukemat laskettu tankatessa "piripintaan" trippimittarin perusteella, joka pitää melko tarkkaan kutinsa ainakin tiehallituksen 1000m mittaradan kanssa. Kumekset on 215 SR15.
Talvella imailee takavedolla kympin pintaan, nelivedolla n. 11 l/100km.

-Ville
 
Vs: Pajeron kulutus

jätkät tehän ajelette pelkillä höyryillä. rupestuo kosla syömään 30l/100km hiukka ihmetyttää. voisko olla suihkut rikki?
ei kulje enään kuin 100km/h tuohon staseen kiihtyy ihan ok mutta sitten pysähtyy!
 
Vs: Pajeron kulutus

Jaa, tiedä noista kulutuksista... Sekalaisessa ajossa pääkaupunkiseudulla (kehäteitä ja keskustaa fifty-fifty, kulutus 11-12 l/100km.
Tonnin painonen asuntovaunu perässä yhdeksääkymppiä ajellen, mäissä ei höllätä mentaliteetilla, Suomussalmelle ja takas Sipooseen, kulutus 17-18 litraa. Renkaat 245/75-16 mutiaiset (n. 31" korkeat).
Ilman kärriä matkassa saattaa päästä alle kymppiin, jos ajelee alle 90 vauhteja.
Paje on siis L149 2.5TDic.

En sitte tiedä kuinka ohuelle nuo koneet on joillakin säädetty, mutta allekirjoittanut suhtautuu hyvin varauksella kaikkiin 8 alkaviin lukuihin haperon kohdalla... TOSIASIAHAN ON, että autossa ilmanvastus muodostaa ~90% kulutuksesta matkavauhdissa (kasvaa suhteessa nopeuden neliöön) ja kuten kuka tahansa pajeron nähnyt tietää, on paje ja tiiliskivi aika lähellä toisiaan aerodynamiikan osalta. Lisäksi on paje välityksiltään "tiuhahko", joten kierroksia on itellä ainakin 100km/h nopeudessa n.2900, joten... ...olkoon, omiaan on mukava kaunistella, niin ei ajelu tunnu niin pahalta... ;)
Toisaalta, kaikki kuluu, minkä tankkiin lorottaa. ;D

Vertailun vuoksi, 530d bemari, joka kiertää 100km/h vauhdissa n. 1400r/min, kuluttaa vaihtelevasti ohitellen alle 6l/satanen matka-ajossa.
Samainen auto vie 7,5l sekalaisessa ajossa (30tkm keskiarvo).
Joten niinkuin sanoin, noi kasilla alkavat ::)
 
Vs: Pajeron kulutus

2,5 td edellisellä tankillisella 9,5 l/100km.
Vaunu perässä menee 13l /100km
 
Vs: Pajeron kulutus

road star sanoi
jätkät tehän ajelette pelkillä höyryillä. rupestuo kosla syömään 30l/100km hiukka ihmetyttää. voisko olla suihkut rikki?
ei kulje enään kuin 100km/h tuohon staseen kiihtyy ihan ok mutta sitten pysähtyy!

mulla sama vika. pajerona 3.0l v6 automaatti 31":silla pyörillä. ja lyhyen ajan sisällä bensan kulutus kirinyt tuonne 30litraan/sataselle löytyiskö tälle jotain lookista selitystä
 
Vs: Pajeron kulutus

Tuo 2.8tdic kulkeekin sitten oikeesti vähällä... ;) :peukku talvikumeilla 265/75 15 mitattu kulutus sekalaisessa :driver (työ-, matka- ja metsästys ajoa) alimmillaan 9,75l/100km ja hieman hapekkaammin ajettuna 10,2l/100km, ja 33" kesä kumeilla reipas 12l samalle matkalle. :nykii
 
Vs: Pajeron kulutus

Entinen pajero 2.6 bensa vei matka ajos max80km/h 13l satasel.
Sekaajos n:20l eli mikään pihi sekään tehdas lupaa sekaajon 17l.
Kaveril 3.0 v6 keskikulutus noin 22l
itel nyt 2.5 tdic sekaajo noin 10l. :driver
 
Vs: Pajeron kulutus

Nykyään Pajero 2600 bensa vie edelleen sen 10 - 11 litraa sadalle, vaikka vaihdoin siihen Weber 38 DGAS kaasuttimen "kuiviltaan" ajettuna. Vastaavasti toista tonnia painava asuntovaunu koukussa lisää kulutusta 15 - 17 sadalle. Tuo viimeksimainittu lukema tuli syysmärillä sorateillä ja paljon Pohjois-Karjalan mäkiä.
Voisi ehkä vaihtaa pääsuutimia hieman suuremmiksi, koska yläpäässä veto on lähinnä tuon japanilaisen peruskaasuttimen luokkaa. Eli teholukema ei oikeastaan lisääntynyt siitä 103 Hv:sta. Sensijaan kiihtyvyys alapäästä parani selvästi. Laippa on korotettu lähes 30 mm ja kaasutin on varustettu käsirikastimella. Samalla voitiin parantaa tuota virtausta, koska vesirikastinta ei tarvittu eli "lähdöt" molemmille kurkuille on työstetty 37 mm:n ja väli on avattu.
Tosin tässä tarvittaisiin mittalaitteita, koska tuolla yläpäässä on oikeastaan korvakuulolta mahdoton sanoa onko seos liian rikas vai liian laiha. Tyhjäkäynnillä se on kuitenkin liian laiha, koska CO-pitoisuus on 0.08%. Piti lisätä tyhjkäyntiä tuonne 970 ettei katsastaja arvele pakoputken olevan poikki ;D. On aika uusi putki. Tosin tyhjkäyntisäätö tarkistettiin pakokaasuanalysaattorilla kahteen kertaan.
 
Vs: Pajeron kulutus

pienel menee tuo lekasepän pajero.
omal ajoin 3vuotta ei koskaan nuin pienel päässy.
Autol ajettu 180000 kerran kävin säädättääs kulutuksen takia ,mut sama 13-18 aina.
ilmeisesti yksillöllisii eroja. :peukku
 
Vs: Pajeron kulutus

3.0 V6 -89 pajen kulutus nyt keskinopeudella 40km/h n.12 litraa sadalle. Matka-ajossa hieman alle. Saman on vienyt jo 7 vuotta ja vuodessa tulee mahtavat 5tkm.
 
Vs: Pajeron kulutus

mulla on yllensä mennyt 10l/100km. Joskus hieman ylikkin. Viimekeväänä nielas parin tankillisen ajan 16l/100km ja nyt on mennyt taas parin tankillisen ajan miltei saman verran. Ei oikein keksi, että mitäköhän tuolle pitäis tehdä ja mistä moinen vaihtelu johtuu..
Koneena mulla on 2,5TD
 
Vs: Pajeron kulutus

Eikö tuo liene sitä olosuhdevaihtelua. Jotkut tienpinnat ovat kyllä "helpompaa ajattavaa" ja jo esim mäkisyyskin vaikuttaa.
 
Vs: Pajeron kulutus

vm 92 2.5 tdic ja seka-ajossa 10-11l. Tulee aika paljon tyhjäkäyttöä päivän mittaan työajossa kun ei viitti koko ajan starttailla vanhaa dieseliä.

Kerran pääsin 10.1 kun oli maantieajoa reippaasti. Renkaina on 31" AT, katukumeilla pääsis varmaan alle 10. Ja syöttöruuvia on laitettu puoli kierrosta lisää.
 
Vs: Pajeron kulutus

Meikäläisen Gen II -92 pitkä 3.0 V6 aut. imaisee kaupunki ajossa päivittäistä noin 4km työmatkaa rassatessa noin 18l/100km.
Toisaalta edellinen matka-ajotesti noin 400km meni cruise päällä mittarin mukaan 90km/h asetuksella aika tarkasti 10l/100km
 
Vs: Pajeron kulutus

Pökkäsin pajeroon nelivedon päälle pysyvästi talven ajaksi ja eilen mittasin kulutuksen.No neliveto päällä 11,4 litraa/100km
 
Vs: Pajeron kulutus

Minä pistin napalukot päälle ja vivusta menee neliveto jos on tarpeen. Kulutusta ei kyllä kannata näin paikallisajossa juuri katsellakaan. Auto joutui ulkoruokintaan ja Mondeo talliin, ettei harjaus ole joka aamuinen toimenpide. Pajero kaivetaan esiin aina jos ei Mondeossa tunnu maavara enää riittävän ja jonnekin pitää olla menossa. Pistin perämoottoribensatkin Pajeroon ettei pääse tarvella vanhenemaan pilalle ;D.
 
Takaisin
Ylös Bottom