Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
mL200 sanoino nyt käänsin sen karan toiseen suuntaan... eli se tappi mistä puhutte, niin on ilmeisesti se mikä sohottaa keulasta taaksepäin...? ja sinne eniten tilaa laitoin nyt. oli jo jättänyt aikasemmasta koeajosta jälkiä siihen karaan. eli nollakohta siirtyi klo 3 --> klo 10. ja oli aikaisemmin klo 1.
kokeillaanpas ny uudestaan. alkaa olee hanskas tuon purku/kasaus, sellanen vajaa tunti.
No eikö se parempi olekkin noin. Ja sitten jos haluaa niin nostaa kuulajousi venalla ahtoja vähän lisää jos on tarvetta. Tuntuu jo nytkin sellaiselta että sama vaikkei tekis enään mitään. Hyvin jaksaa vetää ja kiihtyy ja kulkee kevyesti nuilla 33x12.5 rattailla.tommyz sanoiMyötäpäivään = enemmän kakkua vähemmällä ahdolla..
Niko Päivinen sanoiMinkäs numeroisella tällä kertaa lähdetään kokeilemaan? :driver
pajero10 sanoikäykö 4d56-t koneeseen samalla koneella olevasta l200 imusarja? vai tekeekö joku mahdollisesti foorumilla?
Thank you!korbimotors sanoitarkennan hieman tuota ahtomittarin letkulle tulevaa kohtaa. Eli se kalvorasia minkä käytit irtikkin kun muutit ahdonalaista syöttöä niin siihen kannen päälle tulee letku niin siihen laitat t-haaran ahtomittarille.
Ite porasin reiän sinne kuskin jalkatilaan ja siitä oli näppärä vetää letku.TOPPAHOUSU sanoiTarkoitus on laittaa ahtopainemittari ohjaamoon mittariston vasemmalle puolelle, mutta en löytänyt mistään läpiviennille reikää kuskinpuolelta... mistähän tuolle alipaineletkulle löytäisi valmiin reijän, kun ei sattunu silmään... :
Edit: taitaa olla ainut mahdollinen läpivienninpaikka apukuskin jalkatilasta...
Oletko siis jo ahdonalaiset syötöt laittanut "ns." täysille ja sitä hammaspyörää napsuttelit jotain 20 napsua? Nuilla muutoksilla mulla ahtoi tuo oma n.0.8-0.9bar. Sitten laitoin parit prikat hukkaportin kellon pulttien alle niin ahdot sain nousemaan about 1.3-1.4bar ja se vähäinen savutuskin täyskaasulla lähti pois. Nyt vasta sitten jaksoin pyöräyttää tuota perus syöttöruuvia kierroksen verran myötäpäivään niin alkoi jo hiukan taas pukkaamaan mustaakin täyskaasulla muttei vieläkään kovin hirveitä, liikahtaa kuitenkin melko rivakasti maasturiksi ja 33" renkailla.TOPPAHOUSU sanoi
Mikäs turbo sulla on tossa kun kello turbossa kiinni eikä imusarjan päällä? Ja miten toimii? Kierrokset missä herää? Minne asti jaksaa ahtaa?TOPPAHOUSU sanoi
Janne sanoiMikäs turbo sulla on tossa kun kello turbossa kiinni eikä imusarjan päällä? Ja miten toimii? Kierrokset missä herää? Minne asti jaksaa ahtaa?
Mulla on muuten samanlaiset säädöt tehty, mutta kara on vakio ja kaksi prikkaa laitoin kellon väliin... ahtaa max. n. 0.9barkorbimotors sanoiMulla on itellä 06/98 2.8 pajero ja samanlainen paketti näyttäis olevan ku toppiksellaki. herää jossain 2500 paikkeilla ja jaksaa ahtaa niin kauan kuin kierrokset ovat punarajalla melkein. laitoin noiden kahden pultin alle muistakseni 2 tai jopa 3 prikkaa. ahdot ovat sielä 1.2-1.3bar tienoilla ja vastaa kaasuun pirun hyvin heti ja jaksaa kulkea 33" rattaillaki todella hyvin. ahdonalainen syöttö on täysillä ja ihan aavistus karaa laikattu ja sitä prikkaa/ruuvia naksuteltu myötäpäivään olisko se reilu 20 napsua.
Millainen hukkis se Jannella sitten on kerta on kuitenkin 2.8 pata? Mulla ainakin on ihan orggis turbo tuossa omassa ja on samanlainen kuin toppahousullaki
Jos sulla on samat säädöt niin mitenkähän tuo mulla ahtaa sitten jotain 1.3bar ja niillä prikoilla ei ole mitään väliä tuohon että ahtaa 0.7-0.8bar tasakaasulla ajettaessa koska niin se tekee myös täysin vakionakin eli ahtaa sen mitä se vakiona ahtaa kun ajelet vaikka satasta. 0.8bar.TOPPAHOUSU sanoiMulla on muuten samanlaiset säädöt tehty, mutta kara on vakio ja kaksi prikkaa laitoin kellon väliin... ahtaa max. n. 0.9bar
En tiedä onko tuonne kellon väliin muuten prikkojen laitto miten järkevää, kun ahtaa tasaisella 100km/h nopeudella 0,7-0,8bar kokoajan... :
Enpäs huomannu että oli kyse 2,8 koneesta, mullahan on oma 2,5 4d56. Tämä selittää eron.korbimotors sanoiMulla on itellä 06/98 2.8 pajero ja samanlainen paketti näyttäis olevan ku toppiksellaki. herää jossain 2500 paikkeilla ja jaksaa ahtaa niin kauan kuin kierrokset ovat punarajalla melkein. laitoin noiden kahden pultin alle muistakseni 2 tai jopa 3 prikkaa. ahdot ovat sielä 1.2-1.3bar tienoilla ja vastaa kaasuun pirun hyvin heti ja jaksaa kulkea 33" rattaillaki todella hyvin. ahdonalainen syöttö on täysillä ja ihan aavistus karaa laikattu ja sitä prikkaa/ruuvia naksuteltu myötäpäivään olisko se reilu 20 napsua.
Millainen hukkis se Jannella sitten on kerta on kuitenkin 2.8 pata? Mulla ainakin on ihan orggis turbo tuossa omassa ja on samanlainen kuin toppahousullaki
AI sitä imusarjaan tulevaa,jos niin heitä se kokonaan pois ja vedä putkitulppa tilalle. Jos taas hukkiksen kelloa,niin suosittelen hommaamaan sellaisen kuulaventtiilin,ei pääse hukkis "hiipimään" auki ja vetojakin tuli ihan eritavalla verratten bleedattuun 1,2bar kun sääti kunnon säätimellä 1bar.Mr mmc sanoiMä juur etin 1,8bar ahtopaine kelloa omaan ei tarvi leikkiä klipsien kanssa (L200 4x4 -89)
Mr mmc sanoiJa se hyytyminen +3000rpm johtuu siitä että keskipako kierosrajotin tulee peliin...
Mulla sekin on rukattu että vasta 5trpm alkaa puuttumaan menoon
Hyytymis oireet lopullisesti selätetty... eukkuTOPPAHOUSU sanoiEli...
Olin säätänyt jo aikaisemmin ahdonalaista syöttöä ja napsutellut jousta noin 20 napsua, sekä laittanut hukkaportin kellon alle 2 prikkaa... ja jotenkin vain tuntui kiihdytyksissä samalta, kuin oli p-aine suodatin tukossa... eli hyytyi +3000 kierroksilla.
No... nyt koskin syöttöruuviin ja pyöritin sitä hiukan yli puolikierrosta myötäpäivään, niin jopa alkoi kiihtyä jo paremmin!
Syöttöruuvista puuttui sinetti, joten joku on sitä jo aikaisemmin pyöritellyt... ja näköjään saa pyörittää vieläkin tiukemmalle, kun takkuaa kiihtyvyys vielä hiukan.
Ps. On muuten syöttöruuvi hankalassa paikassa tässä 2.8 koneessa, mutta onneksi löytyi tallista riittävästi työkalu vaihtoehtoja...