Pajeroon Mopar V8?

fisu

LePakko 3.0A, Voikko 3.3A 4wd, Mirre 5.2A
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
niskan Lidlin takana
Ottia tuota, tuliha sellaanen hämäryys mieleen et ku mitsu o tehny palio kompista MoPar:in kanssa ni kuinkaha mahtais tuollaane pikkulohkomopsi hypätä tuonne 6G72:n tilalle, oisha tuo Napero aika räyhä pikkase viilatulla 318-koneella vai kui ;D
 
fisu sanoi
Ottia tuota, tuliha sellaanen hämäryys mieleen et ku mitsu o tehny palio kompista MoPar:in kanssa ni kuinkaha mahtais tuollaane pikkulohkomopsi hypätä tuonne 6G72:n tilalle, oisha tuo Napero aika räyhä pikkase viilatulla 318-koneella vai kui ;D

miten olis se mitsun oma kone olis vakiona vähän tehokkaampi ku mopari... http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_8A8_engine
 
Ei taia olla iha meikäläsen pudjettii sopiva ja jos tuoki kuullostaa joltai mersun/bimmerin kasilta ni siithä menee fiilikset iha mettään :seina
"Muutamia" wanhoja ameriikan V8:ia laitelleena osaan kuitenki nipertää pikkulohkostakin mukavan käyttömosan, ehken 250 heppaa ja 500nm vääntöä saadaan ihan perussetillä niin että pysyy viel kulutus ja käyttäytyminen normi kauppakassi asteella ;)
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

3000cc +25% = 3750cc.

Laillista muutoksesta ei siis saa tehtyä, koska eikös ne Mopsin kasit ala siitä about viidestä litrasta? (Vai oliko tarkoituskaan tehdä kilpipeliä?)
Ja koska Mopar V8:t eivät suoraan käy pulttijaoltaan laatikkoon, niin silloin samalla vaivalla sovittaa minkä tahansa tekniikan, joko laatikkoon, tai sitten kone-laatikko-jakolaatikkopakettina.

Ykköskoppaisessa tulee myös (vertailumoottorin) tehoraja ongelmaksi pienemmilläkin moottoreilla: 150hv + 20% ei ole kuin 180hv. Esimerkiksi melkeinpä mikä tahansa 6G72 ahdettuna menee heittämällä tuon yli (no, ahdettuja voi tietty aina dynottaa ja "dynottaa"), mutta myös jo esim. vakio vapaastihengittävä 24-valve SOHC 6G72 menee tuon 180hv rajan yli, papereiden mukaan.
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

gen2 mallisarjasta löytyy pajero evolution,3.5L ja 280hp vakiona.
vähäpäästöisenä rajat oiski +10%,eli 3850cc.erikoislupien haku,vähäpäästöiseen v8:iin,vois olla ainut mahdollisuus.sitte painonkompensaatio siihen lisäks.
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

No mut oli ainaki hauska idea :peukku
Ehken siis viritä häntä muuten kuin ilmansaantia ja pakopuolta parantamalla ;D
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

Pienellä kikkailulla 6G72 SOHC 24-valve koneen kyllä saisi laillisesti kilpiin, ykköskoppaiseenkin. Ja niitä kansiakin löytyy välillä aika sopuhintaan, kun tietää mistä etsii. Pientä duunia siinä toki on tiedossa, mutta niinhän sitä olisi kasiswapissakin...

6G72 koneen "ongelma" maasturikäytössä on sen lyhytiskuisuus. Area under the curve, jne... ja kun "area" pitäis alkaa pieniltä kierroksilta...
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

No mut ehä mie häntä maastoon tohi viiä, likaantuu vielä ;D
Kunhan talvi tulee ni saan sit kiusata muita autoilijoita 4wd-sladeilla :driver
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

Kunhan talvi tulee ni saan sit kiusata muita autoilijoita 4wd-sladeilla

Noo, mutta sellaiseenhan tuo 24-valve swappi olisi ihan omiaan.... ;D

Tarkoitin maasturikäytöllä muutakin kuin maastokäyttöä, painava auto, jne. Lyhytiskuisen koneen kierrosherkkyys ei paljon auta jos vääntö ei riitä kiihdyttämään koko koslaa, ja ylävireisyys on vähän.... hassua.. tällaisessa autossa. Paitsi sladikäytössä tietysti. ;D

Eräs hyvä puoli siinä 24-valve swapissa on se, että niistä halkeilevista ja ohjurivikaisista 12 valve kansista pääsee eroon.
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

Niko Päivinen sanoi
Noo, mutta sellaiseenhan tuo 24-valve swappi olisi ihan omiaan.... ;D

Tarkoitin maasturikäytöllä muutakin kuin maastokäyttöä, painava auto, jne. Lyhytiskuisen koneen kierrosherkkyys ei paljon auta jos vääntö ei riitä kiihdyttämään koko koslaa, ja ylävireisyys on vähän.... hassua.. tällaisessa autossa. Paitsi sladikäytössä tietysti. ;D

Olishan se erinlainen idea :D Reilu madallus yms pientä...
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

onhan niitä pienempiäkin kaseja,jotka jää alle 3750cc,ja ainahan voi kokeilla poikkeuslupaa.kyllä se pienipäästöisyys koskee myös osaa gen1 pajeroistakin.
nettihaulla pajero v8,ni alkaa löytymään rakenneltuja autoja.
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

Evo Pajero tuskin käy vertailuun kakkoskoppaiseenkaan, eikös siinä ole erillisjousitus takana ja muuta....

Jos olis rajattomasti aikaa ja rahaa rakentaa, niin ykköskoppaiseen joko 3.5 6G74 alakerta + 6G72 SOHC 24-valve kannet, sopivilla oheismuutoksilla, tai sitten 3.2 DI-D. Molemmat olisi mahdollista saada laillisesti kilpiin, ja molemmilla kutiteltaisiin (ratasäädöissä ;D) helposti 200hv - 400+Nm alueita.
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

Tuo menisi laillisesti ja olis oikiat äänet; http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine
Noitahan oli armeijassa nasuissa ruiskuna :peukku
http://en.wikipedia.org/wiki/Sisu_Nasu
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

Missäs kohtaa pajerosta tuli vähäpäästöinen ?
lakitekstistä löytyy tylytystä rakentelijalle,vähäpäästöinen pajero on pannassa yli 3300cc koneilta,isommat vaatii poikkeusluvan,mikä ei luulis olevan muu kuin maksukykykysymys :mad:
roverin kaseja näkys löytyvän eri versioitakin,land roverin vähäpäästöinen alkaen 100kw=134 hp.
tykkäsin ite sd1 roverin kasista,miellyttävän tasanen voiman ulosanti manuaalilootalla :kuningas
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

eiks se sillon ole ? mitä eri foorumeitten kirjotuksia lukasin,ni sekavaa on säädännöt ja käytännöt.
1.7.1987 tai sen jälkeen ensi kertaa käyttöön otettavan,kipinäsytytysmoottorilla varustetun,auton pakokaasupäästöjen tuli täyttää E15/04 tai 85/351/eec vaatimukset,
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf ja sivu104
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

89 voi olla vähäpäästönen tai sitten ei. Jos sieltä kolmitoimikatalysaattori löytyy niin se on vähäpäästönen, vaikka siitä ei rekisteriotteella oliskaan merkintää.
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

äpäp ;D
http://www.trafi.fi/filebank/a/1324991194/48ae9d8c4bcd744d606544ddbb666121/4693-voimaantulopaivia_taulukko.pdf
"Maastohenkilöauto 1.7.1993 alkaen" 8)
-92 3.3 Grand Caravanista poistelin katin joku vuosi sitten ja inssi meinas et lähtee kilvet, tän luettuaan myönsi olleensa väärässä :seina

Hitto, miehä saan ottaa tuon takasumarinkii hitoillee täst...
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

Rupeskii työt haittaamaan harrastamista mut jtn kuitenkin, ilmanottoa vähän parantelin ja hyvinhän tuo nyt ryömii, kuutostiellä 160km/h rekan ohi ja aikas rivakastikkin vielä :driver
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

fisu sanoi
Rupeskii työt haittaamaan harrastamista mut jtn kuitenkin, ilmanottoa vähän parantelin ja hyvinhän tuo nyt ryömii, kuutostiellä 160km/h rekan ohi ja aikas rivakastikkin vielä :driver

Missäs kohdin kutostietä noin huimat nopeusrajoitukset on ???
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

Tänään tuli riipastua 525km Hymppänkäälle ja takas kun vein nuoremman kundin kotio, 80l 92:sta ja 6½h ajoa kahveineen, cruisella 130km/h 4-tiellä on aika myrkkyä kulutukselle ja pitihän sitä peuheottimiehen kanssa ottaa pikku skaba kotimatkalla, 175km/h on noilla renkailla kuolemaksi, tutajaa ja venkoilee nii ettei meinaa moottoritie piisaa mut eipä prkle pysyny pesonen perässä ;D
 
Vs: Pajeroon Mopar V8?

ja lisää ahistuksia; tuolha o viel katti paikallaan ja ilmeisen alkuperäinen :eek:
No poistunee ensi viikon aikana autuaammille ekomaille ja rst hormia tilalle ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom