Vs: Paljonko L300:n kone kestää ajaa?
http://www.tamgears.com/
Myy vaihteisto-osia ja näyttäis olevan mitsubishi 2WD:ssä L200 ja L300. Sieltä siis uudet hiult lootaan. TAi riippuuhan se tietty et mitä hajos ja pystyykö ite laittaan.
http://www.varaosahaku.fi/ http://www.autopurkaamot.com/
Noista löytyy purkaamojen varastoa.
Tuo 250 tkm kansivika kuulostais enemmänkin tuon ihan ensimmäisen 2,3Turbo D:n ongelmilta. Siis sen jossa ei ole hukkaporttia turbossa. Kyllähän 2,5TD kestää sen 400 tkm ja ylikki. Vapaastihengittävänä menee kans varmasti jos autoa kohtelle oikein ja tekee huollot ajallaan.
Alumiinikansihan pitäisi aina lämmittää ja jäähdyttää oli turbo, eli ei. Eli jos pakkasella käynnistät auton niin anna käydä hetken ennen liikkeelle lähtöä ja oikeen kovan ajon jälkeen taas käyttää hetki ennen sammutusta että saa jäähtyä ja tasata lämpötilaeroja. Turbokoneissa korostuu sitten enemmän tämä, mutta ei se vappasti läähättävällekkään pahaa tee.
Sittenhän tietty kannattaa aina laskea auton arvo ja et kannattaako kauheen kallista remppaa alkaa tekemään. Jos auto on läpimätä, syö öljyä tai jotain muuta niin ei ehkä kannata kallista laatikkoa laittaa, mut jos tykkää autosta eikä siinä ole mitään todella suurta vikaa niin ehdottomasti kuntoon vain. Vaikka vähän kalliimmaksi tulisikin niin olispahan ainakin tiedossa jos on jotain pikkuvikaa ja varmasti koeajettu auto.. ja tietty uus vaihteisto.