Paljonko L300:n kone kestää ajaa?

spark

New Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2007
Niin eli minkälaisia mittarilukemia voi 4d56 koneella ajaa, ennenkuin hajoaa.
Hajosi tuosta vaihdelaatikko ja uusi maksaa 3000€, eikä käytettyä löydy mistään.

Kannattaako ostaa uusi loota, kun koneella on ajettu 231 000km?

Auto siis L300 2,5D vm.2000.

Turbollisista koneista kuulemma halkeaa yleensä kansi 250 000km nurkilla, mutta entäpä turbottomassa?
 
Vs: Paljonko L300:n kone kestää ajaa?

http://www.tamgears.com/
Myy vaihteisto-osia ja näyttäis olevan mitsubishi 2WD:ssä L200 ja L300. Sieltä siis uudet hiult lootaan. TAi riippuuhan se tietty et mitä hajos ja pystyykö ite laittaan.

http://www.varaosahaku.fi/ http://www.autopurkaamot.com/
Noista löytyy purkaamojen varastoa.

Tuo 250 tkm kansivika kuulostais enemmänkin tuon ihan ensimmäisen 2,3Turbo D:n ongelmilta. Siis sen jossa ei ole hukkaporttia turbossa. Kyllähän 2,5TD kestää sen 400 tkm ja ylikki. Vapaastihengittävänä menee kans varmasti jos autoa kohtelle oikein ja tekee huollot ajallaan.

Alumiinikansihan pitäisi aina lämmittää ja jäähdyttää oli turbo, eli ei. Eli jos pakkasella käynnistät auton niin anna käydä hetken ennen liikkeelle lähtöä ja oikeen kovan ajon jälkeen taas käyttää hetki ennen sammutusta että saa jäähtyä ja tasata lämpötilaeroja. Turbokoneissa korostuu sitten enemmän tämä, mutta ei se vappasti läähättävällekkään pahaa tee.

Sittenhän tietty kannattaa aina laskea auton arvo ja et kannattaako kauheen kallista remppaa alkaa tekemään. Jos auto on läpimätä, syö öljyä tai jotain muuta niin ei ehkä kannata kallista laatikkoa laittaa, mut jos tykkää autosta eikä siinä ole mitään todella suurta vikaa niin ehdottomasti kuntoon vain. Vaikka vähän kalliimmaksi tulisikin niin olispahan ainakin tiedossa jos on jotain pikkuvikaa ja varmasti koeajettu auto.. ja tietty uus vaihteisto.
 
Vs: Paljonko L300:n kone kestää ajaa?

Tuohon 2000 vuoden malliin ei taida löytyä rattaita muualta, kuin Mitsubishin kautta. Ainakaan Tamgearsilla ei ollut.
Vitosen rattaathan siitä meni ja laakerit. Osat mitsulla maksaa ~500€ tilattuna japanista. Epäilyttää vain hieman vanhan korjaus, kun akseliin on tullut pienet jäljet hajoamisesta ja meneekö muutkin laakerit sököksi tuon jälkeen. Muuten auto on suht ruosteeton, eikä konekaan öljyä paljon syö.

Löytyyköhän jostain netistä taulukkoa mitsun vaihdelaatikoista, niin näkisi käykö uudempien L200:n laatikot tuohon?
 
Vs: Paljonko L300:n kone kestää ajaa?

Mulla on L300 kone kestäny 456000. Se on kylläki 2.5 TD mut samaa shittii se o. Kansi laitettiin ~300000 paikkeilla. Vaihdelaatikkoo kandeis ehkä kysellä Japan Moottorituonnista http://www.japanmoottorituonti.fi Sieltä hommasin omaan Delicaan laatikon ja oli ku uus.

Eihän tommonen 250 000 oo diiselille mitään. Sisäänajettu vasta!
 
Vs: Paljonko L300:n kone kestää ajaa?

Ei löytynyt japan moottorituonnistakaan ja jonnekin espoolaiselle tuontifirmalle soitin myös. Purkaamoita on soitellu ympäri suomen, mutta ei löydy mistään. Tietääkö joku ruotsalaista tai muuta ulkomaista paikkaa, mistä voisi kysyä?

Kuvia laatikosta http://www.elisanet.fi/ex-venttiilli/

Onko missään L200:ssa samannäköistä lootaa?
 
Vs: Paljonko L300:n kone kestää ajaa?

Öljypohja on ainaki samanlainen ku pajeron ns. pikku laatikossa, eli viittais johonki galanttiin ja näytti olevan vanhemmissaki L-200 ja 300:ssa tuommosia.. Pitäis melkiein vierekkäin päästä vertaileen niin näkis et onko oikeesti samat.

Toki lohkohan on sama, eli todennäköisesti siihen menee vanhempikin laatikko. Jos poorit ei passaa niin vanhemman kytkinlevy. Mut miten sitten käy kartaanin? Ja vaihdevivun? Eihän tuohon sinälläsnsä olis homma eikä mikään liattaa sit vanheman laatikkoa jos uudempaa ei löydy.

Edit: vaihdevivustoa tarkemmin kattoessa näyttäis olevan aikalailla sama kun L-300 Delican laatikko Toki Delicassaki jokolaatikko perässä.
 
Vs: Paljonko L300:n kone kestää ajaa?

Jos on sama kone kun 89 ja 90 mallissa niin eihän tuota ole edes vielä sisäänajettu. Mulla 2 pajeroa 2,5 turbodiesel koneella ja molemmilla ajettu yli 500000km eikä koneen kans mitään ongelmia. Kertakäyttöpaskoja semmoset koneet ja autot jotka ei kestä edes puolta miljoonaa. Taitaa mitsu ruostua ihan totaalisesti paskaks ennenku tekniikka on lopussa.....
 
Vs: Paljonko L300:n kone kestää ajaa?

Oma 2,5 td pajero koneineen lähestyy jo 680 tkm. ja vielä toimii ongelmitta. Öljyä pitää kerran lisätä öljynvaihtovälillä ja sekin johtuu vuotavasta stefasta. Oikealla huollolla pitäisi kestää hyvin ajella.
 
Vs: Paljonko L300:n kone kestää ajaa?

Samaa mieltä Webkimin kanssa. Tietylle konetyypille ei voi sanoa mitään kilsamäärää kestoksi. Käyttöhistoria ja huolto ratkaisevat.
Omalla TD-IC:llä ajettu nyt 380tkm, kansi vaihdettu 300tkm nurkilla. Alakerta ja turbo kaikesta päätellen alkuperäiset, ja kansiremontin yhteydessä vilkaistessa molemmat vaikuttivat hyväkuntoisilta. Epäilen itsekin, että kori ja runko lahoaa ennen koneen hajoamista.
 
Vs: Paljonko L300:n kone kestää ajaa?

Omassa L300:ssa nyt noin 328000 ja toimii varsin mallikkaasti. Öljyjä olen vaihdellut ohjekirjan mukaan 7500km välein periaatteella:" kaikki, mikä ei maksa yli 2e/l on hyvää"... ;)
Kone ei tuolla vaihtovälillä syö lisäystä vaativaa määrää Eurol/Teboil/Winergy(Lidl) öljyä, joten kohtalaisessa kondiksessa luulisi alakerran olevan. :)

Mutta millähän saisi nuo pellit säilymään...? ???
 
Takaisin
Ylös Bottom