Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

Wade

New Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2007
Joo ostin tuossa yhen tai itseasiassa kaksikin coil packkia ja toisen mukana tuli kylkiäisenä tuo Power Transistor Unit. Kun tuo vika nyt ei hävinnyt tuolla Coil Packin vaihdolla niin aattelin tässä joutessaan vielä ennen ECU:n huoltoon lähettämistä testata tuota toista PTU:ta. Elikkä missä kohtaa tuo palikka sijaitsee kun en illalla tuossa huonossa valossa ja kiireltäki sitä saanu paikannettua. Ei vissiin pitäs iso homma olla vaihtaa kun ei näytä yks liitin olevan ja 3 pultilla kiinni.

EDIT : Minkä hintanen osa tuo PTU on kun ihmettelin kun ukko rovaniemen varaosassa anto tuon niinku periaatteessa kaupan päälle :D
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

Eiköhän se siellä imusarjan mutkien kätköissä lymyile, oman muistin ja manuaalin hämärn kuvan perusteella. Seuraa niitä ohuita johtoja puolalta "taaksepäin".

Ja on muuten sen hintainen osa, että ole tyytyväinen jos sait kylkiäisenä.
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

Mulla oli sähköasentajalla varaosan hinta 70e alkuperänen kuulemma huitelee siellä 250e seuduilla.
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

Joo täytyypä koittaa huomenna tutkiskella missä se lymyää. Onko miten hankala vaihtaa? Joutuuko mitä purkamaan? Muistelinki et joku ois maininnu, että tuo on aika hinnakas osa, mutta ukko anto kylymän viileesti tuon coil packin mukana :D
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

Kahdella tai kolmella pultilla on kiinni, johdotukset on yhdellä pikaliittimellä. Ei tarvitse muuta muistaakseni purkaa edestä. Ehkä puolista tulpanjohdot piti nykästä irti. :)
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

onko kuvaa miten päin tuo palikka kuuluu tuonne... koonnut tuota gtitä ja en kuolemakseni muista miten
ja mihin kohtaan se tulee... ei kovinkaan kauas coilpäkistä kun johdot on 15cm... :nykii
taitaa olla taas niin pillerihumallassa ettei ymmärrä :-[ :seina :nykii
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

kuinkahan, kumpihan mahtaisi olla menny omasta, vikakoodi 44 ja ihan satunnaisesti tekee niin että alkaa kuulostamaan auto tulppavikaiselta 2tahti moottorilta jos sanoo mitään. sanotaanko että kerran 100kilsaan tekee 5 sek noin. afr arvo kohoaa välittömästi 20 ku seosmittaria kyttää ku alkaa röpisemää.
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

Tuossa muuten näkyy kyseisen osan sijainti. ;)




Sitte lisäkysyms. Mulla on tällänen kokoelma:


Meinasin pistää tuon mitsun orkkis PTU:n kiinni tuohon dynyyn, kun tuota kasailen, mutta mulla on tuo Unipointin PTU tuossa ollu kiinni. Vasta eilen huomasin että nuo liittimethän erilaiset? ??? Eli joku siis vissiin vaihtanu tuon liittimen tähän Dynyyn joskus vai? Ja minkä liitin ja PTU tuo 7 napainen on? Toimii kyllä ihan ok, mutta ainoastaan alkaa olee johdot johtosarjan liittimestä ihan mädät, kolme johtoa joutunu jo uusiksi laittaa 3cm matkalta, ku mätiny liittimestä irti... :( Tuollanen oikeanlainen liitin ois kyllä ihan kiva kanssa saada jostain, sais "oikean" PTU:n kiinni... Tuli myytyä Päivisen Nikolle koko GTI:n johtosarja konehuoneen ja ECU:n osalta, niin eipä mulla sitte tuota liitintä itelläkään ole. ;D
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

Ptu on kahta erilaista, sellainen jossa on rinkinellon lähtö samassa ja ilman rinkikellon signaalin diodeita, ne on tuossa vanhemmassa 88-90 puolassakiinni


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

7-napainen on kattimallista ja 5-napanen vanhemmasta
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

Ei voi verrata kattia onko vai ei katillisessa -89 dynyssä on tuo 5napainen 90/6 jälkeen kaikissa gtissä tuo 7 napainen johtosarjan tehty tuo puola muutos kuten muitakin eroja. Tämä selviää myös wsm sähkö kuvista, tuli mulle erittäin tutuksi kun sovitin tuon evo8 ecun tuohon omaan gti hin
 
Vs: Power Transistor Unit:n sijainti -89 GTI Galantissa

No käytetään 144hp vs. 146hp versioiden välillä sitten jotain muuta määritelmää kuin kattia, vaikka noita tehoja. Jarruistakin usein puhutaan nämä erottamaan, uudemmassa isommat jarrut edessä ja 2-mäntäset satulat

Editti: etuveto gti:ssä taitaa olla aina "pikkujarrut", joten ei jarrut olekkaan hyvä näitä malleja erottamaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom