Radalle sopivat renkaat

Vs: Radalle sopivat renkaat

Kumho Ecsta XS KU36 näyttäisi saapuneen ainakin rengas-online.com:n valikoimiin useassa koossa eikä kovin pahaan hintaankaan!
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ast sanoi
Kumho Ecsta XS KU36 näyttäisi saapuneen ainakin rengas-online.com:n valikoimiin useassa koossa eikä kovin pahaan hintaankaan!

minkäslaisia arvioita tuo rengas on saanut?
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

AD08 on ihan jees... :) Tai ei ainakaan huono.


Pitoa löytyy heti (+20C) , ja pito säilyy ainakin 10 kierrosta kokoajan samanlaisena. En osaa nyt vielä tuon ihmeellisempää sanoa.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

cubeqtio sanoi
Googlaamalla sai sen verran kokemuksia joiltain, että märällä kelillä huonohko pito. Myös todella suuri melu isommissa nopeuksissa. :) Kuivalla taas hyvä pito.

Tiedä sitten. :)

Kokeiltiin noita maxsport rb5-f3 renkaita radalla viikonloppuna sti subarun alla.
Aivan järjetön pito ja hyvä kulutuskestävyys, ei mitään huonoa sanottavaa.
Järjettömän halvathan nuo on... 469€ setti :nykii
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

-JP- sanoi
AD08 on ihan jees... :) Tai ei ainakaan huono.


Pitoa löytyy heti (+20C) , ja pito säilyy ainakin 10 kierrosta kokoajan samanlaisena. En osaa nyt vielä tuon ihmeellisempää sanoa.

Laitoin noi tilaukseen koossa 245/40/17... Piti vielä n.15minsaa miettiä et otanko nyt kuitenkin R888 vai Neovat. Luulenpa että järki voitti kun nämä otettiin Nyrren ja SPA:n reissua silmälläpitäen jos sattuis olemaan sadetta. Ei oo vielä tosiaan tietoo näiden sadepidosta mutta R888 on aikalailla slipperi ven vet.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Maxxximus sanoi
Laitoin noi tilaukseen koossa 245/40/17... Piti vielä n.15minsaa miettiä et otanko nyt kuitenkin R888 vai Neovat. Luulenpa että järki voitti kun nämä otettiin Nyrren ja SPA:n reissua silmälläpitäen jos sattuis olemaan sadetta. Ei oo vielä tosiaan tietoo näiden sadepidosta mutta R888 on aikalailla slipperi ven vet.

Mielestäni oikean päätöksen teit.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

oliskos arvon raatilaisilla mielipiteitä kun nyt pitäisi saada tiimin pomon drifteriin eturenkaat mitkä pitäisivät mahdollisimman paljon kuivalla asfaltilla mutta ei saisi olla mikään överihintanen renkaskaan kun eivät edessäkään älyttömiä aina kestä... ??? tänään oli tosiaan botnialla kauden avaus ja kisat meni vähän puihin eturenkaiden takia, harjoitteluissa ajeltiin vanhoilla takarenkailla (edessä jotkut vanhat pinnatut contit tms.) ja meni ihan hienosti mutta sitten kun oltiin varattu pari kierrosta ihan pakasta vedettyjä renkaita kisasuorituksiin taakke niin eipä tullut mieleen että ne pitäisi niin tautisesti enemmän kun ne vanhat etuset joten auton käytös muuttui erittäin aliohjautuvaksi eikä tämän myötä päästy edes sitten niihin pudotuskaavioihin mukaan... seuraaviin kisoihin olisi tarkoitus parantaa etupään pitoa mutta mikä rengas (katusliksi) on sellainen hinta/laatusuhteeltaan hyvä tuossa käytössä?
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Muutamassa fpda kuskin drifterissä oon nähny joskus Toyo r888 renkaita, tai ainakin samantyyppisellä kuviolla. Ihan normi katurenkaitaki oon kyllä nähny.. Vastaheitto.comin puolelta varmaa löytää keskustelua eturenkaaksi sopivista renkaista. (http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=6662.0)
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Ensimmäiset metrit ajettu Yokohama AD08:lla ja jonkinmoinen pettymys on kyllä päällimmäisenä mielessä. Rengas ei ole lähelläkään Bridgestone RE070:n supertarkkaa ohjaustuntumaa ja jämäkkää runkoa. Tuntuu että autosta lähti pois osa siitä jostain vaikeasti määriteltävästä tuntumasta mikä on tehnyt siitä hauskan ajettavan.

Mutta en tuomitse vielä täysin, katsotaan miltä tuntuu kun tulee vähän kilometrejä ja mihin pitotaso riittää.

Aavistuksen hiljaisempi kuin loppuun kulutettu RE070, mutta ei paljon. Vetelee vähemmän urissa, mutta sitä ei tässä nyt oltu päällimmäisenä hakemassa.

Molemmat kumit ovat kokoa 225/45-17.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ast sanoi
Ensimmäiset metrit ajettu Yokohama AD08:lla ja jonkinmoinen pettymys on kyllä päällimmäisenä mielessä. Rengas ei ole lähelläkään Bridgestone RE070:n supertarkkaa ohjaustuntumaa ja jämäkkää runkoa. Tuntuu että autosta lähti pois osa siitä jostain vaikeasti määriteltävästä tuntumasta mikä on tehnyt siitä hauskan ajettavan.

Mutta en tuomitse vielä täysin, katsotaan miltä tuntuu kun tulee vähän kilometrejä ja mihin pitotaso riittää.

Aavistuksen hiljaisempi kuin loppuun kulutettu RE070, mutta ei paljon. Vetelee vähemmän urissa, mutta sitä ei tässä nyt oltu päällimmäisenä hakemassa.

Molemmat kumit ovat kokoa 225/45-17.

Mites rengasmelu verrattuna käytettyihin RS2?

Oon nyt sellasta kompromissirengasta kattelees taas. RS2 on ollut hyvä, mutta Alastarolla tuli kylmä totuus vastaan - RS2 pito alkoi selkeesti loppumaan jopa mun ajolla.. :p
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ast sanoi
Ensimmäiset metrit ajettu Yokohama AD08:lla ja jonkinmoinen pettymys on kyllä päällimmäisenä mielessä. Rengas ei ole lähelläkään Bridgestone RE070:n supertarkkaa ohjaustuntumaa ja jämäkkää runkoa. Tuntuu että autosta lähti pois osa siitä jostain vaikeasti määriteltävästä tuntumasta mikä on tehnyt siitä hauskan ajettavan.

Mutta en tuomitse vielä täysin, katsotaan miltä tuntuu kun tulee vähän kilometrejä ja mihin pitotaso riittää.

Aavistuksen hiljaisempi kuin loppuun kulutettu RE070, mutta ei paljon. Vetelee vähemmän urissa, mutta sitä ei tässä nyt oltu päällimmäisenä hakemassa.

Molemmat kumit ovat kokoa 225/45-17.

+1 paitsi kokona 235/45-17. Itse petyin hieman myös tuohon rungon löysyyteen kun nimenomaan haussa oli jäykkärunkoiset renkaat. No pitää suditella nuo pois ja valita seuraavat tarkemmin.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Maxbrotha sanoi
Onko Misukan pilot sportteja kenellä nyt alla? Millasia fiiliksiä? Koko 245/40/18

Mulla on edessä PS2, uutena laitetut, nyt yhden kesän ajetut. Ennakko-odotuksia vastoin pidän noita vähän velttoina ainakin painavan gt-a:n alla. Ohjaustuntuma ei ole niin tarkka kuin esimerkiksi BFG:n G-force profilereissa ja vähän tuntuvat sortuvan alle isommillakin paineilla. Tosin ostin noi aika puhtaasti vesiliirtoa vastaan, siihen niitä suositeltiin. Mutta radalle en noita ihan varauksella suosittelisi näillä kokemuksilla.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ast sanoi
Ensimmäiset metrit ajettu Yokohama AD08:lla ja jonkinmoinen pettymys on kyllä päällimmäisenä mielessä. Rengas ei ole lähelläkään Bridgestone RE070:n supertarkkaa ohjaustuntumaa ja jämäkkää runkoa. Tuntuu että autosta lähti pois osa siitä jostain vaikeasti määriteltävästä tuntumasta mikä on tehnyt siitä hauskan ajettavan.

Mutta en tuomitse vielä täysin, katsotaan miltä tuntuu kun tulee vähän kilometrejä ja mihin pitotaso riittää.

Aavistuksen hiljaisempi kuin loppuun kulutettu RE070, mutta ei paljon. Vetelee vähemmän urissa, mutta sitä ei tässä nyt oltu päällimmäisenä hakemassa.

Molemmat kumit ovat kokoa 225/45-17.

Osaatko sanoa mitään eroa kierrosajoissa esim. alastarolla RE070 vs. AD08?
Omien testailujen mukaan RE070 olisi n. sekunnin nopeampi, kuin RS2. RS2 on mielestäni hyvin lähellä RE050A:ta aikojen puolesta, kylläkin ohjaustuntuma on RE050:ssa parempi.
Vaikka RE070 on vanha rengas, niin siinä yhdistyy kyllä pito kuivalla/kesto/hinta hyvin. Kahdessa autossa tällähetkellä 070:t alla ;D
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

artova sanoi
Osaatko sanoa mitään eroa kierrosajoissa esim. alastarolla RE070 vs. AD08?

Ei pysty yhtään sanomaan vielä, mutta toivon mukaan viikonlopun ja Kemoran jälkeen olen viisaampi. Viime vuodelta on dataa puolikuluneesta RE070 setistä sekä kuivalta että sateelta. Tosin auto ei ole ihan samanlainen, jotain pientä muuttunut kuten pyöränkulmia viilattu vähän, kallistuksenvakaajan puslia vaihdeltu yms.

Pitoa tuntuu ainakin kostealla pinnalla olevan hyvin, mutta saa nähdä miten se siitä kehittyy kun vähän pääsee antamaan lämpörasitusta renkaille radalla. RE070 sadepito romahtaa ihan täysin kun kuivalla ajaa yhden ratapäivän.

MLR:ssä oltiin sitä mieltä että pitäisi kokeilla pienemmällä paineella, 2.4 bar on kuulemma liikaa AD08:lle.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Ois kiva taas kuulla kokemuksia miten vaikuttaa 225/45 ja 225/40 ero.
Et 18" tuumaset vanteet ja 225/40 ad08 kumit et onko esim paljonkin jämäkämpi ajaa ?
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

artova sanoi
Osaatko sanoa mitään eroa kierrosajoissa esim. alastarolla RE070 vs. AD08?

Kemorassa uusi AD08 oli 0.2 sekuntia nopeampi kuin puolikulunut RE070 viime vuonna. Eikä varmasti ollut renkaan ansiota, tuntui vähän kärjistetysti sanottuna siltä kuin pullataikinaa olisi ollut alla. Tulee paljon R-S2 mieleen, tosin se on vielä löysempi. Ihmeen tasaisia aikoja silti tuolla pystyi ajamaan, 13 kierrosaikaa sekunnin sisään tuosta parhaasta...
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ast sanoi
Kemorassa uusi AD08 oli 0.2 sekuntia nopeampi kuin puolikulunut RE070 viime vuonna. Eikä varmasti ollut renkaan ansiota, tuntui vähän kärjistetysti sanottuna siltä kuin pullataikinaa olisi ollut alla. Tulee paljon R-S2 mieleen, tosin se on vielä löysempi. Ihmeen tasaisia aikoja silti tuolla pystyi ajamaan, 13 kierrosaikaa sekunnin sisään tuosta parhaasta...

Milläs autolla olit Kemoralla ja paljon tuli ajaksi? Itse olin Subaru-porukassa sillä hopeisella Impulla..Mulla oli alla aivan kulahtaneet Goodyearin F1:t (ajon jälkeen sakkorenkaat), ei oikein etusissa riittäny pito..Hankookin R-s2:ia oon tilaamassa alle - kannattaakohan?
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

shoebox01 sanoi
Milläs autolla olit Kemoralla ja paljon tuli ajaksi?

Valkoinen Evo 5 ja paras aika oli 1.20.9. 13 kierrosta oli lisäksi 1.21.x ajoilla. Niitä sun renkaita taidettiin siinä jossain vaiheessa katsellakin :)
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ast sanoi
Kemorassa uusi AD08 oli 0.2 sekuntia nopeampi kuin puolikulunut RE070 viime vuonna. Eikä varmasti ollut renkaan ansiota, tuntui vähän kärjistetysti sanottuna siltä kuin pullataikinaa olisi ollut alla. Tulee paljon R-S2 mieleen, tosin se on vielä löysempi. Ihmeen tasaisia aikoja silti tuolla pystyi ajamaan, 13 kierrosaikaa sekunnin sisään tuosta parhaasta...

Oli hyvä vertailla sun kyydissä miten AD08 ja RS-2 eroaa. Mielestäni AD08 on jäykempi ja pelkääjän paikalta ainakin pito tuntuu huomattavasti paremmalta ja ulinakin puuttuu. Toisin kun RS-2 vikisee kun emakko kiimassa jos vähänkin painaa kovemmin.

Tällä hetkellä itse olen kääntymässä AD08:n puoleen. Mikäli Ast ei omistaan tykkää niin myyppäs mulle ja osta itse jotkut toiset uudet? :)

shoebox01 sanoi
Milläs autolla olit Kemoralla ja paljon tuli ajaksi? Itse olin Subaru-porukassa sillä hopeisella Impulla..Mulla oli alla aivan kulahtaneet Goodyearin F1:t (ajon jälkeen sakkorenkaat), ei oikein etusissa riittäny pito..Hankookin R-s2:ia oon tilaamassa alle - kannattaakohan?

Mikäli budjetti ei ole tiukka niin tuo AD08 ei Camskillillä kauheesti enempi maksa. Ihan pätevä rengas ainakin nyt mitä neljä kierrosta Ast:n kyydissä istui. Itselläni tosiaan RS-2 alla.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Vertailin videot vierekkäin RE070 ja AD08 nopeimmista kierroksista. AD08 hävisi nopeissa mutkissa, erityisesti siis pääsuoran päässä mihin pystyin vetämään yli 160 km/h RE070:lla ja AD08:lla tuntuma oli epämääräisempi joten nopeus jäi karvan alle 160 km/h. Lisäksi RE070:n vakaus auttoi jättämään jarrutuksen tämän mutkan jälkeen myöhäisemmäksi. Hitaammissa mutkissa mentiin aika tasatahtia eli pito sinänsä tuntuu RE070 vastaavalta. Tietysti keli ja radan kunto ovat erilaiset, mutta kyllä tästä nyt jonkunlaisen käsityksen renkaan suorituskyvystä saa.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ast sanoi
Vertailin videot vierekkäin RE070 ja AD08 nopeimmista kierroksista. AD08 hävisi nopeissa mutkissa, erityisesti siis pääsuoran päässä mihin pystyin vetämään yli 160 km/h RE070:lla ja AD08:lla tuntuma oli epämääräisempi joten nopeus jäi karvan alle 160 km/h. Lisäksi RE070:n vakaus auttoi jättämään jarrutuksen tämän mutkan jälkeen myöhäisemmäksi. Hitaammissa mutkissa mentiin aika tasatahtia eli pito sinänsä tuntuu RE070 vastaavalta. Tietysti keli ja radan kunto ovat erilaiset, mutta kyllä tästä nyt jonkunlaisen käsityksen renkaan suorituskyvystä saa.

Kiitoksia tästä vertailusta! Nyt osaa olla (ehkä) taas hivenen viisaampi seuraavia renkaita hankkiessa. :driver
 
Vs: Radalle sopivat renkaat


..mitäänhän näistä en ymmärrä, mutta mitenköhän nopeasti kesärenkaat "kovettuvat" tai muuten menettävät ominaisuutensa? olen tässä suunnitellut, että jospa sitä tänä kesänä uskaltautuisi radalle, ja löytyisi ylimääräisenä melko vähänajetut RE050:t, tällä hetkellä irti vanteilta tosin. paistovuosi noissa oli muistaakseni -07 (ei pysty tarkistamaan nyt, kun ovat toisella paikkakunnalla.).

tosin eipä sillä varmaan meikäläisen sunnuntaiajeluilla niin väliä ole, mitkä siellä alla pyörii. ;D kunhan vain mietiskelin asiaa pienessä mielessäni. kokona noissa on 225/45/17, mutta pieni ero ix:n vakiokokoon ei varmaankaan pahemmin haittaa ratahommia ajatellen?! ajelin kyllä itsekin noilla loppukesän evon hommattuani ja ihan hyviltä tuntuivat muistaakseni.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Kumhosta on KU 39 malli tarjolla camskillillä.

Onko kellään kokemuksia? Ast jotain noista KU36 pisti..
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

AD08 Ringillä kuin kotonaan. SPA:ssa olis parempi vaihtoehto ollut AD48.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

cubeqtio sanoi
Kumhosta on KU 39 malli tarjolla camskillillä.

Onko kellään kokemuksia? Ast jotain noista KU36 pisti..

Kyllä se KU39 on ihan normaali katurengas, ei välttämättä omiaan jos radalla käy.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

artova sanoi
Kiitoksia tästä vertailusta! Nyt osaa olla (ehkä) taas hivenen viisaampi seuraavia renkaita hankkiessa. :driver

AD08 :ssa ei ole mitään vikaa. Miksi et ostanut ratarenkaita jos kerta niitä olet kaipaillut ?
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

-JP- sanoi
AD08 :ssa ei ole mitään vikaa. Miksi et ostanut ratarenkaita jos kerta niitä olet kaipaillut ?

Olen tykästynyt 070:n tukevuuteen ja ohjauksen tarkkuuteen (ja hintaan), niillä evo on kuin kartingautoa ajaisi ;D AD08 on varmasti hyvä "yleisrengas" eli kadulla, radalla ja radalla sateella, lisäksi kokovalikoimaa löytyy.

Lisäksi uskon, että 070:n kestoikä on paljon pidempi, kuin alle 100 treadwearin ratakumeissa. Mulla on evon ajaminen radalla vielä sen verran hakusessa, että koitan ensin löytää rajat 070:lla. Noista mun ajamista ajoista saisi "helposti" pois sen 2-3 sekuntia :-\

nahkuri sanoi
..mitäänhän näistä en ymmärrä, mutta mitenköhän nopeasti kesärenkaat "kovettuvat" tai muuten menettävät ominaisuutensa? olen tässä suunnitellut, että jospa sitä tänä kesänä uskaltautuisi radalle, ja löytyisi ylimääräisenä melko vähänajetut RE050:t, tällä hetkellä irti vanteilta tosin. paistovuosi noissa oli muistaakseni -07 (ei pysty tarkistamaan nyt, kun ovat toisella paikkakunnalla.).

tosin eipä sillä varmaan meikäläisen sunnuntaiajeluilla niin väliä ole, mitkä siellä alla pyörii. ;D kunhan vain mietiskelin asiaa pienessä mielessäni. kokona noissa on 225/45/17, mutta pieni ero ix:n vakiokokoon ei varmaankaan pahemmin haittaa ratahommia ajatellen?! ajelin kyllä itsekin noilla loppukesän evon hommattuani ja ihan hyviltä tuntuivat muistaakseni.
Tuskin neljässä vuodessa on hirveesti kärsinyt. Aikoinani Drag Racea (Street A) ajaneena tuli ajettua liki 10 vuotta vanhoilla katuslikseillä. Aluksi olivat aivan hullut. Vapari kupla suti vielä kolmosella keväällä, ennenkuin oli taas uutta pintaa esillä. 60ft sen jälkeen säännöllisesti matalia 1.5 aikoja, vaikka renkaat oli aivan finaalissa.Renkaina oli M&H 235/65-15 dot merkityt katusliksit.
Onko noi renkaat muuten 050 vai 050A:t ?
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

artova sanoi
Olen tykästynyt 070:n tukevuuteen ja ohjauksen tarkkuuteen (ja hintaan), niillä evo on kuin kartingautoa ajaisi ;D

Mulla on juuri sama juttu eli RE070 tarjoaa vaan kuivalla niin maukkaan ja tarkan ajettavuuden ettei ole tullut toista vastaan. Mitä varsinaisiin ratarenkaisiin tulee niin ainakaan itselläni ei ole mahdollisuuksia niiden vaatimiin parannuksiin (kuivasumppu jne).

JP:lla tuntumaan varmasti vaikuttaa että renkaat ovat 18" kokoiset ja 40-profiiliset.

Se täytyy sanoa AD08:n puolustukseksi että pidon ja luiston raja on huomattavasti leveämpi kuin RE070:ssa ja kun luistaa niin pito ei katoa yhtä paljon. Mutta tämän kääntöpuoli taitaa sitten olla juuri se tuntuman puute...

Kun katsoin omia videoitani niin teen AD08:lla jatkuvasti pientä ohjausliikettä nopeissa mutkissa. RE070:lla huomattavasti vähemmän. Tämä johtuu taas siitä levottomuudesta ja tuntuman puutteesta verrattuna RE070:aan.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

artova sanoi
Onko noi renkaat muuten 050 vai 050A:t ?

muistaakseni 050, täytyy tarkistaa vkonloppuna. mikä noissa muuten on erona, ilmeisesti valmistettu rinnakkainkin?!
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ast sanoi
Kyllä se KU39 on ihan normaali katurengas, ei välttämättä omiaan jos radalla käy.

Ok. Entäs KU36?

Kun nyt ois aika hankkia kesärenkaat niin vois vähän katsella muitakin.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

nahkuri sanoi
muistaakseni 050, täytyy tarkistaa vkonloppuna. mikä noissa muuten on erona, ilmeisesti valmistettu rinnakkainkin?!

kävin varmistamassa, RE050:t ne ovat.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ast sanoi
JP:lla tuntumaan varmasti vaikuttaa että renkaat ovat 18" kokoiset ja 40-profiiliset.

Auttanee varmasti jonkin verran.

ast sanoi
Se täytyy sanoa AD08:n puolustukseksi että pidon ja luiston raja on huomattavasti leveämpi kuin RE070:ssa ja kun luistaa niin pito ei katoa yhtä paljon. Mutta tämän kääntöpuoli taitaa sitten olla juuri se tuntuman puute...

Tuohon kun tottui niin autoa oli silti helppo viedä , tämä tosin ilmeni vasta renkaan lämmettyä riittävästi. Siltikään ei ollut mitään puskemista tai vastaavaa havaittavissa. Meni ikään kuin tasaisesti pienesti sladissa/pidonrajoilla kunnes suora alkoi tai mutka toiseen suuntaan. Tiedä sitten miten ACD/AYC tuli mukaan jeesaamaan ?

Tämä kaikki siis vain SPA:ssa. Nyrrellä ei mitään ongelmia , huom... ihan eri rata/metsä autotie... ja eri vauhdit.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Nyt kun on vertaillut hintoja/pitoa suhteessa niin näyttää että se AD08 on se vaihtoehto. Ei halvin, mutta ei myöskään kallein. Koossa 225/45/17 on aika huokee kuitenkin. 130e/kulma camskilliltä + postit.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

madu sanoi
Tällaset tuli vastaan toisella foorumilla.

http://www.carpower.fi/rb5-f3.html
Tuommoiset lähti tänään tilaukseen,katotaan onko mihinkään..
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Nuo oli eilen Kemoralla yhdellä Subarukuskilla alla eikä tykännyt juurikaan. Pitoja ei kuulemma meinannut löytyä varsinaisesti millään paineella silleen kuin noin sliksiltä olisi olettanut (ja vaikka kaikki kumit oli tuota 225/45 -kokoa niin yksi oli tehty 215-rungolle, tasalaatua!) ja ajat olivat samaa luokkaa Toyo R1R:n kanssa. Vaan halpojahan nuo ovat ja tiiä sitten miten toimivat eripainoisissa autoissa, toi tollanen viime korin STI on kyllä todella raskas laitos.

Onko nuo AO48 R:t minkä hintaisia verrattuna R888? Periaatteessa tekis mieli kokeilla jotain muutakin kumia kunhan noi kasit kuluu, mutta toisaalta taas oon ollut niihin erittäin tyytyväinen joten miksi vaihtaa. Kaksi ratapäivää ainakin kestäneet ihan ongelmitta.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ST sanoi
Tuommoiset lähti tänään tilaukseen,katotaan onko mihinkään..
..ja eipäs lähtenytkään,kun ei maassa ollut.

Täältä:
http://www.korbach-autotechnik.de/shop/product_info.php?info=p454_Maxsport-RB5.html
olisi myös saanut kys renkaita halvemmalla,mutta..

Kysyinpähän huvikseni Camskilliltä Yokohaman A048R:ä,ja hinnaneroa oli niin vähän että pistinpä sellaiset tilaukseen,onpahan ainakin uudet..

ERIT:Sen verran myös kysäsin tuosta saksan puljusta,lähettävät myös suomeen,25€/kierros,eli ei paha..
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

ast sanoi
Kyllä se KU39 on ihan normaali katurengas, ei välttämättä omiaan jos radalla käy.

Huomenna menee koossa 215/45R17 tällaiset V6:n alle, joten sitten voin kertoa kokemuksia ja dynopäivään tulijat saa vaikka käydä koeajamassa jos kiinnostaa. :) Mutta kuten ast sanoi, ei noissa mitään rata-ajoon vivahtavaa ole vaan ihan normaalit katurenkaat.

Tässä vaiheessa sanon jo, että petyin hieman kun mittasin kulutuspinnan syvyyden: uutena vain karvan yli 7mm. :mad: Eikös yleensä ole uusissa ainakin se kahdeksan? Tosin, eipä tuo kierros maksanutkaan toimitettuna kuin ~320e, joten en nyt ala moisen takia kumeja vielä susiksi tuomitsemaan. Voivathan ne kestää kulutusta hyvinkin.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Onkos kellään kokemuksia Kumho KU15 renkaasta radalla? Ainakin kuvio on radalle paljon parempi kuin KU39 renkaassa. Muistelisin että jokunen vuosi takaperin jotkut ajoivat roadsportissa tuolla KU15:sella.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Team 1000 sanoi
Onkos kellään kokemuksia Kumho KU15 renkaasta radalla? Ainakin kuvio on radalle paljon parempi kuin KU39 renkaassa. Muistelisin että jokunen vuosi takaperin jotkut ajoivat roadsportissa tuolla KU15:sella.

Mulla oli nuita pari sarjaa ihan katukäytössä taunuksen alla ja muuta rataa en niillä ajanut kuin karstula-väätäiskylä pikataivalta.. ;)

Mutta rengas yllättävän painava ainakin 225/40/18" koossa, kulutuskestävyys = Kadulla yks kesä ja vaihtoon.. mutta pito oli sitä luokkaa, ettei turhaan tarvinnut mutkiin jarrutella... toisaalta voihan olla etten vaan tiedä paremmasta.. ;D

Vois olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu radalle...

-Eki
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

KU15 on KU36:n edeltäjä ja alkaa olla jo vähän vanhanaikainen pidoltaan ja ominaisuuksiltaan?

KU15:t on ollut täälläkin joillain alla, mutta enpä muista enää kenellä.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

madu sanoi
Nuo oli eilen Kemoralla yhdellä Subarukuskilla alla eikä tykännyt juurikaan. Pitoja ei kuulemma meinannut löytyä varsinaisesti millään paineella silleen kuin noin sliksiltä olisi olettanut (ja vaikka kaikki kumit oli tuota 225/45 -kokoa niin yksi oli tehty 215-rungolle, tasalaatua!) ja ajat olivat samaa luokkaa Toyo R1R:n kanssa. Vaan halpojahan nuo ovat ja tiiä sitten miten toimivat eripainoisissa autoissa, toi tollanen viime korin STI on kyllä todella raskas laitos.

Onko nuo AO48 R:t minkä hintaisia verrattuna R888? Periaatteessa tekis mieli kokeilla jotain muutakin kumia kunhan noi kasit kuluu, mutta toisaalta taas oon ollut niihin erittäin tyytyväinen joten miksi vaihtaa. Kaksi ratapäivää ainakin kestäneet ihan ongelmitta.

Ei mikään ratakumi toimi katualustalla / katusäädöillä... Mutta se ei taas ole renkaan vika :)
Kaikki tehdään 225 rungoille.

Tätä varmaan tarkoitit? Poimuttu tuolta: http://dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=57154&start=150



foobari sanoi
Myh myh, kivaa oli taas, kiitos Koukkarille! :)

Maxsportin RB5-F3 -kumit testattu, ja valitettavasti täytyy todeta, että ainakaan suht painavan Impun alla eivät toimineet odotetusti (medium-seos). Kumit sisäänajettiin ohjeiden mukaan, ajossa lämpenivät suht tasaisesti 70 asteen tuntumaan, ja kuluivat hyvin tasaisesti. Paineita testasin paljon, paras pito löytyi 2 barin tuntumassa kuumana.

Negatiivista camberia olisi ehkä tarvinnut enemmän (nyt -1.5deg), mutta tällä setupilla rengas aliohjasi pahasti, ja pito ja kierrosajat jäivät viimevuotisen Toyo R1R:n tasolle. Hö. :-?

_small.jpg

Malibudha sanoi
Sulla on ollu liian vähä camberia edessä selvästi, elikkä rengas taittuu alle. Taitaa tosin nelikot aliohjaa aika paljon muutenkin. Toyo suosittelee R888 kanssa -3-5deg camberia eteen.

LTR sanoi
Juu reippaasti vaan lisää camberia! :)

Hyväksi todettu resepti subbeen on -1,5 taakse ja -3,5 eteen.
Tolla kehtaa ajaa vielä kadullakin, jos taasen on pelkkä rata auto niin sitten voi lisätä vielä enemmän negatiivista eteen ja taakse.
Kylmäpaineet on ollut 1.8 ja sitten kun renkaan saa 80-90c niin rupeaa kuumapaineetkin olemaan jees ja pitoa toivotusti!

Mikä oli muuten lämpötila ilma/rata?
Rengaslämpöjen perusteella soft olis voinut olla jopa parempi ko päivälle.

foobari sanoi
Camberin lisääminen nykyisellä setupilla ei valitettavasti onnistu. Nuo mittaamani renkaan 70-75c lämmöt olivat vähintään yhden jäähdyttelykierroksen jälkeen, joten varmaankin tuolla 80-90c hujakoilla ollaan menty? Camberin riittämättömyyden huomasi myös lämmöistä, eturenkaitten kulutuspinnan ulkoreuna oli 5-10 astetta kuumempi kuin sisäreuna.

Ilma taisi olla 20c paikkeilla päivän ajan.

Kiitos,

t. Markus / Car Power
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

.. jotka muuten toimii loistavasti Nyrrellä! pitoa ja myös pitkää 150km/h-sladia saanu kokea ;)
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Makeko sanoi
.. jotka muuten toimii loistavasti Nyrrellä! pitoa ja myös pitkää 150km/h-sladia saanu kokea ;)

Onko ollut sade päiviä tai märkää/kosteaa pintaa ? Oli keväällä liian kuivaa niin ei ole kokemusta.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

kuivaa ollu, hyvä niin! märällä varmaa liukkaat.. eikä sil väliä ku sillo ei kellotella.
onhan noi jo vähän kulunu, pitää mittailla himassa sit ku pääsee joskus. hyvi noi ulvoo :)
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Noniin, ekat kilsat AD08. Vaihdoin siis R-S 2 renkaista uusiin AD08:in.

R-S 2 vs AD08:
- Maantiellä/kadulla AD08 antaa enemmän palautetta
- Renkaan seinämät hieman jäykemmät
- Outoa, mutta uuteen R-S 2 verrattuna hieman hiljaisemmat
- AD08 ei vetele urissa

Tällä hetkellä hyvä fiilis. :)

Lauantaina nähdään sitten..
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Muutama huomio AO48:sta:

Uutena pintaa 4,5mm.

2tkm ajon jälkeen (rataa~110km,1tkm raakaa katuajoa,loput rivakkaa matka-ajoa) pintaa (etusissa) 3,8mm.
 
Vs: Radalle sopivat renkaat

Kävin kolmannen kerran radalla Yokohama AD08 renkailla. Aikaisemmin olen säädellyt paineita pitkin päivää kuumana ja sitten ratapäivän jälkeen havainnut päätyneeni varsin alhaisiin paineisiin. Edellisen ratapäivän jälkeen oli renkaissa kylmänä vain 1.7 bar.

Nyt laitoin 2.1 bar kylmäpainetta joka nurkkaan puolen päivän aikoihin ennen rataa enkä muutellut niitä enää sen jälkeen. Tämä tuntui toimivan yllättävän hyvin, renkaat toimivat paremmin kuin aikaisemmin ja ehkä myös kuluminen vähentää kuvion nuljumista. Suurempia ylikuumenemisen merkkejä ei ollut havaittavissa.

Rengas kuluu aika maltillisesti ja melko tasaisesti, mitään palojen irtoamisia tai muita vaurioita ei ole mielestäni tullut. Mielestäni tämä tosin kuuluu jo lähtökohtaisesti tällaiseen käyttöön tarkoitetun renkaan ominaisuuksiin.
 
Takaisin
Ylös Bottom