Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
ast sanoiKumho Ecsta XS KU36 näyttäisi saapuneen ainakin rengas-online.com:n valikoimiin useassa koossa eikä kovin pahaan hintaankaan!
cubeqtio sanoiGooglaamalla sai sen verran kokemuksia joiltain, että märällä kelillä huonohko pito. Myös todella suuri melu isommissa nopeuksissa. Kuivalla taas hyvä pito.
Tiedä sitten.
-JP- sanoiAD08 on ihan jees... Tai ei ainakaan huono.
Pitoa löytyy heti (+20C) , ja pito säilyy ainakin 10 kierrosta kokoajan samanlaisena. En osaa nyt vielä tuon ihmeellisempää sanoa.
Maxxximus sanoiLaitoin noi tilaukseen koossa 245/40/17... Piti vielä n.15minsaa miettiä et otanko nyt kuitenkin R888 vai Neovat. Luulenpa että järki voitti kun nämä otettiin Nyrren ja SPA:n reissua silmälläpitäen jos sattuis olemaan sadetta. Ei oo vielä tosiaan tietoo näiden sadepidosta mutta R888 on aikalailla slipperi ven vet.
ast sanoiEnsimmäiset metrit ajettu Yokohama AD08:lla ja jonkinmoinen pettymys on kyllä päällimmäisenä mielessä. Rengas ei ole lähelläkään Bridgestone RE070:n supertarkkaa ohjaustuntumaa ja jämäkkää runkoa. Tuntuu että autosta lähti pois osa siitä jostain vaikeasti määriteltävästä tuntumasta mikä on tehnyt siitä hauskan ajettavan.
Mutta en tuomitse vielä täysin, katsotaan miltä tuntuu kun tulee vähän kilometrejä ja mihin pitotaso riittää.
Aavistuksen hiljaisempi kuin loppuun kulutettu RE070, mutta ei paljon. Vetelee vähemmän urissa, mutta sitä ei tässä nyt oltu päällimmäisenä hakemassa.
Molemmat kumit ovat kokoa 225/45-17.
ast sanoiEnsimmäiset metrit ajettu Yokohama AD08:lla ja jonkinmoinen pettymys on kyllä päällimmäisenä mielessä. Rengas ei ole lähelläkään Bridgestone RE070:n supertarkkaa ohjaustuntumaa ja jämäkkää runkoa. Tuntuu että autosta lähti pois osa siitä jostain vaikeasti määriteltävästä tuntumasta mikä on tehnyt siitä hauskan ajettavan.
Mutta en tuomitse vielä täysin, katsotaan miltä tuntuu kun tulee vähän kilometrejä ja mihin pitotaso riittää.
Aavistuksen hiljaisempi kuin loppuun kulutettu RE070, mutta ei paljon. Vetelee vähemmän urissa, mutta sitä ei tässä nyt oltu päällimmäisenä hakemassa.
Molemmat kumit ovat kokoa 225/45-17.
Maxbrotha sanoiOnko Misukan pilot sportteja kenellä nyt alla? Millasia fiiliksiä? Koko 245/40/18
ast sanoiEnsimmäiset metrit ajettu Yokohama AD08:lla ja jonkinmoinen pettymys on kyllä päällimmäisenä mielessä. Rengas ei ole lähelläkään Bridgestone RE070:n supertarkkaa ohjaustuntumaa ja jämäkkää runkoa. Tuntuu että autosta lähti pois osa siitä jostain vaikeasti määriteltävästä tuntumasta mikä on tehnyt siitä hauskan ajettavan.
Mutta en tuomitse vielä täysin, katsotaan miltä tuntuu kun tulee vähän kilometrejä ja mihin pitotaso riittää.
Aavistuksen hiljaisempi kuin loppuun kulutettu RE070, mutta ei paljon. Vetelee vähemmän urissa, mutta sitä ei tässä nyt oltu päällimmäisenä hakemassa.
Molemmat kumit ovat kokoa 225/45-17.
artova sanoiOsaatko sanoa mitään eroa kierrosajoissa esim. alastarolla RE070 vs. AD08?
artova sanoiOsaatko sanoa mitään eroa kierrosajoissa esim. alastarolla RE070 vs. AD08?
ast sanoiKemorassa uusi AD08 oli 0.2 sekuntia nopeampi kuin puolikulunut RE070 viime vuonna. Eikä varmasti ollut renkaan ansiota, tuntui vähän kärjistetysti sanottuna siltä kuin pullataikinaa olisi ollut alla. Tulee paljon R-S2 mieleen, tosin se on vielä löysempi. Ihmeen tasaisia aikoja silti tuolla pystyi ajamaan, 13 kierrosaikaa sekunnin sisään tuosta parhaasta...
shoebox01 sanoiMilläs autolla olit Kemoralla ja paljon tuli ajaksi?
ast sanoiKemorassa uusi AD08 oli 0.2 sekuntia nopeampi kuin puolikulunut RE070 viime vuonna. Eikä varmasti ollut renkaan ansiota, tuntui vähän kärjistetysti sanottuna siltä kuin pullataikinaa olisi ollut alla. Tulee paljon R-S2 mieleen, tosin se on vielä löysempi. Ihmeen tasaisia aikoja silti tuolla pystyi ajamaan, 13 kierrosaikaa sekunnin sisään tuosta parhaasta...
shoebox01 sanoiMilläs autolla olit Kemoralla ja paljon tuli ajaksi? Itse olin Subaru-porukassa sillä hopeisella Impulla..Mulla oli alla aivan kulahtaneet Goodyearin F1:t (ajon jälkeen sakkorenkaat), ei oikein etusissa riittäny pito..Hankookin R-s2:ia oon tilaamassa alle - kannattaakohan?
ast sanoiVertailin videot vierekkäin RE070 ja AD08 nopeimmista kierroksista. AD08 hävisi nopeissa mutkissa, erityisesti siis pääsuoran päässä mihin pystyin vetämään yli 160 km/h RE070:lla ja AD08:lla tuntuma oli epämääräisempi joten nopeus jäi karvan alle 160 km/h. Lisäksi RE070:n vakaus auttoi jättämään jarrutuksen tämän mutkan jälkeen myöhäisemmäksi. Hitaammissa mutkissa mentiin aika tasatahtia eli pito sinänsä tuntuu RE070 vastaavalta. Tietysti keli ja radan kunto ovat erilaiset, mutta kyllä tästä nyt jonkunlaisen käsityksen renkaan suorituskyvystä saa.
cubeqtio sanoiKumhosta on KU 39 malli tarjolla camskillillä.
Onko kellään kokemuksia? Ast jotain noista KU36 pisti..
artova sanoiKiitoksia tästä vertailusta! Nyt osaa olla (ehkä) taas hivenen viisaampi seuraavia renkaita hankkiessa. :driver
-JP- sanoiAD08 :ssa ei ole mitään vikaa. Miksi et ostanut ratarenkaita jos kerta niitä olet kaipaillut ?
Tuskin neljässä vuodessa on hirveesti kärsinyt. Aikoinani Drag Racea (Street A) ajaneena tuli ajettua liki 10 vuotta vanhoilla katuslikseillä. Aluksi olivat aivan hullut. Vapari kupla suti vielä kolmosella keväällä, ennenkuin oli taas uutta pintaa esillä. 60ft sen jälkeen säännöllisesti matalia 1.5 aikoja, vaikka renkaat oli aivan finaalissa.Renkaina oli M&H 235/65-15 dot merkityt katusliksit.nahkuri sanoi..mitäänhän näistä en ymmärrä, mutta mitenköhän nopeasti kesärenkaat "kovettuvat" tai muuten menettävät ominaisuutensa? olen tässä suunnitellut, että jospa sitä tänä kesänä uskaltautuisi radalle, ja löytyisi ylimääräisenä melko vähänajetut RE050:t, tällä hetkellä irti vanteilta tosin. paistovuosi noissa oli muistaakseni -07 (ei pysty tarkistamaan nyt, kun ovat toisella paikkakunnalla.).
tosin eipä sillä varmaan meikäläisen sunnuntaiajeluilla niin väliä ole, mitkä siellä alla pyörii. ;D kunhan vain mietiskelin asiaa pienessä mielessäni. kokona noissa on 225/45/17, mutta pieni ero ix:n vakiokokoon ei varmaankaan pahemmin haittaa ratahommia ajatellen?! ajelin kyllä itsekin noilla loppukesän evon hommattuani ja ihan hyviltä tuntuivat muistaakseni.
artova sanoiOlen tykästynyt 070:n tukevuuteen ja ohjauksen tarkkuuteen (ja hintaan), niillä evo on kuin kartingautoa ajaisi ;D
artova sanoiOnko noi renkaat muuten 050 vai 050A:t ?
ast sanoiKyllä se KU39 on ihan normaali katurengas, ei välttämättä omiaan jos radalla käy.
nahkuri sanoimuistaakseni 050, täytyy tarkistaa vkonloppuna. mikä noissa muuten on erona, ilmeisesti valmistettu rinnakkainkin?!
nahkuri sanoimuistaakseni 050, täytyy tarkistaa vkonloppuna. mikä noissa muuten on erona, ilmeisesti valmistettu rinnakkainkin?!
ast sanoiJP:lla tuntumaan varmasti vaikuttaa että renkaat ovat 18" kokoiset ja 40-profiiliset.
ast sanoiSe täytyy sanoa AD08:n puolustukseksi että pidon ja luiston raja on huomattavasti leveämpi kuin RE070:ssa ja kun luistaa niin pito ei katoa yhtä paljon. Mutta tämän kääntöpuoli taitaa sitten olla juuri se tuntuman puute...
Tuommoiset lähti tänään tilaukseen,katotaan onko mihinkään..madu sanoiTällaset tuli vastaan toisella foorumilla.
http://www.carpower.fi/rb5-f3.html
..ja eipäs lähtenytkään,kun ei maassa ollut.ST sanoiTuommoiset lähti tänään tilaukseen,katotaan onko mihinkään..
ast sanoiKyllä se KU39 on ihan normaali katurengas, ei välttämättä omiaan jos radalla käy.
Team 1000 sanoiOnkos kellään kokemuksia Kumho KU15 renkaasta radalla? Ainakin kuvio on radalle paljon parempi kuin KU39 renkaassa. Muistelisin että jokunen vuosi takaperin jotkut ajoivat roadsportissa tuolla KU15:sella.
madu sanoiNuo oli eilen Kemoralla yhdellä Subarukuskilla alla eikä tykännyt juurikaan. Pitoja ei kuulemma meinannut löytyä varsinaisesti millään paineella silleen kuin noin sliksiltä olisi olettanut (ja vaikka kaikki kumit oli tuota 225/45 -kokoa niin yksi oli tehty 215-rungolle, tasalaatua!) ja ajat olivat samaa luokkaa Toyo R1R:n kanssa. Vaan halpojahan nuo ovat ja tiiä sitten miten toimivat eripainoisissa autoissa, toi tollanen viime korin STI on kyllä todella raskas laitos.
Onko nuo AO48 R:t minkä hintaisia verrattuna R888? Periaatteessa tekis mieli kokeilla jotain muutakin kumia kunhan noi kasit kuluu, mutta toisaalta taas oon ollut niihin erittäin tyytyväinen joten miksi vaihtaa. Kaksi ratapäivää ainakin kestäneet ihan ongelmitta.
foobari sanoiMyh myh, kivaa oli taas, kiitos Koukkarille!
Maxsportin RB5-F3 -kumit testattu, ja valitettavasti täytyy todeta, että ainakaan suht painavan Impun alla eivät toimineet odotetusti (medium-seos). Kumit sisäänajettiin ohjeiden mukaan, ajossa lämpenivät suht tasaisesti 70 asteen tuntumaan, ja kuluivat hyvin tasaisesti. Paineita testasin paljon, paras pito löytyi 2 barin tuntumassa kuumana.
Negatiivista camberia olisi ehkä tarvinnut enemmän (nyt -1.5deg), mutta tällä setupilla rengas aliohjasi pahasti, ja pito ja kierrosajat jäivät viimevuotisen Toyo R1R:n tasolle. Hö. :-?
Malibudha sanoiSulla on ollu liian vähä camberia edessä selvästi, elikkä rengas taittuu alle. Taitaa tosin nelikot aliohjaa aika paljon muutenkin. Toyo suosittelee R888 kanssa -3-5deg camberia eteen.
LTR sanoiJuu reippaasti vaan lisää camberia!
Hyväksi todettu resepti subbeen on -1,5 taakse ja -3,5 eteen.
Tolla kehtaa ajaa vielä kadullakin, jos taasen on pelkkä rata auto niin sitten voi lisätä vielä enemmän negatiivista eteen ja taakse.
Kylmäpaineet on ollut 1.8 ja sitten kun renkaan saa 80-90c niin rupeaa kuumapaineetkin olemaan jees ja pitoa toivotusti!
Mikä oli muuten lämpötila ilma/rata?
Rengaslämpöjen perusteella soft olis voinut olla jopa parempi ko päivälle.
foobari sanoiCamberin lisääminen nykyisellä setupilla ei valitettavasti onnistu. Nuo mittaamani renkaan 70-75c lämmöt olivat vähintään yhden jäähdyttelykierroksen jälkeen, joten varmaankin tuolla 80-90c hujakoilla ollaan menty? Camberin riittämättömyyden huomasi myös lämmöistä, eturenkaitten kulutuspinnan ulkoreuna oli 5-10 astetta kuumempi kuin sisäreuna.
Ilma taisi olla 20c paikkeilla päivän ajan.
Makeko sanoi.. jotka muuten toimii loistavasti Nyrrellä! pitoa ja myös pitkää 150km/h-sladia saanu kokea