säädettävä alusta ideointia

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
tehdäänpäs tälläinen topikki...

nyt siis ideoita miten tehdään säädettävä alusta

mulla oli e33:sessa bilsut+coilit ja nyt olis taas tarvetta saada saman tyyliset mutta myös säädettävällä iskunvaimennuksella

siispä onko kellään kokemusta miten noita itse tehdään?
mistä saa hyvä patruunoita/aihioita? mitä ne kustantaa?
kannattaako tehdä itse ja muuta?

mites yhteen sopivuudet? evot -> fwd gallu tms?
ainakin eclipsen alta meni heittämällä galanttiin (1gen -> e33)
 
Tämä onkin hyvä aihe :D

Itsekkin oon galluun suunnitellut jotain alustan suhteen..
Joten kaikki aiheeseen liittyvä info tulee tarpeeseen

Jostain sain tälläisen spesiaali miehen nimen ja numeron. Oisko ollut Timo Kittelä...
On kuulemma tehnyt ralli/rata/ym peleihin paljon säädettäviä alustoja.
Taisi olla palttiarallaa 250euroo kulma.. :'(
 
Iskareita voi kysellä kaikista ralli- ja rata-autoihin iskareita myyvistä liikkeistä. Koska E3# Gallussa lienee takana samantyppinen Mcpherson tolppa rakenne kuin edessäkin, ottaa siitä vakio patruunasta mitat ylös ja marssii liikkeeseen selaamaan kataloogia mittojen mukaan. Tolpan sisälle voi sorvata soviteholkit, eli mikä tahansa (en puhu nyt vaimennusarvoista) tarpeeksi lyhyt ja ohut patruuna on sovitettavissa. Sitten vaan päälle coil overille säädettävä lautas hässäkkä (onkohan laillista hitsata?) tai sopiva jousi...
 
tämä juurikin kiinostaa että millasia patruunoita ja mihin hintaan on saatavilla ja mitä merkkejä?

noi ite kierre osuudet ei kait pahan hintasia ole mutta se sovitus työ ja ne patruunat :-\

mulle joskus tuli vastauksia kun kyselin noista ralli alustoista että yhdistelmä on täydellinen maastoauto + kivireki... tuo kivireki kuulostaa hyvälle mutta toi offi ei ole kumminkaan mun harrastus...
silloin hintaa oli jotain 3000e/sarja :seina
 
ota mitat ja soita Rally Race nimiselle pajalle (olikohan Hyrylässä) ja kysy olisko niillä mittoja myymistään iskari patruunoista....
 
Takaisin
Ylös Bottom