Mr mmc
CS5W ralli///art
- Liittynyt
- 18 Maaliskuu 2004
- Sijainti
- Polvijärvi
ensin meinasin etten tee mitään projektipäiväkirjoja tästä autosta mutta...
pitääpäs nyt hehkuttaa...
eli tuli hommattua katsastamattoman cb lancerin hinnalla ajossa oleva saksantuonti Sigma
auto myytiin kone vikaisena.
homma lähti käyntiin nettiauton ilmoituksen löytymisen jälkeen tiedustelin ensin että miten paha moottori vaurio on kyseessä
yllätykseni oli että mies sanoi että käy vähän huonosti, ei käy kaikilla eikä oikein kiinnosta tutkia.
ja että lapset ovat se pihaan ajaneet sanoen että sammuilee tyhjäkäyniltä ja leimaa on jäljellä tammikuuhun.
noh hätä tuli päästä ooppelista eroon ja onneksi ensimmäinen mikä kävi katsomassa vei auton vikoineen...
ja heti perään varasin juna lipun Lappeenrantaan ja puhelua DaJackalille että olisikko kuskina eukku isot kiitokset hänelle eukku
junamatkalla muistin miksi en julkisista perusta... meinas tukehtua ensin vanheman rouvan jatkuvaan parfyymin suihkuttamiseen ja pienen happi hävelyn
jälkeen kun tuli paikalleen niin takana oleva mies pas*o varmaan housuunsa... joten puolet junamatkan ajasta meni kävellessa käytäviä...
noh lappeenrannassa odotti 3000GT ja hyppy kyytiin ja kohti Sigman sijaintia, tuumailinkin että tuohon hintaan varmaan saa ostaa paluu lipun....
mutta yllätys olis suuri, mies puhdistanut auton lumesta, sano että akussa oli ollut vähän virtaa että aamulla ladannut ja kokeile käyntiin
auto lähti ilman nikotteluita käyntiin, kävi vähän välillä 5llä välill normaalisti.
pikainen tutkimus ja toteamus että eiköhän tehdä kaupat.
mies vielä lupas että jos hajoaa lappeenrannan lähistölle he hakevat auton takaisin ja kauppa perutaan.
noh tinkasin vielä vähän hintaa ja lappuset kouraan, nostettiin kesärenkaat alumiini vantein kyytin, allahan oli orggis aluin melkein uudet pinnatut nastat.
kaupan päälle tuli vielä uusi 1500w sisätilan lämppäri ja erittäin tukeva jääsrkapa ;D
siitä kohti DaJackin lämpöistä tallipaikaa ja siellä tarkempi pika tutkimus koneelle: etummaiset tulpanjohdot huonot, 1 tai 5 (miten tuo nyt katsotaan)
syl tulppa ihan umpeen mustunut + muut tulpat ~2,5mm raolla :nykii
naputelin rakoja vähän pienemmiksi ja takaisin. käynti ei kumminkaan parantunut paljoa
siitä päätös että eikun kohti Hukkala ranchia....
ajossa oli sellainen että kävi 5 aina 1500rpm - 2500rpm vedossa, joten ajelin OD off tilassa kierokset 85kmh = 3000rpm ja toimi hyvin.
Joensuusta AD:ltä nappasin pikaiseen perus tulpat mukaan ja kotiin.
Launataina sitten tutkimaan, hain varastosta 210cc galantin suuttimet (samat valkoiset Sigmassa) ja nappasin myös Lancerin tulpanjohdot (vanhat)
ja etummaiset tulpat vaihtoon, 1mm kärkiväli (ohje 1,1 mm), suutin 1 / 5??? sylinteriin ja lancerin 3 pisintä johto olivat käypäset.
ja testiä
sehän lähti käymään kunnolla eukku
pieni testilenkki ja kaikki nykiminen loisti poissa olollaan.
emäntä kun kävi kaupassa niin lähtiessä oli vika valo palanut parin km matkan eli vikakoodit vois lukee...
oletettavasti tuon toimimattoman syl. pas* on lambdassa ja kaaltysaattorissa :seina
valo kumminkin sammunut ja auto on koko ajan toiminut normaalisti.
pientä auton tarkempaa ymäri kiertämistä:
-etupuskuri on saanut pusun, pitää vähän oikoa puskurin alla olevaa rautaa
-etupuskurin lippa on keskeltä irti
-apparin etulokasuojassa on kuhmu, ajettu etukulma johonkin.
-sisäverhoilu etu ovessa on tuhottu mutta pystyy korjaamaan
muuta huomioita pettumyksiä
-takana ujeltaa = takapyörän laakeri ainakin apparin puolella.
-olikin 12v koneella :
-saksan tuonti, hiukan epäilyttää ajo km... 61tkm ajettuna tuotu 2003 suomeen.... leimoissa vähän epäselvää :seina
-suomessa tehty jakopää 97tkm 2006vuonna
-satunnaisia öljyn vaihtoja liikkeessä (7-15tkm välein) ja ihme kyllä jarrunesteetkin oli vaihdettu.
-mittarissa muutama polttimo pimeenä (OD ECO ja D vaihteet)
+ ajettu siis mittarin mukaan 152tkm
+varusteet mm uudempi automaatti ilmastoinin ohjain paneeli
+huolto kirja + ohjekirja kylläkin saksalainen ja leimoja on saksan leimat epäilyttävät.
seuraavat tehtävät:
-takimmaiset tulpat + johdot
-jakajan kansi + pyörijä
-öljyt ja suodattimet
-jakopää
-etupuskurin kiinittäminen
-vetokoukun hommaaminen / asentaminen
ja näin sitä joutuu tulevaisuudessa ajelemaan corollalla.... emäntä tais tykästyä
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=46213 <--- turhat valitukset ;D
kiitokset: DaJackal kuskailuista + talli tutkimis mahdollisuudeta
Jahvetille hyvästä vika diagnostiikasta eukku
pitääpäs nyt hehkuttaa...
eli tuli hommattua katsastamattoman cb lancerin hinnalla ajossa oleva saksantuonti Sigma
auto myytiin kone vikaisena.
homma lähti käyntiin nettiauton ilmoituksen löytymisen jälkeen tiedustelin ensin että miten paha moottori vaurio on kyseessä
yllätykseni oli että mies sanoi että käy vähän huonosti, ei käy kaikilla eikä oikein kiinnosta tutkia.
ja että lapset ovat se pihaan ajaneet sanoen että sammuilee tyhjäkäyniltä ja leimaa on jäljellä tammikuuhun.
noh hätä tuli päästä ooppelista eroon ja onneksi ensimmäinen mikä kävi katsomassa vei auton vikoineen...
ja heti perään varasin juna lipun Lappeenrantaan ja puhelua DaJackalille että olisikko kuskina eukku isot kiitokset hänelle eukku
junamatkalla muistin miksi en julkisista perusta... meinas tukehtua ensin vanheman rouvan jatkuvaan parfyymin suihkuttamiseen ja pienen happi hävelyn
jälkeen kun tuli paikalleen niin takana oleva mies pas*o varmaan housuunsa... joten puolet junamatkan ajasta meni kävellessa käytäviä...
noh lappeenrannassa odotti 3000GT ja hyppy kyytiin ja kohti Sigman sijaintia, tuumailinkin että tuohon hintaan varmaan saa ostaa paluu lipun....
mutta yllätys olis suuri, mies puhdistanut auton lumesta, sano että akussa oli ollut vähän virtaa että aamulla ladannut ja kokeile käyntiin
auto lähti ilman nikotteluita käyntiin, kävi vähän välillä 5llä välill normaalisti.
pikainen tutkimus ja toteamus että eiköhän tehdä kaupat.
mies vielä lupas että jos hajoaa lappeenrannan lähistölle he hakevat auton takaisin ja kauppa perutaan.
noh tinkasin vielä vähän hintaa ja lappuset kouraan, nostettiin kesärenkaat alumiini vantein kyytin, allahan oli orggis aluin melkein uudet pinnatut nastat.
kaupan päälle tuli vielä uusi 1500w sisätilan lämppäri ja erittäin tukeva jääsrkapa ;D
siitä kohti DaJackin lämpöistä tallipaikaa ja siellä tarkempi pika tutkimus koneelle: etummaiset tulpanjohdot huonot, 1 tai 5 (miten tuo nyt katsotaan)
syl tulppa ihan umpeen mustunut + muut tulpat ~2,5mm raolla :nykii
naputelin rakoja vähän pienemmiksi ja takaisin. käynti ei kumminkaan parantunut paljoa
siitä päätös että eikun kohti Hukkala ranchia....
ajossa oli sellainen että kävi 5 aina 1500rpm - 2500rpm vedossa, joten ajelin OD off tilassa kierokset 85kmh = 3000rpm ja toimi hyvin.
Joensuusta AD:ltä nappasin pikaiseen perus tulpat mukaan ja kotiin.
Launataina sitten tutkimaan, hain varastosta 210cc galantin suuttimet (samat valkoiset Sigmassa) ja nappasin myös Lancerin tulpanjohdot (vanhat)
ja etummaiset tulpat vaihtoon, 1mm kärkiväli (ohje 1,1 mm), suutin 1 / 5??? sylinteriin ja lancerin 3 pisintä johto olivat käypäset.
ja testiä
sehän lähti käymään kunnolla eukku
pieni testilenkki ja kaikki nykiminen loisti poissa olollaan.
emäntä kun kävi kaupassa niin lähtiessä oli vika valo palanut parin km matkan eli vikakoodit vois lukee...
oletettavasti tuon toimimattoman syl. pas* on lambdassa ja kaaltysaattorissa :seina
valo kumminkin sammunut ja auto on koko ajan toiminut normaalisti.
pientä auton tarkempaa ymäri kiertämistä:
-etupuskuri on saanut pusun, pitää vähän oikoa puskurin alla olevaa rautaa
-etupuskurin lippa on keskeltä irti
-apparin etulokasuojassa on kuhmu, ajettu etukulma johonkin.
-sisäverhoilu etu ovessa on tuhottu mutta pystyy korjaamaan
muuta huomioita pettumyksiä
-takana ujeltaa = takapyörän laakeri ainakin apparin puolella.
-olikin 12v koneella :
-saksan tuonti, hiukan epäilyttää ajo km... 61tkm ajettuna tuotu 2003 suomeen.... leimoissa vähän epäselvää :seina
-suomessa tehty jakopää 97tkm 2006vuonna
-satunnaisia öljyn vaihtoja liikkeessä (7-15tkm välein) ja ihme kyllä jarrunesteetkin oli vaihdettu.
-mittarissa muutama polttimo pimeenä (OD ECO ja D vaihteet)
+ ajettu siis mittarin mukaan 152tkm
+varusteet mm uudempi automaatti ilmastoinin ohjain paneeli
+huolto kirja + ohjekirja kylläkin saksalainen ja leimoja on saksan leimat epäilyttävät.
seuraavat tehtävät:
-takimmaiset tulpat + johdot
-jakajan kansi + pyörijä
-öljyt ja suodattimet
-jakopää
-etupuskurin kiinittäminen
-vetokoukun hommaaminen / asentaminen
ja näin sitä joutuu tulevaisuudessa ajelemaan corollalla.... emäntä tais tykästyä
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=46213 <--- turhat valitukset ;D
kiitokset: DaJackal kuskailuista + talli tutkimis mahdollisuudeta
Jahvetille hyvästä vika diagnostiikasta eukku