Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Elikkä ny o monella vissii aika hankkia taas talvirenkaita.

Itsekin kitkoilla olen lipsutellut ja jopa sanonut hyviksi, vaan aina olen sitämieltä ollut että jäähän puree vain teräs ;) Ja renkaat pitäis hankkia..vaan millaiset kannattais?

Ny saa kehua/haukkua mallia ja merkkiä.
Nokian HKPL 4 vaiko 5 oli äänekäs rengas?

Continentalin talvikumeista vain hyviä kokemuksia itselläni. (lähinnä kitkojen osalta)
Parhaat mielestäni hinta/laatusuhteelta ovat oleet Bridgestonen Noranza 1:set (olivat etuveto -00 gallun alla 2 talvea ja jäärataaki ruoviteltii hyvin eikä nastan nastaa kadonnu/kaatunut)

Vastauksia kiitos!
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

itsellä oli viime talvena nokian hakkapeliitta 4 alla.tuntuivat pitävän ihan hyvin kelillä kuin kelillä.äänekkyydestä en osaa oikee sanoa mitään kun musiikki huusi aina niin lujaa ettei omia ajatuksiaankaan tahtonu kuulla ;D

kaverin autossa oli jotkut kiinalaiset kitkarenkaat, olisiko ollut nankang.lumella pito oli ihan ok mutta jäällä ei pitäny ollenkaan.

täksi talveksi täytyis taas ostaa uudet renkaat kun on uudet alupallot :)
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Goodyear UG500 nastarenkaiksi kohtuu hiljaiset.
Ainoa miinus tulee siitä, että lumi tukkii kuviot ja pito alkaa kärsiä.
Harvemmin kuitenkaan 8-tiellä lunta on tai muuallakaan missä tulee ajeltua.
Jäällä pitävät hyvin otteensa tiessä.

Tuollaiset on molemmissa autoissa, Lancerissa 175/65-14 ja Galantissa 185/65-15.
Ovat muuten eri maissa tehdyt. Isommat Saksassa ja olikohan noi pienemmät Turkkilaiset. Saatan muistaa väärinkin.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

89
- Michelin maxi ice kitkat (Ok gummit kun muistaa että piikit puuttuu)
- Bridgestonen noranza nastat. ( Hiljaiset ainakin, nastoja ei saa irti edes jääradalla)

91
- Kumho kw19 nastat (Tm haukkuista huolimatta ok rengas. Pito mahtava)

02
-Nordman 1 nastat (pari talvea alla ollut. Ok qummi hintaansa nähden)

03
-Michelin maxi ice nastat (Rengas melu melko kova, pito kylläkin hyvä)

Patonkimaan ihme
- Nokian hkpl 4 nasta ( Melkoista jurnutusta pitää, pitoa näistäkin löytyy)

Jos itsellä olisi rengashankinta nyt edessä, ostaisin varmaan Bridgestonen nastat.


/Janne
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Peke sanoi
Pirun hyvin on toiminu Contin CVC3:set. ;)

Yhden kokonaisen talven kokemuksella voin kompata, ensimmäiset kitkat mulla eikä voi sanoa että olisi tilanteita ainakaan tullut renkaiden takia sen enempää kuin nastoillakaan. Todella hiljaiset.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Hakkapeliitta 4 on talven pyöriny alla ja ihan tyytyväinen oon ollu. :)
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Jarski sanoi
Hakkapeliitta 4 on talven pyöriny alla ja ihan tyytyväinen oon ollu. :)

Hakkapeliitta 4 suositellaan täälläkin, ellei sitten ole sulat tiet, sillon käy kitkat :).
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Mitä nyt vuodesta -97 lähtien ajanut kitkoilla niin en kyllä vaihtais pois. Kun täällä etelässä ei ole sellaisia nastakelejä kun muutan päivän vuodessa ja en lähtis pilaamaan omia nastoja tohon asfalttiin. Niin ja onhan kaikki renkaan hyviä ensimmäisen talven mut sitten seuraavana talvena jo huomaa eron jos vertaa uusia ja yhden talven käytettyjä. Noihin sanoihin takertuen niin mun mielestä silloin on kitkat ehdottomasti paremmassa iskussa kun noi ns. nasta renkaat kun noilla on jo hierretty pelkällä kuivalla/suolasella asfaltilla. Ainakin voin suositella noita contin renkaita :peukku
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Omissa autoissa on ollut contin kitkoja ja olen tykännyt,hiljaiset ja pitävät,pois lukien peilijää mutta silloin ei häävisti pidä nastatkaan.
Vectraan ajattelin ostaa tälle talvea ne uudet ContiVikingContact 5.set
Evoon olisin ostanut muuten myös kitkat,mutta kun tuo vannetukku sattuu myimään jotain vanhaa varastoa nokian hakkapeliitta 2.sta koossa 225/45/17 ,hintaan 99,95€/kpl niin päädyin niihin.
Continentaalin kitkat kun olisi samassa koossa olleet puolet kalliimmat.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Tunari-82 sanoi
Evoon olisin ostanut muuten myös kitkat,mutta kun tuo vannetukku sattuu myimään jotain vanhaa varastoa nokian hakkapeliitta 2.sta koossa 225/45/17 ,hintaan 99,95€/kpl niin päädyin niihin.
Sama vika. Eilen kattelin ja noita renkaita. Josko saisin kohta tilattua, jos niitä löytyis vielä mulle sarja?
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Kyllä niitä sielä pitäisi olla isompi erä,kuulemma.
Olivat muistaakseni -04 dot.illa
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Hakka 5 nasta suosikki ja kitkoilla niin nokian R :peukku
Kulutus laski melkeen litralla ku ärrät on alla
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Feppi sanoi
-Nordman 1 nastat (pari talvea alla ollut. Ok qummi hintaansa nähden)

itellä oli kans entisessä nordmanit ja nyt on talviautossa kans.. kyllä noi on hintasa väärti ainakii.. ainoan miinuksen voin antaa siitä että nastojen reunoilta alkaa kumi "syöpymään" poies... hakkapelitan kopiothan noi on
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

hkpl 5 ollu alla ja vaikuttaa tosi hyviltä,tietysti hiukan ääntää mutta niin sitä on muissakin renkaissa..suosittelen ;)
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Bridgestonen Noranza 2. Evo IX:n alla kokoa 225/45/17. Testeissä ollut keskikastin rengas ja pelannut hyvin. Esim. ensiasennuskesärenkaaseen (Bringestone RE50) hiljaisempi ja vähemmän uraherkkä :) Kulumiskestävyys hyvällä tasolla ainakin verrattuna noihin ed. mainittuihin kesägummeihin :(
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Täältä tulee hieman erilainen ääni kotimaisille; Nokian Hkpl 4 oli viime talvena Evossa alla ja täksi talveksi hankin nyt continentalin kitkat tilalle. Contista hyviä kokemuksia kesärenkaiden osalta, nyt ensimmäistä kertaa contit tulossa talveksi.

Hkpl 4 hyvät puolet olivat sohjossa ajaminen ja jäällä jonka päällä on hieman vettä, jälkimmäisen saa toki aikaiseksi useimmilla nastoilla. Yksi lisä-plussa tulee nastojen kiinni-pysyvyydestä vähän hurjemmassakin menossa.

Huonot puolet taas olivat ennen kaikkea ääni, sivuttaisprofiilin tukevuuden heikkous autoa hiemankin "viedessä", ja heikosti kuljettajalle välittyvä ajotuntuma yleisesti.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Itse ajellu Gallulla kitkoilla vuodesta -00 lähtien ja alla ollut Nokialaista, Bridegestonen Blizzak WS50 ja nyt Continentalin kolmen vuoden takainen malli. Continentalissa uutena ollut pito noista parhain, mutta ensimmäisen talven jälkeen menneet jo aika lipakoiksi, joten kolmatta talvia en niillä ajele. Nokialainen kesti toiseksi parhaiten ja ne toimi 2 talvea hyvin ja sen jälkeen muuttui liukkaaksi ja alkoi volisemaan niin kuin olisi ajellu nastarenkailla. Uutena huonoin oli pito Bridgestonessa, mutta se kesti parhaiten pitemmässä juoksussa ja Blizzakeilla ajelin 4 talvea. Bridgestone oli muuten noista ylivoimaisesti hiljaisin niin uutena kuin käytettynäkin ja kuluneena ero vain kasvoi. Ajettaessa kuivalla asfaltilla ei ollut ajo-ominaisuuksissa suurta eroa renkaiden välillä. Itselle jäänyt paras maku Bridgestonesta juuri ominaisuuksien säilymisen takia. Tämähän on tietysti historian muistelu, koska kaikilta renkailta on tullut jo uudet mallit ja osalta ehtiny tulla useampikin uusi malli.

Emännän autossa ollut Nokian nastarengasta ja Michelinin nastarengasta, joista molemmat olleet meluisia, mutta Nokialaisessa parempi pito säilyi pitempään. Mielellään laittais senkin autoon kitkat, mutta kun eivät naiset osaa talvella ajaa autolla :seina. Liian kulmikas ajotyyli liukkaalla kitkoille ;D
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

M.Nieminen sanoi
Goodyear UG500 nastarenkaiksi kohtuu hiljaiset.
Ainoa miinus tulee siitä, että lumi tukkii kuviot ja pito alkaa kärsiä.
Pidin Galanttia ihan hirveänä autona ajaa, kun se tuli taloon talvella ja alla oli ug:t. Irtolumella aivan hirveät renkaat, mutta auratulla tiellä ihan ok.

sitten vähän maastorenkaista: Hankook (zovac hpw401 muistaakseni) on rahan tuhlausta. Yksi runko vuodessa sökönä. Tänään hain jälleen yhden lisää viime keväänä pettäneen tilalle. Ei vissiin valmistetakkaan edes enää. En ainakaan mistään nettiluettelosta löytäny. Vianorilta löyty onneks. Vaikka kuinka halvalla saisitte ja kuinka uudet tahansa, niin en voi ainakaan suositella. Nytkin on vuoden vanhassa renkaassa lommo :eek: kyljessä, enkä edes tiedä, et miten se on mhdollista.

Saas nähdä miten renkaitten käy, kun ruuvataan 2.Gen pitkän pajeron alle, ku eivät edes vanhemmassa pätkässä kestäny. On kuites melkoinen painoero noilla.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Hain joku vuosi sitten auton Saksasta ja siinä tuli mukana uudet "kitkarenkaat". Talven ensilumilla pyörä piti kun tauti ja ensi jäätiköllä tuntui kohtuulliselle. Ensimmäinen matka pohjoisempaan oli hirveä: Tiekarhun urat veivät autoa ja kuski oli matkustaja. Jos ostatte autoja ulkomailta niin M+S merkintä kitkoissa takaa jännittävät talviajot.

Ensimmäisen talven jälkeen ajoin kevään yli renkaat loppuun ja ostin nastarenkaat.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Bridgestonen Blizzakeille täältä ääni. Uudet Blizzakit täytynee hommata kunhan veronpalautukset tulee.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

ewopower sanoi
Jos ostatte autoja ulkomailta niin M+S merkintä kitkoissa takaa jännittävät talviajot.
Mä kyllä väittäisin että kitkat, joissa ei ole M+S -merkintää takaa vielä jännittävämmät talviajot.

Ittellä oli mitsussa alla hankookin nastat alla, mallia en muista mutta olivat hintaansa nähden erittäin loistavat, mutta hiljaiset.

Niille jotka miettii kiinalaisia, suosittelen näitä http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23382.0
Varmasti pitävämmät ja vanteet kaupan päälle halvempaan hintaan.

Jos alkaisin hifistelemään, alla voisi pyöriä jotkut Good Year - Ultra Grip Extremet.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

TERE VAAN.
Mulla on omassa Hakka 5 ja vähällä kokemuksella viime talvesta en voi oikein kommentoida niitä renkaita vielä mutta hyvältä ne ainakin musta tuntuivat. Vaimolla omassaan 4:set alla ja niihin ollaan molemmat oltu enemmän kuin tyytyväisiä esim. 2 talven jälkeen ei ole vielä yhtään nastaa irronnut eikä juurikaan muuta kulumista ole ollut havaittavissa.

Olen ite ajellut vaan nastoilla enkä vielä ole uskaltanut kitkoihin luottaa, ehkä sit joskus kun täällä etelässä tuntuis noi talvet olevan aika lumettomia nykyisin ja ehkä myös tulevaisuudessa.

Mä ainakin suosittelen Nokian renkaita, oon ollu tyytyväinen niihin aina, eikä se meteli niin haittaa ja jos haittaa niin mankkaa vaan kovemmalle. :peukku :driver
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Viime talvena käyttiksessä oli uudet pirellin nastat alla kun sen ostin. Olikohan carvingit vai jotkut halvemmat, evm. Pakko sanoa että olipahan surkeat renkaat. Ei pitoa oikein mihinkään suuntaan vaikka pinta oli täysi ja kaikki nastat tallella. Ei pirelliä enää mulle talvirenkaiksi.

Edellisenä talvena ajelin UG500:lla ja ne oli kyllä pitävät ja yllätyksettömät. Tästä rohkaistuneena ostin UG extremet tälle tulevalle talvelle. Varma valinta toki aina on nokialaiset. Hiljaisimmat eivät ole, mutta varmasti suomen talveen hyvin käyvät.

Tyttiksellä on talvitassuina gislavedin nordfrostit (en muista mikä numero). Uutena alle ja erityistä näissä on tasakaasun hiljaisuus nastarenkaiksi. Vedättäessä tai jarruttaessa rapisevat kyllä, mutta tasaista vauhtia pyöriessä nastojen rapina melkein häviää. Pitokin kuulemma mainio.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

ostin maaliskuussa michelinin x-ice north nastapallot ja mitään moitittavaa ei ole, nastatkin pysyi. edellisessä autossa olleet hakkapeliitat ja bridgestonen noranzat tahtoi vähän puotella niitä nastoja pois.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Michelinin uudet kitkat tänään ekaa kertaa tositoimissa...Jäällä eteneminen oli kyllä melkoista vemputusta. Noranzat menee alle huomenna. Palataan kitkojen osalta asiaan kun keväällä tiet sulaa ;D
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Mitsussa ja volvossa molemmissa hakka neloset ja ei voi moittia.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Osti mitkä tahansa niin nastarenkailla kannattaa ajaa ensimmäiset 500 km erittäin siististi kovia jarrutuksia, kaarrenopeuksia tai kiihdytyksiä välttäen. Näin autat nastojen pysymistä renkaissa merkittävästi.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

ast sanoi
Osti mitkä tahansa niin nastarenkailla kannattaa ajaa ensimmäiset 500 km erittäin siististi kovia jarrutuksia, kaarrenopeuksia tai kiihdytyksiä välttäen. Näin autat nastojen pysymistä renkaissa merkittävästi.

Totta tuokin, itse yritän ajella 1000 nätisti.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

gislaved nord frost5
yllävän hiljainen... :peukku
pito ok.
sulalla tiellä hiukan levoton,runko tuntuu hiukan löysälle.
hakkanelosten jälkeen oikein mukva kokeilu,etenkin melu positiivinen yllätys.
toki ajettu nyt vasta 1480km,ennen pohjoisen reissua nakkasin alle,onneksi...
lähemmäs 40cm oli lunta parhaimillaan/pahimmillaan,miten sen ny ottaa... :)
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Hakkapeliitta 5 toimi varsin jees jaalla, lumella ja kuivalla. Vesikeli oli niille myrkkya. Myohemmin nastattoma kesalla ei edelleenkaan pitoa maralla.

Gislavedin nordfrosteista (oisko ollu 3) saatiin muutama talvi sitten mielenkiintoisia kokemuksia, volvo 745 toimivat todella hyvin, etuvetoisessa (ja hieman kevyemmassa) nissan sunnyssa taas heikosti (renkaat olivat toki erit, ja hieman erikokoisetkin, joten ero voi johtua myos siita).

Ekotyret olivat nimensa mukaisia, kylla saasty luonto ja vaheni bensan kulutus kun ei nuo alla uskaltanut ajella ;D
Pitemman paalle tuli esiin myos renkaiden kulumisen suhteen saasto, kun vaihtoi nokialaiset alle etta uskals penska kyydissa ajaa niin ei ekotyreista enaan pinta kulunut.. ::)

Jep, kahteen autoon tarvis kehitella talvikumit, molemmissa painotukset menee hinta+pito 100% - rengasmelu 0, johtuen budjetista..
Ja nastat pitais olla, kun talvikeli sisaltaa taalla todennakoisimmin jaata ja vetta..
Pikku farkun rengas valinta taysin auki, koko taisi olla 185/65/15.
Isossa farkussa taman hetken valinta on General Grabber AT 2 nastoitettuna raskaan kaluston nastoilla, mutta toistaiseksi renkaat ovat viela kaupassa (ja alla m+s)..
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

tän talven kova luu on kingstar ;D
pito asvaltilla oli ainut hyve :peukku
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Mulla Pajerossa nyt alla General Grabberin AT:t ilman nastoja. Yllättävän hyvin on nämä muutama päivät lumella menny, mutta ei noista ikinä ainakaan ilman nastoja ole oikeiden nastatalvirenkaitten korvaajaksi. Kyllä nuo silti tavalliset kesärenkaat voittaa. Pittää ajella nätisti ja toivoa et jossain vaiheessa saa ostettua oikeat talvipyörät Pajeroon.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Evoon hommasin v.2006 Contin nastat, olikohan se WinterContact 3..? Tosi mukavat ja äänettömät, mukavammat kuin kesäkumini (Bridgestone Potenza). Silloin Nokian Hakka4:sen melutasoa moitittiin, mutta Hakka 5 on kuulemma sitten aivan eri planeetalta (meluton siis).
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

MVa~1 sanoi
Mulla Pajerossa nyt alla General Grabberin AT:t ilman nastoja. Yllättävän hyvin on nämä muutama päivät lumella menny, mutta ei noista ikinä ainakaan ilman nastoja ole oikeiden nastatalvirenkaitten korvaajaksi. Kyllä nuo silti tavalliset kesärenkaat voittaa. Pittää ajella nätisti ja toivoa et jossain vaiheessa saa ostettua oikeat talvipyörät Pajeroon.
Tuota vahan epailin, ovatten kuitenkin kehuneet ulkomailla, ja parjannyt jopa kohtuullisesti liukkaallakin (siis AT renkaiden ollessa kyseessa).
Tuo on vaan niita harvoja joissa on huomioitu nastojen olemassa olo, muihin joutuu itse fundeeraamaan nastojen sijoittelun..
No, nastoitus operaation jalkeen hinta kuitenkin on lahella nokian LT joka taitaa kaytannossa olla se toinen vaihtoehto..
Vaikka tuon LT:n lumietenevyys on kuulemma yllattavan hyva niin kuitenkin nuo grabberit houkuttaa enemman, jo nimenkin puolesta ;D
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Hyeena sanoi
Isossa farkussa taman hetken valinta on General Grabber AT 2 nastoitettuna raskaan kaluston nastoilla, mutta toistaiseksi renkaat ovat viela kaupassa (ja alla m+s)..
Itsekkin haaveilin noista nastoista, mutta ajettu myös kesällä niin voi olla, ettei enää mene noihin valmiisiin reikiin ja toiseksi, pitäis kesärenkaat olla, eli ei nastoja ainakaan näihn nykyisiin..

Oothan muuten tietoinen tieliikennelain mielipiteestä tuommosista nastoista henkilöautossa..
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

MVa~1 sanoi
Oothan muuten tietoinen tieliikennelain mielipiteestä tuommosista nastoista henkilöautossa..
Juu, ei ole ongelma, eihan nuo edes toimi kunnolla jos ei ole riittavaa massaa paalla.. (On siis N2G) ;)
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Monenmoista mustaa pyörylää on alla ollut. Pientä listaa:
Nokia hkpl 2: Ihan ok, kuluivat vain jostain syystä keskeltä.
Nokia hkpl 4: Pito todella kehuttava jäällä, lumella ja jopa märälläkin. Mutta runko kuin vetelää ripuli****aa, karmeat ajaa uraisella tiellä.
Gislaved nord frost 2 ja 3: No joo, yhtä hyvin menis kesäkumeilla. Jaa mikä pito? Painavassa autossa toimi kohtuullisesti.
Eko Tyre: Kuten muutkin pinnatut, rungot hajoaa.
ÄSSÄ: yllättävän hyviä runkoja pinnatuiksi. Pari sarjaa ollut ja ainoat pinnatut joista en ole runkoja saanut pashaksi. Jos uusia renkaita ei enää saisi niin ÄSSÄt voisin juuri ja juuri kelpuuttaa alle.
Encore: ;D ;D ;D Se niistä.
Sitten oli jotkut puolalaiset kitkat olisko ollu Debica? Todella yllättävän hyvät siihen nähden että olivat halvemmat kuin halvimmat pinnatut nastat. Viime kesän pyörivät alla vielä ukon autossa kesäkumeina. Jos kitkojen laatu korreloi hinnan kanssa niin saattaapi tulevaisuudessa olla vakavasti otettava vaihtoehto jotkut hyväksi tunnetut kitkat.
Sitten mutsin primeraan viime talveksi hankittiin misukat. Aika vähän olen noilla ajanut mutta ensivaikutelma oli että pesee kyllä nokialaiset. Muuten aivan yhtä hyvät mutta ajettavuus vaikuttaa paremmalle.

Joo, on monta sorttia kokeiltu sen mukaan mitä on autojen mukana tullut ja joitain sitten tullut itsekin ostettua.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

evoluutio sanoi
Evoon hommasin v.2006 Contin nastat, olikohan se WinterContact 3..? Tosi mukavat ja äänettömät, mukavammat kuin kesäkumini (Bridgestone Potenza). Silloin Nokian Hakka4:sen melutasoa moitittiin, mutta Hakka 5 on kuulemma sitten aivan eri planeetalta (meluton siis).

Winter Contact sarja on kyllä kitkakumeja. Olisko Winter Viking 2? (joka on mukava kumi ajaa verrattuna juuri p50:seen)
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Pyöräytin farkun alle Michelinin x-ice northit koossa 225/45/17, jotka oli ex-auton alla ja niihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Varsin hiljaiset ja pitoja on ollut riittävästi kaikilla keleillä, mitä etelän talvi tarjoaa.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Skydiver sanoi
Pyöräytin farkun alle Michelinin x-ice northit koossa 225/45/17, jotka oli ex-auton alla ja niihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Varsin hiljaiset ja pitoja on ollut riittävästi kaikilla keleillä, mitä etelän talvi tarjoaa.

Ja ei olleet kalliit ;)
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Omien kokemusten perusteella UG 500 paras mahdollinen rengas (ainakin nelivedossa)
hakka nelonenkaan huono ole....
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Tuli tos mielee kysymys et jos ostan pajeroo tollaset ug 500:set nii onko ihan käypäset vai tarviiko olla jokkut maasturiin tarkotetut? Rengasonlinelta ainaki koko löytyy (265/70 r16) Ainaki pakuihin suositellaan omiaan (esim. hakkapeliitta c2 tai vastaava)
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

jkpower sanoi
Tuli tos mielee kysymys et jos ostan pajeroo tollaset ug 500:set nii onko ihan käypäset vai tarviiko olla jokkut maasturiin tarkotetut? Rengasonlinelta ainaki koko löytyy (265/70 r16) Ainaki pakuihin suositellaan omiaan (esim. hakkapeliitta c2 tai vastaava)
Elä ainakaan niitä c luokan renkaita mene siihen tyrkyttämään, ne on kovempia ja tarkoitettu pakettiautoihin, samoin LT:t on hieman kovemmat ja tarkoitettu jakeluliikenteeseen ja kestävät enemmän kilometrejä
Nokialaisen 265/70-16 kai makeimmilleen tuohon, toinen hiljaisempi vaihtoehto on Continentalin vastaava.
Itsellä Pajerossa 265/75-17 Nokialainen suv utility 5 ja Lancerissa (4wd)Nokia hakkap.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

jkpower sanoi
Omien kokemusten perusteella UG 500 paras mahdollinen rengas (ainakin nelivedossa)
Etuvetoisen kanssa en voi olla samaa mieltä. UltraGrip 400 oli käsittääkseni ja muilta kuultuna erittäin hyvä rengas, mutta 500:sta omat kokemukset jäi vähän huonoiksi. Puhtaalla tiellä oikeinkin hyvä, mutta jos on irtolunta tiellä, niin tukkii kuvion ja sitten onkin liukas. Ja mitä märempää lunta niin sitä liukkaammaksi menee. Harvoinhan sitä tavallisesti joutuu lumessa täällä kaupunkialueella ajamaan, mutta kun kuljen useamman kerran viikossa tuolla vähän syrjäisemmällä seudulla, mihin ei aura-autot ehdi joka päivä (eikä välillä joka viikkokaan) niin ei sopinu ainakaan minun käyttöön tuo rengas huonostikkaan.

Ja nyt sitten ilmeni yksi hassu ominaisuus. Yhdestä renkaasta puuttuu likimain kaikki nastat. ollu edessä, ja vissiin sitten lähdössä muka niin paljon lyöny aina tyhjää, ku on nastat irronnu kaikki, mutta tätä en kyllä ihan heti usko, sillä omasta mielestäni en ole revitelly kyllä noilla renkailla. Pajerolla leikin paljon enemmän, eikä sen rattaisiin mitään nastakatoa iskeny ikinä.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Lisäys omiin kokemuksiin.

Aikanaan ostin Lanceriin Michelinin Ivalot, nastat pysyi eikä pinta kulunut nimeksikään, mutta pito katosi vuoden jälkeen.
Vuoden -87 Coltin mukana tuli uudehkot Hankookit ja olivat hyvät renkaat, esim. kun UG500 renkaan pito oli hieman heikko
lumisella tiellä niin Hankookeissa oli pitoa erittäin hyvin.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

UltraGrip 500 itellä, hiljaset, mutta ei tuolla pidolla kyllä kuuhun mennä, mutta ei ole tarviskaan, kun maltillisesti ajaa niin normi olosuhteissa pärjää. L200 pinnotetut nastarenkaat, pito erittäin hyvä vaativissakin olosuhteissa, vaikkei uskoisi, tietty pinnotettu on aina pinnotettu, mutta tuommoseen lähiajoon hintaansa nähden vallan mainiot.
Aikoinaan oli primerassa hakka 2, pito alussa tautinen, meteli kohtalainen, mut yhden talven jälkeen pito hävisi miltei tyystin.
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

Nyt on viikon verran tullu ajeltua noilla hakka4:lla mitkä viime talvena ostin.

Melu on JÄRKYTTÄVÄ!!

Tuntuu kuin jokainen USA:n taisteluhelikopteri lentäisi vierellä..

Mutta mustalla jäällä edelleen pitää "lähes kuin kesällä",katotaan kun lunta tulee.
Märälläkin pitää edelleen,kunhan ei ole "pikipaikkoja",niissä on hieman hakusessa mihin suuntaan mennään kovemmassa vauhdissa..
 
Vs: Talvirengasgalluppi (mitä suosittelet, mitä et)

ST sanoi
Nyt on viikon verran tullu ajeltua noilla hakka4:lla mitkä viime talvena ostin.
Melu on JÄRKYTTÄVÄ!!

Minusta ne eivät pidä mitenkään erityisen kovaa mekkalaa Dynamicin alla. Ei kai noissa äänieristyksessä isoja eroja voi olla?
 
Takaisin
Ylös Bottom