TimeAttack kausi 2011

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Hallitus
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Heips.

Onkos kellään tarkoitus mennä ajamaan nyt 2011 kaudella TimeAttackia?

Ja jos on niin millaisella kalustolla ja mihin luokkaan?

Linkki: http://www.timeattack.fi/kilpailut

Viisi kisaa näyttäis olevan.

Itse olen nyt vakavasti harkinnut jos club -luokkaan menisi päristelemään. Voitostahan tietenkin ajamaan, mutta taitoni tuntien jos on top10 niin se ois jo jotain.. :)

Omana autona olis Evo VI GSR säädettävällä alustalla ja pikkuvireillä.

2.0. Luokat
2.1. Club

Club -luokka on tavallisille tai hieman parannelluille katuautoille. Club -luokan radalla
vauhtia hidastetaan keinotekoisilla shikaaneilla. Shikaanien merkintöihin osuminen tai
oikaiseminen aiheuttaa automaattisen kilpailusuorituksen hylkäämisen. Club luokkaan
määritellään ratakohtainen aikaikkuna mitä ei saa alittaa. Jos määritelty aika alittuu, on
kyseisin kilpailun suoritus voimassa, mutta autolla tulee osallistua korkeampiin luokkiin
seuraavissa kilpailuissa.

Club-luokka jakautuu kolmeen alaluokkaan seuraavasti:
1. alle 1600cc
2. alle 3000cc
3. 3000cc ja yli

- kaikissa turbokerroin 1,6.
- Sateella nelivetokerroin on 1,2.
- Kilpailun johto määrittää sadekelin.
- Tulokset ilmoitetaan alaluokittain.

2.2. Competition - yksi aika, yksi kierros, yksi voittaja
Competition luokassa haetaan Suomen nopeinta katuautoa. Competition luokassa
kilpailevat katsastetut autot turvavarustein.

2.3. Unlimited - yksi aika, yksi kierros, yksi voittaja
Unlimited sisältää AKK:n sääntökirjan liitteen J:n mukaiset turvasäännöt, mutta auton
suhteen säännöt ovat vapaat. Slicksit ovat sallitut, luokka on tarkoitettu lähinnä
täysverisille kilpa-autoille, kuten GT- ja SpecialSaloon-luokan autoille. Tässä luokassa
ajetaan viisi osakilpailua käsittävä sarja. Sarjaan voi ilmoittautua myös kesken
kilpakauden.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Tarkoitus on mahdollisuuksien mukaan käydä radalla ja jospa vaikka uskaltais kilpailemaankin. Tosin tällä hetkellä näyttää olevan sen verran päällekkäisyyksiä kalenterissa et saa nähdä miten käy. Kalustokin on kyllä vaiheessa ja pahasti, alkukauteen ei ole mitään asiaa kilpailuhin. Kalustona Evo X. Luokkana Competiton tai Unlimited.

JiiPee
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Jos rata-ajo kiinnostaa niin kannattaa liittyä myös Mitsubishi Club Finland ry:n jäseneksi että pääset klubin ratapäiviin mukaan :)
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

-JiiPee- sanoi
Tarkoitus on mahdollisuuksien mukaan käydä radalla ja jospa vaikka uskaltais kilpailemaankin. Tosin tällä hetkellä näyttää olevan sen verran päällekkäisyyksiä kalenterissa et saa nähdä miten käy. Kalustokin on kyllä vaiheessa ja pahasti, alkukauteen ei ole mitään asiaa kilpailuhin. Kalustona Evo X. Luokkana Competiton tai Unlimited.

JiiPee

Suosittelen myös liittymään klubiin sillä pääsee edukkaasti ratapäiville ajelee. Näkee myös muita ketkä jakaa saman innostuksen. :)
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Maxxximus sanoi
Tarviiko olla kattia? Jäi vähä epäselväks kun sääntöjä lueskelin.

En oo varma, mutta clubissa pitää olla katsastettu tieliikennekäyttöön tarkoitettu auto.

8.1. Club luokka
8.1.b. Kilpailuajoneuvoa koskevat määräykset
Kilpa-ajoneuvo
Ajoneuvon tulee olla sarjavalmisteinen maantienliikenteeseen tarkoitettu henkilö- tai
pakettiauto. Auton tulee olla katsastettu yleiseen tieliikennekäyttöön tai auton tulee olla
teknisesti katsastettavassa kunnossa poislukien näissä säännöissä sallitut muutokset.
Auton rungon tulee olla alkuperäinen. Putkirunkoja ei sallita. Turvakaarien käyttöä
suositellaan. Ilokaasujen (NOS) käyttö suorituksen aikana kielletty. Kilpailuun voi
osallistua vain Suomessa tieliikenteeseen hyväksytyillä renkailla. Kilpailuun ei voi
osallistua Club luokan kielletyt renkaat -listan renkailla. Kielletyt renkaat -lista julkaistaan
ja päivitetään tarvittaessa. Renkaiden treadwear tulee olla yli 60.

8.2. Competition-luokan
8.2.b. Kilpailuajoneuvoa koskevat määräykset
8.2.b.1. Ajoneuvo
Kilpa-ajoneuvon tulee olla sarjavalmisteinen henkilö- tai pakettiauto. Auton rungon tulee
olla alkuperäinen. Putkirunkoja ei sallita. Auton tulee olla katsastettu yleiseen
tieliikennekäyttöön tai auton tulee olla teknisesti katsastettavassa kunnossa poislukien
näissä säännöissä sallitut muutokset. Varapyörän saa poistaa tai sen on oltava hyvin kiinnitetty. Pohjapanssareita saa asentaa. Alustan alapuoliset suojat saa poistaa.
Ilokaasujen (NOS) käyttö suorituksen aikana kielletty.
Ohjaamo, moottoritila ja polttoainesäiliö on erotettava toisistaan nesteenpitävällä ja
tulenkestävällä metallisella paloseinällä. Tulipellin tulee olla alkuperäinen alkuperäisessä
paikassa. Lattian muuttaminen on sallittu, mutta materiaalin on oltava alkuperäinen.
Kardaanitunnelin saa muuttaa. Äänieristeiden ja verhoilujen poistaminen on sallittu,
verhoilujen alta esiin tulevat aukot (teräväreunaiset peltireunat) tulee peittää peitelevyillä
tai suojata. Kojelaudan tulee olla viimeistelty.

Tossa jotain.

Säännöt täältä: http://www3.radalle.com/materiaalit/2010/timeattack_saannot_2010_v0202.pdf
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Tarkoitus ois käydä evo V:llä testaamassa joku kisa, kunhan saa peliä vähän laiteltua.. clubiluokkaan ei oo asiaa ku meinasin olla rekisteröimättä peliä
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Aki666 sanoi
Tarkoitus ois käydä evo V:llä testaamassa joku kisa, kunhan saa peliä vähän laiteltua.. clubiluokkaan ei oo asiaa ku meinasin olla rekisteröimättä peliä
Hyvin kaukaa aiheetta viitaten laitettu yv-viestiä :P
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Tota olisi kyllä mielenkiintoista ajaa kunhan vaan olisi auto jolla ajaa. :-\
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Tamus sanoi
Tota olisi kyllä mielenkiintoista ajaa kunhan vaan olisi auto jolla ajaa. :-\

No Evolla tai Lancerilla ajamaan? Mikä estää?

Clubi -luokkaan pääsee millä vaan katsastetulla autolla ajamaan. :)
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

cubeqtio sanoi
No Evolla tai Lancerilla ajamaan? Mikä estää?

Clubi -luokkaan pääsee millä vaan katsastetulla autolla ajamaan. :)

Niin no sitten kun sen takapotku Galantin saa liikkeelle niin sillä voisi lähteä kokeilemaan. Evolla olisi kanssa kiva mennä ajamaan mutta siihen tarvisi tolta tepiltä siunauksen. Se kun on kuitenkin sen auto eikä mun. :P :D

Mutta tosiaan kiinnostaisi kyllä ihan kamalasti. :P
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Ois muuten aika hauska jos valkkais jonku yhen kisan ja menis mitsu revohkalla rälläämään heh
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Minkäslainen tuo taso/kalusto on ollut tuolla club luokassa aikaisempina vuosina? Mukavahan se olisi käydä kokeilemessa, vielä jos sattuisi olemaan ratapäiviä sopivasti etukäteen kyseisellä radalla, että pääsisi treenaamaan.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

cubeqtio sanoi
Tässä: http://www.timeattack.fi/kilpailut/kilpailut/alastaro2010/tulokset - Vuodelta 2010

Rullaa hieman alemmas niin näkee clubin singlelapit. 1:31 1:30 alle pitäis päästä kärjen lähimaastossa..

Itelle ainaki ajalle ihan sama, kunhan käy vähän puskemassa omia limittejä ja testaamassa miltä homma tuntuu...jos hyvältä ni seuraavaa kesää kohti vois sitte enempikin satsata... by the way kaveri kans lähössä evo vitosella messiin johonki ajaan testit (pääseepähän sit sen kans vähän ottaa skabaa keskenään heh)
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

En tiedä oliko Alastarossa Club luokassa käytössä hidasteita ja mitä rataa ajettiin, mutta kannattaa huomioida että se aika pitää saada tulemaan muiden seassa ajettaessa, siellä on niitä 1:50 kierrosaikoja tahkoavia Ladoja jne mukana ja jokainen yrittää hyvää aikaa samaan aikaan.

Ja Superlapilla pitää sitten onnistua kerralla.

Osallistumalla ei tarvitse spekuloida pärjäämisellä ;D Itse olin menossa viime vuonna Alastaron kisaan, mutta oli pakko jättää aikataulusyistä väliin. Toisaalta harmi, olisin mieluummin huomannut etutolpan rikkoontumisen Suomessa kuin Saksassa seuraavalla viikolla...

Ja klubia mainostettakoon sen verran että jäsenpuoleltahan löytyy erilaisilla Mitsuilla ajettuja kierrosaikoja monella radalla.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

artova sanoi
Onkohan tuossa kierroksessa ylimääräisiä shikaaneja vai pidempi lenkki? Eihän 1.30 ole kovin ihmeellinen aika alastaron lyhyellä lenkillä :nykii

Mä oon varmaan aika hidas kuski.. :P

Kehtaa ees kertoa mikä aika on tällä hetkellä.. :P
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Olen joskus saanut puristettua lyhyen Alastaron karvan alle 1:30, mutta tuskin samaan pystyisin Time Attackin olosuhteissa vaikka rata olisi sama eikä shikaaneja.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

kyl tais jokaisella viimekauden clubiradalla olla hidasteshikaani jossain kohtaa rataa.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

ast sanoi
Olen joskus saanut puristettua lyhyen Alastaron karvan alle 1:30, mutta tuskin samaan pystyisin Time Attackin olosuhteissa vaikka rata olisi sama eikä shikaaneja.

Onkohan nuo vielä tasoitettuja aikoja.

Club-luokka jakautuu kolmeen alaluokkaan seuraavasti:
1. alle 1600cc
2. alle 3000cc
3. 3000cc ja yli
kaikissa turbokerroin 1,6.
Sateella nelivetokerroin on 1,2.

Onnetonta, kun tuossa tuloslistassa ei näy mikä peli ollut alla. Tai saatikka edes mitään tietoa noista laitteista joita kyseisenä päivänä ollut radalla. Tuohon koko sarjaan ilmoittautuneet löytyy kyllä.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

tätä myös itsekkin mietin.

Muistaakseni Club -luokassa oli myös skyline mistä puuttui toinen ajovalokin ilmanottoa varten.. Korjatkaa jos oon väärässä.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

ast sanoi
Miten niin tasoitettuja aikoja? Eihän aikoja tasoiteta Time Attackissa mitenkään...

Siis nuo kertoimethan on juuri tasoitusta varten. Eli jos on turbo niin 1,6 kerroin ja sateella nelikkoa rankastaan vielä 1,2 kertoimella. Laskutapaa en tiedä, kun ei ole selitetty tarkemmin.

Jos tommonen etulamputon skyline on päässyt clubi luokkaan niin loppuu mielenkiinto aika nopeesti tuohon. Idea on ihan hyvä, mutta jos järjestelyntaso on tuota niin homma loppuu alta aikayksikön. Säännöissä selkeästi lukee, että katsastettu auto. Minusta se sillon tarkottaa et se pitää mennä katsastuksesta läpi myös sillon, kun radalle mennään.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Ilotalo sanoi
Jos tommonen etulamputon skyline on päässyt clubi luokkaan niin loppuu mielenkiinto aika nopeesti tuohon. Idea on ihan hyvä, mutta jos järjestelyntaso on tuota niin homma loppuu alta aikayksikön. Säännöissä selkeästi lukee, että katsastettu auto. Minusta se sillon tarkottaa et se pitää mennä katsastuksesta läpi myös sillon, kun radalle mennään.

En oo nyt sata varma tästä.. Se on sellainen kaks värinen (mustaa ja valkosta..?) skylle. Noh enivei. Katotaan. :)
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Eihän 1.30 ole kovin ihmeellinen aika alastaron lyhyellä lenkillä

Ne shikaanit ja ruuhka mainittiinkin jo, ja uskon kyllä muutenkin, että 1.30 clubin Time Attackissa Alastarossa on varmasti ihan OK aika: en tiedä miten hidas sellainen Skylle sitten on evoon verrattuna, mutta ratissa on kuitenkin kaveri, joka on ajanut vuosia kilpaa ammatikseen.... eli tuskinpa se nyt ihan hissukseen ajelee sillä. ::)

Ja jos se Alastaron lyhyt lenkki tosiaan helposti taittuu paljonkin alle 1.30, niin silloinhan kannattaa osallistua. Pytyille olisi varmasti hyvät mahdollisuudet.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Niko Päivinen sanoi
Ne shikaanit ja ruuhka mainittiinkin jo, ja uskon kyllä muutenkin, että 1.30 clubin Time Attackissa Alastarossa on varmasti ihan OK aika: en tiedä miten hidas sellainen Skylle sitten on evoon verrattuna, mutta ratissa on kuitenkin kaveri, joka on ajanut vuosia kilpaa ammatikseen.... eli tuskinpa se nyt ihan hissukseen ajelee sillä. ::)

Ja jos se Alastaron lyhyt lenkki tosiaan helposti taittuu paljonkin alle 1.30, niin silloinhan kannattaa osallistua. Pytyille olisi varmasti hyvät mahdollisuudet.

Tuskin timmiin laitettu skyleni hidas on. Sitten jos sinne vielä laitetaan kunnon rattimies istumaan niin saa harraste evottaja vääntää oikeasti kovaa, että pärjää. Eli kyllä siellä haastetta löytyy. Se on sitten eri asia onko kenelläkään mielenkiintoa lähteä, kun vastsutajat on tuollaisia.

Kyllä tuo homma vaatis pikkasen pureskelemista vielä tuolta järjestäjän taholta. Muuten se kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

cubeqtio sanoi
Se on sellainen kaks värinen (mustaa ja valkosta..?) skylle. Noh enivei. Katotaan. :)

Ajoi kaudella 2010 Competition luokassa:

http://www.skylineracing.fi/?page_id=2

Ruokosen kuljettama Skyline käsittääkseni vilahtaa videossa kohdassa 1:14 eikä kyse taida varsinaisesta kilpurista olla, voimaa tosin riittänee.

http://www.youtube.com/watch?v=HHFVdCm4e00
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Ilotalo sanoi
Siis nuo kertoimethan on juuri tasoitusta varten. Eli jos on turbo niin 1,6 kerroin ja sateella nelikkoa rankastaan vielä 1,2 kertoimella. Laskutapaa en tiedä, kun ei ole selitetty tarkemmin.

No ei niillä kertoimilla mitään aikaa kerrota vaan kuutiotilavuutta ja sitten laitetaan autot tämän kertolaskun tuloksen mukaiseen aliluokkaan Club luokan sisällä.

Jos turbolla ajaisi 1:30 niin johan vapari 1.0 Micralla peruuttaisi radan läpi ajassa 2:24 ;D
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

ast sanoi
No ei niillä kertoimilla mitään aikaa kerrota vaan kuutiotilavuutta ja sitten laitetaan autot tämän kertolaskun tuloksen mukaiseen aliluokkaan Club luokan sisällä.

Jos turbolla ajaisi 1:30 niin johan vapari 1.0 Micralla peruuttaisi radan läpi ajassa 2:24 ;D

Ok. Anteeksi tyhmyyteni.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

ast sanoi
Ajoi kaudella 2010 Competition luokassa:

http://www.skylineracing.fi/?page_id=2

Ruokosen kuljettama Skyline käsittääkseni vilahtaa videossa kohdassa 1:14 eikä kyse taida varsinaisesta kilpurista olla, voimaa tosin riittänee.

http://www.youtube.com/watch?v=HHFVdCm4e00

Kuten sanoin.. voin olla väärässä. :) ja että korjatkaa. :)

ast sanoi
No ei niillä kertoimilla mitään aikaa kerrota vaan kuutiotilavuutta ja sitten laitetaan autot tämän kertolaskun tuloksen mukaiseen aliluokkaan Club luokan sisällä.

Jos turbolla ajaisi 1:30 niin johan vapari 1.0 Micralla peruuttaisi radan läpi ajassa 2:24 ;D

Mä järkkään Micran ja sä peruuttelet? :) hehehe.. Nojoo.. OT.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Niko Päivinen sanoi
Ja jos se Alastaron lyhyt lenkki tosiaan helposti taittuu paljonkin alle 1.30, niin silloinhan kannattaa osallistua. Pytyille olisi varmasti hyvät mahdollisuudet.

Ei helposti, eikä paljon alle 1:30 ;D

Mutta jos allekirjoittaneen putkiviritteinen evo9, mukavuusalustalla menee kädettömän kuskin ohjastamana 5 vuotta vanhoilla orkkisrenkailla 1:31.6. Ajassa vähintään puoli sekuntia ylimääräistä ohittettavien takia, niin kyllä ratakäyttöön suunnattu "vakio" auto osaavan kuskin käsissä ja kunnon renkailla tuonne 1:25-1:27 pitäisi mennä.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Tuopa tuo...http://www.nettiauto.com/nissan/skyline/3704396 voimaa sen verta et jos evossa olis saman verran niin :driverjdm Aika laatupalikkaa on kyl kiinni.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

meinasin ostaa ton skyllen muutama viikko sit. kävin paikan päälla katsoo jne. mut kauppoja ei sit syntyny...

kyseinen skylle veti -09 clubissa (sarjan voitto) ja -10 compissa (ei yhtää onnistunutta kisaa ongelmien takia).
viime kesänä toi skylle meni omistajan käsissä ahvenistolla 1:33.. oma aika ysillä lähes sekunnin nopeempi. mut Affe
tosiaan soveltuu vielä huonommin tollaselle skyllelle kun evolle.

timeattack nyt on paljon kalustosta kii ja myös paljon kuskista kii. eiköhän sieltä jokaiselle löydy vähän vertailukohtaa.

veikkaan et tulevalla kaudella clubissa on jo ihan hyvä määrä osallistujia. saisivat vaan järjestäjät panostaa enemmän.
eli ei samalle kisapäivälle liikaa muuta ohjelmaa, paremmat nettisivut spekseineen jne.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

"Jo ensimmäisellä kaudellaan tuolloin vielä stereoilla varustettu auto kellotti Alastarolla 1.26.5"

Taisi olla Ahvenistollakin hidasteita, tonhan pitäis mennä siellä ihan 1:30 pintaan tuosta Alastaron ajasta laskeskellen...
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Tuossa Skyllessä taisi tosiaan olla koko ajan jotain ongelmaa viime kauden. 2009 aika Alastarolla on kova, siitä ei pääse yli eikä ympäri, mutta vastaaviin suorituksiin ei enää auton rakentamisen jälkeen ole ylletty. Eli toimivana voisi olettaa Ahveniston ajan olevan jotain muuta kuin 1:33. Mistä aika muuten on? Harjoituksista? Virallisesti kisasta ei tullut aikaa 2010.

Itse en ole nähnyt, mutta minulle on kerrottu että Ahveniston 2010 Club luokan hidaste söi aikaa luokkaa 0.5 sekuntia / kierros.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

compin harjoituksissa joo. niissä ei pitäis olla mitään hidasteita. mut painava ja kankee vanha japsi se on se pitää muistaa ja affe o affe. alastaro o paljo veikeempi rata jo tollaselle.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

jatketaan offtopicia.. 15 päivää ja noko saattaa tuon omistaa :peukku
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=61890.0
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

23.3. eikä 2011 sääntökirjasta, luokkajaosta tai rengassäännöistä ole tietoakaan. Ensimmäinen kilpailu on 7.5. Perinteistä meininkiä siis.
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Tuleekohan TimeAttackiin 95-98 bensan pakkokäyttö? Driftingii tuli jo...(akk säännöt)
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

ast sanoi
23.3. eikä 2011 sääntökirjasta, luokkajaosta tai rengassäännöistä ole tietoakaan. Ensimmäinen kilpailu on 7.5. Perinteistä meininkiä siis.

Nii-i.. tätä odotellessa..
 
Vs: TimeAttack kausi 2011

Ekat todella tiukat kisat takana, Compissa varsinkin todella tiukkaa taistoa, tulokset: http://www.timeattack.fi/kilpailut/alastaro2011/tulokset070511
 
Takaisin
Ylös Bottom