Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Tuollaisen bongasin netistä,mukana myös coltti
http://koti.mbnet.fi/conani/tm-testit/gti-luokan_testi_tm/index.htm
 

Tonppa

Colt -92, Cougar -99
Liittynyt
30 Tammikuu 2004
Sijainti
Vantaa
Vs: Re: Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

Mulla oli hetken toi Coltiainen milleniumin tienoilla. Kiva auto :) Vasenta takakulmaa oli joku joskus tainnut ruttaa ja korjauttaa, kun alkoi lahoamaan..

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

Täällä on jo kymmenen vuotta ajeltu omalla coltiaisella, eikä oo ikänä ollu valittamista :peukku Tossa jutussa, en nyt lukenut mutta mulla on sama lehti tossa hyllys talles, mainitaan jossain kohtaa suurinpiirtein näin "Colt ei eroa keulastaan kevyemmistä versioista mitenkään, Hondassakaan ei ole spoileria keulalla mutta sumuvalot tekevät selväksi ettei kyseessä ole mikään tavallinen kauppakassi" Jaa'a, mitkähän noi tuikut Coltin puskurissa on?
Tolla lehdellä ei periaattees tarvis muuta tehdä ku pyyhkiä prsiinsä :mad:
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

Laittaa colttiin kunnon renkaat alle niin on vähän toista ajaa. Ja eipä se kyllä hitain ollut tuossa vertailussa. :)
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

Mun toinen auto oli just tollanen renu. Voi niitä aikoja, kun 150hv Oli paljon. Sitä sit yritettiin piristää kaikin kesätyörahoin ja rapiat 170hv tais tarjota lopulta. Oli hurja peli ;D
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

Mitkähän nuo astrassa mainitut "ylileveät" renkaat on ollut vuonna 92,varmaan jotkut 195.set ;D
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

Tunari-82 sanoi
Mitkähän nuo astrassa mainitut "ylileveät" renkaat on ollut vuonna 92,varmaan jotkut 195.set ;D

Muistan, kun kaveri laitto Jettaansa 195/50-15 renkaat ja ne oli kaikkien mielestä tajuttoman hienot, matalat ja pilas varmasti auton ajo-ominaisuudet ;D
 

Hakala

New Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2007
Vs: Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

Tunari-82 sanoi
Mitkähän nuo astrassa mainitut "ylileveät" renkaat on ollut vuonna 92,varmaan jotkut 195.set ;D
Artikkelissa on taulukko renkaista. Opelissa 205, Mitsussa 185 ja muissa 195 vaihtelevilla korkeuksilla.

Olisivat kellottaneet huippukierrokset noilla autoilla. Pitäisi noilla alle 2min päästä :)
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

Hassua kylläkin että aina noi testit niin moittii mitsuja jopa rellukin sai paremmat loppu pisteet ku mitsu. Se on kyllä ihme, aina ku lukee jostain juttua mitsuista ku ne tekee testejä/vertailee niin enemmän ne niitä moittii... Jotenkin masentavaa... ei oo helppoo olla mitsu fanaatikko... :-\

Ja tuollaisia coltteja omistaneena voin sanoa et se on ihan pirun hauska auto ajaa.. ;D
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

Niin. Tietenkin tietynlaisia ennakkoasenteita aina noihin Japseihin on ollut, siis yleisesti. Esim. Dynamicistä Peter Geitel muinoin sanoi "Ihan hyvä alusta - näin Japanialaiseksi" mikä sävähti hieman korvaan.

Mut kannattaa toki käydä niitä muitakin verrokkeja kokeilemassa. Itse oon em. vertailun autoja kokeillut kaikkia muita paitsi colttia ja escorttia. Ja kieltämättä onhan tuo Rellu esim. ihan helvetin hieno auto. Esim. kaasuun vastaavuus ja tehon tunne ihan eri luokkaa kun esim. Civicissä, mikä kuitenkin käytännössä on nopeampi. Samoin Obelixi vastaa kaasuun melko ripeesti ja on yllättävän "vauhdikas". Tuossa iässä on kyllä autot parhaimmillaan, tai jopa muutama vuos aiemmin..
 
Ylös Bottom